Przetargi.pl
Zadanie nr I: Dostawa wędlin z mięsa drobiowego na rok 2017 dla 45 WOG Wędrzyn. Zadanie nr II: Dostawa mięsa z drobiu na rok 2017 dla 45 WOG Wędrzyn

45 Wojskowy Oddział Gospodarczy ogłasza przetarg

  • Adres: 69211 Wędrzyn,
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 957 556 236 , fax. 957 556 222
  • Data zamieszczenia: 2016-11-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: 45 Wojskowy Oddział Gospodarczy
    69211 Wędrzyn, woj. lubuskie
    tel. 957 556 236, fax. 957 556 222
    REGON: 8052101800000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: inny:

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zadanie nr I: Dostawa wędlin z mięsa drobiowego na rok 2017 dla 45 WOG Wędrzyn. Zadanie nr II: Dostawa mięsa z drobiu na rok 2017 dla 45 WOG Wędrzyn
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa: Zadanie 1: Wędlin z mięsa drobiowego; Zadanie 2 Mięsa drobiowego, do 45 Wojskowego Oddziału Gospodarczego na rok 2017, zgodnie z asortymentem w ilościach podstawowych z zastrzeżeniem prawa opcji w tabelach w SIWZ. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zamieszczono w załączniku nr 8 do niniejszej SIWZ. 3. Zmawiający gwarantuje złożenie zamówień na dostawę towaru na poziomie nie mniejszym niż 50% ilości podstawowej zawartej w tabelach nr 1 i 2. Realizacja umowy w pozostałym zakresie uzależniona będzie od faktycznych potrzeb Zamawiającego. 4. W sytuacjach wyjątkowych, uzasadnionych potrzebami Sił Zbrojnych Dostawca zobowiązuje się do: 1) Zwiększenia, w stosunku do wcześniej złożonych zamówień, ilości i częstotliwości dostaw własnym transportem i na swój koszt do miejsca stacjonowania jednostek wojskowych lub miejsca szkoleń poligonowych, a nawet innych wskazanych przez Odbiorcę miejsc na terenie kraju; 2) Zmniejszenia, w stosunku do wcześniej złożonych, ilości i częstotliwości dostaw w przypadkach, których nie można było przewidzieć w dacie zawarcia umowy (np. restrukturyzacja Sił Zbrojnych). 5. Na okoliczność wskazaną w pkt. 1 sporządza się notatkę, w której określa się: asortyment i ilość wyrobów podlegających dodatkowym dostawom, okres zwiększenia dostaw, miejsce dostawy oraz sposób zamawiania i przekazania towaru. 6. Wykonawcy nie będzie przysługiwało roszczenie o realizację umowy w zakresie przekraczającym uzasadnione potrzeby Zamawiającego. 7. Wykonawcy nie przysługują jakiekolwiek roszczenia odszkodowawcze z tytułu nie złożenia przez Zamawiającego zamówień na poziomie wyższym niż 50 % ilości podstawowej. 8. Ilość „OPCJI”, zostanie uruchomiona dopiero po całkowitym wykorzystaniu ilości podstawowych. 9. Wytworzenie towaru, sposób opakowania i transportu muszą spełniać wymagania obowiązujących krajowych i unijnych przepisów prawa żywnościowego, w szczególności: - ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (t.j. Dz.U. z 2010 r. Nr 136, poz. 914 z późniejszymi zmianami) i aktów wykonawczych do tej ustawy oraz rozporządzenia (WE) Nr 178/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 28 stycznia 2002 r. ustanawiające ogólne zasady i wymagania prawa żywnościowego, powołujące Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności oraz ustanawiające procedury w zakresie bezpieczeństwa żywności (Dz.U. UE L 31 z 1 lutego 2002 r.); - ustawy z dnia 16 grudnia 2015 r. o produktach pochodzenia zwierzęcego (Dz.U. z 2014 roku, poz. 1577 z późniejszymi zmianami) oraz rozporządzenia (WE) Nr 853/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r. ustanawiającego szczególne przepisy dotyczące higieny w odniesieniu do żywności pochodzenia zwierzęcego (Dz.U. UE L 139 z 30 kwietnia 2004 r.) i rozporządzenia (WE) Nr 854/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r. ustanawiającego szczególne przepisy dotyczące organizacji urzędowych kontroli w odniesieniu do produktów pochodzenia zwierzęcego przeznaczonych do spożycia przez ludzi (Dz.U. UE L 139 z 30 kwietnia 2004 r.) oraz przepisach Unii Europejskiej wydanych na podstawie tych rozporządzeń; - rozporządzenia (WE) Nr 1935/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 października 2004 r. w sprawie materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz uchylające Dyrektywy 80/590/EWG i 89/109/EWG (Dz.U. UE L 338 z 13 listopada 2004 r.); - rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 10 lipca 2007 r. w sprawie znakowania środków spożywczych (Dz.U. z 2007 roku Nr 137, poz. 966; z późniejszymi zmianami.); - ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych (t.j. Dz.U. z 2005 r. Nr 187, poz. 1577; z późniejszymi zmianami); - rozporządzenia (WE) Nr 852/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie higieny środków spożywczych (Dz.U. UE L 139 z 30 kwietnia 2004 r.). 10. Obowiązujące Wykonawcę szczegółowe wymagania jakościowe dla poszczególnych środków spożywczych, w tym wymagania w zakresie terminów przydatności do spożycia, znakowania i opakowań, zawiera załącznik nr 1 do umowy Opis przedmiotu zamówienia. Określone parametrami warunki przechowywania poszczególnych środków spożywczych Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć Zamawiającemu z pierwszą dostawą danego asortymentu, jeżeli opakowania jednostkowe nie zawierają takich informacji. 11. Dostarczone towary muszą być oznakowane w sposób zrozumiały, napisy w języku polskim muszą być wyraźne, czytelne i nieusuwalne, umieszczone w widocznym miejscu, a także nie mogą być w żaden sposób ukryte, zasłonięte lub przesłonięte innymi nadrukami lub obrazkami. 12. Zamawiający jest uprawniony do kontroli Wykonawcy za pośrednictwem inspektora właściwego miejscowo WOMP, WIS, WIW jakości surowców użytych do produkcji, stanu sanitarno-higienicznego pomieszczeń, urządzeń i maszyn produkcyjnych, higieny osobistej zatrudnionego personelu, warunków socjalnych, warunków magazynowania surowców i gotowego towaru, sposobu transportu towaru. Przeprowadzający kontrolę jest uprawniony do bezpłatnego korzystania z urządzeń laboratoryjnych, sprawdzianów laboratoryjnych oraz zużycia na próbę surowców i gotowego towaru, będących w posiadaniu Wykonawcy. 13. W czasie realizacji zamówienia Zamawiający zastrzega sobie prawo dwukrotnego wykonania na koszt Wykonawcy badań kontrolnych, potwierdzających zgodność produktów z opisem przedmiotu zamówienia. Laboratorium, kierunek i zakres badań kontrolnych określa Zamawiający. Zamawiający zleci osobom uprawnionym (próbobiorca- rzeczoznawca) pobranie prób i wykonanie badań. Stwierdzenie niezgodności wyrobu z opisem przedmiotu zamówienia będzie podstawą do wszczęcia postępowania reklamacyjnego. 14. Przy każdej dostawie Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia: - specjalistycznego środka transportu odpowiedniego dla przewożonej żywności zgodnie z obowiązującymi przepisami, pod rygorem nieprzyjęcia dostawy przez Zamawiającego; - odpowiedniego zabezpieczenia towaru na czas przewozu, pod rygorem odpowiedzialności za braki i wady powstałe w czasie transportu; - możliwości realizacji procedur bezpieczeństwa przez służby dyżurne jednostek wojskowych w stosunku do osób i pojazdów wykonujących dostawę; - uczestnictwa kierowcy lub innej osoby wykonującej dostawę w odbiorze towaru, w tym pobraniu prób dostarczonego towaru w ramach reklamacji lub kontroli prewencyjnej, pod rygorem dokonania tych czynności bez udziału Wykonawcy na jego ryzyko. 15. Na 5 dni przed rozpoczęciem realizacji umowy Wykonawca zobowiązany jest do złożenia w 45 Wojskowym Oddziale Gospodarczym wykazu osób oraz numerów rejestracyjnych i marek pojazdów, które będą brały udział w realizacji umowy (załącznik 2 i załącznik 3 do umowy) w celu wydania przepustek. 16. Projekt umowy stanowi uzupełnienie opisu przedmiotu zamówienia w zakresie postanowień nie uregulowanych zapisami niniejszego Rozdziału
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 15112000-6

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Ustala się wadium w wysokości: Zadanie I: 9 000,00 zł brutto, ( słownie: dziewięć tysięcy 000/100 złotych); Zadanie II: 12 400,00 zł brutto, ( słownie: dwanaście tysięcy czterysta 000/100 złotych); 2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Wadium można wnieść w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 oraz z 2002 r. Nr 25, poz. 253, Nr 66, poz. 596 i Nr 216, poz. 1824 z późn. zm.) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy: NBP oddział w Zielonej Górze nr 28 1010 1704 0060 0213 9120 1000 z dopiskiem: Przetarg nieograniczony: *Zadanie nr 1: dostawy wędlin z mięsa drobiowego na rok 2017 dla 45 WOG Wędrzyn. *Zadanie nr 2: dostawy mięsa z drobiu na rok 2017 dla 45 WOG Wędrzyn Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą wpływu środków pieniężnych na rachunek bankowy wskazany powyżej, przed upływem terminu składania ofert. Stosowny dowód potwierdzający wniesienie wadium należy załączyć do oferty. Termin ważności wadium złożonego w innej formie niż pieniądz, powinien obejmować cały okres związania ofertą. W przypadku form innych niż pieniądz, musi być precyzyjnie określone: kto jest gwarantem, beneficjentem oraz zleceniodawcą gwarancji, wysokość kwoty gwarancji, termin ważności oraz zobowiązanie podmiotu udzielającego gwarancji do zapłaty wadium w przypadkach przewidzianych w art. 46 ustawy, mianowicie: Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zawarcie umowy stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 cyt. ustawy lub pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgodny na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. Również poręczenie musi precyzyjnie określać, za kogo poręczyciel dokonuje poręczenia, do jakiej wysokości i na jaki czas oraz wskazywać przedmiot poręczenia. Z treści gwarancji lub poręczenia musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji gwaranta (poręczyciela). Gwarancja (poręczenie) musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela gwaranta (poręczyciela). Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikacją np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Gwarancja lub poręczenie powinno zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego – zgłoszone w terminie związania ofertą – wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z warunkami specyfikacji i art. 46 ust. 4a i 5 ustawy – następuje jego bezwarunkowa wypłata, bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta/poręczyciela. Dowodem wniesienia wadium w innej formie niż pieniądz jest załączenie do oferty kopii gwarancji lub poręczenia. Oryginał dokumentu (wadium w formie niepieniężnej) należy zdeponować w kancelarii jawnej (bud. 33 II piętro, pok.211), wskazanej jako miejsce składania ofert w terminie tożsamym, z terminem składania ofert tj. do 22.11.2016r. do godz. 9:30. W przypadku wniesienia odwołania po otwarciu ofert Zamawiający, nie później niż na 7 dni przed upływem ważności wadium, wzywa Wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postępowania, do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy. Jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie kieruje się jedynie do Wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach