Przetargi.pl
Wykonanie usługi polegającej na udzieleniu kredytu długoterminowego w kwocie 1.100.000,00 zł (słownie: jeden milion sto tysięcy złotych zero groszy) na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych Gminy Zduny”

Gmina Zduny ogłasza przetarg

  • Adres: 63-760 Zduny, ul. Rynek
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 627 215 001 , fax. 627 215 243
  • Data zamieszczenia: 2020-09-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Zduny
    ul. Rynek 2
    63-760 Zduny, woj. wielkopolskie
    tel. 627 215 001, fax. 627 215 243
    REGON: 53112800000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zduny.bip.net.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie usługi polegającej na udzieleniu kredytu długoterminowego w kwocie 1.100.000,00 zł (słownie: jeden milion sto tysięcy złotych zero groszy) na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych Gminy Zduny”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi pn. „Wykonanie usługi polegającej na udzieleniu kredytu długoterminowego w kwocie 1.100.000,00 zł (słownie: jeden milion sto tysięcy złotych i zero groszy) na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych” na następujących warunkach: 1) kredyt złotowy w złotych polskich (PLN); 2) okres kredytowania – do roku 2028; 3) oprocentowanie kredytu zmienne, obliczone dla każdego miesięcznego okresu odsetkowego w oparciu o wskaźnik WIBOR 3M przyjmowanej do obliczenia odsetek będzie ustalana na podstawie notowania w ostatnim dniu roboczym każdego kwartału kalendarzowego poprzedzającego okres naliczania odsetek i będzie obowiązywać od pierwszego dnia następnego kwartału; 4) dla wyliczenia ceny oferty w PLN Wykonawca przyjmie stawkę WIBOR 3M z dnia 30 czerwca 2020 r. tj. 0,26%; 5) karencja w spłacie kredytu – 10 (dziesięć) miesięcy do 31.07.2021 r. 6) spłata kapitału – w 2 ratach rocznie (wysokości poszczególnych rat wg załącznika nr 9 do SIWZ pn. „Spłaty rat kapitału”); 7) spłata odsetek – na bieżąco od kwoty uruchomionego kredytu, w okresach kwartalnych na koniec każdego kwartału na podstawie not odsetkowych wystawianych przez Wykonawcę, informujących Zamawiającego o wysokości należnych odsetek za dany okres. Wykonawca będzie wystawiał noty z 14 – dniowym wyprzedzeniem. Wykonawca nie będzie naliczał odsetek od kwoty nie wykorzystanego kredytu; 8) jeżeli terminy spłaty rat kapitału i odsetek, o których mowa w pkt 5 i 6 przypadałby na dzień ustawowo wolny od pracy, spłata raty kredytu i odsetek nastąpi w dniu poprzedzającym dzień wolny od pracy. Do obliczenia kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni w miesiącu; 9) uruchomienie kredytu w jednej transzy w roku 2020; 10) przelew środków z kredytu nastąpi na rachunek Gminy Zduny w Banku Spółdzielczym w Krotoszynie o numerze 05 8410 1026 2003 0202 0169 0001 11) zabezpieczenie kredytu – jedyną formą zabezpieczenia kredytu będzie weksel in blanco z deklaracją wekslową; 12) Wykonawca nie będzie pobierał prowizji za uruchomienie kredytu; 13) Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat, przy czym ewentualna spłata nastąpi po zawiadomieniu Wykonawcy o planowanej przedterminowej spłacie przynajmniej z 10 dniowym wyprzedzeniem; 14) Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany harmonogramu spłat rat kredytu w ramach obowiązującego okresu kredytowania bez ponoszenia dodatkowych opłat 2. Kody CPV: 66.11.30.00-5 – Usługi udzielania kredytu. 3. Do niniejszej specyfikacji załączony został wykaz dokumentów związanych z finansami Zamawiającego, których komplet stanowi załącznik nr 8 do SIWZ (dokumenty dostępne są na BIP Urzędu Miejskiego w Zdunach). 4. Zamawiający określa standardy jakościowe niniejszego zamówienia, o których mowa w art. 91 ust. 2a ustawy Prawo zamówień publicznych: 1) przedmiot zamówienia – udzielenie długoterminowego kredytu bankowego – jest to produkt finansowy o ustalonych standardach jakościowych (przede wszystkim powtarzalność i typowość) – tylko cena umożliwia odróżnienie od siebie przedmiotu zamówienia, który charakteryzuje się ustalonymi w przepisach prawa i niniejszej SIWZ standardami jakościowymi, 2) udzielenie kredytu nastąpi w PLN, 3) w postępowaniu mogą wziąć udział wszystkie banki, działające w oparciu o przepisy ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2019 r. poz. 2357 ze zm.), 4) warunki udzielenia kredytu, tj. zasady polityki kredytowania regulują powszechnie obowiązujące przepisy ustawy Prawo bankowe, 5) w niniejszej SIWZ wskazano szczegółowo przedmiot zamówienia, 6) koszt kredytu zostanie wyliczony o następującą metodologię: Oprocentowanie kredytu: zmienne oparte o stawkę WIBOR 3M i stałą marżę banku, 7) formą zabezpieczenia kredytu będzie weksel własny in blanco z deklaracją wekslową podpisany przez Burmistrza Zdun z kontrasygnatą Skarbnika Gminy. Wykonawca nie może żądać dodatkowego zabezpieczenia obok weksla, 8) spłata kredytu nastąpi zgodnie z harmonogramem, o którym mowa w pkt 1 ppkt 6.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie 10 000,00 zł, słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100. 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310 z późn. zm.) 3. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Bank Spółdzielczy w Krotoszynie, nr rachunku 21 8410 1026 2003 0202 0169 0004 z dopiskiem „WADIUM –Wykonanie usługi polegającej na udzieleniu kredytu długoterminowego w kwocie 1 100 000,00 zł”. Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert, tj. do dnia 12.10.2020 r., do godz. 12:00. 4. Wadium wniesione w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym wyżej terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 5. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, lub poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy w formie oryginału dołączyć do oferty, w sposób umożliwiający zwrot dokumentu w zw. z art. 46 ust. 1 ustawy. Natomiast kserokopia dokumentu poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę winna zostać załączona do oferty w sposób uniemożliwiający jej dekompletację. W przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej (przelew na konto) należy dołączyć do oferty potwierdzenie dyspozycji przelewu na konto Zamawiającego potwierdzone przez Wykonawcę. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację, złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy. 6. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy. 8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11. Wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana, zostanie zatrzymane wraz z odsetkami w przypadku gdy Wykonawca: 1) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunek ten będzie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca złoży oświadczenie, że spełnia przedmiotowy warunek oraz na potwierdzenie spełnienia tego warunku dołączy do oferty dokumenty, z których wynikać będzie, że wykonawca jest uprawniony do wykonywania czynności bankowych polegających na udzielaniu kredytów;
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Ponadto Wykonawca winien przedłożyć: 1) wypełniony i podpisany formularz ofertowy o treści zgodnej z załącznikiem nr 1; 2) pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy lub Wykonawców, w przypadku gdy: a) ofertę podpisuje w imieniu Wykonawcy inna osoba; b) ofertę składają Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego (np. konsorcjum), o treści wymaganej w art. 23 ust. 2 ustawy – upoważnienie do pełnienia funkcji przedstawiciela /lidera konsorcjum/ wymaga podpisu prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z Wykonawców. c) symulację spłaty rat kredytu i odsetek (niezbędną dla celów obliczenia ceny oferty), z uwzględnieniem stawki WIBOR 3M aktualnej na dzień 30.06.2020 r. tj. 0,26 % oraz założenia, że uruchomienie kredytu w pełnej wysokości nastąpi w dniu 21.10.2020 r., a spłata pierwszej raty kredytu nastąpi w dniu 31.07.2021 r. tj. po uwzględnieniu 10 miesięcznej karencji. 4. Do składanej oferty Wykonawca może dołączyć projekt umowy o udzielenie kredytu w wysokości 1.100.000,00 zł, w oparciu o który Strony przed podpisaniem umowy ustalą ostateczną treść umowy, odpowiadającą wszystkim postanowieniom, wymaganiom i warunkom określonym w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i zgodną z treścią wybranej oferty, 5. Dokumenty, o których mowa w ust. 3 pkt 1 i 2 muszą być złożone w formie oryginału. Oświadczenia, dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. Dokumenty, inne niż oświadczenia, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, innych niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w ust. 2 pkt 4 lit. a) lub ust. 5, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez wykonawcę oświadczenia lub dokumenty, jednakże, zamawiający może żądać od wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez wykonawcę i pobranych samodzielnie przez zamawiającego dokumentów. 6. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w ust. 2 pkt 4 lit. a), w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, które powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 7. Jeżeli w kraju w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentu, o którym mowa powyżej, zastępuje się go dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. 8. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia, wówczas, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, każdy z nich składa oddzielnie dokumenty określone w ust. 2 pkt 4.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach