Przetargi.pl
Zaciągnięcie kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w wysokości 3 500 000,00 zł.

Urząd Gminy ogłasza przetarg

  • Adres: 62-530 Kazimierz Biskupi, Plac Wolności
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 632 411 210 , fax. 632 411 215
  • Data zamieszczenia: 2020-09-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy
    Plac Wolności 1
    62-530 Kazimierz Biskupi, woj. wielkopolskie
    tel. 632 411 210, fax. 632 411 215
    REGON: 54119600000000

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaciągnięcie kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w wysokości 3 500 000,00 zł.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zaciągnięcie kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę zaciągniętych kredytów i pożyczek w wysokości 3 500 000,00 zł. 2. Dla potrzeb obliczenia ceny oferty należy przyjąć datę uruchomienia kredytu na dzień 22.10.2020 r. 3. Dopuszcza się składanie dyspozycji uruchomienia kredytu na podstawie odrębnej dyspozycji wg wzoru obowiązującego u Wykonawcy, który uzyska zamówienie. 4. Spłata rat kredytu nastąpi w latach 2021 – 2027 w ratach kwartalnych na ostatni dzień miesiąca kończącego kwartał. Przewidujemy karencję w spłacie kredytu do dnia 31 marca 2021 r. Spłata odsetek nastąpi w latach 2020-2027 w ratach kwartalnych w ostatnim dniu każdego miesiąca kończącego kwartał poczynając od 31.12.2020 r. Spłata rat kredytu nastąpi po okresie karencji i rozpocznie się od dnia 31.03.2021 r. do dnia 31.12.2027 r. W latach 2021 – 2027 spłata nastąpi w 28 równych ratach kwartalnych po 125 000,00 zł. 5. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany okresu kredytowania, zmiany wysokości rat oraz okresu karencji. 6. Spłata kredytu oraz odsetek może przypadać wyłącznie w dzień roboczy dla Banku. W przypadku kiedy termin spłaty przypadać będzie na dzień wolny od pracy należy przyjąć następny dzień roboczy po tym dniu. 7. Oprocentowanie kredytu wyrażone będzie jako stawka WIBOR 1M i marża banku, przy czym stawka WIBOR 1M za każdy okres odsetkowy ustalana będzie na podstawie stawki WIBOR 1M ogłoszona przez Narodowy Bank Polski dla ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego okres obrachunkowy. Marża banku będzie wielkością stałą wyrażoną w procentach i będzie obowiązywała przez cały okres kredytowania. Wykonawca zobowiązany jest podać wysokość marży w procentach. Dla porównywalności cenowej ofert należy przyjąć stawkę WIBOR 1 M na podstawie notowań z dnia 30.09.2020 r. 8. Bank nie będzie pobierał jednorazowej prowizji za udzielenie kredytu, w tym za rozpatrzenie wniosku, za zmianę harmonogramu, za aneksowanie umowy, za wcześniejszą spłatę, za otwarcie i obsługę rachunku na potrzeby kredytu. 9. Zabezpieczenie kredytu w formie weksla „ in blanco” wraz z deklaracją wekslową – do wysokości zobowiązania. Weksel „in blanco” oraz deklaracja wekslowa jest kontrasygnowana przez Skarbnika Gminy. 10. Do wyliczenia ceny oraz w trakcie trwania umowy będzie obowiązywał kalendarz rzeczywisty tj. rok 365/366 dni (rzeczywista liczba dni w miesiącu). 11. Kredyt będzie wykorzystany na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę zaciągniętych wcześniej kredytów i pożyczek. 12. Nie przewiduje się innych kosztów związanych z obsługą kredytu. 13. Oferta powinna dotyczyć wykonania wszystkich czynności wynikających z realizacji przedmiotu zamówienia. 14. Oferowana cena netto musi obejmować wynagrodzenie za wszystkie obowiązki przyszłego Wykonawcy, niezbędne do zrealizowania zamówienia. 15. Jeżeli Wykonawca nie będzie pobierał opłat za którąkolwiek usługę wyszczególnioną w formularzu ofertowym, winien w tej pozycji wpisać cyfrę „0”. 16. Pozostawienie bez wypełnienia jakiejkolwiek pozycji skutkuje odrzuceniem oferty. 17. Na stronie internetowej Zamawiającego: www.kazimierz-biskupi.pl są zamieszczone dokumenty i informacje przydatne dla Wykonawcy przy ubieganiu się o udzielenie zamówienia publicznego, takie jak m. in.: - uchwała budżetowa Rady Gminy Kazimierz Biskupi, - uchwała w sprawie WPF na lata 2020-2027, - informacje dotyczące stanu mienia komunalnego – jego wartości, - Statut Gminy Kazimierz Biskupi, - opinia RIO o możliwości spłaty kredytu, - kwartalne sprawozdanie o nadwyżce/deficycie Rb-NDS, - kwartalne sprawozdanie o stanie należności RB-N, - kwartalne sprawozdanie o stanie zobowiązań wg tytułów dłużnych oraz gwarancji i poręczeń Rb-Z, - sprawozdanie opisowe z wykonania budżetu za rok ubiegł, - uchwał Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Wójta Gminy Kazimierz Biskupi sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy Kazimierz Biskupi za 2019 rok wraz z informacją o stanie mienia komunalnego, - informacja o zobowiązaniach Gminy z tytułu zaciągniętych pożyczek, kredytów udzielonych poręczeń, wyemitowanych papierów wartościowych. 18. Niniejsze postępowanie dotyczy spłat następujących kredytów: a) umowa nr 2000374/43546/JST/2019 z dnia 24.10.2019 r. pn. „Zaciągnięcie kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów w wysokości 2 050 000,00 zł.” b) umowa nr 50/2018/M z dnia 02.07.2018 r. pn. „Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów w wysokości 3 500 000,00 zł.” Planowana wysokość deficytu w 2020 roku – 4 540 521,90 zł. 19. Informuję, że Gmina Kazimierz Biskupi nie zalega w opłacaniu składek i podatków na rzecz Urzędu Skarbowego w Koninie oraz Powszechnego Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Koninie. 20. Informuję, iż w stosunku do Gminy Kazimierz Biskupi nie toczą się żadne postępowania egzekucyjne ani nie toczyły się w ciągu ostatnich 5 lat.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli wykonawca wykaże, że posiada zezwolenie właściwego organu na wykonanie działalności gospodarczej w zakresie określonym w przepisach ustawy z 29.08.1997 r. – Prawo bankowe, a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe (Dz. U. z 2019 r. poz. 2357 ze zm.)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach