Przetargi.pl
Wykonanie robót budowlanych z zakresu bieżących remontów i konserwacji dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Podanin

Nadleśnictwo Podanin ogłasza przetarg

  • Adres: 64-800 CHODZIEŻ, Podanin
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 0672829897 , fax. 0672810785
  • Data zamieszczenia: 2016-11-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Nadleśnictwo Podanin
    Podanin 65
    64-800 CHODZIEŻ, woj. wielkopolskie
    tel. 0672829897, fax. 0672810785
    REGON: 570064464
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: inny:

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie robót budowlanych z zakresu bieżących remontów i konserwacji dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Podanin
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: Wykonanie robót budowlanych z zakresu bieżących remontów i konserwacji dróg leśnych oraz wykonanie miejscowych utwardzeń dróg gruntowych przy użyciu gruzu budowlanego. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz zakres wykonania prac i potrzebnych materiałów zawierają: a) Przedmiar robót i materiałów stanowiący załącznik nr 6 do niniejszej SIWZ b) Opis techniczny stanowiący załącznik nr 7 do niniejszej SIWZ. 3. Przedmiot zmówienia został podzielony na 3 części tj.: a. Część I obejmuję swoim zakresem: • Dostawę gruzu budowlanego o frakcji 0-63mm w ilości 5000 Mg, • Pracę koparki przedsiębiernej o poj. łyżki 0,60 m³ w ilości 250 rbh, • Mechaniczne profilowanie i zagęszczanie drogi tłuczniowej w ilości 131 965 m². b. Część II obejmuję swoim zakresem: • Dostawę kruszywa łamanego frakcji 0-31,5 mm w ilości 400 Mg. c. Część III obejmuję swoim zakresem: • Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych w ilości 500 m². 4. Warunki wykonania przedmiotu zamówienia: a. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu umowy zgodnie z ofertą złożoną przez Wykonawcę i przyjętą przez Zamawiającego w wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego przeprowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015r., poz. 2164.), na podstawie poszczególnych zleceń udzielonych przez Zamawiającego określających: zakres, rozmiar, termin, materiały i miejsce wykonania robót. b. Szczegółowy zakres rzeczowy robót budowlanych i potrzebnych materiałów został określony w niniejszej SIWZ, opisie technicznym oraz przedmiarze robót i materiałów, stanowiącymi załączniki do niniejszej SIWZ. c. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu umowy zgodnie z dokumentacją, zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, obowiązującymi przepisami i polskimi normami a także normami i instrukcjami obowiązującymi w Lasach Państwowych oraz do wykonania przedmiotu niniejszej umowy w terminach wynikających ze zleceń. 5. Z uwagi na faktyczną sytuację przyrodniczo – pogodową, która może zaistnieć w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, a także nieprzewidzianą w tej chwili sytuację gospodarczo – ekonomiczną, Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonania korekt zmniejszających wykonanie prac. 6. W przypadku konieczności zmniejszenia zakresu przedmiotu zamówienia Zamawiający gwarantuje Wykonawcy wykonanie minimum 70% wartości brutto umowy. Redukcja dotyczy wielkości i zakresu robót i materiałów. Zmawiający w przypadku, gdy zaistnieją okoliczności redukcji przedmiotu zamówienia, powiadomi wykonawców w terminie 7 dni roboczych od powzięcia wiadomości o okolicznościach powodujących konieczność dokonania korekty. 7. Sposób zlecania prac a. Szczegóły dotyczące zakresu, terminu, potrzebnych materiałów i dokładnej lokalizacji wykonania prac przez Wykonawcę zawarte będą w zleceniach sporządzanych przez Zamawiającego i podpisanych przez upoważnionych przedstawicieli Zamawiającego, przy założeniach, że: • termin realizacji prac wymienionych w zleceniu wynika z oferty wykonawcy i stanowi kryterium oceny ofert w związku z czym nie podlega żadnym zmianom. • maksymalny zakres prac w ramach jednego zlecenia nie może przekroczyć ilości: 1000 Mg gruzu budowlanego o frakcji 0-63mm, 100 rbh pracy koparki przedsiębiernej o poj. łyżki 0,60 m³, 10 000 m² profilowania dróg tłuczniowych - dla I Części zamówienia. 400 Mg dostawy kruszywa łamanego frakcji 0-31,5 mm - dla II Części zamówienia. 150 m² remontu cząstkowego nawierzchni bitumicznych, dla III Części zamówienia. b. W ramach jednej części zamówienia Zamawiający nie może wystawić dwóch zleceń, których termin realizacji obejmuje swoim zakresem dni wspólne dla dwóch lub większej ilości zleceń, z wyjątkiem ust. 7 lit. „c” oraz „d”. c. W ramach jednej części zamówienia Zamawiający może wystawić zlecenie którego termin realizacji obejmuje swoim zakresem dni wspólne dla dwóch lub większej ilości zleceń, pod warunkiem, że zakres przedmiotowy pozostałych zleceń został wykonany i Wykonawca zgadza się na przyjęcie nowego zlecenia. d. W ramach jednej części zamówienia Zamawiający może wystawić zlecenie którego termin realizacji stanowi wielokrotność terminu wskazanego przez wykonawcę w ofercie. W takim przypadku maksymalny zakres prac o który mowa z ust. 7 lit. „a” tiret 2. jest wprost proporcjonalny do wielokrotności terminu wskazanego w ofercie. (Przykład: Wykonawca w ofercie na Część II zaproponował 14 dniowy termin realizacji zlecenia. W takiej sytuacji Zamawiający może wystawić zlecenie z 42 dniowym terminem wykonania, ale zakres prac ujętych w zleceniu nie może przekroczyć 1200 Mg dostawy kruszywa łamanego frakcji 0-31,5 mm). e. Zlecenia będą przekazywane wykonawcy w formie pisemnej drogą pocztową lub osobiście. f. Zasady skutecznego doręczenia zlecenia Wykonawcy, Zamawiający określił szczegółowo we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ. g. Zlecenie zostanie uznane za wykonane, jeżeli Wykonawca zrealizuje je w miejscach wskazanych przez zamawianego w zleceniu. Terenem realizacji przedmiotu zamówienia są granice administracyjne Nadleśnictwa Podanin. h. Podczas realizacji przedmiotu zamówienia, sprzęt techniczny Wykonawcy będzie musiał poruszać się po drogach gruntowych nieulepszonych. Wykonawca powinien uwzględnić tą informację podczas doboru środków sprzętowych służących realizacji przedmiotu zamówienia. 8. Odbiory prac a) Zamawiający dokona odbioru prac objętych zleceniem w terminie do 7 dni od daty pisemnego zgłoszenia zakończenia prac, b) W przypadku odbioru prac objętych zleceniem, w protokole odbioru (częściowego) zlecenia zawiera się „wykaz prac wykonanych”. Przedmiotowy wykaz będzie sporządzany na podstawie wycenionego przedmiaru robót i materiałów i obmiaru rzeczywiście wykonanych prac dla każdej jego pozycji, tak więc w dokumentacji odbiorowej zlecenia powinny znajdować się: • Wykaz prac wykonanych z podaniem lokalizacji, • Obmiar robót lub protokół z ważenia kruszyw/gruzu potwierdzony przez przedstawiciela Zamawiającego, • Wycena wykonanych prac (kosztorys powykonawczy), c) wykonawca na swój koszt i własnym staraniem zapewni ważenie kruszyw/gruzu w odległości do 10 km od siedziby najbliższego leśnictwa podległego Nadleśnictwu Podanin. Wynika to z konieczności szybkiego dojazdu przedstawiciela Zamawiającego w miejsce ważenia kruszyw/gruzu. Wykaz leśnictw podległych Nadleśnictwu Podanin: • Leśnictwo Smogulec, Smogulec 1, 62-130 Gołańcz, • Leśnictwo Jaktorówko, Jaktorówko 1, 64-820 Szamocin • Leśnictwo Lipiny, Lipiny 83, 64-830 Margonin • Leśnictwo Piłka, Piłka 1, 64-820 Szamocin • Leśnictwo Margonin, Młynary 27, 64-830 Margonin • Leśnictwo Klotyldzin, Studźce 6, 64-830 Margonin • Leśnictwo Oleśniczka, ul. Ujska 16, 64-800 Chodzież • Leśnictwo Strzelecki Gaj, Podstolice 51, 64-840 Budzyń • Leśnictwo Karczewnik, Osiedle Leśne 7, 64-800 Chodzież • Leśnictwo Budzyń, ul. Rynkowa 54, 64-840 Budzyń • Leśnictwo Drążki, Wybudowanie 14, 64-840 Budzyń d) w przypadku stwierdzenia w trakcie odbioru wad lub usterek lub innych nieścisłości, Zamawiający może odmówić odbioru do czasu ich usunięcia przez Wykonawcę. W przypadku nieusunięcia wad lub usterek stwierdzonych w trakcie odbioru w określonym terminie Zamawiający ma prawo do ich usunięcia na koszt i ryzyko Wykonawcy. Nie wyłącza to prawa odstąpienia Zamawiającego od umowy. 9. Na przedmiot umowy Wykonawca udziela gwarancji i rękojmi. Okres gwarancji ustala się na 12 miesięcy. W okresie rękojmi i gwarancji Wykonawca gwarantuje nieodpłatne usunięcie wad. 10. Okres gwarancji i rękojmi jest liczony od dnia bezusterkowego odbioru końcowego robót potwierdzonego bezusterkowym protokołem zdawczo odbiorczym. 11. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy, określa obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy: a) Rodzaj czynności, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: wykonywanie prac fizycznych związanych z robotami budowlanymi. 12. Obowiązek określony w ust 11 dotyczy również podwykonawców. Wykonawca zobowiązany jest zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne klauzule zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkich osób wykonujących czynności wskazane w ust 11. 13. Pozostałe wymagania dotyczące zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, tj. sposób udokumentowania zatrudnienia osób zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, jak również uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań określonych w ust 11 powyżej, oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań, zostały określone we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ. 14. Wykonawca wykona i/lub przygotuje oraz złoży w formie trwale spiętej „Operat kolaudacyjny” stanowiący podstawę odbioru i ocenę zgodności wykonanych robót z dokumentacją techniczną, zawierający wszelkie dokumenty dotyczące wykonanych robót budowlanych, a zwłaszcza: a. W zakresie dokumentacji wykonawczej • Protokół przekazania Wykonawcy placu budowy – jeżeli wystąpił. • Oświadczenie o przyjęciu przez Wykonawcę dokumentacji projektowo – technicznej – jeżeli wystąpiło. • Protokoły odbioru robót zanikowych – jeżeli wystąpiły. • Protokoły odbioru robót ulegających zakryciu – jeżeli wystąpiły. • Protokoły konieczności (np: protokoły robót dodatkowych, zamiennych), zaopiniowane przez Inspektora Nadzoru Budowlanego – jeżeli wystąpiły. • Protokoły odbioru robót częściowych - jeśli przewidziane zostały w umowie. • Protokoły z demontażu – jeżeli wystąpiły. • Protokoły z montażu (np. maszty stalowe) – dziennik montażu – jeżeli wystąpiły. • Wnioski Wykonawcy o wykonanie robót dodatkowych, zamiennych – jeżeli wystąpiły. • Wnioski o zmiany do projektu, zaopiniowane przez Inspektora Nadzoru – jeżeli wystąpiły. • Opinie projektanta w sprawie zmian do projektu (istotne lub nieistotne) – jeżeli wystąpiły. • Inna korespondencja wynikająca z procesu budowlanego – jeżeli wystąpiła. • Pisemne zgłoszenie zakończenia robót przez Wykonawcę. • Zarządzenie nadleśniczego/dyrektora o powołaniu Komisji do odbioru robót budowlanych – jeżeli wystąpiły. • Protokoły odbioru robót branżowych – jeżeli takie odbiory się odbyły). • Protokół z przeprowadzonego odbioru technicznego z wykazem ewentualnych wad i usterek ze wskazaniem terminu ich usunięcia/protokół odbioru końcowego robót. • Oświadczenia i zaświadczenia wymagane Prawem Budowlanym – jeżeli wystąpiły. • Dziennik budowy – jeżeli wystąpił. • Protokół przekazania placu budowy Inwestorowi – jeżeli wystąpił. • Inwentaryzacja powykonawcza sporządzona przez geodetę – jeżeli wystąpiła. • Oświadczenie projektanta o wykonaniu robót zgodnie z projektem – jeżeli jest wymagane. • Zawiadomienie Nadzoru Budowlanego o zakończeniu budowy - jeśli jest wymagane). • Wniosek o pozwolenie na użytkowanie - jeśli jest wymagane. • Decyzja o dopuszczeniu do użytkowaniu - jeśli jest wymagana. • Inne dokumenty wynikające z procesu budowlanego. • Ewentualne wyniki badań, sprawdzeń i oznaczeń laboratoryjnych zgodnych z zapisami STWiOR. • Ewentualne receptury robocze i ustalenia technologiczne. • Dokumenty gwarancyjne. • Ewentualne dokumenty potwierdzające jakość zastosowanych materiałów (np.: atesty, aprobaty, deklaracje itp.) 15. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność odszkodowawczą wg zasad określonych Kodeksem cywilnym oraz postanowieniami Zamawiającego zawartymi w treści wzoru umowy będącej załącznikiem nr 3 do SIWZ. 16. Obowiązki Wykonawcy w przypadku realizacji części II zamówienia: a) prace należy wykonać zgodnie z załączonym opisem technicznym, przedmiarem prac, wytycznymi określonymi w SIWZ, wiedzą, sztuką budowlaną, przepisami BHP, ppoż, b) do wykonania zamówienia Wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów gwarantujących odpowiednią jakość, o parametrach technicznych i jakościowych odpowiadających właściwościom materiałów przyjętych w opisie technicznym oraz przedmiarze prac. Wykonawca okaże na każde żądanie Zamawiającego certyfikaty zgodności z polską normą lub aprobatą techniczną każdego używanego na budowie wyrobu, c) zabrania się stosowania materiałów nieodpowiadających wymaganiom obowiązujących norm, d) zabezpieczenie instalacji, urządzeń i obiektów na terenie prac i w ich bezpośrednim otoczeniu przed ich zniszczeniem lub uszkodzeniem w trakcie wykonywania prac, e) ewentualne odpady Wykonawca zobowiązany jest poddać utylizacji zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 z późn. zm.). Koszty transportu odpadów w miejsce utylizacji i koszty utylizacji poniesie Wykonawca, f) ponoszenie pełnej odpowiedzialności za stosowanie i bezpieczeństwo wszelkich działań prowadzonych na terenie prac i poza nim, a związanych z wykonaniem przedmiotu umowy, g) ponoszenie pełnej odpowiedzialności za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków pracowników i osób trzecich, powstałe w związku z prowadzonymi pracami, w tym także ruchem pojazdów, h) dostarczanie niezbędnych dokumentów potwierdzających parametry techniczne oraz wymagane normy stosowanych materiałów w tym np. wyników oraz protokołów badań, sprawdzeń i prób dotyczących realizowanego przedmiotu zamówienia, i) dbanie o porządek na terenie prac oraz utrzymywanie terenu prac w należytym stanie i porządku oraz w stanie wolnym od przeszkód na szlakach komunikacyjnych i rowach melioracyjnych, j) kompletowanie w trakcie realizacji prac wszelkiej dokumentacji przygotowanie do odbioru końcowego kompletu protokołów niezbędnych przy odbiorze, k) usunięcie wszelkich wad i usterek stwierdzonych przez Zamawiającego w trakcie trwania prac w terminie nie dłuższym niż termin technicznie uzasadniony i konieczny do ich usunięcia, l) ponoszenie wyłącznej odpowiedzialności za wszelkie szkody będące następstwem niewykonania lub nienależytego wykonania przedmiotu umowy, które to szkody Wykonawca zobowiązuje się pokryć w pełnej wysokości, m) posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej w okresie trwania umowy, n) niezwłoczne informowanie Zamawiającego o problemach technicznych lub okolicznościach, które mogą wpłynąć na jakość prac. 17. Obowiązki Wykonawcy w przypadku realizacji części I i III zamówienia: a) przejęcie terenu robót od Zamawiającego i jego zabezpieczenie, b) zapewnienie dozoru mienia na terenie robót na własny koszt, c) roboty budowlane należy wykonać zgodnie z załączonym opisem technicznym, przedmiarem robót, wytycznymi określonymi w SIWZ, wiedzą, sztuką budowlaną, przepisami BHP, ppoż, d) do wykonania zamówienia Wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów gwarantujących odpowiednią jakość, o parametrach technicznych i jakościowych odpowiadających właściwościom materiałów przyjętych w opisie technicznym oraz przedmiarze robót. Wykonawca okaże na każde żądanie Zamawiającego certyfikaty zgodności z polską normą lub aprobatą techniczną każdego używanego na budowie wyrobu, e) zabrania się stosowania materiałów nieodpowiadających wymaganiom obowiązujących norm, f) zabezpieczenie instalacji, urządzeń i obiektów na terenie robót i w ich bezpośrednim otoczeniu przed ich zniszczeniem lub uszkodzeniem w trakcie wykonywania robót, g) ewentualne odpady Wykonawca zobowiązany jest poddać utylizacji zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 z późn. zm.). Koszty transportu odpadów w miejsce utylizacji i koszty utylizacji poniesie Wykonawca, h) ponoszenie pełnej odpowiedzialności za stosowanie i bezpieczeństwo wszelkich działań prowadzonych na terenie robót i poza nim, a związanych z wykonaniem przedmiotu umowy, i) ponoszenie pełnej odpowiedzialności za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków pracowników i osób trzecich, powstałe w związku z prowadzonymi robotami, w tym także ruchem pojazdów, j) dostarczanie niezbędnych dokumentów potwierdzających parametry techniczne oraz wymagane normy stosowanych materiałów w tym np. wyników oraz protokołów badań, sprawdzeń i prób dotyczących realizowanego przedmiotu zamówienia, k) dbanie o porządek na terenie robót oraz utrzymywanie terenu robót w należytym stanie i porządku oraz w stanie wolnym od przeszkód na szlakach komunikacyjnych i rowach melioracyjnych, l) uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót, zaplecza budowy, jak również terenów sąsiadujących zajętych lub użytkowanych przez Wykonawcę, w tym dokonanie na własnych koszt renowacji zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku prowadzonych prac obiektów, fragmentów terenu dróg, nawierzchni lub instalacji, m) kompletowanie w trakcie realizacji robót wszelkiej dokumentacji zgodnie z przepisami prawa budowlanego oraz przygotowanie do odbioru końcowego kompletu protokołów niezbędnych przy odbiorze, n) usunięcie wszelkich wad i usterek stwierdzonych przez Zamawiającego w trakcie trwania robót w terminie nie dłuższym niż termin technicznie uzasadniony i konieczny do ich usunięcia, o) ponoszenie wyłącznej odpowiedzialności za wszelkie szkody będące następstwem niewykonania lub nienależytego wykonania przedmiotu umowy, które to szkody Wykonawca zobowiązuje się pokryć w pełnej wysokości, p) posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej w okresie trwania umowy, q) niezwłoczne informowanie Zamawiającego o problemach technicznych lub okolicznościach, które mogą wpłynąć na jakość robót. r) zapewnienie wykonania i kierowania robotami objętymi umową przez osoby posiadające stosowne kwalifikacje zawodowe i uprawnienia budowlane. Zmiana którejkolwiek z tych osób, w trakcie realizacji przedmiotu niniejszej umowy, musi być zgłoszona przez Wykonawcę na piśmie i wymaga zaakceptowania przez Zamawiającego, s) kierownik budowy (robót) działać będzie w granicach umocowania określonego w ustawie Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. (Dz. U. z 2013 r., poz. 1409 z późn. zm.), 18. Przepisy prawne regulujące podstawę wykonania zamówienia: • ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2015r., poz. 2164 z późn. zm.); • ustawa z dnia 23.04.1964 r. Kodeks cywilny (tj. Dz. U. z 2016r., poz. 380 z późn. zm.), • ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2016r., poz. 290 z późn. zm.); • ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (tj. Dz. U. z 2014r., poz. 883 z późn. zm.); • rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. z 2003 r., nr 47 poz. 401); • rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. z 2003 r., nr 120, poz. 1126); • przepisy i wytyczne branżowe. 19. Warunki rozliczania wykonania przedmiotu zamówienia: a. za wykonanie przedmiotu umowy obowiązuje wynagrodzenie kosztorysowe, b. należne Wykonawcy wynagrodzenie zostanie obliczone zgodnie z ilością rzeczywiście wykonanych prac wynikających ze zleceń według cen jednostkowych podanych w kosztorysie ofertowym, c. Zamawiający dopuszcza płatności częściowe. Wykonawca upoważniony jest do wystawienia faktury VAT każdorazowo po protokolarnym bezusterkowym odbiorze prac objętych zleceniem zgodnie z zasadami określonymi w ust. 8, d. Zamawiający zastrzega sobie prawo do redukcji zakresu zadań, a zmniejszone wynagrodzenie będzie obliczone w oparciu o stawki jednostkowe podane w kosztorysie ofertowym Wykonawcy z uwzględnieniem rzeczywiście wykonanych prac, e. wskazane przez Wykonawcę w kosztorysie ofertowym ceny jednostkowe są niezmienne przez cały okres realizacji umowy i obejmują wszystkie koszty związane z realizacją prac objętych przedmiotem umowy, f. niedoszacowanie, pominięcie oraz brak zapoznania się z dokumentacją techniczną nie może być podstawą do żądania podwyższenia stawek jednostkowych, g. Wykonawca jest uprawniony do wystawienia faktury VAT wyłącznie na podstawie bezusterkowego protokołu odbioru końcowego robót zatwierdzonego przez Zamawiającego, Inspektora Nadzoru i Wykonawcę oraz sporządzonej księgi obmiarów i kosztorysu powykonawczego zatwierdzonego przez Zamawiającego, do każdego zlecenia, h. należne Wykonawcy wynagrodzenie płatne będzie na podstawie prawidłowo wystawionej faktury VAT, w terminie do 21 dni od dnia dostarczenia do siedziby Zamawiającego prawidłowo sporządzonej faktury, i. Wykonawca nie może bez zgody Zamawiającego przenosić wierzytelności wynikających z niniejszej umowy na osobę trzecią, j. W przypadku wykonywania prac przez Podwykonawcę, Wykonawca zobowiązany jest załączyć do wystawionej przez siebie faktury, co najmniej na 5 dni roboczych przed terminem płatności, co warunkuje wypłatę wynagrodzenia: • kserokopię faktury Podwykonawcy, potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, • kserokopię protokołu odbioru robót wykonanych przez Podwykonawcę potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, • dowód zapłaty zobowiązań wobec Podwykonawcy, w przypadku kopii, potwierdzony za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę oraz oświadczenie Podwykonawcy o treści „Wszelkie roszczenia Podwykonawcy tj. …………… o wynagrodzenie z umowy za prace objęte umową nr …….. z dnia ……….. realizowane w ramach zadania …………., wymagalne od dnia złożenia niniejszego oświadczenia zostały zaspokojone w całości przez Wykonawcę tj. ……………………………………. w pełnej wysokości. Między Podwykonawcą z Wykonawcą nie istnieje żaden spór, który skutkuje lub może skutkować powstaniem lub zmianą roszczeń Podwykonawcy wobec Wykonawcy o zapłatę wynagrodzenia za wykonane prace, z datą nie wcześniejszą niż data wystawienia faktury przez Wykonawcę”, • w przypadku niezłożenia dokumentów, o których mowa powyżej i uchylania się od obowiązku zapłaty przez Wykonawcę Podwykonawcy lub przez Podwykonawcę dalszemu Podwykonawcy, Zamawiający może dokonać bezpośredniej zapłaty wymagalnego wynagrodzenia przysługującego Podwykonawcy, który zawarł zaakceptowaną przez Zamawiającego umowę o podwykonawstwo. • umowa między Wykonawcą a Podwykonawcą wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności. 20. Dostępność dokumentacji: Specyfikację istotnych warunków zamówienia zawierającą opis przedmiotu zamówienia wraz z załącznikami, udostępnia się na stronie internetowej od dnia zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w BZP do upływu terminu składania ofert. Dokumentację przetargową na płycie CD można pobrać nieodpłatnie u p. Bartosza Rot, Nadleśnictwo Podanin 65, 64-800 Chodzież.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie 13 000,00 zł (słownie trzynastu tysięcy złotych 00/100) dla części I zamówienia. 2. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie 1 500,00 zł (słownie tysiąc piećset złotych 00/100) dla części II zamówienia. 3. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie 3 000,00 zł (słownie trzech tysięcy złotych 00/100) dla części III zamówienia. 4. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 5. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach zgodnie z art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, tj.: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; a) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 09.11.2000 r. – o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r., poz. 359, z późn. zm.); 6. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu, wymaganą kwotę należy wpłacić na rachunek bankowy zamawiającego w Banku Zachodnim WBK SA I Oddział Chodzież nr 14 1090 1317 0000 0000 3100 3726 z dopiskiem: wadium na zabezpieczenie oferty przetargowej zadania pn.: „Wykonanie robót budowlanych z zakresu bieżących remontów i konserwacji dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Podanin”. 7. Wadium w pieniądzu należy wnieść w takim terminie, aby pieniądze znalazły się na koncie zamawiającego najpóźniej przed upływem terminu składania ofert. O uznaniu przez zamawiającego, że wadium w pieniądzu wpłacono w wymaganym terminie decyduje data wpływu środków na rachunek zamawiającego. 8. Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądzu należy wnieść przez złożenie za pokwitowaniem oryginału dokumentu w kasie zamawiającego w dniach od poniedziałku do piątku w godzinach pracy zamawiającego, tak aby wadium znalazło się w siedzibie zamawiającego przed upływem terminu do składania ofert. 9. Poręczenie lub gwarancja muszą być bezwarunkowe, płatne na pierwsze wezwanie zamawiającego oraz zobowiązywać do zapłaty ustalonej kwoty wadium w sytuacji wystąpienia co najmniej jednego przypadku powodującego zatrzymanie wadium przez zamawiającego określonego w ustawie, a także obejmować cały okres związania ofertą. 10. Zwrot wadium wniesionego w pieniądzu nastąpi na rachunek bankowy wskazany na piśmie przez wykonawcę w formularzu ofertowym (załącznik nr 1 do SIWZ). 11. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 12. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 13. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 14. Jeżeli wykonawca wnosi wadium w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 15. Wykonawca, który nie wniesie wadium w wymaganym terminie zostanie wykluczony z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 16. Zgodnie z art. 46 ust. 4a ustawy Pzp zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 82 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 17. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy Pzp. 18. Na wniosek Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą Zamawiający zaliczy wadium wpłacone w pieniądzu na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach