Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Dąbrówno w 2022 roku oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań w wysokości 2 990 000,00 zł.

GMINA DĄBRÓWNO ogłasza przetarg

  • Adres: 14-120 Dąbrówno, ul. Kościuszki 21
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2022-08-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA DĄBRÓWNO
    ul. Kościuszki 21
    14-120 Dąbrówno, woj. warmińsko-mazurskie
    REGON: 510743210
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.dabrowno.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Dąbrówno w 2022 roku oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań w wysokości 2 990 000,00 zł.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na udzieleniu i obsłudze kredytu długoterminowego w wysokości 2 990 000,00 zł na finansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań.1) Przewidywany termin wykorzystania kredytu: do 30 grudnia 2022 roku.2) Zamawiający może zmienić w/w termin wykorzystania kredytu lub rozłożyć kredyt na transze bez dodatkowych prowizji i opłat bankowych.3) Charakterystyka kredytu:- kwota kredytu: 2 990 000,00 zł (słownie: dwa miliony dziewięćset dziewięćdziesiąt tysięcy zł 00/100)- okres kredytowania: 14 lat licząc od dnia przekazania Zamawiającemu kredytu lub w przypadku rozłożenia na transze - przekazania pierwszej transzy kredytu,- spłata kredytu w ratach malejących, harmonogramu stanowiącego załącznik do specyfikacji,- spłata odsetek nastąpi po uruchomieniu kredytu liczone na ostatni dzień miesiąca,4) Koszty obsługi kredytu stanowią:- oprocentowanie kredytu,- marża banku 5) Oprocentowanie kredytu będzie zmienne, obliczane dla każdego miesięcznego okresu odsetkowego w oparciu o miesięczny wskaźnik WIBOR 3M dla depozytów powiększony o marżę wykonawcy, obowiązującą wg umowy w okresie kredytowania.6) W przypadku spłaty kredytu we wcześniejszym terminie, odsetki liczone będą do dnia spłaty kredytu, a nie do końca umowy -zastrzeżenie możliwości przedterminowej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów.7) Stawka WIBOR 3 M zmienia się w cyklu kalendarzowym kwartalnym i dla potrzeb realizacji zamówienia będzie przyjmowana wartość notowana na dwa dni robocze poprzedzające kolejny okres.8) W przypadku likwidacji wskaźnika WIBOR 3M zostanie on, zamieniony na wskaźnik, który zastąpi stawkę WIBOR 3M, albo na wskaźnik najbardziej zbliżony wielkością i charakterem do stawki WIBOR 3M, bez kosztów obciążających Zamawiającego.9) W przypadku zmiany indeksu WIBOR 3M na inny, wykonawca zastosuje wskaźnik zgodny z obowiązującymi przepisami prawa i nie będzie wymagało to zmiany umowy w przedmiotowym zakresie.10) Wykonawca będzie naliczał odsetki od faktycznie wykorzystanych kwot kredytu. Odsetki naliczane będą za rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu przy założeniu, że rok liczy 365/366 dni, od dnia powstania zadłużenia z tytułu udzielonego kredytu do dnia poprzedzającego jego spłatę włącznie.11) Za spłatę odsetek oraz rat kapitału należy przyjąć dzień wpływu należności na rachunek Wykonawcy. Jeżeli termin płatności przypada na dzień uznany za ustawowo wolny od pracy, spłata odsetek i rat kapitału następuje w pierwszym dniu roboczym przypadającym po dniu ustawowo wolnym od pracy.12) Formę zabezpieczenia kredytu stanowi weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową na sumę odpowiadającą kwocie zadłużenia z tytułu wykorzystanego kredytu wraz z odsetkami oraz innymi kosztami Wykonawcy.13) Zamawiający nie posiada zaległości wobec ZUS i US.14) Zakłada się złożenie kontrasygnaty Skarbnika Gminy na dokumentach kredytowych (umowa kredytowa, weksel in blanco, oświadczenie o poddaniu się egzekucji, deklaracji wystawcy weksla in blanco).15) Zamawiający nie korzysta z leasingu oraz emisji papierów dłużnych.16) Zamawiający korzysta z emisji papierów wartościowych.17) Zamawiający nie udzielał gwarancji i poręczeń.18) Zamawiający nie występuje jako strona w partnerstwie publiczno-prywatnym.19) Uruchomienie kredytu będzie następowało na konto bankowe zamawiającego.2. Na podstawie art. 95 ust. 1 ustawy, Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub/i podwykonawcę i/lub dalszego podwykonawcę wszystkich osób wykonujących czynności wymienione w ust. 3, określone w Opisie przedmiotu zamówienia. Najpóźniej w dniu rozpoczęcia usługi, Wykonawca będzie zobowiązany zatrudnić na czas realizacji zamówienia osoby wykonujące czynności, o których mowa w ust. 3, zwane dalej pracownikami, na podstawie umowy o pracę pod rygorem odstąpienia od umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.3. Rodzaj czynności (niezbędnych do wykonania zamówienia), co do których wykonania Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia:1) stałe kontakty w sprawach związanych z obsługą udzielonego kredytu tj. Opiekuna klienta – których wykonanie zawiera cechy stosunku pracy określone w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy4. Zamawiający wymaga aby Wykonawca przedłożył oświadczenie, iż osoby skierowane do realizacji zamówienia, o których mowa w ust. 3, są zatrudnione na umowę o pracę. Oświadczenie powinno być złożone najpóźniej w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy i powinno zawierać co najmniej następujące dane: imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy, rodzaj zawartej umowy o pracę, okres zatrudnienia, stanowisko i zakres obowiązków pracownika, dla każdej osoby skierowanej do realizacji zamówienia. Zamawiający na każdym etapie realizacji zamówienia może żądać kopii umów o pracę i/lub innych dokumentów, o których mowa w art. 438 ust. 2 ustawy, z których jednoznacznie będzie wynikać, iż skierowane do realizacji zamówienia osoby są zatrudnione na podstawie umowy o pracę.5. Nieprzedłożenie przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumentów, o których mowa powyżej w terminie wskazanym przez Zamawiającego, będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracę oraz skutkować będzie naliczeniem kar umownych w wysokości określonej w załączonym do SWZ wzorze umowy, a także zawiadomieniem Państwowej Inspekcji Pracy o podejrzeniu zastąpienia umowy o pracę z osobami wykonującymi pracę na warunkach określonych w art. 22 § 1 ustawy Kodeks pracy, umową cywilnoprawną. 6. Powyższe wymogi dotyczą również podwykonawców i dalszych podwykonawców wykonujących wskazane wyżej prace.7. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie prawnym - Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu w niniejszym zakresie,2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów - Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż posiada zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej, tj. posiadanie statusu banku lub posiadanie statusu instytucji kredytowej, działającej zgodnie z wymogami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 2439 z późn. zm.).W przypadku ubiegania się o udzielenie zamówienia przez Wykonawców występujących wspólnie, dla wykazania spełnienia tego warunku wystarczy, że jeden z członków konsorcjum będzie dysponował wymaganymi uprawnieniami. Konsorcjum musi zagwarantować, że właśnie ten konsorcjant, który posiada uprawnienia, będzie faktycznie realizował zamówienie.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej – Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu w niniejszym zakresie,4) zdolności technicznej lub zawodowej - Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu w niniejszym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-09-06

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach