Przetargi.pl
Wykonywanie usług dowozu i odwozu autobusami dzieci i młodzieży do szkół i placówek oświatowych w Gminie Lwówek w roku szkolnym 2020/2021

Gmina Lwówek ogłasza przetarg

  • Adres: 64-310 Lwówek, ul. Ratuszowa
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 614 414 024 , fax. 614 414 212
  • Data zamieszczenia: 2020-07-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Lwówek
    ul. Ratuszowa 2
    64-310 Lwówek, woj. wielkopolskie
    tel. 614 414 024, fax. 614 414 212
    REGON: 53041300000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.lwowek.com.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonywanie usług dowozu i odwozu autobusami dzieci i młodzieży do szkół i placówek oświatowych w Gminie Lwówek w roku szkolnym 2020/2021
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie usług dowozu i odwozu autobusami dzieci i młodzieży do szkół i placówek oświatowych na terenie Gminy Lwówek - dowozy stałe, określone w trzech zadaniach, a także oddzielnie na indywidualne zamówienia obsługiwanych szkół, do placówek leczniczych, do obiektów sportowych (na zawody sportowe, rekreacyjne i inne), na terenie Gminy Lwówek oraz poza teren Gminy Lwówek, po drogach o utwardzonych nawierzchniach gruntowych i nawierzchniach asfaltowych, na okres roku szkolnego 2020/2021. 2. Uwaga: Zamawiający podaje w opisie przedmiotu zamówienia orientacyjną (przybliżoną) ilość kilometrów do przejechania na poszczególnych trasach (w poszczególnych zadaniach – zał. nr 14, zał. nr 15, zał. nr 16 do siwz), w oparciu o szacunkową organizację roku szkolnego w roku szkolnym 2020/2021. Faktyczna ilość kilometrów do przejechania w wyszczególnionych zadaniach (na poszczególnych trasach) zostanie określona po dokonaniu przez zainteresowane placówki szkolne organizacji nowego roku szkolnego 2020/2021 i po przejechaniu z Wykonawcą usług trasy przewozowej, ilość ta zostanie ujęta w nowym harmonogramie dowozów i odwozów około połowy września 2020r. Zamawiający solidarnie uprzedza, że faktyczne ilości kilometrów do przejechania na poszczególnych trasach mogą się różnić od podanych w siwz z uwagi na sytuację niemożliwą do przewidzenia na etapie tworzenia siwz (w tym momencie brak organizacji nowego roku szkolnego 2020/2021). 3. Zakres przedmiotu zamówienia - dowozy stałe: 1) zadanie pierwsze (I); trasa I: orientacyjna ilość kilometrów - 654 km tygodniowo, 2) zadanie drugie (II); trasa II: orientacyjna ilość kilometrów - 654 km tygodniowo, 3) zadanie trzecie (III); trasa III: orientacyjna ilość kilometrów - 725 km tygodniowo. Harmonogramy dowozów i odwozów do szkół i placówek oświatowych w roku szkolnym 2020/2021 w poszczególnych zadaniach na trasach przewidzianych do obsługi zostają przedstawione szczegółowo w załącznikach nr 14, nr 15, nr 16 do siwz. 4. Uwagi do przedmiotu zamówienia: 1) Zamawiający podaje docelowe miejscowości dojazdu autobusów – które nie odzwierciedlają ilości wszystkich przystanków, konkretna ilość przystanków zostanie ostatecznie określona i przekazana do wiadomości Wykonawcy po dokonaniu organizacji nowego roku szkolnego 2021/2021 co winno nastąpić około połowy września 2020r. Na dzień ogłoszenia postępowania Zamawiający z oczywistych powodów nie potrafi określić dokładnej liczby przystanków bo nie zna rozkładu zajęć dzieci i młodzieży, które należy dowieść do szkół i odwieść z powrotem do miejsc ich zamieszkania; 2) Zamawiający gwarantuje pokrycie kosztów dowozów stałych, wyszczególnionych powyżej, pozostałe inne dowozy i przewozy są płatne na indywidualne zamówienie poszczególnych placówek oświatowych (szkól i przedszkoli) z terenu gminy Lwówek w cenach za 1km jednakowych jak w złożonej ofercie przetargowej w przedmiotowym postępowaniu, każdorazowe zlecenie innych dowozów i przewozów niż stałe nastąpi przez koordynatora ds. dowozów (pracownika Urzędu Miasta i Gminy Lwówek), który powiadomi zainteresowanego Wykonawcę (odpowiedniego dla szkół i przedszkoli na obsługiwanej trasie dowozów) o przewozach innych niż dowozy stałe nie później na 3 dni przed ich planowanym wykonaniem, placówki szkolne i przedszkolne są zobowiązane do załatwiania spraw z przewozami innymi niż stałe za pośrednictwem koordynatora dowozów; 3) Zamawiający ze swej strony zapewnia opiekę nad dowożonymi dziećmi i młodzieżą podczas ich przewozów w dowozach stałych; 4) Zamawiający zachęca Wykonawców przystępujących do postępowania aby zapoznali się z przebiegiem poszczególnych tras i stanem dróg na tych trasach, co mogą uczynić po wcześniejszym umówieniu się z koordynatorem ds. dowozów, tel. do kontaktu w godzinach pracy zamawiającego: Sekretarz Gminy Lwówek Maciej Piechowiak; 44 17 617 lub, 724 007 070; 5) Wykonawcy przystępujący do postępowania muszą się liczyć z niezamierzonymi przez Zamawiającego, a wynikającymi z organizacji roku szkolnego w poszczególnych placówkach oświatowych na terenie gminy Lwówek, korektami harmonogramów dowozów i odwozów, które mogą wpłynąć na długości tras w poszczególnych zadaniach i mogą oscylować w granicach do +/- 20% długości poszczególnych tras dowozów stałych (w zakresie tygodniowych przebiegów tras dowozów stałych). 6) Zamawiający nie udziela zaliczek na poczet wykonania przedmiotu zamówienia. 7) Wykonawca zapewnia uczniom bezpieczny przewóz, tzn. odpowiednie warunki bezpieczeństwa i higieny. 8) Wykonawca ubezpiecza autobusy i pasażerów od wszelkich szkód i zdarzeń losowych powstałych podczas przewozu. 9) Zamawiający nie pokrywa kosztów dojazdu autobusów z bazy i na bazę Wykonawcy (tj. do miejsca stałego garażowania pojazdu). 10) Zamawiający nie przewiduje możliwości powierzenia zadania podwykonawcy. 11) Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany ilości dowożonych uczniów oraz przebiegu i długości tras w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia. W przypadku zaistnienia takiej sytuacji, Wykonawca musi zapewnić realizację przedmiotu zamówienia na warunkach podanych w ofercie. 12) Oznaczenie wg Wspólnego Słownika Zamówień – kod CPV: - 60 10 00 00 - 9 usługi w zakresie transportu drogowego - 60 14 00 00 - 1 nieregularny transport osób - 60 13 00 00 - 8 usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób 5. Wymagania do środków transportu Każdorazowo przewozy uczniów muszą odbywa się wyłącznie środkami transportu spełniającymi wymagania techniczne określone w: 1) przepisach ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (tj.: Dz. U. z 2020 r., poz. 110 z późn. zm.), zwanej dalej Prd oraz 2) przepisach Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (t.j.: Dz. U. z 2016 r. poz. 2022 z późn. zm.), zwanym dalej RMwtp; tj.: autobusami szkolnymi (spełniającymi wymagania określone w art. 2 pkt 41a Prd i § 22 RMwtp) lub w przypadku nie posiadania autobusów szkolnych, autobusami dostosowanymi do przewozu dzieci (spełniającymi wymagania określone w §§ 17 - 20a z elementami wyposażenia określonymi w § 22 ust. 1, co najmniej w pkt 1 i w pkt 3 lit. c RMwtp). 3) Zamawiający wymaga, aby dowóz i odwóz dzieci i młodzieży odbywał się bezwzględnie oddzielnymi autobusami przystosowanym do przewozu min 39 osób na miejscach siedzących. 6. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych obejmujących swym zakresem jedną lub więcej tras wyszczególnionych w przedmiocie zamówienia jako: - zadanie pierwsze (I), - zadanie drugie (II), - zadanie trzecie (III), Każdy z Wykonawców przystępujących do postępowania może złożyć tylko jedną ofertę na każde zadanie, lub dokonać wyboru jednego z zadań, lub więcej (oferta składana jest na konkretne zadanie). 7. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 8. Przedmiotem niniejszego postępowania nie jest zawarcie umowy ramowej. 9. Zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6) i 7) ustawy Pzp. Zamawiający nie dopuszcza możliwości udzielenia zamówień o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6) ustawy Pzp. 10. Dodatkowe wymagania stawiane Wykonawcy: 1) Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy; 2) Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy; 3) Określenie przez Wykonawcę telefonów kontaktowych i numerów fax. oraz innych ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonywania zamówienia; 4) Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia; 5) Środki transportu wykorzystywane przez wykonawców, każdorazowo przed rozpoczęciem każdego semestru szkolnego obowiązkowo muszą pozytywnie przejść dodatkowy przegląd techniczny przeprowadzony przez Okręgową Stację Kontroli Pojazdów Zakład Gospodarki Komunalnej w Lwówku sp. z o.o., ul. Powstańców Wlkp. 40, 64-310 Lwówek. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia Zamawiającemu w podanych wyżej terminach dokumentów potwierdzających wykonanie powyższych przeglądów. Wykonawca, bez zgody Zamawiającego nie może zmienić wykorzystywanego do realizacji zamówienia środka transportu w trakcie wykonywania zamówienia. Warunkiem uzyskania takiej zgody będzie dostarczenie do Zamawiającego dokumentu potwierdzającego pozytywne przejście przeglądu technicznego przez zamieniany pojazd w Stacji kontroli, o której mowa powyżej, wykonanego nie wcześniej niż dwa tygodnie przed dokonaną zamianą oraz spełnienie warunków określonych w pkt III.2. SIWZ; Wykonawca ponosi koszty związane z przeglądami technicznymi. 6) Osoby wykonujące w imieniu wykonawcy przedmiot zamówienia muszą posiadać przewidziane prawem uprawnienia do kierowania środkami transportu wykorzystywanymi do realizacji Zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu dokumenty potwierdzające przedmiotowe uprawnienia zgodnie z zasadami określonymi w pkt III.13.5) SIWZ.(wykonawca przed rozpoczęciem dowozów przedstawi zamawiającemu powyższe, jeżeli będą to inne osoby, a niżeli te, które zostały przedstawione w wykazie osób przedstawionym w postępowaniu przetargowym) 11. Wymagania organizacyjne. Wykonawcy przystępujący do przedmiotowego postępowania akceptują bez zastrzeżeń organizację roku szkolnego w Gminie Lwówek i ewentualne zmiany (czy różnice) w ilościach kilometrów na poszczególnych trasach, które nie mogą być podstawą roszczeń wykonawców do uzyskania od Zamawiającego zapewnienia w harmonogramach dowozów takich ilości kilometrów jakie zostały podane jako orientacyjne (przybliżone), z uwagą na powyższe Wykonawcy winni się liczyć z możliwością zmniejszenia bądź zwiększenia kilometrów faktycznego przewozu, w każdym z okresów trwania roku szkolnego w okresie wymaganego terminu wykonywania przedmiotowego zamówienia publicznego. 12. Wymagania dotyczące gwarancji: Wykonawca gwarantuje Zamawiającemu wykonanie usługi pierwszej jakości (stan techniczny pojazdu i kwalifikacje kierowcy), a w przypadku awarii pojazdu przeznaczonego do wykonywania zadania lub absencji kierowcy, obowiązkowo i bezwzględnie zorganizuje na swój koszt przewóz zastępczy, na trasie dowozu z uprawnionym kierowcą, na czas zaistniałej awarii nie powodując kolizji w ustalonych dowozach stałych, w standardzie nie gorszym niż pierwotnie przeznaczony do wykonywania zamówienia. Wykonawca udziela Zamawiającemu na transport zastępczy gwarancji jakości (stan techniczny pojazdu i kwalifikacje kierowcy).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60100000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: - działalność zawodowa prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia wymaga posiadania aktualnej licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób, na podstawie ustawy z dn. 6 września 2001r. o transporcie drogowym (tj. Dz. U. z 2019r., poz. 2140 z późn. zm.); - warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1b. pkt. 1) zostaną przez zamawiającego uznane za spełnione jeżeli wykonawca wykaże się posiadaniem aktualnej licencji o której mowa wyżej, oraz - na podstawie oświadczenia złożonego przez wykonawcę wg. zał. nr 2 i 3 do siwz. Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o dokumenty złożone przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu metodą warunku granicznego - spełnia/niespełna.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach