Przetargi.pl
Zagospodarowanie odpadów o kodach 150103 – opakowanie z drewna, 200138 – drewno inne niż wymienione w 200137, 200108 – odpady kuchenne ulegające biodegradacji, 200201-odpady ulegające biodegradacji- powstających na nieruchomościach zamieszkałych na terenie gminy Góra Kalwaria oraz oddanych do PSZOK

Gmina Góra Kalwaria ogłasza przetarg

  • Adres: 05-530 Góra Kalwaria, ul. 3 Maja
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 22/7273414 , fax. 22/7273414
  • Data zamieszczenia: 2020-12-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Góra Kalwaria
    ul. 3 Maja 10
    05-530 Góra Kalwaria, woj. mazowieckie
    tel. 22/7273414, fax. 22/7273414
    REGON: 13271134000000

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zagospodarowanie odpadów o kodach 150103 – opakowanie z drewna, 200138 – drewno inne niż wymienione w 200137, 200108 – odpady kuchenne ulegające biodegradacji, 200201-odpady ulegające biodegradacji- powstających na nieruchomościach zamieszkałych na terenie gminy Góra Kalwaria oraz oddanych do PSZOK
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.1 Przedmiot Zamówienia 1.1.1. Przedmiotem Zamówienia jest zagospodarowanie odpadów komunalnych z ( poddanie odzyskowi oraz unieszkodliwieniu) odpadów komunalnych wytworzonych na nieruchomościach zamieszkałych, położonych na terenie Gminy Góra Kalwaria oraz z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych, dostarczonych przez podmioty wskazane przez Zamawiającego, w okresie od dnia 1 stycznia 2021 roku do dnia 31 marca 2021 roku. 1.1.2. Przedmiot zamówienia, o którym mowa powyżej został szczegółowo opisany w niniejszym załączniku oraz projekcie umowy. 1.2. Zakres przedmiotu Zamówienia 1.2.1 Przedmiotem Zamówienia jest zagospodarowanie (poddanie odzyskowi oraz unieszkodliwieniu) odpadów komunalnych następujących o kodach: 15 01 03 Opakowanie z drewna, 20 01 38 – Drewno inne niż wymienione w 20 01 37, 20 01 08 – Odpady kuchenne ulegające biodegradacji, 20 02 01 – Odpady ulegające biodegradacji gromadzonych przez mieszkańców w sposób określony w regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Góra Kalwaria. 1.3. Obowiązki Wykonawcy 1.3.1. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania wszystkich obowiązków wynikających z umowy oraz Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ). 1.3.2. Wykonawca powinien zapewnić przyjęcie odpadów do zagospodarowania w miejscu położenia instalacji od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 22.00 w sposób jak najmniej uciążliwy dla Podmiotu odbierającego odpady. 1.3.3. Wykonawca zobowiązuje się przyjmować odpady do zagospodarowania na instalacji od Podmiotu odbierającego odpady w pierwszej kolejności. 1.3.4. Wykonawca zagospodaruje odpady, we wskazanej w ofercie instalacji, odpady komunalne dostarczone mu przez wskazany przez Zamawiającego podmiot odbierający odpady z nieruchomości znajdujących się na terenie Gminy Góra Kalwaria oraz z Punktu Selektywnego Gromadzenia Odpadów. 1.3.5. Wykonawca zobowiązany jest do dysponowania bazą magazynowo- transportową usytuowaną w Gminie Góra Kalwaria lub w odległości nie większej niż 35 km od granicy tej gminy i na terenie, do którego posiada tytuł prawny, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. poz. 122). 1.3.6. Wykonawca niezależnie od obowiązków opisanych w niniejszym OPZ zobowiązany jest także wykonywać wszelkie obowiązki, określone w przepisach powszechnie obowiązujących, wymaganych podczas wykonywania przedmiotu umowy. 1.3.7. Wykonawca zapewni, że zagospodarowanie odpadów będzie odbywać się w sposób umożliwiający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu i odzysku zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1439) oraz rozporządzenia właściwego Ministra do spraw środowiska. 1.3.8. Wykonawca zobowiązuje się do zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności objęte przedmiotem zamówienia polegające na przyjmowaniu odpadów i ważeniu pojazdów z odpadami, wydawaniu dokumentów z tym związanych jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu kodeksu pracy. 1.3.9. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 1.3.8. czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzenia kontroli na miejscu wykonywania świadczenia; 1.3.10. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt. 1.3.8. czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy, b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z RODO oraz przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; 1.3.11. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 1.3.8. czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w postanowieniach umowy umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 1.3.8. czynności. 1.3.12. W przypadku wystąpienia awarii w podstawowej instalacji komunalnej uniemożliwiającej przyjmowanie odpadów komunalnych Wykonawca ma obowiązek niezwłocznie nie później niż w terminie 1 dnia od zaistnienia awarii lub innej okoliczności uniemożliwiającej przyjęcie odpadów do zagospodarowania poinformować o tym fakcie Zamawiającego i wskazać instalację zastępczą. Nie wywiązanie się z powyższego obowiązku skutkować będzie zastosowaniem kar umownych oraz uprawnieniem Gminy do przekazania odpadów do innej uprawnionej instalacji. Koszty zagospodarowania odpadów w innej instalacji obciążają Wykonawcę. 1.3.13. W przypadku, o którym mowa w pkt 1.3.12. podmiot odbierający odpady z terenu Gminy Góry Kalwarii przekaże odpady do wskazanych instalacji zastępczych. Zagospodarowanie odpadów we wskazanych instalacjach zastępczych będzie odbywało się na koszt Wykonawcy. Wykonawca pokryje również koszty transportu odpadów w przypadku, gdy odległość instalacji zastępczej będzie większa od odległości do instalacji podstawowej o więcej niż 10 km. 1.3.14. Wykonawca niezależnie od obowiązków opisanych w niniejszym OPZ zobowiązany jest także wykonywać wszelkie obowiązki, określone w przepisach powszechnie obowiązujących, wymaganych podczas wykonywania przedmiotu umowy, w szczególności wynikające z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz ustawy o odpadach. 1.3.15. Wykonawca zobowiązany jest poddać się kontroli Zamawiającego w trybie natychmiastowym w zakresie określonym niniejszym OPZ, w szczególności w zakresie dokonywania ważenia odpadów lub sposobu postępowania z odpadami. W szczególności Zamawiający może dokonać w każdym momencie ważenia pojazdu i odpadów w pojeździe na wadze w instalacji, na bazie Wykonawcy lub innej niezależnej wadze wskazanej przez Zamawiającego posiadającej stosowną legalizację. 1.3.16. Wykonawca przez cały okres trwania umowy zobowiązany jest do posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie niższą niż 1 000 000 zł (słownie: jeden milion złotych). 1.3.17. Wykonawca zobowiązuje się do prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem. Szczegóły w pkt 1.4 OPZ Raporty i Sprawozdania, wymiana informacji pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą. 1.4. Raporty i sprawozdania, wymiana informacji pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą 1.4.1 Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania Zamawiającemu miesięcznych raportów zawierających informacje o a) masie odpadów przyjętych do zagospodarowania wraz z podaniem danych adresowych instalacji odbierającej odpady, czy prowadzonych procesach przetwarzania odpadów komunalnych, b) wszelkich niestandardowych sytuacjach z możliwością zamieszczania dodatkowych informacji, które mogłyby mieć wpływ na dokumentację stanu spraw przy ewentualnych sporach sądowych, c) kwitach wagowych, d) kartach przekazania odpadów. 1.4.2. Wykonawca dostarcza Zamawiającemu raport w formie pisemnej oraz elektronicznej, w zaakceptowanej przez Zamawiającego formie. 1.4.3. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć raport Zamawiającemu w terminie do 5 dnia każdego kolejnego miesiąca następującego po miesiącu, którego dotyczy. 1.4.4. Zamawiający w terminie 3 dni roboczych od otrzymania Raportu w formie pisemnej akceptuje go lub zgłasza uwagi. 1.4.5. Zaakceptowany przez Zamawiającego Raport jest podstawą do zapłacenia prawidłowo wystawionej faktury za wykonaną usługę. 1.5. Poziomy recyklingu i przygotowania do ponownego użycia. 1.5.1. Wykonawca zobowiązany jest do realizacji przedmiotu zamówienia w sposób zapewniający osiągnięcie przez Gminę Góra Kalwaria odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami przekazywanych do składowania określonych w aktualnie obowiązujących przepisach w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych oraz w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90514000-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: • posiada zezwolenie na przetwarzanie odpadów w zakresie: 15 01 03 – Opakowania z drewna; 20 01 38 – Drewno inne niż wymienione w 20 01 37; 20 01 08 – Odpady kuchenne ulegające biodegradacji 20 02 01 – Odpady ulegające biodegradacji. • przypadku nieposiadania zezwolenia na przetwarzanie odpadów w poszczególnych częściach, warunek uznaje się za spełniony jeśli wykonawca posiada umowę z podmiotem posiadającym zezwolenie na przetwarzanie odpadów, o których mowa w art. 41 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (Dz. U. z 2020 r., poz. 797 ze zm.),

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach