Przetargi.pl
Wymiana oznakowania pionowego drogowego zlokalizowanego w pasach drogowych dróg gminnych na terenie miasta Zgorzelec

Gmina Miejska Zgorzelec ogłasza przetarg

  • Adres: 59-900 Zgorzelec, ul. Domańskiego 7
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 0-75 77 56 988 , fax. 075 77 56 988
  • Data zamieszczenia: 2014-05-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Zgorzelec
    ul. Domańskiego 7 7
    59-900 Zgorzelec, woj. dolnośląskie
    tel. 0-75 77 56 988, fax. 075 77 56 988
    REGON: 23082154600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.um-zgorzelec.dolnyslask.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wymiana oznakowania pionowego drogowego zlokalizowanego w pasach drogowych dróg gminnych na terenie miasta Zgorzelec
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na wymianie starego i nieczytelnego oznakowania drogowego pionowego na oznakowanie spełniające wymogi rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 03 lipca 2003r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (tekst jednolity z 2003r. Nr 220, poz. 2181 ze zm.), w podziale na: a) znaki ostrzegawcze, b) zakazu, nakazu, c) znaki informacyjne, d) znaki kierunku i miejscowości, e) znaki uzupełniające, f) tabliczki do znaków drogowych, g) słupki do znaków drogowych. 2) Wymiana oznakowania drogowego pionowego realizowana będzie w pasach drogowych dróg gminnych na terenie miasta Zgorzelec, w następujących lokalizacjach: ul. Brzozowa, ul. Górna, ul. Kamieniarska, ul. Karłowicza, ul. Kilińskiego, ul. Krańcowa, ul. Modrzewiowa, ul. Piękna, ul. Sybiraków, ul. Tuwima, ul. Warszawska (na odcinku od skrzyżowania z ulicą Bohaterów Getta do skrzyżowania z ulicą Dąbrowskiego), ul. Wąska, ul. Wyspiańskiego (na odcinku od skrzyżowania z ulicą Kościuszki do tunelu). 3) Zakres rzeczowy robót budowlanych obejmuje w szczególności: a) Rozebranie słupków do znaków - 238 szt. b) Zdejmowanie tablic znaków drogowych zakazu, nakazu, ostrzegawczych, informacyjnych - 273 szt. c) Słupki do znaków drogowych z rur stalowych o śr. 50 m, dł. 360 dm, 10,9 kg/szt. - 108 szt. d) Słupki do znaków drogowych z rur stalowych o śr. 50 mm, dł. 420cm, 12,72 kg/szt - 130 szt. e) Przymocowanie tablic znaków drogowych zakazu, nakazu, ostrzegawczych, informacyjnych o pow. do 0,3 m2 typu A-1, A-2, A-7, A-11, A-11a, A-17, A-30 - 56 szt. f) Przymocowanie tablic znaków drogowych zakazu, nakazu, ostrzegawczych, informacyjnych o pow. do 0,3 m2 typu B-1, B-2, B-18, B-20, B-21, B-22, B-33, B-35, B-36 - 55 szt. g) Przymocowanie tablic znaków drogowych zakazu, nakazu, ostrzegawczych, informacyjnych o pow. do 0,3 m2 typu C-9 - 1 szt. h) Przymocowanie tablic znaków drogowych, zakazu, nakazu, ostrzegawczych, informacyjnych o pow. do 0,3 m2 typu D-1, D-2, D-3, D-4a, D-6, D-18, D-18a, D-23 - 102 szt. i) Przymocowanie tablic znaków drogowych zakazu, nakazu, ostrzegawczych, informacyjnych o pow. ponad 0,3 m2 typu F-10, F-11 - 6szt. j) Przymocowanie tablic znaków drogowych zakazu, nakazu, ostrzegawczych, informacyjnych o pow. ponad 0,3 m2, tabliczka T-1, T-3a, T-6a, T-27, T-29, T-30a, T-30c, T-30g, T-30i, T (z treścią) - 69 szt. k) Łącznie do wymiany: 419 szt. znaków i 238 szt. słupków. 4) Przedmiot zamówienia obejmuje grupę wielkości znaków małe (M) z wyłączeniem znaków A-7 i B-20, które posiadają grupę wielkości średnie (S). 5) Roboty należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową oraz specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, stanowiących Załącznik Nr 1 do SIWZ. 6) Wymagania dotyczące oznakowania: a) Znaki i tablice drogowe wykonane na podkładkach z blachy ocynkowanej ogniowo o grubości 1,25 mm, podwójnie zaginane na całym obwodzie. b) Wszystkie naroża w znakach i tablicach wyokrąglone zgodnie z promieniem podanym w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 03 lipca 2003r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (tekst jednolity z 2003r. Nr 220, poz. 2181 ze zm.). c) Wszystkie znaki i tablice powinny posiadać Certyfikat CE lub WE. d) Znaki pionowe należy umieścić tak aby odległość znaku od krawędzi korony była nie mniejsza niż 0,5 m. Znaki należy umieszczać na wysokości minimum 2,2 m (znaki umieszczane na chodnikach). e) Znaki pionowe A-7, B-2, B-20 oraz D-6 i D-6b należy wykonać na folii 2 typu, pozostałe znaki należy wykonać na folii 1 typu. Na stosowanej folii powinny być naniesione znaki wodne wskazujące okres gwarancji i trwałości zgodny z ppkt 20) niniejszego punktu. 7) Wszystkie elementy oznakowania oraz materiały do ich zabudowania zapewnia Wykonawca. 8) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za zabezpieczenie prac w trakcie ich wykonywania, utrzymanie oznakowania oraz za jakość i trwałość wykonanych robót. 9) Wzory i wszelkie parametry techniczne elementów oznakowania powinny być zgodne z: a) Rozporządzeniem Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracyjnych z dnia 31 lipca 2002r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych (tekst jednolity z 2002r. Dz. U. Nr 170, poz. 1393 ze zm.), b) Rozporządzenie Ministra infrastruktury z dnia 03 lipca 2003r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (tekst jednolity z 2003r. Nr 220, poz. 2181 ze zm.). 10) Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia bezpiecznych warunków ruchu drogowego w rejonie prowadzonych robót. 11) Zdemontowane słupy i tarcze dostarczyć należy do Przedsiębiorstwa Zarządu Nieruchomościami Sp. z o.o. z siedzibą w Zgorzelcu przy ulicy Daszyńskiego 75. 12) Realizacja przedmiotowego zamówienia powinna być wykonana w taki sposób aby funkcjonująca organizacja ruchu nie budziła wątpliwości przez cały okres trwania robót budowlanych. 13) Wykonawca wykona na swój koszt i we własnym zakresie projekt zabezpieczenia robót wraz ze wszelkimi koniecznymi uzgodnieniami i zgłoszeniami, zgodnie z § 4 ust. 1 pkt 2) projektu umowy, który stanowi Formularz Nr 6 do SIWZ. Projekt zabezpieczenia robót powinien zostać wykonany zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (tekst jednolity z 2003r, Dz. U. Nr 177, poz. 1729 ze zm.) 14) Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia na terenie wykonywanych prac ładu, porządku i ochrony znajdujących się tam obiektów, sieci oraz urządzeń uzbrojenia technicznego terenu. Po zakończeniu prac Wykonawca niezwłocznie lecz nie dłużej niż w ciągu 3 dni roboczych uporządkuje i doprowadzi teren na którym wykonywane były roboty budowlane do stanu pierwotnego. 15) Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów i zasad BHP oraz przepisów przeciwpożarowych w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia. 16) Jeżeli w dokumentacji projektowej lub technicznej powołane są konkretne normy i przepisy, które spełniać mają materiały, sprzęt i inne towary oraz wykonane i zadane roboty, będą obowiązywać postanowienia najnowszego wydania lub poprawionego wydania powołanych norm i przepisów. 17) Wykonawca, jako wytwórca odpadów w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt. 32 ustawy o odpadach z dnia 14.12.2012 r., (Dz. U. 2013 poz. 21 z późn. zm.) ma obowiązek zagospodarowania odpadów powstałych podczas realizacji zamówienia zgodnie z wyżej wymienioną ustawą oraz ustawą z dnia 27.04.2001r. Prawo Ochrony Środowiska (tj. z 2013 r. Dz. U. poz. 1232 z późn.zm.). Wykonawca przedstawi Zamawiającemu potwierdzenie zagospodarowania odpadów w terminie wskazanym w umowie, zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami. 18) Nazwy materiałów, urządzeń lub producentów wskazanych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej nie należy traktować jako narzuconych bądź sugerowanych przez Zamawiającego. Jeżeli w ww. dokumentacjach występują nazwy konkretnych produktów, wyrobów lub określenie sugerujące wyroby konkretnych firm, Wykonawca winien uznać, iż podano produkty przykładowe, a Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania produktów, wyrobów, materiałów równoważnych o właściwościach, cechach, parametrach technicznych nie gorszych niż określone w przedmiotowych dokumentacjach. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia. Równoważny produkt nie może być gorszy pod względem warunków technicznych, właściwości fizycznych i chemicznych od materiału pierwotnego. 19) Materiały zastosowane przez Wykonawcę przy wykonywaniu robót muszą być nowe i nieużywane, odpowiadać wymaganiom norm i przepisów wymienionych w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót, posiadać wymagane polskimi przepisami atesty i certyfikaty, w tym również świadectwa dopuszczenia do obrotu oraz certyfikaty bezpieczeństwa. 20) Wymagany okres gwarancji: a) Na znaki, tabliczki, tablice oklejone folią typu 1 wymagany jest 7 letni okres gwarancji i rękojmi, b) Na znaki, tabliczki, tablice oklejone folią typu 2 wymagany jest 10 letni okres gwarancji i rękojmi, c) Na słupki do znaków wymagany jest 7 letni okres gwarancji i rękojmi.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 349922009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 60 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1) Wykonawca wniesie wadium w wysokości 2.850,00 zł przed upływem terminu składania ofert, który został określony w pkt. 16 ppkt. 2) SIWZ. 2) W zależności od woli Wykonawcy wadium może być wnoszone w formach: a) pieniądzu (przelew na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego), b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 ze zm.). 3) W przypadku wnoszenia wadium w formach, o których mowa w pkt. 19 ppkt. 2) lit. od b) do e) SIWZ oryginał gwarancji/poręczenia należy umieścić w ofercie w sposób umożliwiający jego zwrot zgodnie z zapisami ustawy Prawo zamówień publicznych. 4) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Nr 29 1160 2202 0000 0002 2290 9774, z zaznaczeniem Wadium do postępowania nr WZP.271.30.2014 /kopię przelewu (wpłaty) proszę dołączyć do oferty/. Skuteczne wniesienie wadium następuje w chwili uznania (zaksięgowania) kwoty wadium na rachunku bankowym Zamawiającego, co oznacza, iż wadium musi znaleźć się na rachunku Zamawiającego najpóźniej do dnia oraz godziny wyznaczonych jako termin składania ofert. 5) Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania o udzielenie zamówienia, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych. 6) Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. 19 ppkt. 7) SIWZ. 7) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 8) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 9) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 10) W przypadku wniesienia wadium w formach wymienionych w pkt. 19 ppkt. 2) lit. od b) do e) SIWZ z treści dokumentu musi jednoznacznie wynikać, iż wypłata Zamawiającemu sumy gwarancyjnej nastąpi także w przypadku określonym w pkt. 19 ppkt. 7) SIWZ. 11) Wadium wniesione przez jednego z Wykonawców, o których mowa w pkt. 8 SIWZ uważa się za wniesione prawidłowo. 12) Zamawiający wymaga, aby niepieniężne formy zapłaty wadium miały charakter nieodwołalny i bezwarunkowy - równoważny pieniądzu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.bip.um-zgorzelec.dolnyslask.pl/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach