Przetargi.pl
„Wykonanie robót budowlanych związanych z dostosowaniem budynku I Liceum Ogólnokształcącego w Bolesławcu do wymogów przeciwpożarowych i sanitarnych”

Powiat Bolesławiecki ogłasza przetarg

  • Adres: 59-700 Bolesławiec, Armii Krajowej
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 757 323 258, , fax. 757 323 250
  • Data zamieszczenia: 2020-03-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Bolesławiecki
    Armii Krajowej 12
    59-700 Bolesławiec, woj. dolnośląskie
    tel. 757 323 258, , fax. 757 323 250
    REGON: 23082929800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.powiatboleslawiecki.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Wykonanie robót budowlanych związanych z dostosowaniem budynku I Liceum Ogólnokształcącego w Bolesławcu do wymogów przeciwpożarowych i sanitarnych”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlanych związanych z dostosowaniem budynku I Liceum Ogólnokształcącego w Bolesławcu do wymogów przeciwpożarowych i sanitarnych, zlokalizowanego przy ul. H. i W. Tyrankiewiczów 11 w Bolesławcu na działce nr 331 w obrębie 9 miasta Bolesławiec, w ramach zadania inwestycyjnego pn. Likwidacja skutków działania wilgoci w budynku dydaktycznym I Liceum Ogólnokształcącego w Bolesławcu”. Kod CPV: 45000000-7 Roboty budowlane 45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę 45111300-1 Roboty rozbiórkowe 45210000-2 Roboty budowlane w zakresie budynków 45214220-8 Roboty budowlane w zakresie szkół średnich 45262522-6 Roboty murarskie 45310000-3 Roboty w zakresie instalacji elektrycznych 45312100-8 Instalowanie przeciwpożarowych systemów alarmowych 45315300-1 Instalacje zasilania elektrycznego 45317000-2 Inne instalacje elektryczne 45343000-3 Roboty instalacyjne przeciwpożarowe 45400000-1 Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45410000-4 Tynkowanie 45421130-4 Instalowanie okien i drzwi 45421141-4 Instalowanie przegród 45421146-9 Instalowanie sufitów podwieszanych 45421151-4 Instalowanie ścianek działowych 45430000-0 Pokrywane podłóg i ścian 45442100-8 Roboty malarskie 2. Zakres robót budowlanych obejmuje m.in.: 1) Podział budynku na kilka stref pożarowych: - strefa S1 – pomieszczenia magazynowe i gospodarcze w kondygnacji piwnic, PM < 500 MJ/m2 – powierzchnia wewnętrzna 275,5 m2, powierzchnia netto 236,3 m2, - strefa S2 – pomieszczenie hydroforni w kondygnacji piwnic – powierzchnia wewnętrzna i netto 14,0 m2, - strefa S3 – pomieszczenia magazynowe i gospodarcze w kondygnacji piwnic, PM < 500 MJ/m2, powierzchnia wewnętrzna 280,1 m2, powierzchnia netto 251,6 m2, - strefa S4 – pomieszczenia użytkowe w kondygnacji piwnic, parteru, 1-go, 2-go, 3-go piętra, kategoria zagrożenia ludzi ZL III, powierzchnia wewnętrzna 5.330,3 m2, powierzchnia netto 4.734,7 m2. W korytarzu na poziomie piwnic (pom. 01/16, 01/21, 01/24) należy zlikwidować dodatkowe podziały i przepierzenia celem uczytelnienia drogi ewakuacyjnej. Na kondygnacji 2-go piętra w korytarzu przy klatce schodowej „C” (pom. 3/13) należy zlikwidować poprzeczne ścianki zawężające szerokość drogi ewakuacyjnej. Istniejący w tym pomieszczeniu próg wysokości 16 cm należy zlikwidować poprzez wprowadzenie pochylni o spadku 4%. 2) Odymianie klatki schodowej „A”. Główną klatkę schodową „A” należy oddzielić od korytarzy komunikacyjnych stałymi kurtynami dymowymi na parterze i 1-wszym piętrze oraz drzwiami dymoszczelnymi w klasie S30 na 1-wszym i 2-gim piętrze. Zabezpieczenie przed zadymieniem należy rozwiązać poprzez zainstalowanie okiennego systemu oddymiania. W tym celu dla zapewnienia wymaganej czynnej powierzchni oddymiania na 3-cim piętrze należy wymienić 14 okien istniejących na nowe, wyposażone w siłowniki łańcuchowe powodujące uchylenie skrzydeł. Napowietrzanie klatki schodowej należy rozwiązać poprzez system otwarcia drzwi wiatrołapu i drzwi zewnętrznych wyjścia na dziedziniec szkolny. W celu otwarcia skrzydeł drzwiowych należy zamontować napędy drzwiowe, które po zwolnieniu blokady rygli elektrycznych blokujących skrzydło bierne spowodują otwarcie obydwu skrzydeł. W trakcie zwykłego użytkowania do przymykania skrzydła czynnego ma służyć samozamykacz drzwiowy. Uzupełniająco do napowietrzania należy włączyć dwa okna znajdujące się w wiatrołapie. System napowietrzania ma być sterowany z centrali sterującej zamontowanej na parterze, połączonej w układzie master-slawe z główną centralą systemu oddymiania umieszczoną na 2-gim piętrze klatki schodowej. Elementem uruchamiającym system napowietrzania i oddymiania mają być optyczne czujki dymu zlokalizowane na każdej kondygnacji klatki schodowej. Do centrali oddymiania należy podłączyć moduł sterujący zwolnieniem skrzydeł drzwi dymoszczelnych zamontowanych pomiędzy korytarzami skrzydła północnego budynku a klatką schodową „A”. W normalnych warunkach drzwi mają pozostać w pozycji otwartej. Utrzymanie pozycji otwartej mają zapewniać podłogowe chwytaki elektromagnetyczne. Zamknięcie Skrzydła następuje dzięki zamontowanemu samozamykaczowi drzwiowemu po wyłączeniu elektromagnesów w chwytakach. Na parterze i drugim piętrze dodatkowo należy zamontować ręczne przyciski oddymiania RPO pozwalające uruchomić system w sytuacji braku reakcji czujek dymu. 3) Awaryjne oświetlenie ewakuacyjne. Wszystkie drogi ewakuacyjne w budynku szkoły należy wyposażyć w lampy awaryjnego oświetlenia ewakuacyjnego zapewniające minimalne natężenie światła co najmniej 2 luxy. Awaryjne oświetlenie ewakuacyjne musi uruchamiać się automatycznie po zaniku napięcia. Należy zastosować lampy z akumulatorami zapewniającymi działanie przez minimum jedną godzinę. Jako uzupełnieniem awaryjnego oświetlenia ewakuacyjnego należy zamontować lampy z piktogramami oznakowania dróg ewakuacyjnych zgodnie z PN-92/N-01256/02 „Znaki bezpieczeństwa. Ochrona przeciwpożarowa”. 4) Instalację sygnalizacyjną. Na kondygnacji piwnic, w szatniach dla uczniów, pomieszczeniach socjalnych pracowników i w pomieszczeniu warsztatowym należy zamontować na sufitach autonomiczne czujki dymu. Na klatce schodowej „A” należy zamontować optyczne czujki dymu na każdej kondygnacji podłączone do centrali sterowania oddymianiem. 5) Oddzielenia i zamknięcia pożarowe. W celu zmniejszenia powierzchni strefy pożarowej na kondygnacji piwnic należy wydzielić dodatkowe strefy pożarowe. W korytarzu pomiędzy pom. 01/16 i 01/21 należy zamontować drzwi półtora skrzydłowe o odporności ogniowej EI 60 oddzielające strefę ZL III od strefy PM pomieszczeń magazynowych i technicznych szkoły zlokalizowanych w części zachodniej budynku. W tej strefie dodatkowo należy wydzielić pomieszczenie hydroforni poprzez wymianę istniejących drzwi na pożarowe w klasie EI 60 i zamurować pozostałe otwory cegłą pełną. Ponadto pomiędzy pom. 01/19 i 01/22 istniejące zamknięcie należy rozebrać a otwór zamurować cegłą pełną. W skrzydle północnym w kondygnacji piwnic znajdują się pomieszczenia magazynowe i techniczne – węzeł cieplny stanowiące odrębną strefę pożarową PM oddzieloną od pozostałej części budynku ścianami pełnymi i stropem spełniającym wymagania oddzielenia pożarowego. Istniejące wejście do tej części zamknięte drzwiami w klasie EI 30 należy zamknąć drzwiami w klasie EI 60. W przejściach pomiędzy korytarzami a klatkami schodowymi „A” i „C” należy zamontować stałe kurtyny dymowe z pozostawieniem przejścia wysokości 220 cm. Kurtyny należy wykonać w konstrukcji szkieletowej z płyt gipsowo-kartonowych w klasie EI 60. 6) Elementy wykończenia wnętrz. Na drogach komunikacyjnych – korytarzach i klatkach schodowych znajdują się elementy wykończenia wnętrz takie jak drewniane okładziny ścienne, podłogowe wykładziny z PCW o nie znanej klasie palności. W ramach remontu wnętrz należy zlikwidować drewniane boazerie, w korytarzach i na klatkach schodowych należy usunąć wykładziny podłogowe. Należy stosować okładziny ścienne i wykładziny podłogowe przeznaczone dla obiektów użyteczności publicznej. Zastosowane materiały powinny być niepalne lub trudno zapalne, co powinno być zawarte w atestach i świadectwach dopuszczenia. Sufit w pomieszczeniach użytkowych na poddaszu istniejący na belkach drewnianych w klasie REI 30 należy doprowadzony do klasy odporności ogniowej REI 60 poprzez przymocowanie od spodu płyt gipsowo-kartonowych ogniochronnych grubości 18 mm mocowanych na elastycznym ruszcie – system NIDA Sufit PK48/18 lub inny o podobnych parametrach. 7) Inne niezbędne roboty towarzyszące. Inne roboty towarzyszące niezbędne do prawidłowego wykonania zadania inwestycyjnego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 15.000,00 zł (słownie złotych: piętnaście tysięcy 00/100). 2. Wadium może być wniesione w formach przewidzianych art. 45 ust. 6 ustawy, tj.: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz 2015 poz. 978 i 1240). 3. Wadium w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego 02 2030 0045 1110 0000 0159 6980 tytułem „Wadium – Wykonanie robót budowlanych związanych z dostosowaniem budynku I Liceum Ogólnokształcącego w Bolesławcu do wymogów przeciwpożarowych i sanitarnych”. 4. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 5. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia z jej treści musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji. Dokument musi być podpisany przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację, np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści dokumentu winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy. 6. Dokument, o którym mowa w pkt. 5 ma być sporządzony zgodnie z obowiązującym prawem i winien zawierać następujące elementy: nazwę Wykonawcy, beneficjenta (Zamawiającego), gwaranta lub poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib, oznaczenie postępowania, określenie (nazwa) przedmiotu postępowania, określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, kwotę gwarancji, termin ważności dokumentu. 7. Oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć w osobnej kopercie opisanej „WADIUM” wraz z ofertą. Do oferty należy natomiast załączyć kopię tego dokumentu, potwierdzoną „za zgodność z oryginałem” przez uprawomocnionego przedstawiciela Wykonawcy. 8. Jeżeli wadium zostało wniesione w pieniądzu, Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek Wykonawcy. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli zachodzą przesłanki wynikające z art. 46 ust. 4a lub ust. 5 ustawy. 10. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Wadium wniesione w pieniądzu przelewem na wskazany rachunek bankowy musi wpłynąć najpóźniej przed terminem składania ofert. Ze względu na ryzyko związane z czasem trwania okresu rozliczeń międzybankowych Zamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem. 11. Zamawiający zwraca wadium w trybie i terminach określonych w art. 46 ust. 1, 1a, 2 ustawy. 12. Zgodnie z art. 46 ust. 3 ustawy Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 2 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: - nie dotyczy
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Oświadczenia wymagane postanowieniami rozdz. VII pkt. 1 SIWZ; 2) Oświadczenia dla podmiotów, na zdolnościach lub sytuacji których polega Wykonawca, wymagane postanowieniami rozdz. VIII pkt 6 SIWZ; 3) Zobowiązania wymagane postanowieniami rozdz. VIII pkt. 2 SIWZ, w przypadku gdy Wykonawca polega na zdolnościach innych podmiotów w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu; 4) pełnomocnictwo do podpisania oferty, o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą. Treść pełnomocnictwa musi jednoznacznie określać czynności, co do wykonywania których pełnomocnik jest upoważniony; 5) pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia; 6) Oryginał gwarancji lub poręczenia, jeśli wadium wnoszone jest w innej formie niż pieniądz 7) Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach