Przetargi.pl
Zaciągnięcie długoterminowego kredytu na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Strumień w roku 2017

Gmina Strumień ogłasza przetarg

  • Adres: 43-246 Strumień, Rynek
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 33 8570142, , fax. 33 8570247
  • Data zamieszczenia: 2017-11-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Strumień
    Rynek 4
    43-246 Strumień, woj. śląskie
    tel. 33 8570142, , fax. 33 8570247
    REGON: 072182516
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.strumien.bip.net.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zaciągnięcie długoterminowego kredytu na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Strumień w roku 2017
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na udzieleniu i obsłudze kredytu w kwocie 2.000.000,00 z przeznaczeniem na zaciągnięcie długoterminowego kredytu na finansowanie planowanego deficytu budżetu gminy Strumień w roku 2017. Kredyt zostanie udzielony w jednej transzy. Dla celów porównawczych należy przyjąć termin realizacji kredytu- wypłata w jednej transzy do 15.12.2017 r. Spłata rat kapitałowych kredytu następować będzie w 24 ratach w następujących terminach i kwotach: 2018 do 15 lutego 2018 r. 12 500,00 + odsetki do 15 maja 2018 r. 12 500,00 + odsetki do 15 września 2018 r. 12 500,00 + odsetki do 15 grudnia 2018 r. 12 500,00 + odsetki 2019 do 15 lutego 2019 r. 25 000,00 + odsetki do 15 maja 2019 r. 25 000,00 + odsetki do 15 września 2019 r. 25 000,00 + odsetki do 15 grudnia 2019 r. 25 000,00 + odsetki 2020 do 15 lutego 2020 r. 25 000,00 + odsetki do 15 maja 2020 r. 25 000,00 + odsetki do 15 września 2020 r. 25 000,00 + odsetki do 15 grudnia 2020 r. 25 000,00 + odsetki 2021 do 15 lutego 2021 r. 25 000,00 + odsetki do 15 maja 2021 r. 25 000,00 + odsetki do 15 września 2021 r. 25 000,00 + odsetki do 15 grudnia 2021 r. 25 000,00 + odsetki 2022 do 15 lutego 2022 r. 150 000,00 + odsetki do 15 maja 2022 r. 150 000,00 + odsetki do 15 września 2022 r. 150 000,00 + odsetki do 15 grudnia 2022 r. 150 000,00 + odsetki 2023 do 15 lutego 2023 r. 250 000,00 + odsetki do 15 maja 2023 r. 300 000,00 + odsetki do 15 września 2023 r. 250 000,00 + odsetki do 15 grudnia 2023 r. 250 000,00 + odsetki 2. Skarbnik Strumienia złoży podpis na wekslu oraz deklaracji wekslowej, mającej stanowić zabezpieczenie kredytu. 3. Kredytobiorca nie przewiduje innych form zabezpieczenia kredytu. 4. Miasto nie posiada zobowiązań z tytułu zakupu wierzytelności.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości: 3 000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych 00/100). 2. Wykonawca wnosi wadium przed upływem terminu składania ofert w następujących formach: - w pieniądzu, - w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - w gwarancjach bankowych, - w gwarancjach ubezpieczeniowych, - w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: ING Bank Śląski SA nr 52 1050 1083 1000 0001 0076 0321, z dopiskiem: Wadium – „Zaciągnięcie długoterminowego kredytu na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Strumień w roku 2017”. 4. Jeżeli wadium wnoszone jest w formie innej niż w pieniądzu to oryginał dokumentu należy złożyć w kasie Zamawiającego (pokój nr 2), a kopię poświadczoną za zgodność z oryginałem zaleca się dołączyć do oferty. Dopuszcza się również dołączenie oryginału dokumentu do oferty. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądzu musi spełniać wymagania wynikające z ustawy, w szczególności określać bezwarunkowy, nieodwołalny obowiązek zapłaty na pierwsze żądanie Zamawiającego, w przypadkach określonych w ustawie Pzp oraz być ważne przez okres związania ofertą, określony w niniejszej specyfikacji (SIWZ) 5. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Przy czym za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania rachunku Zamawiającego. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Gwarancja wadialna powinna wymieniać nazwy wszystkich podmiotów działających wspólnie lub może zostać wystawiona tylko na jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia pod takim warunkiem, że tenże podmiot jest prawidłowo umocowanym pełnomocnikiem, uprawnionym do działania w imieniu i na rzecz wszystkich współwykonawców. 7. Oferty Wykonawców, którzy nie wniosą wadium lub wniosą w sposób nieprawidłowy zostaną odrzucone, zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy Pzp. 8. Zamawiający zwróci wadium według zasad określonych w art. 46 ustawy Pzp. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 10. Ponadto Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli Wykonawca wykaże, że posiada zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, a także na realizację usług objętych przedmiotem zamówienia, w oparciu o przepisy ustawy z dnia 29.08.1997 r.- Prawo bankowe (Dz. U. z 2016, poz. 1988 z późn. zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe- inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Inne dokumenty wymagane przez Zamawiającego: 1) formularz oferty sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ, 2) pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy- jeżeli zostało ustanowione, bądź do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego przedłożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza; nie dotyczy to spółki cywilnej, o ile upoważnienie/ pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę, 3) jeśli Wykonawca będzie polegać na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów- zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 2. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp – wzór stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach