Przetargi.pl
Zagospodarowanie i odbiór odpadów komunalnych zmieszanych i odpadów segregowanych z terenu Miasta Grybów

Burmistrz Miasta Grybów ogłasza przetarg

  • Adres: 33-330 Grybów, Rynek 12
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 018 4450140 , fax. 018 4450202
  • Data zamieszczenia: 2013-01-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Burmistrz Miasta Grybów
    Rynek 12 12
    33-330 Grybów, woj. małopolskie
    tel. 018 4450140, fax. 018 4450202
    REGON: 00052779900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.grybow.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zagospodarowanie i odbiór odpadów komunalnych zmieszanych i odpadów segregowanych z terenu Miasta Grybów
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na odbieraniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych na terenie Miasta Grybowa oraz ich zagospodarowaniu. 3.2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje odbiór i zagospodarowanie: 3.2.1. Zmieszanych niesegregowanych odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01 zgromadzonych w workach, pojemnikach i kontenerach usytuowanych przy budynkach mieszkalnych, w zakładach pracy, punktach handlowych i punktach usługowych, szkołach, instytucjach i innych podmiotach oraz przy ulicach i placach, 3.2.2. Segregowanych ( gromadzonych w sposób selektywny ) podanych poniżej rodzajów odpadów: 3.2.2.1. Papier i tektura ( kod 20 01 01, 15 01 01), 3.2.2.2. Szkło ( kod 20 01 02, 15 01 07), 3.2.2.3. Tworzywa sztuczne ( kody 20 01 39, 15 01 02), 3.2.2.4. Opakowania wielomateriałowe ( kod 15 01 05), 3.2.2.5. Metal ( kod 15 01 04, 20 01 40) 3.2.2.6. Odpadów budowlanych i rozbiórkowych o kodach 17 01 01, 17 01 02, 17 01 03, 17 01 07, 17 02 01, 17 02 02, 17 02 03, 17 04 17, 17 08 02, 17 09 04, 20 03 99 oraz zużytych opon o kodzie 16 01 03, 3.2.2.7. Odpadów wielkogabarytowych kodzie 20 03 07, 3.2.2.8. Zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego o kodach 20 01 35*, 20 01 36, 3.2.2.9. Odpadów niebezpiecznych powstających w gospodarstwach domowych ( tj. chemikalia, zużyte baterie i akumulatory i inne) o kodach 20 01 13*, 20 01 14*, 20 01 15*, 20 01 19*, 20 01 21*, 20 01 27*, 20 01 29*, 20 01 33*, 3.2.2.10. Przeterminowanych leków o kodzie 20 01 33, 3.2.2.11. Odpadów zielonych o kodzie 20 02 01, 3.2.2.12. Pozostałych odpadów biodegradowalnych, gromadzonych w odpowiednio oznakowanych workach lub pojemnikach usytuowanych przy budynkach mieszkalnych, w zakładach pracy, punktach handlowych i punktach usługowych, szkołach, instytucjach i innych podmiotach oraz przy ulicach i placach oraz pojemnikach ( odpady wymienione od pkt. 3.2.2.10.) znajdujących się w aptekach położonych na terenie miasta Grybowa. 3.3. W ramach zagospodarowania odpadów podmiot odbierający odpady zobowiązany jest do przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnej lub zastępczej regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, właściwej dla regionu sądecko-gorlickiego zgodnie z uchwałą Nr XXV 398 12 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 2 lipca 2012r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego. W przypadku selektywnie zebranych odpadów komunalnych, w ramach zagospodarowania odpadów, zobowiązany jest do ich przekazywania do instalacji odzysku i unieszkodliwiania, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 7 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach. W zakres zamówienia wchodzi także porządkowanie terenu w miejscu gromadzenia odpadów w przypadku jego zanieczyszczenia wynikającego z przepełnienia pojemnika. 3.4. Odpady odbierane z terenu miasta będą gromadzone w następujących typach pojemników: 3.4.1. Metalowe lub plastikowe pojemniki o poj. 2.500 l, 3.4.2. Metalowe lub plastikowe pojemniki o poj. 1.100 l, 3.4.3. Kontenery o poj. 7 i 10 m3 3.4.4. Worki na śmieci i poj. 120 l i 60 l. 3.4.5. oraz odpadów gromadzonych selektywnie określonych w punkcie 3.2 SIWZ, w tym, odpadów niebezpiecznych oraz wielkogabarytowych odbieranych w ramach zbiórki objazdowej. 3.4.6. Kontenerem o poj. 7m3 na odpady budowlane i rozbiórkowe. 3.5. Worki na odpady segregowane dostarczy właścicielom nieruchomości Zamawiający. Każdy worek będzie posiadał numer właściciela nieruchomości. Wykonawca odnotuje na zał. Nr 13 do umowy numer znajdujący się na worku oraz ilość odebranych worków z danej nieruchomości zamieszkałej i niezamieszkałej. Dotyczy to również odnotowania na zał. Nr 13 ilości odebranych pojemników do segregacji odpadów zlokalizowanych koło obiektów wielolokalowych. 3.6. Odpady są zbierane: 3.6.1. Od mieszkańców z ok. 16 budynków wielorodzinnych i ok. 1.200 budynków jednorodzinnych, 3.6.2. Z ok. 250 podmiotów gospodarczych, firm i instytucji, w tym z około 21 szt. kontenerów, z których 10 szt. stanowi własność Zamawiającego a pozostała ilość własność właścicieli nieruchomości. 3.6.3. Planowana ilość odbioru odpadów budowlanych i rozbiórkowych - 10 m3. 3.7. Zbiórką zostanie objęty teren całego miasta i wszyscy wytwórcy odpadów komunalnych. 3.8. W celu realizacji przedmiotu umowy wykonawca musi dysponować specjalistycznymi środkami technicznymi umożliwiającymi odbiór odpadów gromadzonych w typach pojemników o których mowa w pkt. 3.4, tj.: 3.8.1. samochodem do odbioru odpadów tzw.-śmieciarką, o ładowności min. 6 ton - do odbioru odpadów zmieszanych gromadzonych w pojemnikach 120 l, 1.100l oraz workach o poj. 120 l, 3.8.2. samochodem o ładowności min. 6 ton wyposażonym w HDS - do odbioru odpadów segregowanych gromadzonych w pojemnikach 2.500 l, 1.100 l i workach o poj. 120 l, 3.8.3. samochodem do odbioru kontenerów tzw. bramowcem do wywozu kontenerów typu KP 7 i KP 10, 3.8.4. samochodem dostawczym o ładowności ok. 2,5 tony - umożliwiającym odbiór odpadów komunalnych z trudno dostępnych, górzystych terenów (zaznaczonych na mapie poglądowej stanowiącej załącznik nr 1 do umowy), 3.9. Odbiór odpadów segregowanych można dokonywać jednym wyspecjalizowanym pojazdem nie dokonując mieszania poszczególnych frakcji odpadów selektywnie zebranych. 3.10. Odbiór niesegregowanych odpadów komunalnych oraz odpadów zielonych z jednorodzinnych budynków mieszkalnych odbywać się będzie zgodnie z harmonogramami stanowiącymi załączniki nr 5 i 7 do umowy. Trasy przejazdu Wykonawcy naniesione zostały na mapę poglądową stanowiącą załącznik nr 1 do umowy. 3.11. Opróżnianie pojemników/kontenerów zlokalizowanych przy budynkach wielorodzinnych oraz kontenerów wskazanych przez Zamawiającego następować będzie zgodnie z harmonogramem stanowiącym załącznik nr 5 do umowy oraz każdorazowo po napełnieniu się pojemnika. Stan napełnienia tych pojemników będzie na bieżąco kontrolować Zamawiający i Wykonawca. W okresie od 3 dni poprzedzających święta: Boże Narodzenie i Wielkanoc oraz przed 1 listopada ( dot. wyłącznie pojemników zlokalizowanych na cmentarzu komunalnym) konieczne jest opróżnianie w.w. pojemników niezależnie od stopnia ich napełnienia. Odbiór odpadów zielonych z terenów z zabudową wielorodzinną odbywać się będzie na zgłoszenie ( w okresie od kwietnia do września ) z częstotliwością przynajmniej jeden raz na miesiąc. 3.12. Wywóz niesegregowanych odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych (tj. zakłady pracy, punktu handlowe, obiekty użyteczności publicznej oraz inne obiekty ) odbywać się będzie w terminach ustalonych w harmonogramie stanowiącym załącznik nr 5 do umowy. W celach rozliczeniowych wymagane jest potwierdzenie ilości odebranych odpadów (zał. Nr 15 do umowy) przez pracownika lub przedstawiciela podmiotu wymienionego w zał. Nr 3 do umowy. Załącznik nr 3 może ulegać zmianom. Każda zmiana wymaga pisemnego uzgodnienia ze strony Zlecającego i Wykonawcy. 3.13. Odbiór segregowanych odpadów komunalnych z terenu nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych odbywać się będzie zgodnie z harmonogramem stanowiącym załącznik nr 6 do umowy. 3.14. Odpady segregowane gromadzone będą w pojemnikach i workach: 3.14.1. W kolorze niebieskim - papier i tektura. 3.14.2. W kolorze żółtym - odrębnie tworzywa sztuczne, metal, opakowania wielomateriałowe. 3.14.3. W kolorze zielonym - szkło. 3.14.4. W kolorze brązowym - odpady biodegradowalne. 3.14.5. Pojemność worków do zbiórki szkła wynosi 60 l a dla pozostałych odpadów segregowanych 120l. 3.15. Odbiór odpadów budowlanych i rozbiórkowych prowadzony będzie po każdorazowym zgłoszeniu Wykonawcy takiej konieczności przez Zamawiającego. Wykonawca zapewnia kontener o poj. 10m3 i podstawia go w terminie do 3 dni od otrzymania zgłoszenia we wskazane miejsce. Wywóz napełnionego kontenera ma nastąpić nie później niż w terminie 3 dni od otrzymania zgłoszenia o gotowości do odbioru. Czas pozostawienia kontenera na danej nieruchomości wynosi 1 dzień. 3.16. Odbiór odpadów wielkogabarytowych, opon, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego będzie następował w terminach ustalonych w harmonogramie stanowiącym zał. Nr 8. do umowy, na zasadzie akcji ogłoszonej wcześniej przez Zamawiającego w uzgodnieniu z Wykonawcą, ze specjalnie do tego wyznaczonych miejsc zbiórki ( tj. na tzw. wystawkę). 3.17. Odpady niebezpieczne oraz przeterminowane leki odbierane będą z wszystkich nieruchomości zamieszkałych, w ramach zbiórki objazdowej, raz w roku. Termin odbioru uzgadnia Zamawiający z Wykonawcą. Zamawiający podaje termin zbiórki do publicznej wiadomości. 3.18. Wykaz lokalizacji kontenerów, z których wykonywany będzie odbiór odpadów komunalnych stanowi załącznik nr 4 do umowy. W przypadku zmian (zmniejszenia lub zwiększenia) w wykazie, o którym mowa powyżej, Zamawiający każdorazowo będzie informował Wykonawcę w formie pisemnej. 3.19. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dotyczy to m.in. ewentualnego przeładunku odpadów, transportu odpadów, spraw formalno - prawnych związanych z odbieraniem i dostarczaniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych. 3.20. Jeżeli w toku realizacji zamówienia nastąpi uszkodzenie lub zniszczenie pojemników wynikłe z winy Wykonawcy, ich naprawienie i doprowadzenie do stanu poprzedniego należy do Wykonawcy. 3.21. Wykonawca przed zakwalifikowaniem odpadów segregowanych do zmieszanych w wypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, sporządza na tą okoliczność dokumentację (np. oświadczenie, dokumentację fotograficzną) na poziomie umożliwiającym wydanie przez Zamawiającego decyzji administracyjnej naliczającej zmianę wysokości opłaty. Dokumentację wraz z wykazem właścicieli nieprawidłowo segregujących odpady oraz fakturą miesięczną za wykonaną usługę przekaże Zamawiającemu. 3.22. Wykonawca zobowiązany jest do: 3.22.1. Ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych w punkcie wagowym zlokalizowanym w miejscu przekazywania odpadów do składowania. 3.22.2. Uzyskania u uprawnionego przedsiębiorcy wykonującego działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów potwierdzenia odbioru odpadów zebranych z terenu Miasta Grybów na karcie przekazania odpadów. 3.22.3. Terminowego zbierania i wywożenia odpadów. 3.22.4. Przeładowywania odpadów w legalnym i przystosowanym do tego miejscu. 3.22.5. Przekazywania odpadów do uprawnionego przedsiębiorcy wykonującego działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych. 3.22.6. Niezwłocznego zawiadomienia Zamawiającego o okolicznościach przeszkadzających w prawidłowym wykonaniu usługi. 3.22.7. Rozliczania się z wykonywanych usług poprzez przedstawienie wymaganych dokumentów. 3.22.8. Utrzymania w należytym stanie sanitarnym i porządkowym narzędzi i urządzeń wykorzystywanych na potrzeby realizacji umowy. 3.23. W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamkniecie drogi), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą i może polegać w szczególności na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości, oraz innych terminów ich odbioru. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie. 3.24. Zastrzeżenie w pkt. 3.23. nie dotyczy sytuacji, w których Wykonawca odbiera odpady komunalne z trudno dostępnych terenów zaznaczonych na mapie stanowiącej zał. nr 1 do umowy. 3.25. Wykonawca zobowiązany jest do spełniania przez cały okres wykonywania usługi wszystkich wymogów wynikających z obowiązujących przepisów, dotyczących odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych. 3.26. Wykonawca będzie prowadził i przedkładał Zamawiającemu dokumentację z realizacji przedmiotu zamówienia, tj.: 3.26.1. Miesięczne zestawienie odebranych odpadów komunalnych zmieszanych wg wzoru stanowiących zał. Nr 9 do umowy. 3.26.2. Miesięczne zestawienie odebranych odpadów komunalnych segregowanych wg wzoru stanowiących zał. Nr 10 do umowy, 3.26.3. zestawienie odebranych odpadów komunalnych segregowanych pochodzących ze zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych opon, przeterminowanych lekarstw, chemikaliów, zużytych baterii i akumulatorów, odpadów wielkogabarytowych, - wg wzoru stanowiących zał. Nr 11 do umowy, 3.26.4. zestawienie odebranych odpadów budowlanych i rozbiórkowych, zał. Nr 12 do umowy, 3.26.5. raport dzienny z odbioru odpadów segregowanych gromadzonych w workach i pojemnikach - zał. Nr 13 do umowy, 3.26.6. Wykaz odebranych worków i pojemników w ramach powszechnej opłaty - zał. Nr 14 do umowy 3.26.7. Wykaz odebranych worków i pojemników od podmiotów gospodarczych zał. Nr 15 do umowy, 3.26.8. Dzienny Raport Wagowy - zał. Nr. 16. do umowy, 3.26.9. Kartę przekazania odpadów sporządzonych zgodnie z obowiązującymi przepisami, 3.26.10. Kwartalną informacjię o masie poszczególnych rodzajów odpadów (z podaniem kodów odpadów zgodnie z obowiązującą klasyfikacją), stanowiących pozostałość po przerobie odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, kierowaną do składowania wraz z podaniem instalacji do której zostały one przekazane. Informacja ta ma być składana do końca miesiąca po upływie kwartału którego dotyczy, za wyjątkiem IV kwartału, za który informacja ma być złożona do 15 stycznia 2014r. 3.27. W czasie realizacji zamówienia Wykonawca będzie posiłkował się następującymi dokumentami wg zestawienia poniżej: 3.27.1. mapa poglądowa z naniesionymi trasami przejazdu - zał. Nr. 1 do umowy, 3.27.2. wykaz obsługiwanych budynków na terenie miasta Grybowa - zał. Nr 2 do umowy, 3.27.3. wykaz przedsiębiorców od których należy uzyskać potwierdzenie odbioru odpadów - zał. Nr 3 do umowy, 3.27.4. wykaz lokalizacji obsługiwanych kontenerów - zał. Nr 4 do umowy 3.27.5. harmonogram odbioru odpadów komunalnych zmieszanych z terenu Miasta Grybowa, zał. Nr 5 do umowy, 3.27.6. harmonogram odbioru odpadów komunalnych segregowanych z terenu Miasta Grybowa, -zał. Nr 6 do umowy, 3.27.7. harmonogram odbioru odpadów komunalnych zielonych z terenu Miasta Grybowa, zał. Nr 7 do umowy 3.27.8. harmonogram odbioru odpadów komunalnych, wielkogabarytowych, zużytych opon, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego z terenu Miasta Grybowa, zał. Nr 8 do umowy 3.28. Zamawiający zastrzega sobie prawo kompleksowej i wyrywkowej kontroli realizacji przedmiotu zamówienia. 3.29. Zamawiający ustala także: 3.29.1. Gdziekolwiek w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz w załącznikach do Specyfikacji pojawia się znak towarowy, patent lub pochodzenie Zamawiający dopuszcza stosowanie rozwiązań równoważnych. Znaki towarowe, patenty lub pochodzenie powinny być uwzględniane jako definicje standardu a nie jako określone marki zastosowane w projekcie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905110002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę wadium w wysokości 14.000,00 zł (słownie: czternaście tysięcy złotych 00/100).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.grybow.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach