Przetargi.pl
wykonanie robót budowlanych w ramach zadania pn. „Budowa ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Kazimierza Odnowiciela i Waleriana Łukasińskiego w Świdnicy”.

Prezydent Miasta Świdnicy ogłasza przetarg

  • Adres: 58100 Świdnica, ul. Armii Krajowej
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 748 562 850 , fax. 748 523 110
  • Data zamieszczenia: 2017-05-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Prezydent Miasta Świdnicy
    ul. Armii Krajowej 49
    58100 Świdnica, woj. dolnośląskie
    tel. 748 562 850, fax. 748 523 110
    REGON: 57958900000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    wykonanie robót budowlanych w ramach zadania pn. „Budowa ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Kazimierza Odnowiciela i Waleriana Łukasińskiego w Świdnicy”.
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w ramach zadania pn. „Budowa ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Kazimierza Odnowiciela i Waleriana Łukasińskiego w Świdnicy”. 2. Przedmiot niniejszego zamówienia będzie realizowany w oparciu o umowę, projekty budowlane i wykonawcze, zapisy Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz na podstawie: 1) złożonych do Starostwa Powiatowego w Świdnicy zgłoszeń robót przewidzianych do realizacji w ciągu dróg gminnych w ramach: a) projektu drogowego budowy ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ulic Kazimierza Odnowiciela i Waleriana Łukasińskiego w Świdnicy branż – drogowej, sanitarnej i teletechnicznej, b) projektu jw. branży elektrycznej – oświetlenie uliczne, c) projektu drogowego – remont nawierzchni na terenie salonu samochodowego i odwodnienie liniowe na zjeździe, 2) złożonych do Urzędu Wojewódzkiego we Wrocławiu zgłoszeń robót przewidzianych do realizacji w obszarze drogi krajowej DK35, w ramach: a) projektu drogowego (działka nr 155; obręb 0004 Śródmieście) oraz projektu przebudowy sygnalizacji świetlnej oraz przestawienia latarni oświetlenia ulicznego, b) projektu drogowego (działka nr 156; obręb 0004 Śródmieście) c) projektu przebudowy oświetlenia ulicznego w obrębie skrzyżowania z DK35, a także zgodnie z wiedzą budowlaną oraz przepisami szczególnymi. 3. Zamawiający informuje, że ubiega się o dofinansowanie inwestycji w ramach projektu Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020.W przypadku podpisania przez Gminę Miasto Świdnica umowy o dofinansowanie Wykonawca zobowiązany jest do podjęcia wszelkich działań w tym organizacyjnych w celu zapewnienia terminowego, w każdym aspekcie zgodnego z niniejszym SIWZ wykonania przedmiotu umowy. Ponadto realizacja i rozliczenie w/w zadania odbywać się będzie z uwzględnieniem warunków umowy o finansowe wsparcie, którą Gmina Miasto Świdnica zawrze z Urzędem Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego. 4. Przedmiot zamówienia został szczegółowo opisany w dokumentacji projektowej, sporządzonej w lipcu 2016 r. przez ko projekty Katarzyna Chojnacka , z siedzibą: ul. Wieczorna 25/3, 53-026 Wrocław, obejmującej n/w opracowania: 1) Projekt budowy ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ulic Kazimierza Odnowiciela i Waleriana Łukasińskiego w Świdnicy - branża drogowa, w tym: a) Projekt budowlany i wykonawczy, b) Specyfikacje techniczne Wykonania i Odbioru Robót (STWiOR), 2) Projekt budowy ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ulic Kazimierza Odnowiciela i Waleriana Łukasińskiego w Świdnicy - branża elektryczna, w tym: a) Projekt budowlany i wykonawczy, b) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót, 3) Projekt budowy ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ulic Kazimierza Odnowiciela i Waleriana Łukasińskiego w Świdnicy - branża sanitarna, w tym: a) Projekt budowlany i wykonawczy, b) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót, 4) Projekt budowy ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ulic Kazimierza Odnowiciela i Waleriana Łukasińskiego w Świdnicy - branża teletechniczna, w tym: a) Projekt budowlany i wykonawczy, b) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót, 5) Projekt budowy przyłączy niskiego napięcia do zasilania sygnalizatorów świetlnych ruchu rowerowego, - branża elektryczna, w tym: a) Projekt budowlany b) Specyfikacje techniczne Wykonania i Odbioru Robót 6) Projekt przebudowy oświetlenia ulicznego w obrębie skrzyżowania z DK35 - branża elektryczna, w tym: a) Projekt budowlany i wykonawczy, b) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót, c) Wytyczne do planu BIOZ UWAGA (dotyczy projektów wymienionych w pkt. 5 i 6)! Słupy HY6 dla opraw oświetleniowych i sygnalizatorów świetlnych ruchu rowerowego i pieszego należy przyjąć wysokości 6 m, zgodnie z rys E03 projektu przebudowy oświetlenia ulicznego w obrębie skrzyżowania z DK35 (pkt 6) 7) Projekt docelowej organizacji ruchu, 5. Dokumentacja projektowa, o której mowa w ust. 4 powyżej , stanowiąca Załącznik nr 9 do SIWZ znajduje się na stronie internetowej Zamawiającego www.swidnica.bip-gov.info.pl w katalogu zamówienia publiczne. Dokumentacja projektowa w wersji papierowej jest do wglądu w siedzibie Zamawiającego – Urząd Miejski w Świdnicy, ul. Armii Krajowej nr 49, Wydział Dróg – pok. 311. UWAGA! Użyte w dokumentacji projektowej nazwy własne urządzeń i materiałów określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard i wygląd. Mogą być zastąpione przez inne równoważne, z tym, że obowiązek udowodnienia równoważności należy do Wykonawcy. UWAGA!  Załączone przedmiary robót (Załącznik nr 10 do SIWZ) należy traktować jako element dodatkowy, nie służący do obliczania ceny oferty. Przedmiar robót jest materiałem pomocniczym i poglądowym, nie stanowi samodzielnego opisu przedmiotu zamówienia i nie należy mu przypisywać roli funkcji, o których mowa w § 4 ust.1 pkt. 3 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 02.09.2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2004 r. nr 202, poz. 2072).  Przedmiary robót załączone są w celu ułatwienia dokonania wyceny oferty przez Wykonawcę. Przedmiarów nie należy wypełniać ani załączać do oferty. 6. Przedmiot zamówienia realizowany jest w porozumieniu ze Świdnickim Przedsiębiorstwem Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o. o. (dalej ŚPWiK), które będzie prowadziło swoją inwestycję (nie objętą przedmiotem niniejszego zamówienia) na odcinku ulicy Łukasińskiego - od drogi krajowej nr 35 do skrzyżowania z ul. Kanonierską. 7. Ustalono, że ŚPWiK rozpocznie swoją inwestycję z dniem 1 czerwca 2017 r. 8. Roboty wodociągowe muszą być ściśle skoordynowane z robotami drogowymi a wejście gestorów w pas drogowy może nastąpić tylko i wyłącznie za pisemną zgodą kierownika budowy. 9. W związku z powyższym roboty stanowiące przedmiot zamówienia będą możliwe do wykonania na wskazanym odcinku ul. Łukasińskiego dopiero po zakończeniu robót sieciowych realizowanych przez ŚPWiK. 10. Wstępnie uzgodniono, że zakończenie robót przez ŚPWiK nastąpi najpóźniej do dnia 31 lipca 2017 r. - przedłużenie powyższego terminu (np. w przypadku wystąpienia nieprzewidzianej kolizji lub awarii) może stanowić podstawę do aneksowania terminu wykonania niniejszego zamówienia. 11. Wykonawca ma obowiązek: 1) udostępnienia placu budowy ŚPWiK w celu wykonania niezbędnych robót budowlanych, związanych z przebudową sieci, 2) po przekazaniu placu budowy ŚPWiK - ustalenia faktycznej daty zakończenia robót sieciowych i powiadomienia o tym Zamawiającego 3) koordynowania realizacji przedmiotu zamówienia z gestorem sieci oraz Zamawiającym przed rozpoczęciem każdego elementu robót drogowych, 4) kontroli sposobu prowadzenia robót związanych z zasypywaniem i zagęszczaniem gruntu w wykopach pod inwestycje sieciowe realizowane ŚPWiK, 5) wykonania stosownych badań zagęszczenia gruntu w wykopach pod inwestycje sieciowe, realizowane przez ŚPWiK, UWAGA! Wykonawca winien przewidzieć ewentualne koszty wynikające z realizacji przedmiotu zamówienia w koordynacji z ŚPWiK i objąć je ryczałtową ceną ofertową. 12. Przedmiot zamówienia będzie realizowany w oparciu o: 1) dokumentację projektową, o której mowa w ust. 4 powyżej, 2) dokumentację przetargową, tj. dokumentację sporządzoną i udostępnioną Wykonawcom przez Zamawiającego na potrzeby przeprowadzenia niniejszego postępowania przetargowego, obejmującą w szczególności SIWZ wraz z załącznikami do niej oraz wszelkimi zmianami i dodatkowymi ustaleniami wynikłymi w trakcie procedury przetargowej stanowiącymi integralną część SIWZ, wyszczególnionymi we wszystkich przesłanych i umieszczonych na stronie internetowej Zamawiającego pismach. 13. Zakres robót do wykonania wynika z załączonej Dokumentacji, stanowiącej Załącznik 9 do SIWZ. Przedmiary robót mają charakter pomocniczy. Wykonawca zobowiązany jest do ustalenia dokładnej ilości robót. Z uwagi na wynagrodzenie ryczałtowe, w przypadku, w którym okaże się, że rzeczywista ilość robót jest większa od wcześniej założonej, Wykonawca nie będzie mógł żądać dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny brak w przedmiarze robót koniecznych do wykonania na podstawie Dokumentacji, nie zwalnia Wykonawcy od ich wykonania. Ilość robót w przedmiarze Wykonawca winien skorygować do wielkości rzeczywistej, obliczonej na podstawie Dokumentacji, własnych pomiarów i analiz. 14. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do: 1) opracowania na własny koszt projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia robót objętych niniejszym zamówieniem zgodnie z Ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jedn. Dz.U. 2003 r. Nr 58 poz.515 ze zm.), Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz.U. z 2003 r. Nr 220, poz. 2181) oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 września w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz.U. z 2003 r. Nr 177 poz.1729); projekt tymczasowej organizacji ruchu winien być uzgodniony i zaopiniowany przez stosownych zarządców dróg (gminnych i krajowych) oraz zatwierdzony przez stosowny organ, 2) zorganizowania placu budowy (( zaplecze, pobór energii, wody, dozorowanie itd.), 3) oznakowania miejsca robót zgodnie z zatwierdzonym projektem organizacji ruchu i utrzymywania tego oznakowania w należytym stanie przez cały czas budowy, 4) umieszczenia na terenie budowy w widocznym miejscu ogłoszenia zawierającego dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia oraz w przypadku uzyskania przez Zamawiającego dofinansowania inwestycji uzgodni i udostępni miejsce na umieszczenie tablic informacyjnych o współfinansowaniu inwestycji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020. 5) obsługi geodezyjnej budowy a w szczególności wykonywania inwentaryzacji w stanie odkrytym oraz wykonania dokumentacji geodezyjnej powykonawczej dla prac zrealizowanych w ramach przedmiotu zamówienia, której oryginał należy zgłosić do Powiatowego Biura Geodezji i Katastru w Świdnicy, a kopię do Zamawiającego, 6) bieżącego wywozu materiałów nieużytecznych z terenu budowy na składowisko odpadów oraz i ich unieszkodliwienie o ile będzie to konieczne (do 10 km), 7) utrzymania w czystości dróg publicznych, po których będzie odbywał się ruch pojazdów budowy i transportujących materiały, wykonania inwentaryzacji i przeglądu stanu zerowego dróg przeznaczonych do transportu oraz ustalenia z odpowiednimi zarządcami sposobu korzystania z uzgodnionych dróg. W przypadku ewentualnych roszczeń odszkodowawczych administratorów i zarządców za zniszczenie dróg i ulic przez transport budowy Wykonawca jest zobowiązany do ich naprawy na własny koszt, który nie będzie podlegał odrębnej zapłacie i jest wliczony w cenę kontraktową. 8) wykonania we własnym zakresie dokumentacji fotograficznej oraz inwentaryzacji przyległego terenu celem oddalenia ewentualnych roszczeń właścicieli dotyczących uszkodzeń spowodowanych przeprowadzonymi robotami – jeżeli Wykonawca nie dopełni tego warunku, w przypadku ewentualnych roszczeń odszkodowawczych właścicieli nieruchomości, Wykonawca będzie zobowiązany do ich naprawy na własny koszt; 9) uporządkowanie i doprowadzenie do stanu pierwotnego terenu sąsiadującego z placem budowy po zakończeniu wszystkich robót objętych zamówieniem, 10) niezwłocznego zawiadamiania Zamawiającego o wszelkich zagrożeniach lub nowych okolicznościach wynikłych w trakcie prowadzenia robót, 11) sporządzenia planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, 12) zawarcia na własny koszt odpowiednich umów ubezpieczenia z tytułu szkód, które mogą zaistnieć w związku z określonymi zdarzeniami losowymi oraz od odpowiedzialności cywilnej na czas realizacji roboty objętej umową, przy czym ubezpieczeniu podlegać mają w szczególności: a) roboty objęte umową, urządzenia oraz wszelkie mienie ruchome związane bezpośrednio z wykonawstwem robót b) odpowiedzialność cywilna za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczące pracowników i osób trzecich a powstałe w związku z prowadzonymi robotami, w tym także ruchem pojazdów mechanicznych. 13) zabezpieczenia wszystkich drzew i krzewów nie wytypowanych do wycinki, w pobliżu których będą prowadzone roboty ziemne 14) wykonywania wszelkich, innych czynności wynikających ze specyfiki danych robót. Uwaga !  Prace budowlane będą prowadzone na całym obszarze objętym przedmiotem zamówienia w sposób pozwalający na utrzymanie ruchu obsługującego przyległe tereny. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia dostępu do wszystkich nieruchomości dla osób pieszych przez cały okres trwania budowy a także, w miarę możliwości technologicznych, do umożliwienia przez ten okres dojazdu do nieruchomości oraz dostaw towaru; jeżeli ze względów technologicznych zaistnieje konieczność wstrzymania dojazdu do nieruchomości – Wykonawca każdorazowo zobowiązany jest do poinformowania o tym fakcie zainteresowane strony.  Wszelkie prace w pobliżu istniejącego uzbrojenia terenu (kable teletechniczne, energetyczne, przewody kanalizacyjne, wodociągowe, gazowe) należy prowadzić ręcznie, pod nadzorem przedstawiciela, wskazanego przez właściciela sieci. Przed rozpoczęciem robót przebiegających w pobliżu istniejącego uzbrojenia terenu, należy próbnymi przekopami ustalić położenie tych sieci. 4.2 LOKALIZACJA 1. Przedmiot zamówienia zlokalizowany jest na n/w działkach nr: 1) ul. Kazimierza Odnowiciela - 95, 150, 196, 177, 179, 181, 183, 186, 195; Obręb geodezyjny: 0002 Zawiszów, 2) ul. Henryka Pobożnego – 138, 141; Obręb geodezyjny: 0002 Zawiszów, 3) ul. Esperantystów – 155; Obręb geodezyjny: 0004 Śródmieście, 4) ul. Łukasińskiego – 156, 157, 749, 748, 769 ; – 155; Obręb geodezyjny: 0004 Śródmieście, 5) ul. Wesoła – 134; Obręb geodezyjny: 0004 Śródmieście, 6) ul. Kanonierska - 37; Obręb geodezyjny: 0004 Śródmieście, 2. Projektowany ciąg pieszo-rowerowy zlokalizowany jest w przebiegu dróg gminnych w Świdnicy: 1) droga gminna 111895D – ul. Kazimierza Odnowiciela, 2) droga gminna – 112114D – ul. Henryka Pobożnego, 3) droga krajowa nr 35 – ul. Esperantystów, 4) droga gminna 112075D – ul. Wesoła, 5) droga gminna 111892D – ul. Kanonierska. 3. W obszarze inwestycji zlokalizowane są istniejące sieci uzbrojenia terenu: sieć elektroenergetyczna, sieć gazowa, sieć teletechniczna, sieć kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieć wodociągowa.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233200-1

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach