Przetargi.pl
Wymiana drzwi szybowych do dźwigów osobowych w Domu Pomocy Społecznej im. L. i A. Helclów w Krakowie.

Dom Pomocy Społecznej im. L. A. Helclów ogłasza przetarg

  • Adres: 31-148 Kraków, Helclów
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 12 634 42 55 , , fax. 12 633 08 28
  • Data zamieszczenia: 2020-08-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Dom Pomocy Społecznej im. L. A. Helclów
    Helclów 2
    31-148 Kraków, woj. małopolskie
    tel. 12 634 42 55 , , fax. 12 633 08 28
    REGON: 00029317200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.dpshelclow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wymiana drzwi szybowych do dźwigów osobowych w Domu Pomocy Społecznej im. L. i A. Helclów w Krakowie.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: wykonanie robót budowlanych na terenie Domu Pomocy Społecznej im. L. i A. Helclów w Krakowie (DPS), na nieruchomości położonej przy ul. Helclów 2, oznaczonej jako działka ewidencyjna nr 116/14 obręb 116, jednostka ewidencyjna Śródmieście, polegających na wymianie dwóch sztuk drzwi szybowych do dźwigów osobowych, zlokalizowanych w poziomie piwnic budynku A DPS na drzwi o odporności przeciwpożarowej EI60. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności: 1) opracowanie dokumentacji modernizacyjnej i dokonanie uzgodnień w Urzędzie Dozoru Technicznego, 2) demontaż istniejących drzwi szybowych, 3) dostawę i montaż nowych drzwi szybowych ze stali nierdzewnej szczotkowanej o wymaganej odporności ogniowej EI60, o wymiarach 90 x 200 cm, 4) modernizację kasety wezwań na przystanku, 5) wykonanie regulacji drzwi szybowych, 6) wykonanie pomiarów i testów, 7) uruchomienie systemu zjazdu pożarowego (z wyłączeniem prac związanych z doprowadzeniem kabla sygnałowego do maszynowni, które są po stronie Zamawiającego), 8) opracowanie dokumentacji powykonawczej i techniczno-rozruchowej, 9) udział w badaniu dźwigu przez Inspektora UDT, 10) przekazanie dźwigu do eksploatacji użytkownikowi i uzyskanie wymaganych pozwoleń na eksploatację dźwigu. 2. Dźwigi osobowe zlokalizowane są w liczbie po 1 sztuce w lewym i prawym narożu piwnicy budynku A DPS. 3. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia oraz warunki realizacji przedmiotu Zamówienia określono w dokumentacji projektowej, Ekspertyzie technicznej - pożarowej oraz we Wzorze Umowy oraz pozostałej dokumentacji stanowiącej Złączniki do niniejszej SIWZ. 4. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje pełny proces robót budowlanych wraz z zakupem, montażem, dostawą, wbudowaniem materiałów i urządzeń oraz usunięciem z terenu DPS odpadów, materiałów z rozbiórki i demontażu oraz utylizacją materiałów, zgodnie z informacjami zawartymi w dokumentacji, o której mowa w ust. 3 oraz decyzjach, pozwoleniach i innych dokumentach, stanowiących Załączniki do SIWZ. 5. Przedmiot Umowy dotyczy nieruchomości przy ul. Helclów 2 w Krakowie oznaczonej jako działka ewidencyjna nr 116/14 obręb 116 jednostka ewidencyjna Śródmieście, powierzchnia działki 3,5976 ha, w tym powierzchnia zabudowy obiektów na terenie nieruchomości: 7 448,26 m2. Budynek w którym będą prowadzone roboty budowlane znajduje się w strefie objętej ochroną Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, został wpisany do rejestru zabytków pod Nr rej. 114 i znajduje się na obszarze układu urbanistycznego Kleparza, wpisanego do rejestru zabytków pod numerem A-648 oraz na obszarze uznanym za pomnik historii „Kraków – historyczny zespół miasta”. 6. Obowiązki Wykonawcy związane z realizacją przedmiotu zamówienia szczegółowo określono we Wzorze Umowy, stanowiącym Załącznik Nr 1 do SIWZ, oraz w Załącznikach do Wzoru Umowy, będących integralną częścią Wzoru Umowy. 7. Wykonawca załączy do oferty Wykaz Wycenionych Elementów Rozliczeniowych (WWER). 8. Cena oferty ma być zgodna z załączonym WWER oraz ma zawierać wszystkie koszty, satysfakcjonujące Wykonawcę zysk oraz podatki, dla poprawnej realizacji przedmiotu zamówienia. W ramach wynagrodzenia Wykonawca ma uwzględnić wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia w zakresie określonym w niniejszej SIWZ oraz Załącznikach do SIWZ, w tym koszty: robót budowlanych, opracowania dokumentacji powykonawczej i uzyskania wszystkich wymaganych prawem odbiorów w szczególności pozwolenia na eksploatację dźwigów, zabezpieczenia i utrzymania placu budowy oraz utrzymania czystości i zabezpieczeń w budynku przed szkodliwymi substancjami i zapyleniem. Cena oferty ma uwzględniać również jakość i parametry techniczne materiałów, sprzętów i urządzeń będących przedmiotem zamówienia, a określonych w dokumentacji projektowej. 9. Załączony do SIWZ WWER ma tylko charakter informacyjny: 1) Wykonawca, w oparciu o dokumentację projektową załączoną do SIWZ oraz informacje zawarte w SIWZ i uzyskane podczas wizji lokalnej, sporządza własny WWER, który musi zawierać co najmniej pozycje z WWER załączonego przez Zamawiającego (zarówno rodzaj robót, jak i ilość). Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie za roboty budowlane, które zostały wskazane w dokumentacji projektowej załączonej do SIWZ, a są niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia i nie zostały uwzględnione w WWER złożonym w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Wykonawca zobowiązany jest wykonać wszystkie roboty wskazane w dokumentacji projektowej w ramach wynagrodzenia określonego w ofercie. 2) Wykonawca winien oznaczyć określeniem „pozycja dodana” nowe pozycje, które zostały przez Wykonawcę dodane do WWER w wyniku analizy dokumentacji. 3) Zamawiający będzie weryfikował, na etapie składania ofert, WWER załączony do oferty. Weryfikacja prowadzona na tym etapie dotyczyć będzie ujęcia wszystkich pozycji z WWER załączonego do SIWZ (zarówno rodzaj robót i ilość). Zamawiający przyjmie ofertę, w której WWER nie będzie uwzględniał wszystkich pozycji z WWER załączonego do SIWZ jeżeli wykonawca wyjaśni, że wykona przedmiot zamówienia z zachowaniem jakości robót w zakresie rzeczowym określonym w dokumentacji projektowej, SIWZ oraz za cenę nie wyższą niż wskazał w ofercie. 4) Wykonawca sporządzi WWER na podstawie dokumentacji projektowej stanowiącej załącznik do SIWZ metodą kalkulacji uproszczonej tj. poprzez obliczenie wartości robót objętych WWER jako sumy iloczynów ilości jednostek robót i ich cen jednostkowych bez podatku Vat. 10. Wymagania dotyczące WWER: 1) powinien uwzględniać wszystkie koszty niezbędne do poniesienia przez wykonawcę, w tym koszt materiałów, robocizny (z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa dotyczących minimalnego wynagrodzenia za pracę), transportu i dostaw, ubezpieczenia, pracy sprzętu i inne koszty niezbędne dla wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z SIWZ, 2) nie można zmieniać kolejności ani treści istniejących w WWER pozycji, 3) powinny zostać wycenione wszystkie pozycje WWER, 4) nie dopuszcza się wyceny pozycji na kwotę zerową. 11. Dopuszcza się nie ujęcie w WWER pozycji z WWER dołączonego do SIWZ pod warunkiem, że Wykonawca oświadczy, że wykona zakres zamówienia pomimo, że nie uwzględnił tej pozycji w wycenie. 12. Cena oferty musi być podana z dokładnością do 1 grosza, tj. do dwóch miejsc po przecinku, przy czym końcówki poniżej 0,5 grosza pomija się, a końcówki 0,5 i wyższe zaokrągla się do 1 grosza (ostatnią pozostawioną cyfrę powiększa się o jednostkę). 13. Jeżeli Wykonawca uznaje, że opublikowana przez Zamawiającego dokumentacja zawiera wady mogące obniżyć jakość robót zobowiązany jest o tym powiadomić Zamawiającego przed złożeniem Oferty. 14. Zaleca się, aby Wykonawca zdobył, na własną odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie potrzebne informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia Umowy i wykonania zamówienia. Zamawiający informuje Wykonawców o ich uprawnieniu do przeprowadzenia wizji lokalnej planowanych robót budowlanych. Koszt dokonania wizji lokalnej planowanych robót budowlanych poniesie Wykonawca. Wykonawca może skorzystać z wizji lokalnej, która została zaplanowana w terminie: 20 sierpnia 2020 r. o godzinie 9.00 – miejsce wizji lokalnej: Kraków, ul. Helclów 2 15. Wykonawca zrealizuje przedmiot zamówienia zapewniając na własny koszt siłę roboczą oraz wszystkie środki techniczne potrzebne do jego realizacji. 16. Stawka podatku VAT: 8% dla robót budowlanych wewnątrz budynku. 17. Okres rękojmi: minimum 60 miesięcy od daty odbioru robót budowlanych wchodzących w skład przedmiotu zamówienia, bez wad (obowiązywał będzie okres wskazany w ofercie Wykonawcy) 18. Okres gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia: nie mniej niż 60 miesięcy od daty odbioru robót budowlanych bez wad (obowiązywał będzie okres wskazany w ofercie Wykonawcy). 19. Wszystkie urządzenia objęte niniejszym zamówieniem, dla których istnieją normy zharmonizowane winny posiadać deklaracje zgodności i być oznakowane znakiem CE. 20. Wszystkie urządzenia objęte niniejszym zamówieniem, dla których nie istnieją normy zharmonizowane winny posiadać deklarację zgodności i oznaczenie znakiem B, zgodnie z ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych lub być dopuszczone do stosowania w kraju członkowskim Unii Europejskiej lub EFTA w myśl przepisów art. 5 ust. 3 ww. ustawy. 21. Wszystkie nazwy własne urządzeń, materiałów, norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych użyte w dokumentacji przetargowej są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard i mogą być zastąpione przez inne równoważne, jednak obowiązek udowodnienia równoważności, zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp, należy do Wykonawcy. 22. Przedmiot zamówienia ma być wykonany zgodnie ze sztuką jego wykonania oraz obowiązującymi w zakresie jego wykonania standardami, normami i przepisami prawa w tym w szczególności ustawy Prawo Budowlane.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od każdego z Wykonawców wniesienia wadium (zgodnie z art. 45 ustawy Pzp.) 2. Wykonawca przed upływem terminu składania ofert określonym w niniejszej SIWZ, zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości zł brutto: 650,00 zł (słownie: sześćset pięćdziesiąt złotych 00/100). 3. Wadium może być wnoszone w: 1) pieniądzu - przelewem wpłacane na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego PKO BP SA Depozyty nr 85102028920000550205898608 Tytułem „Wadium – przetarg nieograniczony: Wymiana drzwi szybowych do dźwigów osobowych w Domu Pomocy Społecznej im. L. i A. Helclów w Krakowie” tak aby przed upływem terminu składania ofert, wadium znajdowało się na ww. rachunku. UWAGA: W przypadku wnoszenia wadium na rzecz Wykonawcy przez inny podmiot, w tytule przelewu należy wyraźnie wskazać na rzecz jakiego Wykonawcy wnoszone jest wadium. 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 4. Dopuszczalne jest złożenie wadium w więcej niż jednej formie. 5. Wadium wnoszone w formie gwarancji i poręczeń musi spełniać następujące wymogi: 1) musi być złożone w oryginale i wystawione na Dom Pomocy Społecznej im. L. i A. Helclów, 31-148 Kraków, ul. Helclów 2, 2) musi zawierać w swej treści oświadczenie gwaranta (poręczyciela), w którym zobowiązuje się on do bezwarunkowej wypłaty kwoty wadium na pierwsze żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż zaszła jedna z przesłanek wymienionych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy, 3) w przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia – musi obejmować zobowiązanie gwaranta (poręczyciela) z tytułu związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia działań lub zaniechań opisanych art. 46 ust. 4a i 5 ustawy każdego z tych wykonawców, 4) okres ważności wadium nie może być krótszy niż okres związania ofertą. 6. Zgodnie z art. 46 ustawy Pzp. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. 10, 12. 7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu Umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania Umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 6, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 10. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 11. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. W przypadku niewskazania w ofercie rachunku bankowego, na który należy zwrócić wadium, Zamawiający uzna, że wskazanym rachunkiem bankowym jest rachunek, z którego dokonano przelewu wpłaty wadium. 12. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania Umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania Umowy, 3) zawarcie Umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Dowód wniesienia wadium wraz ze wskazaniem rachunku bankowego, na który Zamawiający winien zwrócić wadium (w przypadku wniesienia wadium w pieniądzu). 2. Pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie – (jeżeli dotyczy) a) W przypadku podpisywania oferty przez osoby niewymienione w odpisie z właściwego rejestru – pełnomocnictwo do podpisania oferty lub podpisania oferty i zawarcia Umowy. b) W przypadku podmiotów występujących wspólnie pełnomocnictwo podpisane przez upoważnionych przedstawicieli każdego z podmiotów występujących wspólnie, do reprezentowania w postępowaniu (zgodnie z art. 23 ustawy Pzp). 3. Pisemne Zobowiązanie innego podmiotu, na zasobach którego polega Wykonawca, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (jeżeli dotyczy). 4. Formularz oferty – według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 5 do SIWZ, wypełniony i podpisany przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy. 5. Wykaz Wycenionych Elementów Rozliczeniowych (WWER). 6. Oświadczenie o przynależności bądź braku przynależności do grupy kapitałowej.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach