Przetargi.pl
Wykonanie usługi edukacyjnej polegającej na prowadzeniu zajęć pozalekcyjnych dla uczniów z placówek oświatowych, prowadzonych przez Gminę Miejską Świdnik w ramach projektu: UCZENIE SIĘ KLUCZEM DO SUKCESU

Gmina Miejska Świdnik ogłasza przetarg

  • Adres: 21-040 Świdnik, ul. Kard. St. Wyszyńskiego 15
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. (081) 468 66 25 , fax. 081 751 76 08
  • Data zamieszczenia: 2014-11-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Świdnik
    ul. Kard. St. Wyszyńskiego 15 15
    21-040 Świdnik, woj. lubelskie
    tel. (081) 468 66 25, fax. 081 751 76 08
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://umswidnik.bip.lubelskie.pl/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja rządowa centralna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie usługi edukacyjnej polegającej na prowadzeniu zajęć pozalekcyjnych dla uczniów z placówek oświatowych, prowadzonych przez Gminę Miejską Świdnik w ramach projektu: UCZENIE SIĘ KLUCZEM DO SUKCESU
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: Wykonanie usługi edukacyjnej polegającej na prowadzeniu zajęć pozalekcyjnych dla uczniów z placówek oświatowych, prowadzonych przez Gminę Miejską Świdnik w ramach projektu: UCZENIE SIĘ KLUCZEM DO SUKCESU z podziałem na 383 części. 4.1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi edukacyjnej polegającej na prowadzeniu zajęć pozalekcyjnych dla uczniów na terenie placówek oświatowych Gminy Miejskiej Świdnik tj.: - II Liceum Ogólnokształcące im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Zespole Szkół Ogólnokształcących Nr 1, ul. Wojska Polskiego 27 w Świdniku. - Gimnazjum nr 1 im. Jana Pawła II, ul. Kopernika 9 w Świdniku. - Gimnazjum Nr 2 im. Lotników Polskich w Zespole Szkół Ogólnokształcących Nr 1, ul. Wojska Polskiego 27 w Świdniku. - Gimnazjum Nr 3 im. Noblistów Polskich w Zespole Szkół Nr 2, ul. Jarzębinowa 6 w Świdniku. 4.2. Zajęcia będą realizowane w ramach projektu UCZENIE SIĘ KLUCZEM DO SUKCESU - Nr umowy o dofinansowanie projektu: 1200/POKL.09.01.02-06-282/13-00 - Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Podziałanie 9.1.2. Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. 4.3 Głównym celem projektu jest wyrównywanie i zwiększenie szans edukacyjnych uczniów poprzez wdrożenie programów rozwojowych w 4. szkołach Gminy Miejskiej Świdnik do 30.06.2015 r.. W projekcie przewidziano udział 880 uczniów. Zostanie zorganizowanych 383 grup maksymalnie 8 osobowych. Realizacja projektu oparta jest - przede wszystkim - na prowadzeniu zajęć edukacyjnych zapoznających młodzież z metodami i technikami uczenia się oraz ułatwiających im proces zdobywania wiedzy z matematyki, języków obcych i przedmiotów rozwijających kompetencje kluczowe, a także zajęć dla uczniów zdolnych. Poprzez realizację zajęć nastąpi poprawa oferty edukacyjny szkół jak również sytuacji uczniów. Osiągnięcie wskaźników przyczyni się do podniesienia poziomu kompetencji kluczowych, w tym do lepszego przygotowania się do egzaminów końcowych i w przyszłości lepszego funkcjonowania na rynku pracy. Kompleksowo i trwale ma zostać podniesiona jakość pracy szkół, które będą mogły realizować tego typu zajęcia według wypracowanych metod w następnych latach (m.in. poprzez udostępnienia programów zajęć szkołom i nauczycielom). 4.4 Projekt, obejmuje następujące rodzaje zajęć: 4.4.1 Dla uczniów zdolnych (10 grup); Ad. 1. Wsparcie polegające na stworzeniu odpowiednich warunków uczniom zdolnym do pełnego rozwinięcia własnego potencjału. Prowadzący będzie pomagać uczniom rozwinąć umiejętność samodzielnego zdobywania wiedzy oraz maksymalnego korzystania z własnych talentów. Zostanie zastosowana strategia rozwijania myślenia twórczego. Zajęcia interdyscyplinarne. Dzięki zajęciom uczniowie będą mogli brać udział w konkursach i olimpiadach. Programy zajęć będą uwzględniały nie tylko zagadnienia dydaktyczne, ale również wychowawcze i opiekuńcze. 4.4.2 O technikach i metodach uczenia się (133 grupy); Ad. 2. Umiejętność uczenia się to organizowanie własnej nauki, efektywnego zarządzania czasem, rozwiązywania problemów, zdobywania, przetwarzania, oceniania i przyswajania nowych informacji, a także zdolność zastosowania nowej wiedzy i umiejętności w nowych sytuacjach - w domu i szkole, a w przyszłości w pracy. W celu osiągnięcia tych umiejętności niezbędne jest poznanie technik i metod uczenia się, dyspozycji i zdolności do uczenia się, zarówno na poziomie indywidualnym, jak i grupowym. Umiejętności uczenia się są szczególnie cenne w przypadku klas III, przygotowujących się do egzaminów końcowych. Programy zajęć mają uwzględniać nie tylko zagadnienia dydaktyczne ale również wychowawcze i opiekuńcze. W realizacji będą stosowane technologie informacyjno-komunikacyjnych, w związku z tym wykorzystany będzie sprzęt ICT. 4.4.3 Z matematyki z zastosowaniem poznanych technik i metod uczenia się (82 grupy); 4.4.4 Z języków obcych z zastosowaniem poznanych technik i metod uczenia się (78 grup); rozwijających kompetencje kluczowe (biologia, chemia, geografia, WOS, j.polski, historia, fizyka, informatyka). z zastosowaniem poznanych technik i metod uczenia się (80 grup). Ad 3, 4 i 5. Przyswojenie samych technik i metod uczenia się nie gwarantuje sukcesu szkolnego. Konieczne staje się przećwiczenie poznanych treści w trakcie zajęć przedmiotowych m.in. z matematyki, języków obcych i przedmiotów rozwijających kompetencje kluczowe. W ten sposób zajęcia przedmiotowe oraz zajęcia na temat technik i metod uczenia się uzupełniają się wzajemnie. Mają one mieć przede wszystkim charakter praktyczny i warsztatowy. 4.5 Zakres usługi edukacyjnej obejmuje w szczególności: 1) prowadzenie zajęć w ww. placówkach oświatowych w godzinach dostosowanych do potrzeb uczestników oraz możliwości udostępnienia sal lekcyjnych przez szkoły zgodnie z zaakceptowanym przez koordynatora projektu harmonogramem. 2) przeprowadzenie zaplanowanych godzin zajęć pozalekcyjnych w terminie nie późniejszym, niż do 19 czerwca 2015 roku a w przypadku zajęć dla uczniów z klas III Liceum Ogólnokształcącego do końca kwietnia 2015 roku, średnio 1 lub 2 godziny w tygodniu; 3) sprawowanie opieki nad uczestnikami zajęć; 4) prowadzenie zajęć zgodnie z polityką równych szans i obowiązującymi przepisami dotyczącymi realizacji projektów w ramach PO KL; 5) uzyskanie następujących rezultatów: a) zajęcia dla uczniów zdolnych - rozwinięcie o min. 70% zainteresowań i umiejętności w zakresie nauki (min. u 87,5 % uczestników), b) zajęcia z technik i metod uczenia się - rozwinięcie o 60% umiejętności w zakresie technik i metod uczenia się (min. u 80% uczestników), c) zajęcia z matematyki z zastosowaniem poznanych technik i metod uczenia się - zwiększenie wiedzy z matematyki o 40% (min. u 80% uczestników), d) zajęcia z języka obcego z zastosowaniem poznanych technik i metod uczenia się - zwiększenie wiedzy z języka obcego o 40% (min. u 80% uczestników), e) zajęcia w ramach kompetencji kluczowych z zastosowaniem poznanych technik i metod uczenia się - zwiększenie wiedzy z przedmiotów w ramach kompetencji kluczowych o 40% (min. u 80% uczestników). 4.6 . Wykonawca w celu prawidłowej realizacji zajęć zobowiązuje się do: 1) przedłożenia Zamawiającemu harmonogramów realizacji zajęć, uwzgledniających organizację planu zajęć lekcyjnych uczniów biorących udział w zajęciach i możliwości nieodpłatnego udostępniania sal lekcyjnych przez ww. szkoły, w terminie co najmniej 7 dniu przed rozpoczęciem zajęć; 2) realizacji przedmiotu umowy zgodnie z zatwierdzonym ww. harmonogramem. Dopuszcza się możliwość zmiany harmonogramu zajęć, po uzyskaniu akceptacji przedstawiciela Zamawiającego: a) w przypadku wystąpienia przyczyn niezależnych od Wykonawcy zmiana jest możliwa po dokonaniu zgłoszenia tego faktu z 7. dniowym wyprzedzeniem w formie elektronicznej lub papierowej. b) w sytuacjach trudnych do przewidzenia np. choroby lub innego zdarzenia losowego Wykonawca ma obowiązek niezwłocznie poinformować Zamawiającego o niemożności przeprowadzenia zajęć, nie później niż do godziny 900 dnia, w którym zajęcia powinny się odbyć, podając przyczynę zaistniałej sytuacji i nowy termin zajęć; 3) opracowania programu dodatkowych zajęć pozalekcyjnych zgodnego ze zdiagnozowanymi potrzebami uczniów, we współpracy ze szkołami, w których będą realizowane ww. zajęcia, a następnie przedłożenie go do akceptacji przedstawicielowi Zamawiającego, w terminie co najmniej 7 dni przed rozpoczęciem realizacji zajęć; 4)prawidłowego i systematycznego prowadzenia dokumentacji realizacji przedmiotu umowy,a w szczególności bieżącego prowadzenia dzienników zajęć i kart czasu pracy oraz przekazywania Zamawiającemu ich kserokopii jako załącznika do rachunku/faktury Vat wystawianego za dany okres rozliczeniowy; 5) wspomagania promocji i ewaluacji przedmiotu umowy, w tym informowania o współfinansowaniu przedmiotu umowy ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz ścisłej współpracy z Zespołem Projektowym w badaniu rezultatów i mierzeniu wskaźników zajęć poprzez wypełnianie narzędzi monitoringu, przekazywanych na bieżąco przez przedstawiciela Zamawiającego i dostarczanie ich przedstawicielowi Zamawiającego w wyznaczonym terminie; 6) trzykrotnego badanie rezultatów przedmiotu umowy, w szczególności określania poziomu wzrostu wiedzy i umiejętności uczniów w zakresie treści programowych zajęć i opracowanie trzykrotnie ich wyników w terminach ustalonych przez Zamawiającego oraz sporządzenia sprawozdania końcowego i dostarczenie go Zamawiającemu do 19.06.2015 r.; 7) bieżącego informowania przedstawiciela Zamawiającego o problemach mogących mieć wpływ na terminową lub prawidłową realizację przedmiotu umowy, w tym w szczególności o niskiej frekwencji na zajęciach i planowanych rezygnacjach uczniów z udziału w zajęciach; 8) przestrzegania zaleceń wynikających z wymogów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, w szczególności w zakresie promocji, monitoringu i ewaluacji oraz zapisów Wniosku o dofinansowanie projektu i Regulaminu projektu przekazanych przez Zamawiającego. 9) wykonywania innych czynności wynikających ze specyfiki przedmiotu umowy, mającychna celu osiągnięcie rezultatów przedmiotu umowy, poprzez m. in. współpracę z zespołemnauczycielskim szkoły, w której realizowany jest przedmiot umowy. 4.7 . Łącznie w projekcie zostanie przeprowadzonych 10 367 godzin zajęć. W projekcie przyjęto, że godzina lekcyjna będzie trwała 45 minut, co jest zgodne z obowiązującymi przepisami oświatowymi dla zajęć rozwijających uzdolnienia i zajęć dydaktyczno-wyrównawczych. 4.8 W ramach projektu jako wkład własny Gminy Miejskiej Świdnik zostaną udostępnione nieodpłatnie sale lekcyjne w wymienionych szkołach oraz zapewnia pomoce i materiały dydaktyczne. 4.9 Przed podpisaniem umowy, w celu weryfikacji i zatwierdzenia dokumentów, wymagane jest dostarczenie następujących dokumentów osób prowadzących zajęcia: a) deklaracji uczestnictwa (Załącznik nr 9 do SIWZ), b) CV (Załącznik nr 10 do SIWZ), c) oświadczenia o zatrudnieniu w instytucji uczestniczącej w realizacji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (Załącznik nr 11 do SIWZ), d) w przypadku osób zatrudnionych w instytucji uczestniczącej w realizacji PO KL oświadczenie pracownika o niewystępowaniu konfliktu interesów oraz o unikaniu podwójnego finansowania (Załącznik nr 12 do SIWZ) e) oświadczenia o zatrudnieniu w innych projektach PO KL (Załącznik nr 13 do SIWZ). f) oświadczenie o łącznym zaangażowaniu zawodowym (Załącznik nr 14 do SIWZ). W przypadku zatrudnienia w innych projektach, inne zobowiązania nie mogą kolidować z wykonywaniem obowiązków wynikających z niniejszej umowy, a Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia ewidencji godzin i zadań realizowanych w ramach wszystkich form zatrudnienia oraz nie przekraczania 240 godzin pracy w miesiącu. Wymiar czasu pracy zawodowej nauczyciela liczony będzie jako 40h w tygodniu. W przypadku braku pozytywnej weryfikacji ww. dokumentów umowa z wykonawcą nie zostanie zawarta. 4.10 . Wymagania dotyczące kwalifikacji osób prowadzących zajęcia. Nazwa zajęć Nr części Wymagane kwalifikacje Zajęcia dla uczniów zdolnych od nr 1 do nr 10 Kwalifikacje do nauczania języka polskiego w gimnazjum lub liceum - część 1,3,6,7 Kwalifikacje do nauczania matematyki w gimnazjum lub liceum - część 4,8,9 Kwalifikacje do nauczania nauk przyrodniczych (biologia lub chemia lub fizyka lub geografia) w gimnazjum lub liceum -część 2,5,10 Zajęcia o technikach i metodach uczenia się od nr 11 - do nr 143 Kwalifikacje do pracy w gimnazjum lub liceum na stanowisku nauczyciela oraz ukończone szkolenie/kurs w zakresie technik i metod uczenia się (części od nr 11- do nr 143) Zajęcia z matematyki dla uczniów z zastosowaniem poznanych technik i metod uczenia się od nr 144 - do nr 225 Kwalifikacje do nauczania matematyki w gimnazjum lub liceum oraz ukończone szkolenie/kurs w zakresie technik i metod uczenia się (części od nr 144- do nr 225) Zajęcia z języków obcych dla uczniów z zastosowaniem poznanych technik i metod uczenia się od nr 226- do nr 303 Kwalifikacje do nauczania języka angielskiego w gimnazjum lub liceum oraz ukończone szkolenie/kurs w zakresie technik i metod uczenia się - części: od nr 226 -do nr 238, nr 241, nr 242, od nr 244- do nr 261, od nr 265 -do nr 284, od nr 291- do nr 293, od nr 295 - do nr 300 Kwalifikacje do nauczania języka niemieckiego w gimnazjum lub liceum oraz ukończone szkolenie/kurs w zakresie technik i metod uczenia się -części: od nr 239-do nr 240, nr 243, od nr 262-do nr 264, nr 285, nr 286, nr 294, nr 301 Kwalifikacje do nauczania języka hiszpańskiego w gimnazjum lub liceum oraz ukończone szkolenie/kurs w zakresie technik i metod uczenia się -części: od nr 287 - do nr 290, nr 302 Kwalifikacje do nauczania języka francuskiego w gimnazjum oraz ukończone szkolenie/kurs w zakresie technik i metod uczenia się -część nr 303 Zajęcia z zastosowania technik i metod uczenia się w czasie zajęć rozwijających kompetencje kluczowe od nr 304- do nr 383 Kwalifikacje do nauczania biologii w gimnazjum lub w liceum oraz ukończone szkolenie/kurs w zakresie technik i metod uczenia się- części: od nr 304- do nr 308, od nr 335-do nr 342 Kwalifikacje do nauczania chemii w gimnazjum lub w liceum oraz ukończone szkolenie/kurs w zakresie technik i metod uczenia się- części: od nr 309-do nr 313, od nr 343 - do nr 349 Kwalifikacje do nauczania fizyki w gimnazjum lub w liceum oraz ukończone szkolenie/kurs w zakresie technik i metod uczenia się- części: nr 314, od nr 350- do nr 356 Kwalifikacje do nauczania geografii w gimnazjum lub w liceum oraz ukończone szkolenie/kurs w zakresie technik i metod uczenia się- części: od nr 315- do nr 319, od nr 357 - do nr 362 Kwalifikacje do nauczania informatyki w gimnazjum oraz ukończone szkolenie/kurs w zakresie technik i metod uczenia się - części: od nr 263- do nr 366 Kwalifikacje do nauczania historii w gimnazjum lub w liceum oraz ukończone szkolenie/kurs w zakresie technik i metod uczenia się- części: nr 320, od nr 377- do nr 383 Kwalifikacje do nauczania wiedzy o społeczeństwie (wos) w gimnazjum lub w liceum oraz ukończone szkolenie/kurs w zakresie technik i metod uczenia się- części: od nr 330- do nr 334, od nr 367- do 370 Kwalifikacje do nauczania języka polskiego w gimnazjum lub w liceum oraz ukończone szkolenie/kurs w zakresie technik i metod uczenia się- części: od nr 321- do nr 329, od nr 371 - do nr 376 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Załączniku nr 8 i 9 do SIWZ
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 800000004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 0 PLN

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Stopień awansu zawodowego nauczyciela
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://umswidnik.bip.lubelskie.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach