Przetargi.pl
Wyprzedzające przygotowanie gleby i rozdrabnianie pozostałości pozrębowych w Nadleśnictwie Kościerzyna w 2017 roku

Skarb Państwa Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe - Nadleśnictwo Kościerzyna ogłasza przetarg

  • Adres: 83400 Kościerzyna, ul. Marii Skłodowskiej-Curie
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 586 862 869 , fax. 586 862 869
  • Data zamieszczenia: 2017-03-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Skarb Państwa Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe - Nadleśnictwo Kościerzyna
    ul. Marii Skłodowskiej-Curie 6
    83400 Kościerzyna, woj. pomorskie
    tel. 586 862 869, fax. 586 862 869
    REGON: 19003674300000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: inny:

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wyprzedzające przygotowanie gleby i rozdrabnianie pozostałości pozrębowych w Nadleśnictwie Kościerzyna w 2017 roku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są usługi z zakresu gospodarki leśnej zgodnie z określeniem w art. 6 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach (tekst jedn.: Dz. U. z 2015 r., poz. 2100 z późn. zm. – dalej: „Ustawa o lasach”) obejmujące prace z zakresu hodowli lasu, dotyczące wyprzedającego przygotowania gleby i rozdrabniania pozostałości pozrębowych do wykonania na terenie Nadleśnictwa Kościerzyna w roku 2017. 2. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje sumaryczne ilości prac z zakresu hodowli, dotyczące wyprzedającego przygotowania gleby i rozdrabniania pozostałości pozrębowych wynikające załącznika nr 3 do SIWZ (załączniki nr 3/1 – 3/3 do SIWZ). w ramach przedmiotu zamówienia będą wykonane następujące prace 1) Mechaniczne wyprzedzające przygotowanie gleby – orka pługiem dwuodkładnicowym z pogłębieniem: 48,40 hektarów (ha); 2) Mechaniczne wyprzedzające przygotowanie gleby – orka pługiem aktywnym z pogłębieniem: 44,99 hektarów (ha); 3) Ręczne wyprzedzające przygotowanie gleby – zdarcie pokrywy na talerzach 40 x 40: 512,00 roboczogodzin (rh); 4) Ręczne wyprzedzające przygotowanie gleby – zdarcie pokrywy na pasach: 914,93 roboczogodzin (rh); 5) Ręczne wyprzedzające przygotowanie gleby – poprawianie talerzy: 21,00 roboczogodzin (rh); 6) Mechaniczne rozdrabnianie pozostałości pozrębowych bez mieszania z glebą: 109,51 hektarów (ha). 3. Szczegółowy opis prac (czynności) wchodzących w skład przedmiotu zamówienia, oraz szczegółowy opis technologii wykonywania poszczególnych prac (czynności) wchodzących w skład przedmiotu zamówienia, zawarty został odpowiednio w załączniku nr 3 do SIWZ (załączniki nr 3/1 – 3/4 do SIWZ). 4. Opisy kodów czynności opisujących poszczególne prace (czynności) wchodzące w skład przedmiotu zamówienia zostały opisane w załączniku nr 3/4 do SIWZ. Wykonawca musi złożyć ofertę na cały przedmiot zamówienia tylko jedną ofertę. Oferta musi obejmować cały zakres prac przewidzianych w SIWZ. 5. Miejscem realizacji przedmiotu zamówienia będzie obszar administracyjny Nadleśnictwa Kościerzyna. Realizacja poszczególnych prac będzie się odbywała na obszarze leśnictw. 6. Lokalizacje (adresy leśne), na których jest wstępnie planowana realizacja poszczególnych prac (czynności) wchodzących w skład przedmiotu zamówienia zostały opisane w załączniku nr 3 do SIWZ (załączniki nr 3/1 – 3/4 do SIWZ). Lokalizacje (adresy leśne), na których jest planowana realizacja poszczególnych prac (czynności) wchodzących w skład przedmiotu zamówienia ma charakter wstępny i może ulec zmianie w trakcie realizacji zamówienia. 7. Ilości prac (czynności) planowanych do wykonania w danych lokalizacjach (adresach leśnych), na których jest planowana realizacja przedmiotu zamówienia ma charakter wstępny i może ulec zmianie (zarówno zwiększeniu, jak i zmniejszeniu) w trakcie realizacji zamówienia. 8. Postanowienia pkt 6 i 7 nie uchybiają uprawnieniom Zamawiającego wynikającym z wzoru umowy w sprawie zamówienia publicznego (załącznik nr 8 do SIWZ). 9. Zasady ogólne realizacji przedmiotu zamówienia. 1) Wykonawca będzie wykonywał przedmiot zamówienia na podstawie pisemnych zleceń przekazywanych przez Przedstawicieli Zamawiającego, zwanych dalej „Zleceniem”. Treść Zlecenia określa umowa w sprawę zamówienia publicznego (załącznik nr 8 SIWZ). 2) Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia wszystkich maszyn, ciągników i urządzeń pracujących na powierzchniach leśnych w odpowiednie zestawy (sorbenty, maty sorpcyjne itp.) do pochłaniania rozlanego paliwa lub oleju oraz innych płynów technologicznych używanych w maszynach, ciągnikach i innych urządzeniach pracujących w lesie oraz użycia tych środków w sytuacjach wymagających zastosowania (awarie, naprawy, tankowania itp.) – w celu zapobieżenia skażeniu środowiska. 3) Wykonawca obowiązany jest w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia w przy pracach dotyczących rozdrabniania pozostałości pozrębowych dokonać oznakowania pozycji zakazem wstępu zgodnie z art. 26 ustawy o lasach. Lokalizacja tablic przed rozpoczęciem prac wymaga uzgodnienia z upoważnionym Przedstawicielem Zamawiającego. 10. Wykonawca może powierzyć realizację elementów (części) przedmiotu zamówienia podwykonawcom. W przypadku zamiaru wykonywania przedmiotu zamówienia z udziałem podwykonawców Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie: części zamówienia (zakresów rzeczowych), których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców. Wskazanie takie należy umieścić na formularzu ofertowym. W przypadku braku wskazania w ofercie podwykonawstwa Wykonawca będzie mógł wprowadzić podwykonawcę wyłącznie na warunkach określonych w umowie. 11. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wszystkie czynności wchodzące w skład przedmiotu zamówienia. 12. W stosunku do przedmiotu zamówienia Zamawiający jest uprawniony zlecić Wykonawcy dodatkowy zakres rzeczowy obejmujący czynności analogiczne, jak opisane w opisie przedmiotu zamówienia, zwany dalej „Opcją”. Zamawiający nie jest zobowiązany do zlecenia prac objętych przedmiotem Opcji, a Wykonawcy nie służy roszczenie o ich zlecenie. Prace będące przedmiotem Opcji mogą zostać zlecone na wartość do 20 % wartości przedmiotu zamówienia określonej zgodnie z § 10 ust 1 wzoru umowy stanowiącego załącznik nr 8 do SIWZ. Szczegółowe informacje na temat Opcji zostały podane we wzorze umowy. 13. Przedmiot zamówienia nie może być dzielony przez Wykonawców. Oferty niezawierające pełnego zakresu przedmiotu zamówienia będą odrzucone.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77200000-2

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 7.800,00 zł. 2. Wykonawca musi wnieść wadium przed terminem upływu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank BGŻ S.A. O/Starogard Gdański, numer rachunku: 54 2030 0045 1110 0000 0040 3720, ze wskazaniem tytułu przelewu o treści: „Wadium na wyprzedzające przygotowanie gleby i rozdrabnianie pozostałości zrębowych w Nadleśnictwie Kościerzyna w 2017 roku”; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. 2016r. poz. 359 z późn. zm.). Zamawiający nie dopuszcza wnoszenia wadium w formie gotówki do kasy Zamawiającego (wpłaty gotówkowe dokonywane w kasie Nadleśnictwa Kościerzyna). 4. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna, że wadium zostało wniesione w terminie, o którym mowa w pkt. IV.1.2)2. ogłoszenia o zamówieniu, jeżeli znajdzie się ono na rachunku bankowym Zamawiającego, przed upływem tego terminu. 5. W przypadku wnoszenia wadium w formie określonej w pkt. IV.1.2)3. ppkt. 2), 3), 4), 5) ogłoszenia o zamówieniu, Wykonawca wnosi wadium przez złożenie za pokwitowaniem oryginału dokumentu w kasie Zamawiającego w dniach od poniedziałku do piątku w godzinach 08:00 do 15:00. Tak wnoszone wadium musi znaleźć się w kasie przed upływem terminu określonego w pkt. IV.1.2)2. ogłoszenia o zamówieniu. 6. Poręczenie i gwarancja muszą być bezwarunkowe, płatne na pierwsze wezwanie Zamawiającego oraz obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w ustawie Prawo Zamówień Publicznych, a także obejmować cały okres związania z ofertą określony w SIWZ oraz muszą obejmować zobowiązanie poręczyciela lub (i) gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a, art. 46 ust. 5 ustawy Prawo Zamówień Publicznych. 7. W przypadku wnoszenia wadium w formie określonej w pkt. IV.1.2)3. ppkt. 2), 3), 4), 5) ogłoszenia o zamówieniu przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub przez Wykonawców tworzących spółki cywilne, Zamawiający zaleca, aby Wykonawcy ci wskazali w treści poręczeń lub (i) gwarancji wszystkich Wykonawców którzy uczestniczą w składaniu ofert. 8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Prawo Zamówień Publicznych. 9. W przypadku wniesionego wadium w formie określonej w pkt. IV.1.2)3. ppkt. 2), 3), 4), 5) ogłoszenia o zamówieniu, Zamawiający zwróci wadium, zgodnie z treścią oferty, bezpośrednio Wykonawcy w kasie Nadleśnictwa za pokwitowaniem odbioru po uprzednim pisemnym wezwaniu do odbioru gwarancji lub (i) poręczeń, bądź wysyłając gwarancje lub (i) poręczenia listem poleconym na adres Wykonawca lub banku lub towarzystwa ubezpieczeniowego bądź podmiotów, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. 2016r. poz. 359 z późn. zm.). 10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 11. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Prawo Zamówień Publicznych, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 15. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium w terminie, o którym mowa w pkt. 9.2. SIWZ, lub uczyni to w nieprawidłowy sposób, zostanie odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 7b PZP.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach