Przetargi.pl
Zaciągnięcie kredytu długoterminowego złotowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu gminy i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań

Gmina Olsztynek reprezentowana przez Burmistrza Olsztynka ogłasza przetarg

  • Adres: 11015 Olsztynek, ul. Ratusz
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 89 51954 50 , fax. 895 195 457
  • Data zamieszczenia: 2017-10-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Olsztynek reprezentowana przez Burmistrza Olsztynka
    ul. Ratusz 1
    11015 Olsztynek, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 89 51954 50, fax. 895 195 457
    REGON: 52933800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.olsztynek.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaciągnięcie kredytu długoterminowego złotowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu gminy i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wg CPV 66.11.30.00-5 usługi udzielania kredytu tj. zaciągnięcie kredytu długoterminowego złotowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu gminy i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 1) Wysokość kredytu – 3 290 000,00 zł. 2) Spłata kredytu nastąpi w latach 2018 – 2023 w ratach kwartalnych, płatnych w ostatnim dniu kwartału. 3) Spłata odsetek w okresach miesięcznych, płatnych w ostatnim dniu kalendarzowym każdego miesiąca, 4) Oprocentowanie kredytu według stopy WIBOR dla depozytów 3-miesięcznych, powiększonych o marżę banku, przyjmując stopę WIBOR z ostatniego dnia poprzedniego miesiąca. Jeżeli stopa WIBOR na ten dzień nie jest ustalana lub ogłaszana, przyjmuje się stopę WIBOR z najbliższego kolejnego dnia roboczego. 5) Uruchomienie kredytu następować będzie w transzach w terminach wskazanych przez Zamawiającego, jednak nie wcześniej niż do 4 dni od daty podpisania umowy kredytowej. 6) Spłata rat kapitałowych nastąpi w następujących kwotach i terminach: 4 000,00 zł w 2018r., 446 000,00 zł w 2019r., 400 000,00 zł w 2020r., 840 000,00 zł w 2021r., 800 000,00 zł w 2022r., 800 000,00 zł w 2023r. 3. Do wyliczenia odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni kalendarzowych w roku i w poszczególnych miesiącach. 4. Zabezpieczenie spłaty kredytu stanowić będzie weksel in blanco. 5. W celu przygotowania oferty Zamawiający udostępni na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Olsztynku pod adresem http://bip.olsztynek.pl/ : 1) Zarządzenie Nr 93/17 Burmistrza Olsztynka z dnia 18 września 2017 r. w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego na finansowanie planowanego deficytu budżetu gminy i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów – w zakładce „Zamówienia publiczne”; 2) Budżet Gminy Olsztynek na 2017 rok, sprawozdania oraz opinie Regionalnej Izby Obrachunkowej – w zakładce „Budżet i wieloletnia prognoza finansowa”, 6. Zamawiający zastrzega sobie prawo do: 1) wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat z tytułu skrócenia okresu kredytowania, 2) w przypadku wcześniejszej spłaty kredytu odsetki liczone będą za okres faktycznego wykorzystania kredytu. 7. Zamawiający wymaga, aby wykonawca zatrudniał na podstawie umowy o pracę co najmniej jedną osobę monitorującą realizację przedmiotu zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (tj. Dz. U. z 2016 r. poz. 1666). 8. Szczegółowe warunki realizacji wymagań określonych przez Zamawiającego na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, w szczególności sposób dokumentowania zatrudnienia, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełnienia przez Wykonawcę wymagań, o których mowa wyżej oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych warunków zostały zawarte w rozdziale XX niniejszej SIWZ. 9. Zamawiający nie będzie wypełniał przesłanych przez wykonawców wszelkich załączników i tabel, stanowiących wzory opracowane przez wykonawców, jednak zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych odpowie na każde pytanie wykonawcy dotyczące SIWZ oraz przekaże informacje niezbędne do przygotowania oferty.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna w/w warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada uprawnienia do prowadzenia działalności w zakresie wykonywania czynności bankowych obejmujących udzielanie kredytów, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Prawo bankowe (tj. Dz. U. z 2016 r. poz. 1988 z późn. zm.)
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 3. Ponadto Wykonawca załącza do oferty: 1) harmonogram spłaty kredytu oraz kosztów obsługi kredytu, 2) oryginał pełnomocnictwa, w przypadku gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o zamówienie lub w przypadku, gdy ofertę podpisuje osoba upoważniona, jeżeli upoważnienie nie wynika z innych dokumentów załączonych do oferty. 6. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 3 niniejszego rozdziału: 1) składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości; dokument ten powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 7. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 6, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach