Przetargi.pl
Wykonywanie remontów bieżących nawierzchni z materiałów kamiennych na terenie miasta Białegostoku

Miasto Białystok ogłasza przetarg

  • Adres: 15-950 Białystok, Słonimska
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 85 869 62 49, , fax. 85 869 62 65
  • Data zamieszczenia: 2019-01-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Białystok
    Słonimska 1
    15-950 Białystok, woj. podlaskie
    tel. 85 869 62 49, , fax. 85 869 62 65
    REGON: 050658640
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.bialystok.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonywanie remontów bieżących nawierzchni z materiałów kamiennych na terenie miasta Białegostoku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Opis przedmiotu zamówienia: Wykonywanie remontów bieżących nawierzchni z materiałów kamiennych na terenie miasta Białegostoku. 2. Zakres zamówienia obejmuje: 1) ułożenie nawierzchni z płyt granitowych nowych o grubości 10 cm na podsypce cementowo-piaskowej z wypełnieniem spoin zaprawą cementową; 2) ułożenie nawierzchni z płyt granitowych z odzysku o grubości 10 cm na podsypce cementowo-piaskowej z wypełnieniem spoin zaprawą cementową; 3) rozebranie nawierzchni z płyt granitowych nowych o grubości 10 cm na podsypce cementowo-piaskowej z wypełnieniem spoin zaprawą cementową; 4) remont cząstkowy nawierzchni z płyt granitowych nowych o grubości 10 cm na podsypce cementowo-piaskowej z wypełnieniem spoin zaprawą cementową; 5) ułożenie nawierzchni z płyt granitowych nowych o grubości 8 cm na podsypce cementowo-piaskowej z wypełnieniem spoin zaprawą cementową; 6) ułożenie nawierzchni z płyt granitowych z odzysku o grubości 8 cm na podsypce cementowo-piaskowej z wypełnieniem spoin zaprawą cementową; 7) rozebranie nawierzchni z płyt granitowych nowych o grubości 8 cm na podsypce cementowo-piaskowej z wypełnieniem spoin zaprawą cementową; 8) remont cząstkowy nawierzchni z płyt granitowych nowych o grubości 8 cm na podsypce cementowo-piaskowej z wypełnieniem spoin zaprawą cementową; 9) ułożenie nawierzchni z płyt granitowych nowych o grubości 6 cm na podsypce cementowo-piaskowej z wypełnieniem spoin zaprawą cementową; 10) ułożenie nawierzchni z płyt granitowych z odzysku o grubości 6 cm na podsypce cementowo-piaskowej z wypełnieniem spoin zaprawą cementową; 11) rozebranie nawierzchni z płyt granitowych nowych o grubości 6 cm na podsypce cementowo-piaskowej z wypełnieniem spoin zaprawą cementową; 12) remont cząstkowy nawierzchni z płyt granitowych nowych o grubości 6 cm na podsypce cementowo-piaskowej z wypełnieniem spoin zaprawą cementową; 13) ustawienie obrzeża kamiennego nowego o wymiarach 6 x 20 cm na podsypce cementowo-piaskowej z wykonaniem rowka; 14) ustawienie obrzeża kamiennego z odzysku o wymiarach 6 x 20 cm na podsypce cementowo-piaskowej z wykonaniem rowka; 15) rozebranie obrzeża kamiennego o wymiarach 6 x 20 cm; 16) ustawienie obrzeża kamiennego nowego o wymiarach 8 x 30 cm na podsypce cementowo-piaskowej z wykonaniem rowka; 17) ustawienie obrzeża kamiennego z odzysku o wymiarach 8 x 30 cm na podsypce cementowo-piaskowej z wykonaniem rowka; 18) rozebranie obrzeża kamiennego o wymiarach 8 x 30 cm; 19) ustawienie krawężnika kamiennego nowego o wymiarach 20x30cm z wykonaniem ławy betonowej z oporem oraz z wykonaniem wykopu; 20) ustawienie krawężnika kamiennego z odzysku o wymiarach 20x30cm z wykonaniem ławy betonowej z oporem oraz z wykonaniem wykopu; 21) rozebranie krawężnika kamiennego o wymiarach 20x30cm wraz z rozebraniem ławy betonowej; 22) ułożenie nawierzchni z kostki kamiennej o wymiarach 9 x 11 cm nowej, na podsypce cementowo–piaskowej z wypełnieniem spoin zaprawą fugową, cementową, szybkowiążącą o podwyższonej wytrzymałości na ściskanie i ścieranie; 23) ułożenie nawierzchni z kostki kamiennej o wymiarach 9 x 11 cm z odzysku, na podsypce cementowo–piaskowej z wypełnieniem spoin zaprawą fugową, cementową, szybkowiążącą o podwyższonej wytrzymałości na ściskanie i ścieranie; 24) remont cząstkowy nawierzchni z kostki kamiennej o wymiarach 9 x 11 cm nowej, na podsypce cementowo – piaskowej z wypełnieniem spoin zaprawą fugową, cementową, szybkowiążącą o podwyższonej wytrzymałości na ściskanie i ścieranie; 25) wykonanie spoinowania istniejącej nawierzchni z kostki kamiennej o wymiarach 9 x 11cm zaprawą fugową, cementową, szybkowiążącą o podwyższonej wytrzymałości na ściskanie i ścieranie; 26) rozebranie nawierzchni z kostki kamiennej o wymiarach 9 x 11 cm nowej, na podsypce cementowo–piaskowej z wypełnieniem spoin zaprawą cementową; 27) ułożenie nawierzchni z kostki kamiennej o wymiarach 9x11 cm nowej, na podsypce cementowo-piaskowej z wypełnieniem spoin zaprawą fugową żywiczną; 28) ułożenie nawierzchni z kostki kamiennej o wymiarach 9x11 cm z odzysku, na podsypce cementowo-piaskowej z wypełnieniem spoin zaprawą fugową żywiczną; 29) remont cząstkowy nawierzchni z kostki kamiennej o wymiarach 9x11 cm, na podsypce cementowo-piaskowej z wypełnieniem spoin zaprawą fugową żywiczną; 30) wykonanie spoinowania istniejącej nawierzchni z kostki kamiennej o wymiarach 9x11cm zaprawą fugową żywiczną; 31) ułożenie nawierzchni z kostki kamiennej o wymiarach 7 x 9 cm nowej, na podsypce cementowo– piaskowej z wypełnieniem spoin zaprawą fugową, cementową, szybkowiążącą o podwyższonej wytrzymałości na ściskanie i ścieranie; 32) ułożenie nawierzchni z kostki kamiennej o wymiarach 7 x 9 cm z odzysku, na podsypce cementowo– piaskowej z wypełnieniem spoin zaprawą fugową, cementową, szybkowiążącą o podwyższonej wytrzymałości na ściskanie i ścieranie; 33) remont cząstkowy nawierzchni z kostki kamiennej o wymiarach 7 x 9 cm nowej, na podsypce cementowo –piaskowej z wypełnieniem spoin zaprawą fugową, cementową, szybkowiążącą o podwyższonej wytrzymałości na ściskanie i ścieranie; 34) wykonanie spoinowania istniejącej nawierzchni z kostki kamiennej o wymiarach 7 x 9 cm zaprawą fugową, cementową, szybkowiążącą o podwyższonej wytrzymałości na ściskanie i ścieranie; 35) rozebranie nawierzchni z kostki kamiennej o wymiarach 7 x 9 cm nowej, na podsypce cementowo– piaskowej z wypełnieniem spoin zaprawą cementową; 36) ułożenie nawierzchni z kostki kamiennej o wymiarach 7x9 cm nowej, na podsypce cementowo-piaskowej z wypełnieniem spoin zaprawą fugową żywiczną; 37) ułożenie nawierzchni z kostki kamiennej o wymiarach 7x9 cm z odzysku, na podsypce cementowo-piaskowej z wypełnieniem spoin zaprawą fugową żywiczną; 38) remont cząstkowy nawierzchni z kostki kamiennej o wymiarach 7x9 cm, na podsypce cementowo-piaskowej z wypełnieniem spoin zaprawą fugową żywiczną; 39) wykonanie spoinowania istniejącej nawierzchni z kostki kamiennej o wymiarach 7x9 cm zaprawą fugową żywiczną; 40) ułożenie nawierzchni z kostki kamiennej o wymiarach 4 x 6 cm nowej, na podsypce cementowo– piaskowej z wypełnieniem spoin zaprawą fugową, cementową, szybkowiążącą o podwyższonej wytrzymałości na ściskanie i ścieranie; 41) ułożenie nawierzchni z kostki kamiennej o wymiarach 4 x 6 cm z odzysku, na podsypce cementowo–piaskowej z wypełnieniem spoin zaprawą fugową, cementową, szybkowiążącą o podwyższonej wytrzymałości na ściskanie i ścieranie; 42) remont cząstkowy nawierzchni z kostki kamiennej o wymiarach 4 x 6 cm nowej, na podsypce cementowo–piaskowej z wypełnieniem spoin zaprawą fugową, cementową, szybkowiążącą o podwyższonej wytrzymałości na ściskanie i ścieranie; 43) wykonanie spoinowania istniejącej nawierzchni z kostki kamiennej o wymiarach 4 x 6 cm zaprawą fugową, cementową, szybkowiążącą o podwyższonej wytrzymałości na ściskanie i ścieranie; 44) rozebranie nawierzchni z kostki kamiennej o wymiarach 4 x 6 cm nowej, na podsypce cementowo–piaskowej z wypełnieniem spoin zaprawą cementową; 45) ułożenie nawierzchni z kostki kamiennej o wymiarach 4x6 cm nowej, na podsypce cementowo-piaskowej z wypełnieniem spoin zaprawą fugową żywiczną; 46) ułożenie nawierzchni z kostki kamiennej o wymiarach 4x6 cm z odzysku, na podsypce cementowo-piaskowej z wypełnieniem spoin zaprawą fugową żywiczną; 47) remont cząstkowy nawierzchni z kostki kamiennej o wymiarach 4x6 cm, na podsypce cementowo-piaskowej z wypełnieniem spoin zaprawą fugową żywiczną; 48) wykonanie spoinowania istniejącej nawierzchni z kostki kamiennej o wymiarach 4x6 cm zaprawą fugową żywiczną; 49) montaż punktowego elementu dotykowego; 50) wykonanie podbudowy z kruszywa naturalnego - pospółki wraz z transportem pospółki do miejsca wbudowania; 51) wykonanie podbudowy z betonu klasy C12/15; 52) wykonanie koryta (metodą ręczną, bądź przy użyciu sprzętu zmechanizowanego wraz z wywozem urobku) na głębokość 5 cm, pod nawierzchnię jezdni lub chodnika, 53) wykonanie koryta (metodą ręczną, bądź przy użyciu sprzętu zmechanizowanego wraz z wywozem urobku) pod nawierzchnię jezdni lub chodnika - dodatek za każdy dalszy 1 cm głębokości koryta; 54) wywóz i przywóz materiałów pochodzących z robót rozbiórkowych, transport na średnią odległość 10 km. Za remont cząstkowy nawierzchni uważa się naprawę pojedynczych uszkodzeń o powierzchni w jednym miejscu do 5 m2. Prace należy wykonywać zgodnie ze Szczegółowymi Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót oraz zgodnie z asortymentem i ilościami robót określonymi w przedmiarze robót. Za minimalną ilość rozliczeniową robót przyjmuje się 0,1 m2 i 0,1 m3. Ilości mniejsze należy przyjąć jako odpowiednio 0,1 m2 i 0,1 m3. Wywóz i przywóz materiałów pochodzących z rozbiórek – transport materiałów z rozbiórki będzie się odbywać na średnią odległość 10 km. Miejsce składowania gruzu i materiałów z rozbiórki wskaże Zamawiający. Załadunek i rozładunek materiałów brukarskich Wykonawca zapewnia we własnym zakresie. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 1) Wykonawca zobowiązuje się do ciągłej i pełnej gotowości do realizacji prac wynikających z zakresu umowy, gotowości do przystąpienia do wykonania robót zlecanych przez Zamawiającego w ciągu 3 dni od daty otrzymania protokołu konieczności. 2) Na czas realizacji zamówienia Wykonawca zapewni dyspozycyjność ludzi i sprzętu w ilościach potrzebnych do wykonania prac określonych umowa oraz całodzienny stały kontakt telefoniczny z Zamawiającym. 3) Każdorazowy zakres prac, termin realizacji oraz powierzchnię przeznaczoną do remontu, określi protokół konieczności sporządzony przez Zamawiającego w uzgodnieniu z Wykonawcą. Zmiana terminu realizacji prac zlecanych protokołem konieczności może nastąpić jedynie za potwierdzoną zgodą Zamawiającego. 4) Protokół konieczności określa: a) zakres robót; b) ilość robót c) wartość robót obliczoną w oparciu o ilości i ceny jednostkowe poszczególnych asortymentów robot zgodnie z kosztorysem ofertowym Wykonawcy. 5) Zwiększenie powierzchni remontu może nastąpić w porozumieniu z Zamawiającym na podstawie nowego protokołu konieczności. 6) Wykonawca zapewnia projekt organizacji ruchu i oznakowanie robót zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzeniem (Dz.U.Nr.177 z 2003 r. poz. 1729). W przypadku konieczności wprowadzenia objazdów, dodatkowe koszty zmian organizacji ruchu (objazdów) pokryje Zamawiający. 7) Oznakowanie terenu robót Wykonawca wykona we własnym zakresie, zgodnie z obowiązującymi przepisami Prawo o ruchu drogowym, wymaganiami „Instrukcji oznakowania robót prowadzonych w pasie drogowym”, a także z wymogami szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych, oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach. 8) W czasie wykonywania robót Wykonawca dostarczy, zainstaluje i będzie obsługiwał wszystkie tymczasowe urządzenia zabezpieczające, tj.: zapory, światła ostrzegawcze, sygnały itp., zapewniające w ten sposób bezpieczeństwo pojazdów i pieszych. 9) Zakończenie remontu Wykonawca zgłasza Zamawiającemu do godziny 1000 w następnym dniu roboczym. Po zgłoszeniu wykonania prac, Wykonawca przedkłada Zamawiającemu obmiar robót z określeniem dokładnej lokalizacji oraz kosztorys powykonawczy. Zamawiający dokona odbioru przy udziale Wykonawcy, po sprawdzeniu obmiaru, jakości prac i kosztorysu powykonawczego, w terminie 7 dni od daty dostarczenia obmiaru. Zamawiający dokona sprawdzenia zgodności wykonanych robót z: a) zakresem prac określonych w protokole konieczności; b) obmiarem robót; c) dokumentacją techniczną (w przypadku jej istnienia); d) wynikami badań laboratoryjnych. 10) Do przekazania oraz odbioru robót Wykonawca zapewnia własny transport. 11) Materiały zastosowane przy realizacji zamówienia winny posiadać deklarację zgodności lub certyfikat zgodności z Polską Normą, bądź aprobatę techniczną. Obowiązkiem tym nie są objęte materiały pochodzące z rozbiórek (z odzysku), wykorzystane do wykonania prac. 12) Wykonawca zapewni dostęp do zaplecza laboratoryjnego i na żądanie Zamawiającego będzie przedkładał wyniki badań laboratoryjnych (zgodnie z wymaganiami w SST) stanowiących przedmiot zamówienia. W przypadku, jeżeli w ocenie Zamawiającego, wyniki badań laboratoryjnych nie odpowiadają jakości wbudowanych warstw, Zamawiający zleci wykonanie badań niezależnemu laboratorium. Koszty badań ponosi Zamawiający, jeżeli wyniki badań będą tożsame z wynikami przedstawionymi przez Wykonawcę. W przeciwnym przypadku koszty zlecenia niezbędnych badań ponosi Wykonawca. 13) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający będzie mógł pobierać z placu budowy próbki prefabrykatów betonowych i drogowych oraz próbki podbudowy do badań laboratoryjnych, celem sprawdzenia jakości elementów drogowych. Zakresem badań objęte będą również roboty ziemne. Koszt badań ponosi Zamawiający, jeżeli wyniki badań będą odpowiadały deklaracji zgodności, certyfikatowi zgodności z Polską Normą, bądź aprobacie technicznej przedstawionej przez Wykonawcę. W przeciwnym przypadku koszt zlecenia niezbędnych badań ponosi Wykonawca. 14) Zamawiający ma prawo do zlecenia robót w ostatnim dniu obowiązywania umowy, z terminem realizacji prac określonym w protokole konieczności. 15) W przypadku, gdy Wykonawca zamierza zatrudnić podwykonawców, w ofercie musi wskazać części zamówienia, których wykonanie powierzy podwykonawcom. Konieczność zatrudnienia podwykonawców w trakcie realizacji zamówienia wymaga uzyskania zgody Zamawiającego. 16) Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany ilości robót w poszczególnych asortymentach objętych zakresem zamówienia w granicach ustalonej wartości zamówienia. 17) Na czas obowiązywania umowy Wykonawca przyjmuje na siebie pełną odpowiedzialność w stosunku do osób trzecich, za skutki i następstwa zdarzeń zależnych od nienależytego i nieterminowego wykonania umowy. 4. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, Zamawiający, w zakresie wszystkich prac (czynności) dotyczących robót budowlanych objętych zamówieniem wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, za wyjątkiem czynności wykonywanych przez osoby pełniące funkcje kierownika robót objętych zamówieniem. 5. Ustalenie wymiaru czasu pracy oraz liczby osób, zamawiający pozostawia w gestii wykonawcy, podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy. 6. Ww. wymagania dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do podwykonawców i dalszych podwykonawców. 7. Zamawiający wymaga udzielenia min. 3-letniej gwarancji na wykonane prace, licząc od dnia odbioru zleconych robót, z wyłączeniem odpowiedzialności Wykonawcy za jakość materiałów z odzysku. Uwaga: Wykonawca może uzyskać dodatkowe punkty za wydłużenie terminu gwarancji zgodnie z rozdz. XIX SIWZ „Kryteria i tryb oceny ofert”. 8. W przypadku, gdy w SST zostały wskazane nazwy, znaki towarowe lub typy materiałów, czy produktów lub normy, aprobaty, specyfikacje, czy systemy, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od określonych w SST. W przypadku oferowania rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań określonych w dokumentacji projektowej, Wykonawca zobowiązany jest do wypełnienia wymogu wynikającego z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233140-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium o wartości 9 000,00 PLN. 2. Wadium może być wniesione w następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w ustawie z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić PRZELEWEM na rachunek bankowy w Banku Pekao S.A. nr 37 1240 5211 1111 0010 3553 7299, a dowód wpłaty wadium należy dołączyć do oferty. W tytule wpłaty należy wpisać: Wadium – „Wykonywanie remontów bieżących nawierzchni z materiałów kamiennych”. 4. Wadium wnoszone w pozostałych formach można złożyć w kasie Urzędu Miejskiego, ul. Słonimska 1, pok. 21 (oryginał), a potwierdzenie wraz z kopią złożonego dokumentu należy załączyć do oferty lub oryginał wadium załączyć do oferty (luzem) kopię wadium wpiąć do oferty. 5. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu zamawiający uważa wadium, które w tym terminie znajdzie się na koncie Zamawiającego. 6. Zamawiający odrzuci ofertę jeżeli wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium, na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Nie dotyczy
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, każdy wykonawca w celu potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu, zobowiązany jest złożyć do oferty oddzielne oświadczenie, o którym mowa w Rozdz. VII pkt 1 SIWZ – oświadczenie wstępne (na lub wg. załącznika nr 2 do SIWZ). 2. W przypadku, gdy Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polega na zasobach innych podmiotów, Wykonawca zobowiązany jest: 1) zamieścić informacje o tych podmiotach we wstępnym oświadczeniu wykonawcy, składanym na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, dotyczącym spełnienia warunków udziału w postępowaniu i niepodlegania wykluczeniu – w załączniku nr 2 do SIWZ, 2) złożyć oświadczenie, że w stosunku do podmiotu, na którego zasoby powołuje się w niniejszym postępowaniu, nie zachodzą podstawy wykluczenia z postępowania – w załączniku nr 2 do SIWZ, 3) złożyć dokumenty, w szczególności zobowiązanie innych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (na lub wg. załącznika nr 5 do SIWZ), które określa w szczególności: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 3. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba, że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy - nie dotyczy. 4. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp, wraz z innymi wykonawcami , którzy złożyli oferty w postepowaniu - załącznik nr 4 do SIWZ. 5. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty, bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach