Przetargi.pl
Zaciągnięcie kredytu długoterminowego w kwocie 1.400.000,00 złotych z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz na spłatę wcześniej zaciągniętego długu

GMINA CHOCZ ogłasza przetarg

  • Adres: 63-313 Chocz, Rynek 17
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 627415330 , fax. 627415685
  • Data zamieszczenia: 2024-01-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA CHOCZ
    Rynek 17
    63-313 Chocz, woj. wielkopolskie
    tel. 627415330, fax. 627415685
    REGON: 250855587
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaciągnięcie kredytu długoterminowego w kwocie 1.400.000,00 złotych z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz na spłatę wcześniej zaciągniętego długu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zaciągnięcie kredytu długoterminowego w kwocie 1.400.000,00 złotych z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz na spłatę wcześniej zaciągniętego długu.2. Okres kredytowania od dnia podpisania umowy w 2023r. do 30.12.2032r.3. Karencja w spłacie rat kapitałowych kredytu do 29.03.2024r.4. Do wyliczenia kosztu obsługi kredytu przyjmuje się uruchomienie kredytu w dniu 19.12.2023r. w kwocie 1.400.000,00 zł w jednej transzy.5. Do obliczenia ceny kredytu przyjmuje się WIBOR 3M notowany na dzień 31.10.2023r. oraz marżę banku.6. Spłata kredytu od dnia 29.03.2024 r. do 30.12.2032r. będzie następować ze środków własnych Gminy w 36 ratach w terminach i kwotach:- 29.03.2024r. –500,00 zł- 28.06.2024r. –500,00 zł- 30.09.2024r. – 500,00 zł- 30.12.2024r. – 500,00 zł- 31.03.2025r. – 500,00 zł- 30.06.2025r. – 500,00 zł- 30.09.2025r. – 500,00 zł- 30.12.2025r. – 500,00 zł- 31.03.2026r. – 500,00 zł- 30.06.2026r. – 500,00 zł - 30.09.2026r. – 500,00 zł- 30.12.2026r. – 500,00 zł- 31.03.2027r. – 500,00 zł- 30.06.2027r. – 500,00 zł- 30.09.2027r. – 500,00 zł- 30.12.2027r. – 500,00 zł- 31.03.2028r. – 16.750,00 zł- 30.06.2028r. – 16.750,00 zł- 29.09.2028r. – 16.750,00 zł- 29.12.2028r. – 16.750,00 zł- 30.03.2029r. – 18.750,00 zł- 29.06.2029r. – 18.750,00 zł- 28.09.2029r. – 18.750,00 zł- 28.12.2029r. – 18.750,00 zł- 29.03.2030r. – 62.500,00 zł- 28.06.2030r. – 62.500,00 zł- 30.09.2030r. – 62.500,00 zł- 30.12.2030r. – 62.500,00 zł- 31.03.2031r. – 25.000,00 zł- 30.06.2031r. – 25.000,00 zł- 30.09.2031r. – 25.000,00 zł- 30.12.2031r. – 25.000,00 zł- 31.03.2032r. – 225.000,00 zł- 30.06.2032r. – 225.000,00 zł- 30.09.2032r. – 225.000,00 zł- 30.12.2032r. – 225.000,00 zł Razem 1.400.000,00 złPowyższy harmonogram spłaty dotyczy zaciągnięcia przez zamawiającego kredytu w maksymalnej wysokości tj. 1.400.000,00 zł. W przypadku zaciągnięcia kredytu w wysokości niższej niż 1.400.000,00 zł proporcjonalnie zmniejszeniu ulegnie wysokość rat. 7. Spłata odsetek następować będzie w ratach kwartalnych (najpóźniej w ostatnim dniu roboczym miesiąca kończącego kwartał). Odsetki będą naliczane od kwoty rzeczywistego zadłużenia, według rzeczywistej liczby dni występujących w poszczególnych miesiącach i rzeczywistej liczbie dni w danym roku (365/366 dni).8. O wysokości odsetek Zamawiający będzie informowany elektronicznie na adres: ug@chocz.pl najpóźniej na pięć dni przed terminem płatności.9. Zabezpieczenie kredytu stanowi weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową.10. Na wekslu i deklaracji wekslowej oraz na umowie kredytowej zostanie złożona kontrasygnata Skarbnika Gminy.11. Termin przekazania kredytu zostanie uzgodniony z Wykonawcą Kredyt zostanie przelany na rachunek bankowy kredytobiorcy nr 73 8407 0003 3000 0101 2000 0006 prowadzony w Banku Spółdzielczym w Pleszewie. 12. Ostateczny termin wykorzystania kredytu ustala się na dzień 30.12.2023r.13. Kredyt udzielony w oparciu o zmienną stopę procentową na podstawie stawki referencyjnej WIBOR 3M, powiększonej o oferowaną marżę banku. Przez okres spłaty kredytu oferowana marża banku nie może zostać podwyższona (stała marża banku). Oprocentowanie kredytu będzie ustalone w dniu uruchomienia kredytu i będzie ulegało zmianie co kwartał. Stopa oprocentowania kredytu ulega zmianie odpowiednio do zmian 3-miesięcznej stawki WIBOR i jest aktualizowane co kwartał, ostatniego dnia kalendarzowego poprzedzającego kolejny okres odsetkowy. Do obliczenia odsetek celem ustalenia jednolitego kosztu kredytu należy założyć datę uruchomienia kredytu w dniu 19 grudnia 2023 roku. 14. Nie przewiduje się dodatkowych prowizji, opłat i innych świadczeń za administrowanie kredytem.15. Zamawiający zastrzega możliwość niewykorzystania całości kwoty kredytu, zmiany terminu wypłaty kredytu oraz przesunięcia terminów spłat rat kredytu. 16. W przypadku niewykorzystania przez Zamawiającego części kredytu lub dokonania wcześniejszej spłaty części kredytu, Strony ustalą nowy harmonogram spłaty w formie aneksu do umowy.17. Zamawiający z tytułu niewykorzystania kwoty kredytu w całości nie będzie ponosił dodatkowych kosztów (opłat, prowizji).18. Na rachunkach bankowych Gminy nie ciążą zajęcia egzekucyjne. Gmina nie posiada zaległych zobowiązań w bankach.19. Nie przewiduje się dokumentowania wykorzystania kredytu.20. Inne dokumenty nie załączone do specyfikacji warunków zamówienia a wymagane przez bank, który wygra przetarg, zostaną doręczone przed podpisaniem umowy kredytowej.21. Podpisanie umowy kredytowej odbędzie się w siedzibie Zamawiającego.22. W trakcie niniejszego postępowania przetargowego zamawiający nie będzie wytwarzał dla Wykonawców żadnych dokumentów do oceny zdolności kredytowej, oprócz stanowiących załączniki do niniejszej SWZ, gdyż wszelkie informacje, w tym o wielkości budżetu i uchwały podejmowane przez Radę Gminy są zamieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej (https://chocz.bip.net.pl), a jednocześnie banki dysponują Biuletynem Informacji Kredytowej.23. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia Zamawiającemu projektu umowy przed jej podpisaniem. Projekt musi być zgodny z warunkami określonymi w SWZ oraz musi zostać zaakceptowany przez Zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian do tego projektu przed podpisaniem umowy w ostatecznej wersji.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach