Przetargi.pl
Bieżące utrzymanie lasów komunalnych Miasta Słupsk w latach 2021 - 2022

Zarząd Infrastruktury Miejskiej w Słupsku ogłasza przetarg

  • Adres: 76-200 Słupsk, Przemysłowa
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. +48 59 841 00 91 , fax. +48 59 848 37 35
  • Data zamieszczenia: 2020-12-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Infrastruktury Miejskiej w Słupsku
    Przemysłowa 73
    76-200 Słupsk, woj. pomorskie
    tel. +48 59 841 00 91, fax. +48 59 848 37 35
    REGON: 22122171500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zimslupsk.com

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Bieżące utrzymanie lasów komunalnych Miasta Słupsk w latach 2021 - 2022
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na bieżącym utrzymaniu lasów komunalnych Miasta Słupsk, tj. Lasku Południowego i Lasku Północnego, zaliczonych do lasów ochronnych w oparciu o Uproszczony Plan Urządzania Lasu Komunalnego Gminy Miejskiej Słupsk i dotyczy zarówno prac z zakresu pozyskania drewna, hodowli, pielęgnacji, ochrony lasu jak i prac porządkowych. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje dwa obszary leśne zlokalizowane w granicach administracyjnych miasta o łącznej powierzchni 146,66 ha: 1) Lasek Południowy – teren zalesiony, znajdujący się w południowej części miasta, wzdłuż ulicy Arciszewskieg (po lewej i prawej stronie ulicy), 2) Lasek Północny – teren zlokalizowany w północnej części miasta w rejonie ulicy Madalińskiego przy stadionie 650-lecia. 3. Lasek Południowy i Lasek Północny stanowią teren rekreacyjno – wypoczynkowy mieszkańców miasta Słupska. Na ich walory składa się bogaty gatunkowo drzewostan (sosny, świerki, brzozy, buki, dęby), stałe miejsca na ognisko, miejsca na biwakowanie i zabawy ruchowe, alejki spacerowe oraz drogi i parkingi. Na terenie lasków zamontowane są ławki i kosze. W Lasku Południowym znajdują się 4 stawy. 4. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności: 1) cięcia użytków rębnych i przedrębnych w ilości 1.800 m3 obejmujących: a) rębina typ IA i IIIB, b) trzebież wczesną, c) trzebież późną, d) cięcia sanitarne, tj. usuwanie drzew zaatakowanych przez szkodniki pierwotne i wtórne, usuwanie wywrotów i wiatrołomów, śniegołomów, suchoczubów i posuszu 2) sztuczne odnowienie lasu na łącznej powierzchni 4,00 ha poprzez nasadzenie średnio 5.000 szt./ha sadzonek określonych w aktualnym uproszczonym Planie Urządzania Lasu, zgodnie z typem siedliskowym lasu obejmujące: a) agromelioracje leśne - przygotowanie gleby, b) zakup materiału roślinnego, c) sadzenie wielolatek, 3) wprowadzenie poprawek i uzupełnień wraz z zakupem materiału roślinnego (wielolatki) na poprawionych dawnych talerzach w ilości: a) po 1 roku od czasu posadzenia na 30 % powierzchni odnowionej, - 1,20 ha b) w następnym okresie od posadzenia na 15 % powierzchni odnowionej; - 0,60 ha 4) pielęgnację upraw i młodników poprzez: a) wykaszanie chwastów w uprawach, w rzędach i międzyrzędach dwa razy w każdym roku (czerwiec - sierpień) od czasu posadzenia tj.: - na powierzchni 4,20ha - 4 razy (uprawy istniejące), łącznie 16,80 ha, - na powierzchni 2,00 ha - 4 razy (założone w 2021 r.), łącznie 8,00 ha, - na powierzchni 2,00 ha – 2 razy (założone w 2022 r.), łącznie 4,00 ha b) wykonanie czyszczeń wczesnych polegających na usuwaniu sadzonek zbędnych, chorych oraz hamowaniu wzrostu drzew źle rozwijających się albo szkodliwych dla otoczenia na łącznej powierzchni 5,00 ha, c) wykonanie czyszczeń późnych polegających na pielęgnowaniu młodników ze sztucznego sadzenia w postaci usuwania lub hamowania wzrostu zbędnych, wadliwych lub przeszkadzających drzewek, podkrzesywania i formowania strzał i koron poprzez usunięcie zbędnych odgałęzień na powierzchni 6,00 ha, 5) zabezpieczenie upraw przed zwierzyną poprzez zastosowanie preparatu odstraszającego: a) na powierzchni 4,20 ha - 2 razy (uprawy istniejące), b) na powierzchni 2,00 ha- 2 razy (założone w 2021r.), c) na powierzchni 2,00 ha - 1 raz (założone w 2022 r.), 6) ochronę przeciwpożarową w postaci: a) odnowienia pasów przeciwpożarowych - 2 razy w roku (do 30 kwietnia i do 1 lipca) na długości 3400 m w Lasku Północnym - pełna orka pługiem zawieszonym za ciągnikiem na szer. 1,5 m, łącznie 4 razy, b) wykaszania samosiewów z linii oddziałowych - 1 raz w roku do 30 czerwca o łącznej długości 1150 mb i szerokości 4 m na powierzchni 0,46 ha, łącznie 2 razy, c) wykaszanie terenów przyległych do pasów przeciwpożarowych w Lasku Północnym i do drogi o szerokości do 4 m, o powierzchni do 0,68 ha - 2 razy w roku (do 30 czerwca i do 30 sierpnia), łącznie 4 razy, d) wykonywania objazdów po całej powierzchni lasów komunalnych w miarę potrzeb i wystąpienia zagrożenia pożarowego – do wyceny należy przyjąć 20 objazdów każdego roku po 20 km, przez 1,5 godziny, po uprzednim uzgodnieniu terminów z Zamawiającym, łącznie 40 objazdów, e) montażu i demontażu tablic ostrzegawczych w ilości 12 sztuk, m. in. zakazujących wstępu do lasu 7) usuwanie posuszu w koronach 20 sztuk drzew przy ciągach pieszych, przy pomocy podnośnika lub z drabiny wraz z wywozem gałęzi do 7,5 km i utylizacją, 8) ochrona fauny i flory poprzez: a) czyszczenie budek lęgowych 100 sztuk - 1 raz w roku przez okres trwania zamówienia, łącznie 2 razy, b) zakup karmy dla ptaków wraz z rozwieszeniem jej na terenie lasów - 2 razy w okresie zimy każdego roku w ilości 70 kg/raz; łącznie 4 razy 9) prace porządkowe w postaci: a) zbierania zanieczyszczeń przy ciągach spacerowych łącznie z opróżnianiem koszy i wywozem śmieci na wysypisko o łącznej długości wynoszącej 5 km i szerokości 16,50 mb w okresie: - wiosenno-letnim (kwiecień- październik) - 2 razy w tygodniu, - listopad - marzec - 1 raz w tygodniu łącznie 168 razy w okresie realizacji zamówienia b) usuwania nagromadzonych zanieczyszczeń w lasach (dzikich wysypisk itp.) wraz z wywozem śmieci na wysypisko - łącznie 10 ton, c) zbierania zanieczyszczeń po całym lesie (146,66 ha) - 1 raz w miesiącu od marca do grudnia przez okres realizacji zamówienia wraz z wywozem śmieci na wysypisko - łącznie 16 razy, d) usuwanie martwych zwierząt niezwłocznie po wystąpieniu takiego faktu, postępując przy tym zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie – 8 szt. e) renowacji wraz z impregnacją i naprawą znajdujących się na terenie lasów komunalnych 34 sztuk koszy na śmieci i 35 szt. ławek - 1 raz w roku, w terminie do 15 maja każdego roku, łącznie 2 razy, f) wykonania i montażu 8 sztuk nowych drewnianych koszy leśnych, ze słupków o średnicy 12-14cm, wysokości 70-80 cm i średnicy wewnętrznej kosz 40 cm, z wymiennymi wkładami z worków foliowych o pojemności 100 litrów wraz z impregnowaniem i umocowaniem do podłoża w postaci zabetonowania, w uzgodnieniu z Zamawiającym, g) wykonania i montażu 16 sztuk nowych leśnych ławek drewnianych wykonanych z połówek bali o długości 2 m wraz z zaimpregnowaniem i umocowaniem do podłoża, w uzgodnieniu z Zamawiającym, h) wykonania bieżącej naprawy dróg leśnych o łącznej powierzchni 2500 m2 polegającej na wyrównaniu koryta drogi, nawiezieniu kruszywa utwardzającego podłoże, rozplantowanie i zagęszczenie, i) odśnieżania ciągów spacerowych na długości 2,45 km w Lasku Południowym i na długości 2,55 km w Lasku Północnym - 3 razy w okresie od 1 grudnia do końca lutego tj. 6 razy w okresie realizacji zamówienia. 5. Wykonawca będzie wykonywał usługę zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i normami branżowymi. 6. W przypadku stwierdzenia, że usługi wykonywane są niezgodnie z obowiązującymi przepisami lub SIWZ Zamawiający może odmówić zapłaty i żądać ich ponownego wykonania lub odstąpić od umowy z winy Wykonawcy. 7. Zamawiający zastrzega sobie prawo do ograniczenia przedmiotu Umowy w zakresie ilościowym w przypadku, gdy z powodów ekonomicznych, bieżących potrzeb lub innych nie będzie to leżało w interesie Zamawiającego. 8. W związku z ograniczeniem przedmiotu Umowy Wykonawcy nie będą przysługiwały żadne roszczenia w stosunku do Zamawiającego. 9. Wykonawca prac jest wytwórcą odpadów w związku z realizacją przedmiotu zamówienia. Obowiązek postępowania z zagospodarowaniem wytworzonych odpadów i ich transportem należy do Wykonawcy usług, zgodnie z ustawą o odpadach. Na żądanie Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu dokument lub dokumenty potwierdzające zagospodarowanie odpadów zgodnie z ww. ustawą. 10. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności z zakresu wykonywania prac polegających na cięciu użytków rębnych i przedrębnych, nasadzeniu materiału roślinnego, pielęgnacji upraw, zabezpieczenu upraw przed uszkodzeniem, prace porządkowe i pielęgnacyjne. 11. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 3.10 SIWZ czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: 1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, 2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, 3) przeprowadzenia kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 12. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt 3.10 SIWZ czynności w trakcie realizacji zamówienia: 1) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy, 2) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników, wysokości wynagrodzenia). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania, 3) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacenie przez Wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy, 4) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. roku o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. 13. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.10 SIWZ czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 3.10 SIWZ czynności. 14. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 15. Warunki realizacji przedmiotu zamówienia wskazano we wzorze Umowy stanowiącym Załącznik Nr 11 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77200000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 5.000,00 zł (pięć tysięcy złotych 00/100), 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. 3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 4. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: 39 1140 1153 0000 2179 2400 1003. 5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. W przypadku wadium wniesionego w formie innej niż pieniężna: 1) w postaci papierowej – oryginał dokumentu wniesienia wadium należy złożyć wraz z ofertą w oddzielnej kopercie. Opakowanie z wadium powinno być oznaczone nazwą i adresem Wykonawcy oraz napisem: Wadium do postępowania na wykonanie usług pn. „Bieżące utrzymanie lasów komunalnych Miasta Słupsk”. Znak sprawy: ZP.261.30.2020.ZP5. 2) w postaci elektronicznej – oryginał dokumentu wniesienia wadium, tj. opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym osób upoważnionych do jego wystawienia należy złożyć w formie elektronicznej wraz z ofertą. 7. Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w art. 46 ust. 4a i 5 Ustawy. 8. Z treści gwarancji musi wynikać bezwarunkowe i na każde żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Ustawy. 9. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wadium wniesione w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem zawartym w art. 46 ust. 4a Ustawy. 11. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zmówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 12. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 13. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 14.10. SIWZ jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 14. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 15. Zgodnie z art. 46 ust. 4a Ustawy Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 16. Zgodnie z art. 46 ust. 5 Ustawy Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt 9.6. ppkt 2a) SIWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 9.10. SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 4. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 5. Wykonawca w terminie do 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1041), osobiście, za pośrednictwem posłańca lub za pośrednictwem Platformy zakupowej https://platformazakupowa.pl/pn/zimslupsk oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 6. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zgodnie z art. 23 ust. 2 Ustawy, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. W takim przypadku należy dołączyć pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 7. Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Ustawy, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt 9.6. ppkt 2a) SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach