Przetargi.pl
Wykonywanie obsługi bankowej budżetu Powiatu Jędrzejowskiego w okresie 5 lat

Powiat Jędrzejowski ogłasza przetarg

  • Adres: 28-300 Jędrzejów, 11 Listopada
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 413 863 741 , fax. 413 863 741
  • Data zamieszczenia: 2020-06-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Jędrzejowski
    11 Listopada 83
    28-300 Jędrzejów, woj. świętokrzyskie
    tel. 413 863 741, fax. 413 863 741
    REGON: 29100936600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatjedrzejow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonywanie obsługi bankowej budżetu Powiatu Jędrzejowskiego w okresie 5 lat
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1.Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie bankowej obsługi budżetu Powiatu Jędrzejowskiego w okresie 5 lat począwszy od dnia 1 lipca 2020 r. do dnia 30 czerwca 2025 r. dla następujących jednostek organizacyjnych/podmiotów biorących udział w zamówieniu: 1. Dom Pomocy Społecznej w Mnichowie 2. Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Reja w Jędrzejowie 3. Muzeum im. Przypkowskich w Jędrzejowie 4. Centrum Administracyjne Placówek dla Dzieci i Młodzieży w Nagłowicach 5. Socjalizacyjna Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza Nr 1 w Nagłowicach 6. Socjalizacyjna Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza Nr 2 w Nagłowicach 7. Socjalizacyjna Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza Nr 3 w Nagłowicach 8. Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza Typu Socjalizacyjnego z Miejscami Interwencyjnymi Nr 4 w Nagłowicach 9. Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza Typu Socjalizacyjnego z Miejscami Interwencyjnymi Nr 5 w Nagłowicach 10. Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy im. Marii Grzegorzewskiej w Jędrzejowie 11. Zarząd Dróg Powiatowych w Jędrzejowie 12. Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Macieja Rataja w Krzelowie 13. Zespół Szkół w Wodzisławiu 14. Zespół Szkół nr 1 im. ks. Stanisława Konarskiego w Jędrzejowie 15. Zespół Szkół nr 2 im. gen. Stefana Roweckiego Grota w Jędrzejowie 16. Powiatowy Urząd Pracy w Jędrzejowie 17. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Jędrzejowie 18. Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Jędrzejowie 19. Zespół Szkół w Sędziszowie 20. Starostwo Powiatowe w Jędrzejowie 21. Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Jędrzejowie 22. Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Jędrzejowie 23. Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza typu Rodzinnego w Małogoszczu 24. Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza typu Rodzinnego w Miąsowej. Liczba jednostek organizacyjnych Powiatu jak również ich forma organizacyjna w okresie obowiązywania umowy może ulec zmianie. W przypadku zwiększenia liczby jednostek organizacyjnych/podmiotów bądź zmiany ich formy organizacyjnej, nowe jednostki zawrą umowy na warunkach wynikających z przeprowadzonego postępowania. 3.2 Wykonywanie bankowej obsługi budżetu Powiatu Jędrzejowskiego będzie polegało w szczególności na: 3.2.1 zapewnieniu przez Wykonawcę obsługi bankowej Zamawiającego w co najmniej jednej placówce na terenie miasta Jędrzejowa, w dni robocze, od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8.00 do 15.00 przez okres trwania umowy, 3.2.2 otwarciu i prowadzeniu rachunków bieżących, rachunków funduszy specjalnych i celowych, rachunków pomocniczych w liczbie niezbędnej do prowadzenia prawidłowej gospodarki finansowej podmiotów biorących udział w postępowaniu (w trakcie realizacji zamówienia liczba jednostek oraz rachunków może ulec zmianie w zależności od potrzeb Zamawiającego); otwarcie rachunków dla jednostek objętych prowadzonym postępowaniem następuje z chwilą złożenia odpowiedniej dyspozycji przez osoby umocowane do działania w imieniu tych jednostek oraz na podstawie regulaminu Wykonawcy z zastrzeżeniem postanowień SIWZ, 3.2.3 prowadzeniu bankowej obsługi środków finansowych będących w dyspozycji Powiatowego Urzędu Pracy w Jędrzejowie, w ramach których znajdują się między innymi środki Funduszu Pracy oraz środki finansowe przeznaczone na realizację zadań z zakresu aktywizacji lokalnego rynku pracy, a także wykonywaniu bankowej obsługi wypłat świadczeń pieniężnych dla bezrobotnych i innych uprawnionych osób, 3.2.4 prowadzenie zastępczej obsługi kasowej w siedzibie oddziału banku Wykonawcy w zakresie wypłat gotówkowych świadczeń pieniężnych dla bezrobotnych i innych uprawnionych osób, które nie posiadają rachunku bankowego oraz wpłat gotówkowych, od poniedziałku do piątku, w dni robocze w godzinach od 8.00 do 14.00 przez okres trwania umowy, 3.2.5 przechowywaniu środków pieniężnych posiadacza rachunku oraz przeprowadzaniu na jego zlecenie rozliczeń pieniężnych, 3.2.6 wykonywaniu dyspozycji posiadacza rachunku do wysokości pokrycia ze środków na rachunkach, 3.2.7 wykonywaniu realizacji poleceń przelewów do innych banków w formie elektronicznej; dopuszcza się również przelewy papierowe, 3.2.8 realizowaniu poleceń przelewów wewnętrznych (między rachunkami w tym samym banku), 3.2.9 realizacji wpłat i wypłat gotówkowych (w przypadku pobierania przez Wykonawcę prowizji od wypłaconych świadczeń dla bezrobotnych w ramach świadczenia zastępczej obsługi kasowej - prowizja nie może przekroczyć 0,8 % wypłaconych kwot, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 października 2011 r. w sprawie szczegółowych zasad gospodarki finansowej Funduszu Pracy (Dz. U. z 2016 r. nr 221, poz. 472)), 3.2.10 codziennym przygotowywaniu wyciągów bankowych w formie papierowej i elektronicznej, które udostępni Zamawiającemu w następnym dniu roboczym po dniu, którego wyciąg będzie dotyczyć, 3.2.11 nieodpłatne udzielanie informacji telefonicznych o stanie środków na rachunkach, 3.2.12 wydawaniu blankietów czekowych, 3.2.13 instalacji na koszt Wykonawcy systemu elektronicznej bankowości na niezbędnej w danej jednostce liczbie stanowisk, który musi obsługiwać jeden z formatów eksportu przelewów z systemów zainstalowanych w jednostkach umożliwiającego dokonywanie drogą elektroniczną realizacji dyspozycji posiadacza rachunku (home banking) oraz jego serwisowania, systematycznej aktualizacji, niezwłocznego usuwania awarii i przeszkolenia pracowników Zamawiającego w zakresie obsługi systemu; w przypadkach uzgodnionych z Zamawiającym dopuszcza się obsługę elektroniczną w systemie e – bankingu, z zachowaniem zakresu obowiązków Wykonawcy jak przy home bankingu, 3.2.14 nieodpłatnym udostępnienie kluczy elektronicznego podpisu zgodnie z zapotrzebowaniem każdej jednostki, 3.2.15 realizacji dyspozycji Zamawiającego podpisanych wyłącznie przez osoby upoważnione do dysponowania rachunkami, a wymienione w Karcie wzorów podpisów, stanowiącej załącznik do każdej z podpisanych umów z podmiotami uczestniczącymi w zamówieniu, 3.2.16 nieodpłatnym wydawaniu opinii i zaświadczeń, 3.2.17 lokowaniu wolnych środków pieniężnych (z wyjątkiem ostatniego dnia roku kalendarzowego) na rachunkach lokat krótkoterminowych, lokatach długoterminowych dostępnych w ofercie banku, na warunkach każdorazowo ustalanych w wyniku indywidualnych negocjacji. Zamawiający zastrzega sobie swobodę lokowania wolnych środków w innych bankach, zgodnie z art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. O finansach publicznych (t.j. z 2019 poz. 869 z późn zm.), 3.2.18 oprocentowaniu środków zgromadzonych na rachunkach bankowych wraz z dopisywaniem odsetek do wskazanych rachunków przed upływem okresu rozliczeniowego, 3.2.19 udzielaniu Powiatowi kredytu w rachunku bieżącym (krótkoterminowego) do wysokości określonej przez Radę Powiatu w uchwale budżetowej. Ewentualne wykorzystanie kwoty kredytu będzie realizowane w miarę potrzeb dla zachowania płynności finansowej. Jedynym kosztem kredytu krótkoterminowego będzie koszt z tytułu oprocentowania, Zamawiający nie przewiduje zastosowania innych opłat i prowizji. Zamawiający wymaga stosowania jako zabezpieczenia kredytu tylko i wyłącznie weksla in blanco wraz z deklaracją wekslową, 3.2.20 zapewnieniu możliwości zawarcia nieodpłatnych umów na przechowywanie/depozyt, 3.2.21 zapewnieniu możliwości otwarcia i obsługi rachunków walutowych, 3.2.22 zapewnieniu usługi weryfikacji kont kontrahentów z tzw. białej listy VAT przy przelewach pojedynczych i grupowych/paczkach przelewów. 3.3. Z uwagi na przedmiot zamówienia zawarta zostanie umowa ogólna z Powiatem Jędrzejowskim na wykonanie obsługi bankowej budżetu Powiatu w zakresie dotyczącym świadczenia usług bankowych dla Powiatu jako jednostki samorządu terytorialnego. Umowa ta będzie zawierać wszystkie elementy składające się na przedmiot zamówienia. Umowa może odsyłać do umów szczególnych. W przypadku wystąpienia umów szczególnych ich ilość będzie uzgadniana z wyłonionym Wykonawcą. 3.4. Z poszczególnymi jednostkami organizacyjnymi/podmiotami zostaną zawarte odrębne umowy bankowej obsługi, na warunkach będących przedmiotem zamówienia publicznego, według jednolitego wzoru umowy ustalonego z wybranym Wykonawcą, z uwzględnieniem zmian wynikających ze specyfiki jednostki. 3.5. Zamawiający zastrzega, że w całym okresie obowiązywania umowy ilość rachunków bankowych jak również ilość jednostek organizacyjnych/podmiotów może ulec zmianie. Istotnym jest, aby wszystkie jednostki organizacyjne Powiatu miały takie samo prawo do zawarcia umów na wykonanie bankowej obsługi, na warunkach będących przedmiotem zamówienia publicznego. W przypadku łączenia, przekształcenia jednostek organizacyjnych, utworzenia nowych jednostek organizacyjnych Powiatu, Wykonawca podpisze z nimi umowę na prowadzenie obsługi bankowej na takich samych zasadach i warunkach, jakie wynikają z przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. 3.6. Wykonawca winien posiadać na terenie Miasta Jędrzejowa placówkę bankową/filię, a w przypadku jej braku zobowiąże się do jej utworzenia w terminie przed 1 lipca 2020r. 3.7. Wykonawca zapewni na dzień 1 lipca 2020 r. utworzenie kont w celu umożliwienia jednostkom dokonania przelewów począwszy od tego dnia. 3.8. Szczegółowy zakres i sposób realizacji zamówienia określa wzór umowy w sprawie zasad wykonywania obsługi bankowej budżetu Powiatu Jędrzejowskiego ujęty w Załączniku nr 4 do SIWZ. 3.9. Dokumenty finansowe są dostępne na stronie www.powiatjedrzejow.pl w zakładce Finanse i Mienie Powiatu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66110000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 17.1 Wadium w kwocie 2 500 zł (dwa tysiące pięćset zł) należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 17.2 Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku na 17.3 stępujących formach: 17.2.1. pieniądzu, 17.2.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 17.2.3. gwarancjach bankowych; 17.2.4. gwarancjach ubezpieczeniowych; 17.2.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310). 17.3. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz należy złożyć wraz z Ofertą w oryginale w postaci elektronicznej tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznymi osób upoważnionych do jego wystawienia. Wadium musi zabezpieczać ofertę na daną część zamówienia przez cały okres związania ofertą. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie, zostanie odrzucona z postępowania na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b PZP. 17.4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy: Bank Pekao S.A. Nr 77 1240 1372 1111 0010 6360 5740 z dopiskiem „Wadium" i znak sprawy: OKSO.272.12.2020 17.5. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 17.6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Prawo zamówień publicznych. 17.7. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 17.8. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada zezwolenie lub inny dokument uprawniający do wykonywania czynności bankowych, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 2357 z późn. zm.).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Formularz oferty – załącznik nr 1 do SIWZ. 2. Wykonawca, który polega na zasobach innych podmiotów składa wraz z ofertą oświadczenie podmiotu o udostępnieniu zasobów wskazujące na okoliczności opisane w „Uwaga 1 pkt a) do d)”. 3. Pełnomocnictwo - Jeżeli oferta wraz z oświadczeniami składana jest przez pełnomocnika należy do oferty załączyć pełnomocnictwo upoważniające pełnomocnika do tej czynności. 9.6 W przypadku wnoszenia oferty wspólnej przez dwa lub więcej podmioty gospodarcze (konsorcja/spółki cywilne) oferta musi spełniać wymagania określone w art. 23 ustawy Prawo zamówień publicznych, w tym: 9.6.1 w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zgodnie z art. 23 ust. 2 ustawy wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. W związku z powyższym niezbędne jest przedłożenie w ofercie dokumentu zawierającego pełnomocnictwo w celu ustalenia podmiotu uprawnionego do występowania w imieniu wykonawców w sposób umożliwiający ich identyfikację. 9.6.2 W przypadku składania ofert przez podmioty występujące wspólnie, warunek określony w pkt. 9.4.1. musi spełniać każdy z konsorcjantów/spółek cywilnych składających ofertę wspólną, natomiast warunki podmiotowe o których mowa w pkt. 9.4.2 i 9.4.3 podlegają sumowaniu. 9.6.3 W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia w pkt. 9.4.4, 9.4.5 i 9.4.6 wymagane jest załączenie do oferty oświadczenia i przedłożenia na wezwanie dokumentów dla każdego konsorcjanta/spółki cywilnej oddzielnie. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z postępowania, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej której udostępniono SIWZ informacji o ofertach złożonych w postępowaniu zgodnie z art. 86 ust. 5 ustawy, składa stosownie do treści art. 24 ust. 11 ustawy, oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej oraz, w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, dowody potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Złożenie oświadczenia wraz z ofertą dopuszczalne jest tylko w przypadku, gdy Wykonawca nie przynależy do żadnej grupy kapitałowej. Jakakolwiek zmiana sytuacji Wykonawcy w toku postępowania (włączenie do grupy kapitałowej) będzie powodowała obowiązek aktualizacji takiego oświadczenia po stronie Wykonawcy. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa powyżej w pkt. 9.4.4, składa odpowiednio oświadczenie, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, b) dokumenty, o których mowa powyżej w pkt. a) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. c) jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. a) zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis pkt. b) stosuje się odpowiednio.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach