Przetargi.pl
Zaciągnięcie kredytu długoterminowego złotowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań

Gmina Olsztynek reprezentowana przez Burmistrza Olsztynka ogłasza przetarg

  • Adres: 11-015 Olsztynek, ul. Ratusz
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 89 51954 50 , fax. 895 195 457
  • Data zamieszczenia: 2019-09-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Olsztynek reprezentowana przez Burmistrza Olsztynka
    ul. Ratusz 1
    11-015 Olsztynek, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 89 51954 50, fax. 895 195 457
    REGON: 52933800000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.olsztynek.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaciągnięcie kredytu długoterminowego złotowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usługa udzielenia gminie Olsztynek długoterminowego kredytu złotowego w wysokości 2.300.000 zł ( słownie dwa miliony trzysta tysięcy 00/100 złotych) na pokrycie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów. 2. Kredyt będzie uruchamiany w transzach na podstawie odrębnego pisemnego zawiadomienia Zamawiającego. Transze będą przekazywana na konto bankowe Zamawiającego w Banku Spółdzielczym w Olsztynku nr 72 8823 0007 2001 0100 0169 0028, przy czym ostatnia transza wpłynie na rachunek bankowy Zamawiającego nie później niż do dnia 31 grudnia 2019 r. 3. Termin uruchomienia transz kredytu musi nastąpić nie później niż w ciągu 5 dni roboczych następujących po dniu, w którym zostanie złożone pisemne zawiadomienie Zamawiającego. 4. Zamawiający informuje, iż w niniejszym postępowaniu termin uruchomienia transz kredytu jest jednocześnie kryterium oceny ofert, które rozpatrywane będzie na podstawie informacji zawartej w Formularzu Ofertowym (załącznik nr 1 do SIWZ), dotyczącej zaoferowanego przez Wykonawcę terminu uruchomienia transzy kredytu od dnia złożenia przez zamawiającego dyspozycji wypłaty. 5. Na cenę brutto oferty składają się opłaty, odsetki i inne podobne świadczenia związane z udzieleniem Zamawiającemu kredytu bankowego. 6. Karencja w spłacie kredytu do dnia 20 czerwca 2020 r. 7. Spłata rat kapitałowych po upływie karencji nastąpi w kwotach i terminach określonych w SIWZ. 8. Gdy termin spłaty kredytu przypadnie na dzień ustawowo wolny upływa w dniu ustawowo wolnym od pracy, albo nie będącym dniem roboczym, tj. od poniedziałku do piątku, uważa się, że termin spłaty kredytu został zachowany, jeśli spłata kredytu nasępiła w pierwszym dniu roboczym po terminie spłaty kredytu. 9. Spłata odsetek w okresach miesięcznych, po okresie, za który zostały naliczone w wysokości wynikającej z aktualnego zadłużenia oraz po otrzymaniu pisemnego zawiadomienia z banku – w terminie 7 dni od daty otrzymania zawiadomienia z banku. 10. Wcześniejsza spłata kredytu bez żadnych konsekwencji finansowych dla kredytobiorcy. 11. Możliwość rezygnacji z uruchomienia całości lub części kredytu bez dodatkowych prowizji i opłat. 12. Zabezpieczeniem kredytu jest weksel In blanco. 13. Oprocentowanie zmienne według stopy WIBOR 3M – wyliczone jako średnia wszystkich notowań, miesiąca poprzedzającego spłatę – powiększonej o marżę Wykonawcy, która pozostaje stała w całym okresie kredytowania. O wysokości oprocentowania oraz o zmianie oprocentowania, udzielający kredytu powiadamia kredytobiorcę pisemnie. 14. Poza kwotami określonymi w ofercie, Wykonawca nie pobiera żadnych dodatkowych opłat. 15. W celu złożenia oferty należy przyjąć WIBOR-3M na dzień 30 sierpnia 2019 r. - 1,72 %, przy założeniu uruchomienia kredytu w dwóch transzach: 1.000.000 zł dnia 31 października 2019 roku, oraz 1.300.000 zł dnia 15 grudnia 2019 roku. 16. Rozliczenie wyłącznie w walucie polskiej PLN. 17. Po dokonaniu przez Zamawiającego wyboru najkorzystniejszej oferty wybrany Wykonawca wspólnie z Zamawiającym opracują projekt umowy kredytowej uwzględniający zapisy istotnych warunków umowy (załącznik nr 2 do SIWZ) wraz z informacją o wysokości prognozowanych odsetek od kredytu z rozbiciem na poszczególne lata kredytowania. Kalendarz odsetkowy 365/366 dni. 18. W przypadku rezygnacji z części lub całości kredytu / niewykorzystanej części lub całości postawionego do dyspozycji kredytu / postanowionej do dyspozycji transzy kredytu w terminie do dnia 31 grudnia 2019 r., Kredytobiorca nie będzie ponosił z tego tytułu żadnych kosztów. 19. Zamawiający nie będzie wypełniał przesłanych przez Wykonawców wszelkich załączników i tabel, stanowiących wzory opracowane przez Wykonawców, jednak zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych odpowie na każde pytanie wykonawcy dotyczące SIWZ oraz przekaże informacje niezbędne do przygotowania oferty. 20. Obowiązki Wykonawcy i uprawnienia Zamawiającego związane z zatrudnieniem: 1) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca lub podwykonawca albo dalszy podwykonawca, zatrudniał na podstawie umowy o pracę co najmniej jedną osobę której zadaniem będzie bezpośredni kontakt z Zamawiającym oraz obsługa realizacji przedmiotu zamówienia. 2) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy lub podwykonawcy albo dalszego podwykonawcy, odnośnie spełniania przez niego lub podwykonawcę albo dalszego podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania w/w wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania w/w wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 3) Pozostałe uregulowania dot. obowiązków Wykonawcy i uprawnień Zamawiającego związanych z zatrudnieniem opisano w załączniku nr 2 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 10 000,00 zł (dziesięć tysięcy złotych 00/100).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek dotyczący kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, jeżeli wykaże, że posiada uprawnienia do prowadzenia na terenie Rzeczypospolitej Polskiej działalności gospodarczej w zakresie wykonywania czynności bankowych obejmujących udzielanie kredytów, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (tj. Dz.U. z 2017, poz.1876), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe, lub inny dokument, z którego wynika takie zezwolenie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Formularz Ofertowy – załącznik nr 1 do SIWZ 2) Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje zamawiającemu oświadczenia o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. 3) Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. (Zobowiązanie w formie oryginału należy przedłożyć wraz z ofertą). Skuteczne udostępnienie potencjału w postaci doświadczenia będzie wymagało faktycznej realizacji prac przez podmiot udostępniający potencjał. Skuteczne udostępnienie potencjału w postaci udostepnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia będzie wymagało faktycznej realizacji prac przez osobę udostępnioną przez podmiot trzeci. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu, na którego zdolnościach polega Wykonawca, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający zażąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami, lub b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne o których mowa w niniejszej SIWZ. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 Pzp. zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów o których mowa w rozdziale VII ust. 2 punkt 1) niniejszej SIWZ. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający może żądać dokumentów, które określają w szczególności: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 3) Pełnomocnictwa dla osób podpisujących ofertę do złożenia/podpisania oferty lub złożenia/podpisania oferty i zawarcia umowy w imieniu Wykonawcy składającej ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów (Pełnomocnictwo w oryginale lub odpis poświadczony przez notariusza). Pełnomocnictwo powinno wyraźnie wskazywać: podmiot udzielający pełnomocnictwa, osobę umocowaną, zakres umocowania. Pełnomocnictwo powinno zostać podpisane przez osoby udzielające umocowania. 4) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w rozdziale VII pkt. 2 punkt 1 SIWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach