Przetargi.pl
Wykonanie robót budowlanych w ramach zadania pn. „Rozbudowa ulicy Janusza Korczaka i Leśnej w Świdnicy”

Prezydent Miasta Świdnicy ogłasza przetarg

  • Adres: 58100 Świdnica, ul. Armii Krajowej
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 748 562 850 , fax. 748 523 110
  • Data zamieszczenia: 2017-02-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Prezydent Miasta Świdnicy
    ul. Armii Krajowej 49
    58100 Świdnica, woj. dolnośląskie
    tel. 748 562 850, fax. 748 523 110
    REGON: 57958900000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie robót budowlanych w ramach zadania pn. „Rozbudowa ulicy Janusza Korczaka i Leśnej w Świdnicy”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    IV. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 4.1 PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA : 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w ramach zadania pn. „Rozbudowa ulicy Janusza Korczaka i Leśnej w Świdnicy”. 2. Przedmiot niniejszego zamówienia będzie realizowany w oparciu o umowę, projekty: budowlany i wykonawcze, zapisy Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz decyzję nr 1040/2016 z dnia 26 sierpnia 2016 r. o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (dalej: decyzja zrid), a także zgodnie z wiedzą budowlaną oraz przepisami szczególnymi. 3. Zamawiający informuje, że ubiega się o dofinansowanie inwestycji w ramach projektu Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020.W przypadku podpisania przez Gminę Miasto Świdnica umowy o dofinansowanie Wykonawca zobowiązany jest do podjęcia wszelkich działań w tym organizacyjnych w celu zapewnienia terminowego, w każdym aspekcie zgodnego z niniejszym SIWZ wykonania przedmiotu umowy. Ponadto realizacja i rozliczenie w/w zadania odbywać się będzie z uwzględnieniem warunków umowy o finansowe wsparcie, którą Gmina Miasto Świdnica zawrze z Urzędem Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego. 4. Przedmiot zamówienia został szczegółowo opisany w dokumentacji projektowej, sporządzonej w maju 2016 r. przez BIURO PROJEKTÓW I REALIZACJI INWESTYCJI „PROGRESS”, mgr inż. Mariusz Szyrner, z siedzibą: ul. Lipowa 23, 58-173 Roztoka, obejmującej: 1) Projekt budowlany (PB) 2) Projekt wykonawczy (PW) - branża drogowa ETAP I, 3) PW - branża drogowa ETAP II, 4) PW - branża sanitarna – kanalizacja deszczowa, 5) PW - branża sanitarna – likwidacja kolizji, 6) PW - branża elektryczna, 7) PW - branża elektryczna – likwidacja kolizji SN, 8) Projekt stałej organizacji ruchu, 9) Specyfikacje techniczne Wykonania i Odbioru Robót (STWiOR), 5. Dokumentacja projektowa, o której mowa w ust. 4 powyżej , stanowiąca Załącznik nr 9 do SIWZ znajduje się na stronie internetowej Zamawiającego www.swidnica.bip-gov.info.pl w katalogu zamówienia publiczne. Dokumentacja projektowa w wersji papierowej jest do wglądu w siedzibie Zamawiającego – Urząd Miejski w Świdnicy, ul. Armii Krajowej nr 49, Wydział Dróg – pok. 311. 6. Przedmiot zamówienia obejmuje ETAP I i II inwestycji. UWAGA! Użyte w dokumentacji projektowej nazwy własne urządzeń i materiałów określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard i wygląd. Mogą być zastąpione przez inne równoważne, z tym, że obowiązek udowodnienia równoważności należy do Wykonawcy. UWAGA!  Załączone przedmiary robót (Załącznik nr 10 do SIWZ) należy traktować jako element dodatkowy, nie służący do obliczania ceny oferty. Przedmiar robót jest materiałem pomocniczym i poglądowym, nie stanowi samodzielnego opisu przedmiotu zamówienia i nie należy mu przypisywać roli funkcji, o których mowa w § 4 ust.1 pkt. 3 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 02.09.2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2004 r. nr 202, poz. 2072).  Przedmiary robót załączone są w celu ułatwienia dokonania wyceny oferty przez Wykonawcę. Przedmiarów nie należy wypełniać ani załączać do oferty. 7. Przedmiot zamówienia będzie realizowany w oparciu o: 1) dokumentację projektową, o której mowa w ust. 4 powyżej, 2) dokumentację przetargową, tj. dokumentację sporządzoną i udostępnioną Wykonawcom przez Zamawiającego na potrzeby przeprowadzenia niniejszego postępowania przetargowego, obejmującą w szczególności SIWZ wraz z załącznikami do niej oraz wszelkimi zmianami i dodatkowymi ustaleniami wynikłymi w trakcie procedury przetargowej stanowiącymi integralną część SIWZ, wyszczególnionymi we wszystkich przesłanych i umieszczonych na stronie internetowej Zamawiającego pismach. 8. Zakres robót do wykonania wynika z załączonej Dokumentacji, stanowiącej Załącznik 9 do SIWZ. Przedmiary robót mają charakter pomocniczy. Wykonawca zobowiązany jest do ustalenia dokładnej ilości robót. Z uwagi na wynagrodzenie ryczałtowe, w przypadku, w którym okaże się, że rzeczywista ilość robót jest większa od wcześniej założonej, Wykonawca nie będzie mógł żądać dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny brak w przedmiarze robót koniecznych do wykonania na podstawie Dokumentacji, nie zwalnia Wykonawcy od ich wykonania. Ilość robót w przedmiarze Wykonawca winien skorygować do wielkości rzeczywistej, obliczonej na podstawie Dokumentacji, własnych pomiarów i analiz. 9. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do: 1) opracowania na własny koszt projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia robót objętych niniejszym zamówieniem zgodnie z Ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jedn. Dz.U. 2003 r. Nr 58 poz.515 ze zm.), Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz.U. z 2003 r. Nr 220, poz. 2181) oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 września w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz.U. z 2003 r. Nr 177 poz.1729); projekt tymczasowej organizacji ruchu należy uzgodnić z Zamawiającym, 2) zorganizowania placu budowy (( zaplecze, pobór energii, wody, dozorowanie itd.), 3) oznakowania miejsca robót zgodnie z zatwierdzonym projektem organizacji ruchu i utrzymywania tego oznakowania w należytym stanie przez cały czas budowy, 4) umieszczenia na terenie budowy w widocznym miejscu ogłoszenia zawierającego dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia oraz w przypadku uzyskania przez Zamawiającego dofinansowania inwestycji uzgodni i udostępni miejsce na umieszczenie tablic informacyjnych o współfinansowaniu inwestycji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020. 5) obsługi geodezyjnej budowy a w szczególności wykonywania inwentaryzacji w stanie odkrytym oraz wykonania dokumentacji geodezyjnej powykonawczej dla prac zrealizowanych w ramach przedmiotu zamówienia, której oryginał należy zgłosić do Powiatowego Biura Geodezji i Katastru w Świdnicy, a kopię do Zamawiającego, 6) bieżącego wywozu materiałów nieużytecznych z terenu budowy na składowisko odpadów oraz i ich unieszkodliwienie o ile będzie to konieczne (do 10 km), 7) utrzymania w czystości dróg publicznych, po których będzie odbywał się ruch pojazdów budowy i transportujących materiały, wykonania inwentaryzacji i przeglądu stanu zerowego dróg przeznaczonych do transportu oraz ustalenia z odpowiednimi zarządcami sposobu korzystania z uzgodnionych dróg. W przypadku ewentualnych roszczeń odszkodowawczych administratorów i zarządców za zniszczenie dróg i ulic przez transport budowy Wykonawca jest zobowiązany do ich naprawy na własny koszt, który nie będzie podlegał odrębnej zapłacie i jest wliczony w cenę kontraktową. 8) wykonania we własnym zakresie dokumentacji fotograficznej oraz inwentaryzacji przyległego terenu celem oddalenia ewentualnych roszczeń właścicieli dotyczących uszkodzeń spowodowanych przeprowadzonymi robotami – jeżeli Wykonawca nie dopełni tego warunku, w przypadku ewentualnych roszczeń odszkodowawczych właścicieli nieruchomości, Wykonawca będzie zobowiązany do ich naprawy na własny koszt; 9) uporządkowanie i doprowadzenie do stanu pierwotnego terenu sąsiadującego z placem budowy po zakończeniu wszystkich robót objętych zamówieniem, 10) niezwłocznego zawiadamiania Zamawiającego o wszelkich zagrożeniach lub nowych okolicznościach wynikłych w trakcie prowadzenia robót, 11) sporządzenia planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, 12) zawarcia na własny koszt odpowiednich umów ubezpieczenia z tytułu szkód, które mogą zaistnieć w związku z określonymi zdarzeniami losowymi oraz od odpowiedzialności cywilnej na czas realizacji roboty objętej umową, przy czym ubezpieczeniu podlegać mają w szczególności: a) roboty objęte umową, urządzenia oraz wszelkie mienie ruchome związane bezpośrednio z wykonawstwem robót b) odpowiedzialność cywilna za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczące pracowników i osób trzecich a powstałe w związku z prowadzonymi robotami, w tym także ruchem pojazdów mechanicznych. 13) zabezpieczenia wszystkich drzew i krzewów nie wytypowanych do wycinki, w pobliżu których będą prowadzone roboty ziemne 14) wykonywania wszelkich, innych czynności wynikających ze specyfiki danych robót. Uwaga !  Prace budowlane będą prowadzone na całym obszarze objętym przedmiotem zamówienia w sposób pozwalający na utrzymanie ruchu obsługującego przyległe tereny. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia dostępu do wszystkich nieruchomości dla osób pieszych przez cały okres trwania budowy a także, w miarę możliwości technologicznych, do umożliwienia przez ten okres dojazdu do nieruchomości oraz dostaw towaru; jeżeli ze względów technologicznych zaistnieje konieczność wstrzymania dojazdu do nieruchomości – Wykonawca każdorazowo zobowiązany jest do poinformowania o tym fakcie zainteresowane strony.  Wszelkie prace w pobliżu istniejącego uzbrojenia terenu (kable teletechniczne, energetyczne, przewody kanalizacyjne, wodociągowe, gazowe) należy prowadzić ręcznie, pod nadzorem przedstawiciela, wskazanego przez właściciela sieci. Przed rozpoczęciem robót przebiegających w pobliżu istniejącego uzbrojenia terenu, należy próbnymi przekopami ustalić położenie tych sieci. 4.2 LOKALIZACJA 1. Teren inwestycji zlokalizowany jest północnej części miasta Świdnicy. 2. Przedmiot zamówienia zlokalizowany jest na działkach nr: 1800, 1732, 1731, 1835, 1837, 1835; Obręb geodezyjny: 0005 Zachód. 3. Projektowany ciąg pieszo-rowerowy zlokalizowany jest w przebiegu dróg gminnych w Świdnicy: 1) droga gminna – 111909D – ul. Janusza Korczaka, 2) droga gminna 111938D – ul. Leśna 4. W obszarze inwestycji zlokalizowane są istniejące sieci uzbrojenia terenu: sieć elektroenergetyczna, sieć gazowa, sieć teletechniczna, sieć kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieć wodociągowa. 4.3 WSPÓLNY SŁOWNIK ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH CPV: 45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni 45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę 45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego 45314300-4 - Instalowanie infrastruktury okablowania, 45232130-2 – Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych 4.3. INNE POSTANOWIENIA 1 Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. 2 Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 3 Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp, na kwotę nie większą niż 100.000,00 zł. netto. Ewentualny zakres robót budowlanych zamówienia to roboty związane z budową ciągów pieszo-rowerowych (w tym z ich odwodnieniem, oświetleniem i usuwaniem kolizji z infrastrukturą techniczną), takie jak: roboty przygotowawcze i rozbiórkowe, roboty ziemne, układanie podbudów i nawierzchni ciągów pieszo-rowerowych i zjazdów, układanie krawężników i obrzeży, oznakowanie poziome i pionowe drogi, montaż i kanałów, przewodów i urządzeń kanalizacji deszczowej, układanie kabli oświetlenia ulicznego, instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego, roboty konserwacyjno–naprawcze. W/w roboty budowlane zostaną udzielone na zasadach przewidzianych w umowie dla zamówienia podstawowego 4 Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia na roboty budowlane lub usługi. 5 Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia (art. 29 ust. 3a ustawy PZP): 1) przygotowanie terenu pod budowę, 2) roboty rozbiórkowe 3) roboty ziemne, 4) roboty montażowe sieci kanalizacji deszczowej, 5) wykonanie konstrukcji nawierzchni jezdni, chodników i ścieżek rowerowych, zjazdów 6) ustawienie ścieków krawężników i obrzeży ławach betonowych, 7) roboty w zakresie wykonania oświetlenia ulicznego, 8) roboty w zakresie kształtowania terenu, 9) roboty naprawczo-konserwacyjne, 10) oznakowanie ulic 6 Wykonawca będzie zobowiązany do przedłożenia najpóźniej w dniu podpisania umowy złącznika zawierającego skład osobowy tychże pracowników; załącznik musi być aktualizowany na bieżąco tj. za każdym razem, gdy dojdzie do zmiany personalnej na budowie. Wymaganie powyższe zwiera również „Wzór umowy” - Załącznik nr 8 do SIWZ 7 Wykonawca zobowiązuje się, że pracownicy wykonujący czynności w zakresie jak w ust. 5, będą zatrudnieni na umowę o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca1974 r. – Kodeks pracy (Dz.U. z 2014 r., poz. 1502 z późn. zm.). 8 Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli zatrudnienia w/w osób przez cały okres realizacji wykonywanych przez niego czynności, w szczególności poprzez: 1) przedstawienie przez Wykonawcę kopii zanonimizowanych umów zawartych przez Wykonawcę z pracownikami wykonującymi czynności, o których mowa powyżej w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie krótszym niż 7 dni roboczych, 2) okazanie dokumentów potwierdzających bieżące opłacanie składek i należnych podatków z tytułu zatrudnienia w/w osób, w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie krótszym niż 7 dni roboczych, 3) sprawdzenie czy roboty budowlane będą wykonywane przez osoby wymienione w załączniku nr 4 do umowy, które zostały wskazane przez Wykonawcę. 9 Nieprzedłożenie przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa w ust. 8, pkt 1 i 2, będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracę oraz będzie skutkować naliczeniem kar umownych w wysokości określonej w §12, ust. 1, pkt 12 i 13 wzoru umowy załączonego do SIWZ, a także zawiadomieniem Państwowej Inspekcji Pracy o podejrzeniu zastąpienia umowy o pracę z osobami wykonującymi pracę na warunkach określonych w art. 22 § 1 ustawy Kodeks Pracy, umową cywilnoprawną. 10 Kontrola, o której mowa w ust. 8 może być przeprowadzona bez wcześniejszego uprzedzenia Wykonawcy. V. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA 1 Zamawiający wymaga realizacji zamówienia w terminie do dnia: 30 września 2017 r. 2 Terminy przejściowe wykonania poszczególnych elementów robót będą obowiązywać wg ustaleń dokonanych przez strony w harmonogramie rzeczowo-finansowym realizacji stanowiącym załącznik nr 5 do umowy z zastrzeżeniem, że: 1) Wykonawca dostarczy Zamawiającemu szczegółowy Harmonogram rzeczowo - finansowy realizacji robót i uzgodni go z Zamawiającym w ciągu 14 dni od dnia podpisani umowy o wykonanie przedmiotu zamówienia, 2) Harmonogram winien zawierać określenie elementów dla robót, kolejność w jakiej Wykonawca proponuje je realizować oraz częściowe ceny ryczałtowe za wykonanie elementów robót. 3) Zamawiający ma prawo wnieść uwagi do projektu harmonogramu, które Wykonawca jest zobowiązany uwzględnić w ostatecznej wersji harmonogramu 4) Harmonogram stanowi załącznik nr 5 do umowy o roboty budowlane. Zamawiający, na wniosek Wykonawcy dopuszcza zmianę wzoru harmonogramu. 5) Terminy pośrednie zawarte w harmonogramie są wiążące dla Wykonawcy. Przesunięcie terminów pośrednich z harmonogramu może nastąpić wyłącznie w przypadku wystąpienia okoliczności z powodu których ich dotrzymanie nie było możliwym, po uprzedniej, pisemnej akceptacji Zamawiającego dla zmian w harmonogramie. Zmiany nie mogą zostać wprowadzone z uwagi na okoliczności leżące po stronie Wykonawcy lub podwykonawców. 6) przesunięcia elementów robót w harmonogramie rzeczowo-finansowym oraz wprowadzenie zmian dotyczących danego elementu robót zarówno pod względem rzeczowym, terminowym jak i finansowym w ramach danego kwartału kalendarzowego, nie wymagają zmiany umowy w formie aneksu. 7) terminy wyszczególnione w harmonogramie będą na roboczo monitorowane przez osobę upoważnioną w tym zakresie przez Zamawiającego. Jeśli Wykonawca nie dotrzyma postanowień harmonogramu, koszty wszelkich opóźnień poniesione przez Zamawiającego w związku z opóźnieniem poniesie Wykonawca, niezależnie od obowiązku zapłaty kary, zgodnie z zapisami § 13 wzoru umowy. 3. Wykonawca do dnia wprowadzenia na budowę sporządzi plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia. 4. Wykonawca rozpocznie roboty budowlane bez zbędnej zwłoki i następnie będzie prowadził roboty z należytym pospiechem i bez opóźnienia , aby ukończyć je w terminie oznaczonym w ust. 2, wliczając w to czas konieczny na przeprowadzenie z powodzeniem prób, sprawdzeń, pomiarów itp.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233200-1

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: X. WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych) przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wniesione w: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359) - w przypadku poręczeń Wykonawca zobowiązany jest do dołączenia dokumentu poświadczającego, że podmiot, który udzielił poręczenia zapłaty wadium zawarł umowę o udzielenie wsparcia z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Banku PeKaO. S.A. I Oddział w Świdnicy nr rachunku 96 1240 1978 1111 0010 0166 5724, z dopiskiem na przelewie: „Wadium w postępowaniu nr P-21/III/17 na wykonanie robót budowlanych w ramach zadania pn. „Rozbudowa ulicy Janusza Korczaka i Leśnej w Świdnicy”. 4. W przypadku korzystania przez Wykonawcę z systemu umożliwiającego dokonywanie natychmiastowych przelewów między kontami w różnych bankach, Wykonawca zobowiązany jest tak opisać tytuł przelewu aby wynikało z niego kto wpłaca wadium i jakiego przetargu dotyczy wpłata. 5. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w rozdz. X. 3 niniejszej SIWZ, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). 6. Zamawiający: 1) zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; 2) wymaga aby w przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz – dokument potwierdzający wniesienie wadium został dołączony w oryginale do oferty. 7. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP. 8. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 9. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa PZP.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach