Przetargi.pl
ZAGOSPODAROWANIE PARKU W RUDNIKACH

Gmina Rudniki ogłasza przetarg

  • Adres: 46-325 Rudniki, Wojska Polskiego
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 34 35-95-072 , fax. 343 595 013
  • Data zamieszczenia: 2018-03-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Rudniki
    Wojska Polskiego 12A
    46-325 Rudniki, woj. opolskie
    tel. 34 35-95-072, fax. 343 595 013
    REGON: 151398586
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rudniki.pl; www.bip.rudniki.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ZAGOSPODAROWANIE PARKU W RUDNIKACH
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zagospodarowania parku zlokalizowanego w Rudnikach przy ul. Parkowej i Wojska Polskiego wraz z przebudową zasilającej napowietrznej linii energetycznej oraz oświetlenia terenu w ramach zagospodarowania parku. Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrożenie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” w ramach działania „Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER”. Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. 1.1. Zamówienie należy wykonać z uwzględnieniem zapisów:  Projektu budowlanego branży architektonicznej – „Opracowanie dokumentacji projektowej zagospodarowania parku w Rudnikach”,  Projektu branży elektrycznej – „Przebudowa zasilającej napowietrznej n.n. i oświetlenia zewnętrznego parku”.  Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia i Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. 2. Zakres przedmiotu zamówienia: CZEŚĆ DOTYCZĄCA ZAGOSPODAROWANIA TERENU 2.1. Zakres robót obejmuje:  nasadzenia krzewów, bylin i traw,  wykonanie boiska do gry w bule – „bulodromu”,  wykonanie powierzchni żwirowej pod urządzenia siłowni zewnętrznej,  przebudowę centralnej części parku,  częściową wymianę istniejącej nawierzchni brukowej na nawierzchnię z kostki granitowej,  montaż elementów małej architektury m.in. ławek, koszy na śmieci, elementów zabawowych dla dzieci, altany, pergoli, tablic informacyjnych. 2.2. Opis stanu istniejącego i założenia do układu funkcjonalno-przestrzennego: Całość zagospodarowania ma nawiązywać do istniejącego już zagospodarowania części parku. Teren parku jest wyraźnie podzielony alejkami na cztery symetryczne części. Z realizacji wyłączona jest całkowicie część południowo-wschodnia parku. Część południowo-zachodnia, na której zlokalizowane są urządzenia siłowni zewnętrznej zostanie doposażona w urządzenia zabawowe dla dzieci oraz zostanie wykonana nawierzchnia żwirkowa. Dwa pozostałe kwartały objęte są zagospodarowaniem w całości. Głównym założeniem projektowym jest połączenie kompozycyjne części projektowanej z częścią istniejącą, nie objętą opracowaniem w sposób, który nada jednolity charakter całemu parkowi. 2.3. Opis założeń projektowych dla poszczególnych części parku: 2.3.1. Część centralna na zbiegu alejek. W części centralnej zaprojektowano zmianę kształtu placu na okrągły otoczony ławkami. Wokół placu teren do obsadzenia krzewami i wysypania korą. 2.3.2. Plac z urządzeniami do ćwiczeń. Lokalizacja urządzeń siłowni pozostanie bez zmian. Wokół sprzętów należy zmienić nawierzchnię na żwirkową. Jako uzupełnienie istniejących urządzeń zamontować ślizgawki i bujaka dla dzieci. Konieczność przestawienia tablicy informacyjnej zgodnie z rysunkiem. Osłonić zaplecze pawilonu handlowego rzędem żywotników. Przewiduje się montaż stojaka na rowery który zamontowany zostanie na placyku z kostki brukowej. 2.3.3. Część północno- zachodnia parku. W tym kwartale zlokalizować należy altanę oraz zestaw drewnianych kratek tworzących kameralny, zaciszny kącik. Drewniane kratki zostaną obsadzone pnączami. Przewidziano tu montaż foteli (leżanek). Istniejąca tablica informacyjna zostanie przeniesiona zgodnie z rysunkiem w pobliże środkowej alejki. 2.3.4. Część północno- wschodnia parku. Najważniejszym elementem zaprojektowanym w tym kwartale jest bulodrom o wymiarach 4,0 x 15,0 m z nawierzchnią z drobnego tłucznia granitowego. Dodatkowo w północnej części tego kwartału zlokalizowano zestaw wspinaczkowy dla dzieci, ławki przy bulodromie oraz stolik szachowy. Przewidziano również wykonanie fragmentu nawierzchni z kostki brukowej dla montażu stojaka na rowery. Część tego kwartału zostanie uzupełniona roślinnością i wysypana korą w kształcie nawiązującym do części istniejącej. Istniejąca tablica informacyjna zostanie odwrócona zgodnie z rysunkiem w stronę parkowej alejki poprzecznej. 2.3.5. Alejki Nawierzchnie alejek parkowych zostaną częściowo wymienione: - w centralnej części parku zaproponowano nawierzchnię z kostki granitowej tworzącej łącznik pomiędzy zagospodarowaną częścią południo-wschodnią a resztą parku zgodnie z rysunkiem planu zagospodarowania. Połączenie to podkreśla dodatkowo proponowany sposób nasadzeń. - pozostała nawierzchnia alejek istniejąca z kostki brukowej betonowej, wykonane zostaną jedynie poszerzenia pod ławki montowane wzdłuż alejek. CZĘŚĆ DOTYCZĄCA ROBÓT ELEKTRYCZNYCH 3. Zakres przedmiotu zamówienia: 3.1. Zakres robót obejmuje:  Przebudowę zasilania linii energetycznej do oświetlenia parkowego,  Demontaż istniejących latarni w parku,  Słupy i oprawy oświetleniowe,  Ochronę przeciwporażeniową. 3.2.1. Przebudowa zasilania pomiędzy słupami Przebudowa dotyczy linii napowietrznej n.n. pomiędzy słupem nr 151 przy ul. Parkowej a słupem oświetleniowym nr 151/1 znajdującym się na terenie parku. Przebudowę wykonać w oparciu o techniczne warunki usunięcia kolizji sieci oświetleniowej , wydane przez TAURON Dystrybucja S.A. Oddz. w Częstochowie nr TD/OCZ/SR/2016-07-04). Prace związane z przebudową wykonywać w porozumieniu i pod nadzorem przedstawiciela Tauron Dystrybucja Oddz. Częstochowa, a protokoły pomiarów rezystancji izolacji przekazać do Wydziału Przygotowania i Rozliczeń Oddz. Częstochowa. 3.2.2. Demontaż istniejących słupów oświetleniowych w parku ul. Parkowa Istniejące słupy oświetleniowe , znajdujące się na terenie parku przy ul. Parkowej, przeznaczone są do demontażu. Inwestor we własnym zakresie zutylizuje zdemontowany osprzęt , a protokół likwidacji przekaże do TAURON Wydziału Przygotowania i Rozliczeń Oddz. Częstochowa. 3.2.3. Słupy, oprawy oświetleniowe Projektowane latarnie ,zgodnie z wytycznymi Inwestora, maja być zlokalizowane w miejscu po latarniach zdemontowanych. Miejsce posadowienia projektowanych słupów montować -jak istniejące- w linii do ul. Parkowej, lecz dostosować do długości istniejących kabli. Projektowane latarnie tak usytuować , aby nie było konieczności przedłużania istniejących kabli w celu ich podłączenia do tabliczek bezpiecznikowych w słupie. W przypadkach koniecznych do przedłużenia kabli stosować mufy termokurczliwe . Szczegóły zastosowanych opraw, ich wygląd, styl i wielkość oraz słupy przedstawiono w załączeniu. Nawierzchnie ulicy i chodników, po ułożeniu sieci kablowych, należy doprowadzić do stanu pierwotnego. 3.2.4. Ochrona od porażeń Jako dodatkową ochronę przeciwporażeniową od porażeń prądem elektrycznym obowiązuje warunek samoczynnego wyłączenia w układzie TN-C. Zastosowano ochronę przeciwporażeniową podstawową przez: - umieszczenie części czynnych poza zasięgiem, - urządzeń II klasy ochronności, - osłony o stopniu ochrony większym od IP2X, - izolacji roboczej. 4. Opis wymagań Zamawiającego Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, a w szczególności ustawie z 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2016 r., poz. 290 z późn. zm.), ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tj. Dz. U. z 2016 r., poz. 380 z późn. zm.) i ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2017 r., poz. 1579 z późn. zm.). Wykonawca robót musi zapewnić wykonanie robót zgodnie z prawem polskim, w szczególności z przepisami techniczno-budowlanymi, przepisami dotyczącymi samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz przepisami dotyczącymi wyrobów, materiałów stosowanych w budownictwie. Wykonany przedmiot zamówienia będzie dostępny dla osób niepełnosprawnych zgodnie z art. 29 ust. 5 ustawy Pzp oraz posiadać będzie niezbędne certyfikaty, normy lub aprobaty oraz będzie zgodny z normami obowiązującymi dla placów publicznych. Szczegółowy zakres robót w tym m. in. opis ogólny przedmiotu zamówienia, charakterystyczne parametry inwestycji, opis wymagań Zamawiającego w stosunku do przedmiotu zamówienia, warunki wykonania i odbioru prac projektowych, warunki wykonania i odbioru robót budowlanych oraz rysunki określone zostały w dokumentacji projektowej. Zamawiający posiada następujące dokumenty: 1. Zgłoszenie robót budowlanych nie wymagających decyzji o pozwoleniu na budowę w zakresie robót ziemnych, robót budowlanych i montażowych branży elektrycznej i budowlanej dot. budowy obiektów małej architektury 2. Decyzja GKR.6220.13.2016 z dnia 12.12.2016 r. w sprawie umorzenia postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. 3. Decyzja GKR.7230.1.8.2016 z dnia 26.10.2016 o uzgodnieniu przebudowy zasilającej linii energetycznej na kablową. 4. Projekt techniczny przebudowy zasilającej napowietrznej linii energetycznej oraz oświetlenia terenu w ramach zagospodarowania parku. 5. Projekt techniczny opracowania dokumentacji projektowej zagospodarowania parku w Rudnikach – branża budowlana. 6. Przedmiary. Szczegółowy zakres robót oraz sposób ich wykonania określony jest w dokumentacji projektowej, przedmiarze robót oraz specyfikacji technicznego wykonania i odbioru robót budowlanych, opracowanymi dla potrzeb niniejszego zamówienia. Zamawiający nie dopuszcza do wykonania podbudowy kruszywa pochodzenia osadowego: wapieni, dolomitów itp. 3.4 W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej zostały wskazane nazwy, znaki towarowe lub typy materiałów czy produktów lub normy, aprobaty, specyfikacje czy systemy, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017r., poz. 1579 z późn. zm.), Zamawiający dopuszcza oferowanie za zgodą autora dokumentacji materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od określonych w dokumentacji. 3.5 W przypadku oferowania rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań określonych w dokumentach przetargowych, wykonawca zobowiązany jest do wypełnienia wymogu wynikającego z art. 30 ust. 5 ww. ustawy oraz podania wykazu dokumentów potwierdzających ich równoważność takich jak: certyfikaty, aprobaty techniczne, z podaniem nazwy podmiotu wydającego oraz terminu ważności dokumentu. Przedstawione dokumenty będą podlegały ocenie autora dokumentacji, który sporządzi stosowną opinię. Opinia ta będzie podstawą do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o akceptacji „równoważników” lub odrzuceniu oferty z powodu ich „nierównoważności”. 3.6 Wykonawca zamówienia we własnym zakresie w uzgodnieniu z Zamawiającym i właścicielem danego terenu zorganizuje plac i zaplecze budowy. 3.7 Wycena powinna uwzględniać wszystkie koszty i czynności niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z prawem i najlepszą wiedzą techniczną w tym obsługę geodezyjną inwestycji oraz wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej. 3.8 Wykonany przedmiot zamówienia będzie dostępny dla osób niepełnosprawnych zgodnie z art. 29 ust. 5 ustawy Pzp. 3.9 Zamawiający wymaga od Wykonawcy, Podwykonawcy i dalszego Podwykonawcy, aby osoby wykonujące następujące czynności w zakresie realizacji zadania tj.: osoby wykonujące roboty ziemne, ogólnobudowlane, montażowe, obsługi urządzeń i maszyn budowlanych, zwane dalej „pracownikami”, w okresie realizacji niniejszej umowy zostały zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 108)– szczegółowo opisany w pkt 23 SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45112710-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium. Wykonawca jest zobowiązany, przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 22 marca 2018r. do godz. 09:00 do wniesienia wadium w kwocie 3.000,00 złotych (słownie: trzy tysiące złotych 00/100). Wadium może być wnoszone w formach określonych w Ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r., poz. 1579 z późn. zm.) na podstawie art.45 ust.6 ustawy, tj: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym ze poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. poz. 110). Oryginały dokumentów dotyczących wadium należy dołączyć do oferty. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy: Gmina Rudniki, Bank Spółdzielczy w Zawadzkiem Oddział w Radłowie, ul. Długa 2, 46-331 Radłów, Nr 41 8909 1045 0050 0500 1661 0007, z dopiskiem: Wadium – Zagospodarowanie parku w Rudnikach. Oferta jest uznana przez Zamawiającego jako zabezpieczona wadium wniesionym w pieniądzu tylko wtedy, jeśli kwota wadium znajdzie się na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:  odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,  nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy na zasadach określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia,  zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) Dowód wniesienia Wadium, b) Wypełniony Formularz Oferty, c) Kosztorysy ofertowe d) Oświadczenia wykonawcy , e) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu albo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu i zawarcia umowy, jeżeli osoba reprezentująca Wykonawcę w postępowaniu o udzielenie zamówienia nie jest wskazana jako upoważniona do jego reprezentacji we właściwym rejestrze lub innym dokumencie. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia albo reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia i zawarcia umowy. f) Zobowiązanie podmiotu trzeciego (jeżeli wystąpi) – Załącznik Nr 7 do SIWZ. W celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, wykonawca, którego ofertę wybrano, jako najkorzystniejszą przed podpisaniem umowy składa w siedzibie Zamawiającego – sekretariat ( I piętro): a) pełnomocnictwo, jeżeli umowę podpisuje pełnomocnik, b) umowę regulującą współpracę wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, jeżeli oferta tych wykonawców zostanie wybrana, c) Wykonawca złoży, wykaz stanowisk pracy i ilości pracowników planowanych do zatrudnienia, którzy będą wykonywać czynności , o których mowa w pkt 23.1 osób zatrudnionych przy realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę wraz z zobowiązaniem, że wymienione w nim osoby będą w okresie realizacji umowy zatrudnione na podstawie umowy o pracę d) Wykonawca wniesie zabezpieczenie należytego wykonania umowy. g) Dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) względnie do podpisania innych oświadczeń lub dokumentów składanych wraz z ofertą, chyba, że Zamawiający może je uzyskać w szczególności za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne Dz.U. z 2014 poz. 1114 oraz z 2016 poz. 352), a Wykonawca wskazał to wraz ze złożeniem oferty o ile prawo do ich podpisania nie wynika z dokumentów złożonych wraz z ofertą.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach