Przetargi.pl
Wykonanie rozbudowy kanalizacji ogólnospławnej, budowa instalacji oświetlenia terenu, montaż monitoringu wizyjnego, rozbudowa wewnętrznych dróg, placów i alejek, budowa miejsca rekreacyjnego wraz z montażem urządzeń małej architektury, budowa dźwigu osobowo-towarowego wraz z przebudową i rozbudową infrastruktury podziemnej i utwardzeniem terenu oraz usługą serwisu dźwigu i pogotowia dźwigowego.

Dom Pomocy Społecznej im. L. A. Helclów ogłasza przetarg

  • Adres: 31-148 Kraków, ul. Helclów
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 126330828 , fax. 126343151
  • Data zamieszczenia: 2017-03-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Dom Pomocy Społecznej im. L. A. Helclów
    ul. Helclów 2
    31-148 Kraków, woj. małopolskie
    tel. 126330828, fax. 126343151
    REGON: 000293172
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie rozbudowy kanalizacji ogólnospławnej, budowa instalacji oświetlenia terenu, montaż monitoringu wizyjnego, rozbudowa wewnętrznych dróg, placów i alejek, budowa miejsca rekreacyjnego wraz z montażem urządzeń małej architektury, budowa dźwigu osobowo-towarowego wraz z przebudową i rozbudową infrastruktury podziemnej i utwardzeniem terenu oraz usługą serwisu dźwigu i pogotowia dźwigowego.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w zakresie wykonania nawierzchni placów, dróg i chodników wewnętrznych pomiędzy budynkiem głównym oraz budynkiem kuchni i pralni oraz utwardzenia terenu na potrzeby części rekreacyjnej dla osób niepełnosprawnych, wykonania wewnętrznej pozabudynkowej instalacji wod-kan, oświetlenia terenu, monitoringu wizyjnego oraz budowy dźwigu dla osób niepełnosprawnych z przebudową i rozbudową infrastruktury podziemnej i utwardzeniem terenu, a także usługa polegająca na świadczeniu serwisu i pogotowia dźwigowego w odniesieniu do dźwigu, o którym mowa powyżej. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje roboty budowlane, których szczegółowy zakres został określony we wzorze Umowy stanowiącym Załącznik nr 3 do SIWZ oraz dokumentacji projektowej, pozwoleniach Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków oraz STWiOR, stanowiących Załączniki do SIWZ. 3. Przedmiot zamówienia obejmujący usługę polegającą na świadczeniu serwisu i pogotowia dźwigowego został szczegółowo pisany we wzorze Umowy stanowiącym Załącznik nr 4 do SIWZ. 4. Przedmiot zamówienia wykonany będzie w oparciu o dokumentację przetargową, dokumentację projektową, STWiOR oraz Ofertę Wykonawcy. 5. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje pełne procesy robót budowlanych wraz z zakupem, dostarczeniem na plac budowy, wbudowaniem materiałów i urządzeń oraz usunięciem z placu budowy i utylizacją materiałów z rozbiórki, odpadów. 6. Zamawiający opisuje przedmiot zamówienia na roboty budowlane za pomocą Dokumentacji projektowej oraz Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych zgodnie z art. 31 ustawy Pzp. 7. Zamawiający przekaże wybranemu Wykonawcy dokumentację wymienioną powyżej w następującej ilości: a) po 1 egz. projekty budowlane (do zwrotu Zamawiającemu po zakończeniu realizacji robót), b) po 1 egz. projekty wykonawcze, c) pozostałe opracowania. 8. Wykonawca, z którym zostanie zawarta Umowa zobowiązany jest do odbioru Dokumentacji Projektowej. 9. Wykonawca zobowiązuje się prowadzić roboty budowlane zgodnie z Pozwoleniami Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków Nr 972/2016 z dnia 25 sierpnia 2016 r. oraz Nr 1353/16 z dnia 14 listopada 2016 r., stanowiącymi załączniki do SIWZ. 10. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu w terminie do dnia odbioru końcowego robót budowlanych dwa egzemplarze dokumentacji powykonawczej dla robót budowlanych, opracowanej przez osobę odpowiedzialną za wykonanie robót budowlanych, obrazującej przebieg robót i zawierającej opracowanie ich wyników w sposób umożliwiający identyfikację i dokładną lokalizację przestrzenną wszystkich czynności oraz miejsca wbudowania materiałów. Wszelkie certyfikaty, deklaracje zgodności, instrukcje obsług, dokumentacja techniczno-rozruchowa i inne dokumenty załączone do dokumentacji powykonawczej Wykonawca dostarczy Zamawiającemu w języku polskim. 11. OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA OBIEKTU 1) Obszar na którym będzie realizowany przedmiot zamówienia znajduje się pod ochroną konserwatorską. 2) Budynek przy którym będą prowadzone roboty budowlane znajduje się w strefie objętej ochroną Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków i został wpisany do rejestru zabytków pod Nr .rej. 114. 12. Zamawiający umożliwi przeprowadzenie wizji lokalnej w miejscu prowadzenia robót budowlanych, tj. Dom Pomocy Społecznej im. L. i. A. Helclów, Kraków, ul. Helclów 2 poprzez: pokazanie i udostępnienie miejsca realizacji budowy. W trakcie wizji lokalnej nie będą udzielane żadne ustne wyjaśnienia odnoszące sie do przedmiotu zamówienia. 13. Zaleca się, aby Wykonawca zdobył, na własną odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie potrzebne informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia Umowy i wykonania zamówienia. Zamawiający informuje Wykonawców o ich uprawnieniu do przeprowadzenia wizji lokalnej terenu budowy i otoczenia planowanej roboty budowlanej. Koszt dokonania wizji lokalnej terenu budowy poniesie Wykonawca. Wykonawca może skorzystać z wizji lokalnej, która została zaplanowana w terminie: 23 marca 2017 r. o godzinie 9.00 – miejsce wizji lokalnej: Kraków, ul. Helclów 2 14. Szczegółowe warunki i zakres zamówienia określono we wzorach Umów stanowiących Załączniki nr 3 i 4 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 15. Przedmiot zamówienia będzie realizowany poza bryłą budynku – roboty budowlane są opodatkowane stawką podatku VAT 23%. 16. Wszystkie urządzenia objęte niniejszym zamówieniem, dla których istnieją normy zharmonizowane winny posiadać deklaracje zgodności i być oznakowane znakiem CE. 17. Wszystkie urządzenia objęte niniejszym zamówieniem, dla których nie istnieją normy zharmonizowane winny posiadać deklarację zgodności i oznaczenie znakiem B, zgodnie z ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych lub być dopuszczone do stosowania w kraju członkowskim Unii Europejskiej lub EFTA w myśl przepisów art. 5 ust. 3 ww. ustawy. 18. Zamawiający informuje, że na terenie DPS trwają prace związane z budową III Pawilonu Artysty Seniora oraz rozpoczną się również roboty budowlane w zakresie przebudowy budynku głównego. Wszystkie roboty wymienione w zdaniu poprzednim będą prowadzone równolegle do robót będących przedmiotem niniejszego zamówienia. 19. Wykonawca zobowiązany jest do współpracy z pozostałymi wykonawcami prowadzącymi wymienione powyżej roboty i umożliwienia im prowadzenia robót. 20. Budynek w czasie trwania robót budowlanych nie zostanie wyłączony z użytku – Wykonawca winien uwzględnić utrudnienia i koszty z tym związane. 21. Wykonawca musi wziąć pod uwagę i uwzględnić w kosztach zalecenia ujęte w pozwoleniach Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków nr 972/2016 z dnia 25 sierpnia 2016 r. oraz nr 1353/16 z dnia 14 listopada 2016 r. 22. Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić w kosztach, wykonać i zamontować dwie tablice informacyjne zgodnie z wytycznymi określonymi w: 1) Załączniku Nr 24 do SIWZ (w odniesieniu do części zamówienia określonej w § 1 ust. 1 pkt. 2) wzoru Umowy stanowiącego Załącznik nr 3 do SIWZ); 2) Załączniku Nr 25 do SIWZ (w odniesieniu do części zamówienia określonej w § 1 ust. 1 pkt. 1) wzoru Umowy stanowiącego Załącznik nr 3 do SIWZ). 23. Zamawiający wymaga, aby na terenie Polski działał autoryzowany serwis producenta dźwigu osobowo-towarowego, którego wykonanie jest elementem przedmiotu zamówienia, o którym mowa powyżej w Rozdziale III. pkt. 1 SIWZ. 24. Dodatkowe informacje dotyczące przedmiotu zamówienia 1) Wykonawca jest zobowiązany w trakcie robót do zachowania porządku wokół budynku Zamawiającego oraz każdorazowo sprzątania po zakończeniu robót, stanowiących przedmiot zamówienia. 2) Wykonawca zobowiązany jest do uwzględnienia w Ofercie wszystkich kosztów jakie poniesie w związku z realizacją przedmiotu zamówienia. 3) Jeżeli Wykonawca robót uznaje, że Dokumentacja projektowa ma lub może mieć wpływ na niezapewnienie należytej jakości robót, zobowiązany jest powiadomić o tym Zamawiającego przed złożeniem Oferty. 4) W razie rozwiązania Umowy z przyczyn zawinionych przez Wykonawcę, wyrazi on zgodę i umożliwi kontynuację prac związanych z realizacją przedmiotu zamówienia przez osobę trzecią. W takiej sytuacji Wykonawca zabezpieczy teren budowy oraz wykonane przez niego prace i udzieli gwarancji na wykonane roboty. 5) Wykonawca zrealizuje przedmiot zamówienia zapewniając na własny koszt siłę roboczą oraz wszystkie środki techniczne potrzebne do jego realizacji. 6) Wykonawca załączy do oferty kosztorys inwestorski. 7) Cena oferty ma być zgodna z załączonym kosztorysem oraz ma zawierać wszystkie koszty, satysfakcjonujące Wykonawcę zysk oraz podatki, dla poprawnej realizacji przedmiotu zamówienia, w ramach wynagrodzenia Wykonawca ma uwzględnić wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia określone w rozdziale III, w tym koszty robót budowlanych, nadzoru i badań archeologicznych i prac dendrologa, opracowania dokumentacji powykonawczej i uzyskania pozwoleń na użytkowanie i zezwolenia na eksploatację urządzenia objętego dozorem technicznym, zabezpieczenie i utrzymanie placu budowy. Cena oferty ma uwzględniać również jakość i parametry techniczne materiałów, sprzętów i urządzeń będących przedmiotem zamówienia a określonych w dokumentacji projektowej. 8) Załączony do SIWZ przedmiar ma tylko charakter informacyjny. Wykonawca, w oparciu o dokumentację projektową załączoną do SIWZ oraz informacje zawarte w SIWZ, sporządza własny przedmiar, który musi zawierać co najmniej pozycje z przedmiaru załączonego przez Zamawiającego (zarówno rodzaj robót, ilość i krotność). Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie za roboty budowlane, które zostały wskazane w dokumentacji projektowej załączonej do SIWZ (tj. projekcie wykonawczym, przedmiarze oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych), a są niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia i nie zostały uwzględnione w kosztorysie ofertowym złożonym w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Wykonawca zobowiązany jest wykonać wszystkie roboty wskazane w dokumentacji projektowej w ramach wynagrodzenia określonego w ofercie. 9) Zamawiający będzie weryfikował, na etapie składania ofert, kosztorysy ofertowe załączone do oferty. Weryfikacja prowadzona na tym etapie dotyczyć będzie wyłącznie ujęcia wszystkich pozycji z przedmiaru załączonego do SIWZ (zarówno rodzaj robót, ilość i krotność). Zamawiający dopuszcza możliwość nieuwzględnienia w kosztorysie pozycji z przedmiaru pod warunkiem, że Wykonawca złoży stosowne wyjaśnienie, z którego wynikać będzie jednoznacznie, że przedmiot zamówienia zostanie zrealizowany w cenie określonej w Ofercie z zachowaniem zakresu rzeczowego, jakości i sposobu prowadzenia prac określonych w SIWZ, dokumentacji projektowej, STWiOR oraz pozwoleniach Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. W przypadku nieprzedłożenia takich wyjaśnień oferta podlegać będzie odrzuceniu na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2) ustawy Pzp. 10) Okres rękojmi: minimum 60 miesięcy od daty odbioru robót budowlanych wchodzących w skład przedmiotu zamówienia, bez wad. 11) Okres gwarancji na przedmiotu zamówienia: nie mniej niż 60 miesięcy od daty odbioru robót budowlanych bez wad. 12) Gwarancja i rękojmia na przebudowaną infrastrukturę stanowiącą własność Tauron Dystrybucja S.A. wynosi 36 miesięcy. 13) Wszystkie nazwy własne urządzeń, materiałów, norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych użyte w dokumentacji przetargowej są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard i mogą być zastąpione przez inne równoważne, jednak obowiązek udowodnienia równoważności, zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp, należy do Wykonawcy. 14) Wykonawca realizujący zamówienie może korzystać z dostępu do wody i energii elektrycznej w budynku należącym do Domu Pomocy Społecznej. Opłata za ww. media zostanie naliczona ryczałtem w wysokości uzgodnionej z Wykonawcą robót budowlanych w odrębnym Protokole. 15) Przedmiot zamówienia ma być wykonany zgodnie ze sztuką jego wykonania oraz obowiązującymi w zakresie jego wykonania standardami, normami i przepisami prawa w tym w szczególności ustawy Prawo Budowlane. 16) Wykonawca w trakcie prowadzenia prac ma obowiązek każdorazowo zgłaszać Zamawiającemu wszelkie problemy z realizacją przedmiotu zamówienia oraz współpracować w zakresie ich rozwiązywania. 17) Wykonawca ma obowiązek zabezpieczyć teren budowy i teren Zamawiającego przed dostępem osób trzecich. 25. Stosownie do treści art. 30 ust. 8 ustawy Pzp, Zamawiający informuje, że wymagania o których mowa w przywołanym przepisie, Zamawiający określił w Projektach wykonawczych, pozwoleniach Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków oraz STWiOR, stanowiących załączniki od SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od każdego z Wykonawców wniesienia wadium (zgodnie z art. 45 ustawy Pzp.) 2. Wykonawca przed upływem terminu składania ofert określonym w niniejszej SIWZ, zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości zł brutto: 30 000,00 zł brutto (słownie: trzydzieści tysięcy złotych 00/100). 3. Wadium może być wnoszone w: 1) pieniądzu - przelewem wpłacane na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego PKO BP SA Depozyty nr 85102028920000550205898608 Tytułem „Wadium – przetarg nieograniczony przebudowa infrastruktury i dobudowa dźwigu”. tak aby przed upływem terminu składania ofert, wadium znajdowało się na ww. rachunku. UWAGA: W przypadku wnoszenia wadium na rzecz Wykonawcy przez inny podmiot, w tytule przelewu należy wyraźnie wskazać na rzecz jakiego Wykonawcy wnoszone jest wadium. 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz. U. z 2016r. poz. 359). 4. Dopuszczalne jest złożenie wadium w więcej niż jednej formie. 5. Wadium wnoszone w formie gwarancji i poręczeń musi spełniać następujące wymogi: 1) musi być wystawione na Dom Pomocy Społecznej im. L. i A. Helclów , 31-148 Kraków, ul. Helclów 2 , 2) musi zawierać w swej treści oświadczenie gwaranta (poręczyciela), w którym zobowiązuje się on do bezwarunkowej wypłaty kwoty wadium na pierwsze żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż zaszła jedna z przesłanek wymienionych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy, 3) w przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia – musi obejmować zobowiązanie gwaranta (poręczyciela) z tytułu związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia działań lub zaniechań opisanych art. 46 ust. 4a i 5 ustawy każdego z tych wykonawców, 4) okres ważności wadium nie może być krótszy niż okres związania ofertą. 6. Zgodnie z art. 46 ustawy Pzp. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. 10, 12. 7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu Umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania Umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 6, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 10. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 11. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. a) W przypadku nie wskazania w ofercie rachunku bankowego, na który należy zwrócić wadium, Zamawiający uzna, że wskazanym rachunkiem bankowym jest rachunek, z którego dokonano przelewu wpłaty wadium. 12. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania Umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania Umowy, c) zawarcie Umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach