Przetargi.pl
Bieżące utrzymanie lasów komunalnych Miasta Słupsk w latach 2021 - 2022

Zarząd Infrastruktury Miejskiej w Słupsku ogłasza przetarg

  • Adres: 76-200 Słupsk, Przemysłowa
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. +48 59 841 00 91 , fax. +48 59 848 37 35
  • Data zamieszczenia: 2021-02-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Infrastruktury Miejskiej w Słupsku
    Przemysłowa 73
    76-200 Słupsk, woj. pomorskie
    tel. +48 59 841 00 91, fax. +48 59 848 37 35
    REGON: 22122171500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zimslupsk.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Bieżące utrzymanie lasów komunalnych Miasta Słupsk w latach 2021 - 2022
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na bieżącym utrzymaniu lasów komunalnych Miasta Słupsk, tj. Lasku Południowego i Lasku Północnego, zaliczonych do lasów ochronnych w oparciu o Uproszczony Plan Urządzania Lasu Komunalnego Gminy Miejskiej Słupsk i dotyczy zarówno prac z zakresu pozyskania drewna, hodowli, pielęgnacji, ochrony lasu jak i prac porządkowych. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje dwa obszary leśne zlokalizowane w granicach administracyjnych miasta o łącznej powierzchni 146,66 ha: 1) Lasek Południowy – teren zalesiony, znajdujący się w południowej części miasta, wzdłuż ulicy Arciszewskiego (po lewej i prawej stronie ulicy), 2) Lasek Północny – teren zlokalizowany w północnej części miasta w rejonie ulicy Madalińskiego przy stadionie 650-lecia. 3. Lasek Południowy i Lasek Północny stanowią teren rekreacyjno – wypoczynkowy mieszkańców miasta Słupska. Na ich walory składa się bogaty gatunkowo drzewostan (sosny, świerki, brzozy, buki, dęby), stałe miejsca na ognisko, miejsca na biwakowanie i zabawy ruchowe, alejki spacerowe oraz drogi i parkingi. Na terenie lasków zamontowane są ławki i kosze. W Lasku Południowym znajdują się 4 stawy. 4. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności: 1) cięcia użytków rębnych i przedrębnych w ilości 1020 m3 obejmujących: a) rębina typ IA i IIIB, b) trzebież wczesną, c) trzebież późną, d) cięcia sanitarne, tj. usuwanie drzew zaatakowanych przez szkodniki pierwotne i wtórne, usuwanie wywrotów i wiatrołomów, śniegołomów, suchoczubów i posuszu 2) sztuczne odnowienie lasu na łącznej powierzchni 3,00 ha poprzez nasadzenie średnio 5.000 szt./ha sadzonek określonych w aktualnym uproszczonym Planie Urządzania Lasu, zgodnie z typem siedliskowym lasu obejmujące: a) agromelioracje leśne - przygotowanie gleby, b) zakup materiału roślinnego, c) sadzenie wielolatek, 3) wprowadzenie poprawek i uzupełnień wraz z zakupem materiału roślinnego (wielolatki) na poprawionych dawnych talerzach w ilości: a) po 1 roku od czasu posadzenia na 30 % powierzchni odnowionej, - 1,20 ha b) w następnym okresie od posadzenia na 15 % powierzchni odnowionej; - 0,60 ha 4) pielęgnację upraw i młodników poprzez: a) wykaszanie chwastów w uprawach, w rzędach i międzyrzędach dwa razy w każdym roku (czerwiec - sierpień) od czasu posadzenia tj.: - na powierzchni 4,20 ha - 4 razy (uprawy istniejące), łącznie 16,80 ha, - na powierzchni 1,50 ha - 4 razy (założone w 2021 r.), łącznie 6,00 ha, - na powierzchni 1,50 ha – 2 razy (założone w 2022 r.), łącznie 3,00 ha b) wykonanie czyszczeń wczesnych polegających na usuwaniu sadzonek zbędnych, chorych oraz hamowaniu wzrostu drzew źle rozwijających się albo szkodliwych dla otoczenia na łącznej powierzchni 5,00 ha, c) wykonanie czyszczeń późnych polegających na pielęgnowaniu młodników ze sztucznego sadzenia w postaci usuwania lub hamowania wzrostu zbędnych, wadliwych lub przeszkadzających drzewek, podkrzesywania i formowania strzał i koron poprzez usunięcie zbędnych odgałęzień na powierzchni 6,00 ha, 5) zabezpieczenie upraw przed zwierzyną poprzez zastosowanie preparatu odstraszającego: a) na powierzchni 4,20 ha - 2 razy (uprawy istniejące), b) na powierzchni 1,50 ha- 2 razy (założone w 2021r.), c) na powierzchni 1,50 ha - 1 raz (założone w 2022 r.), 6) ochronę przeciwpożarową w postaci: a) odnowienia pasów przeciwpożarowych - 2 razy w roku (do 30 kwietnia i do 1 lipca) na długości 3400 m w Lasku Północnym - pełna orka pługiem zawieszonym za ciągnikiem na szer. 1,5 m, łącznie 4 razy, b) wykaszania samosiewów z linii oddziałowych - 1 raz w roku do 30 czerwca o łącznej długości 1150 mb i szerokości 4 m na powierzchni 0,46 ha, łącznie 2 razy, c) wykaszanie terenów przyległych do pasów przeciwpożarowych w Lasku Północnym i do drogi o szerokości do 4 m, o powierzchni do 0,68 ha - 2 razy w roku (do 30 czerwca i do 30 sierpnia), łącznie 4 razy, d) wykonywania objazdów po całej powierzchni lasów komunalnych w miarę potrzeb i wystąpienia zagrożenia pożarowego – do wyceny należy przyjąć 17 objazdów każdego roku po 20 km, przez 1,5 godziny, po uprzednim uzgodnieniu terminów z Zamawiającym, łącznie 34 objazdy, e) montażu i demontażu tablic ostrzegawczych w ilości 4 sztuk, m. in. zakazujących wstępu do lasu 7) usuwanie posuszu w koronach 10 sztuk drzew przy ciągach pieszych, przy pomocy podnośnika lub z drabiny wraz z wywozem gałęzi do 7,5 km i utylizacją, 8) ochrona fauny i flory poprzez: a) czyszczenie budek lęgowych 100 sztuk - 1 raz w roku przez okres trwania zamówienia, łącznie 2 razy, b) zakup karmy dla ptaków wraz z rozwieszeniem jej na terenie lasów - 2 razy w okresie zimy każdego roku w ilości 70 kg/raz; łącznie 4 razy 9) prace porządkowe w postaci: a) zbierania zanieczyszczeń przy ciągach spacerowych łącznie z opróżnianiem koszy i wywozem śmieci na wysypisko o łącznej długości wynoszącej 5 km i szerokości 16,50 mb – 1 raz w tygodniu - łącznie 104 razy w okresie realizacji zamówienia b) usuwania nagromadzonych zanieczyszczeń w lasach (dzikich wysypisk itp.) wraz z wywozem śmieci na wysypisko - łącznie 5 ton, c) zbierania zanieczyszczeń po całym lesie (146,66 ha) - 1 raz w miesiącu od marca do listopada przez okres realizacji zamówienia wraz z wywozem śmieci na wysypisko - łącznie 16 razy, d) usuwanie martwych zwierząt niezwłocznie po wystąpieniu takiego faktu, postępując przy tym zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie – 4 szt. e) renowacji wraz z impregnacją i naprawą znajdujących się na terenie lasów komunalnych 34 sztuk koszy na śmieci i 35 szt. ławek - 1 raz w roku, łącznie 2 razy, f) wykonania i montażu 4 sztuk nowych drewnianych koszy leśnych, ze słupków o średnicy 12-14cm, wysokości 70-80 cm i średnicy wewnętrznej kosz 40 cm, z wymiennymi wkładami z worków foliowych o pojemności 100 litrów wraz z impregnowaniem i umocowaniem do podłoża w postaci zabetonowania, w uzgodnieniu z Zamawiającym, g) wykonania i montażu 4 sztuk nowych leśnych ławek drewnianych wykonanych z połówek bali o długości 2 m wraz z zaimpregnowaniem i umocowaniem do podłoża, w uzgodnieniu z Zamawiającym, h) wykonania bieżącej naprawy dróg leśnych o łącznej powierzchni 1000 m2 polegającej na wyrównaniu koryta drogi, nawiezieniu kruszywa utwardzającego podłoże, rozplantowanie i zagęszczenie, i) odśnieżania ciągów spacerowych na długości 2,45 km w Lasku Południowym i na długości 2,55 km w Lasku Północnym - 2 razy w okresie od 1 grudnia do końca lutego tj. 4 razy w okresie realizacji zamówienia. 5. Wykonawca będzie wykonywał usługę zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i normami branżowymi. 6. W przypadku stwierdzenia, że usługi wykonywane są niezgodnie z obowiązującymi przepisami lub SIWZ Zamawiający może odmówić zapłaty i żądać ich ponownego wykonania lub odstąpić od umowy z winy Wykonawcy. 7. Zamawiający zastrzega sobie prawo do ograniczenia przedmiotu Umowy w zakresie ilościowym w przypadku, gdy z powodów ekonomicznych, bieżących potrzeb lub innych nie będzie to leżało w interesie Zamawiającego. 8. W związku z ograniczeniem przedmiotu Umowy Wykonawcy nie będą przysługiwały żadne roszczenia w stosunku do Zamawiającego. 9. Wykonawca prac jest wytwórcą odpadów w związku z realizacją przedmiotu zamówienia. Obowiązek postępowania z zagospodarowaniem wytworzonych odpadów i ich transportem należy do Wykonawcy usług, zgodnie z ustawą o odpadach. Na żądanie Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu dokument lub dokumenty potwierdzające zagospodarowanie odpadów zgodnie z ww. ustawą. 10. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności z zakresu wykonywania prac polegających na cięciu użytków rębnych i przedrębnych, nasadzeniu materiału roślinnego, pielęgnacji upraw, zabezpieczeniu upraw przed uszkodzeniem, prace porządkowe i pielęgnacyjne. 11. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 3.10 SIWZ czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: 1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, 2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, 3) przeprowadzenia kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 12. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt 3.10 SIWZ czynności w trakcie realizacji zamówienia: 1) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy, 2) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników, wysokości wynagrodzenia). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania, 3) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacenie przez Wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy, 4) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. roku o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. 13. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.10 SIWZ czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 3.10 SIWZ czynności. 14. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77200000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach