Przetargi.pl
Wykonanie robót budowlanych inwestycji pn. Zwiększenie efektywności energetycznej Zespołu Szkół Drzewnych i Ochrony Środowiska w Zwierzyńcu

Zespół Szkół Drzewnych i Ochrony Środowiska im. J. Zamoyskiego ogłasza przetarg

  • Adres: 22470 Zwierzyniec, ul. Browarna
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 846 872 020 , fax. 846 872 020
  • Data zamieszczenia: 2018-06-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zespół Szkół Drzewnych i Ochrony Środowiska im. J. Zamoyskiego
    ul. Browarna 1
    22470 Zwierzyniec, woj. lubelskie
    tel. 846 872 020, fax. 846 872 020
    REGON: 12425100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zsdios.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie robót budowlanych inwestycji pn. Zwiększenie efektywności energetycznej Zespołu Szkół Drzewnych i Ochrony Środowiska w Zwierzyńcu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest termomodernizacja obiektów Zespół Szkół Drzewnych i Ochrony Środowiska im. J. Zamoyskiego w Zwierzyńcu, w związku z realizacją projektu „Zwiększenie efektywności energetycznej budynków Zespołu Szkół Drzewnych i Ochrony Środowiska w Zwierzyńcu” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej 5 Efektywność Energetyczna I Gospodarka Niskoemisyjna, Działanie 5.2. Efektywność energetyczna sektora publicznego. Zakres robót obejmuje m.in.: - wymianę pokrycia dachu, - montaż okien dachowych, - wymianę parapetów zewnętrznych i wewnętrznych, - wymianę orynnowania oraz obróbki blacharskiej, - wykonanie instalacji odgromowej, - przemurowanie kominów, - remont więźby dachu, - wykonanie docieplenia stropu, - wykonanie opaski wokół budynku, - wykonanie tynku ciepłochronnego, - wymianę okien i remont drzwi, - wykonanie izolacji przeciwwilgociowej pionowej i poziomej, - docieplenia podłóg oraz wykonanie wylewki betonowej, - wykonanie instalacji c.o., - montaż układu zmieszania pompowego, - montaż instalacji ochrony odgromowej. 2.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w Dokumentacji projektowej pn. Głęboka termomodernizacja obiektów Zespołu Szkół Drzewnych i Ochrony Środowiska w Zwierzyńcu (zał. nr 1 do SIWZ), Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (zał. nr 2 do SIWZ), Przedmiarach Robót (zał. nr 3 do SIWZ), z zastrzeżeniem ,iż przedmiary robót mają wyłącznie charakter informacyjny (pomocniczy) i nie są w żaden sposób wiążące dla Wykonawcy lub Zamawiającego. Oznacza to, że rodzaj i ilość robót (ilość pozycji kosztorysowych) składających się na wycenę elementu scalonego kosztorysu a także ilość (obmiar) robót ujęte w kosztorysie ofertowym mogą różnić się od tych ujętych w przedmiarach, udostępnianych w opisie przedmiotu zamówienia. 3.Pozostałe warunki dotyczące realizacji zamówienia zostały określone w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 4 SIWZ. 4.Zamawiający zaleca, by Wykonawca przed przygotowaniem i złożeniem oferty dokonał wizji lokalnej nieruchomości, na których wykonywany będzie przedmiot zamówienia w celu zapoznania się z miejscem, zakresem oraz warunkami wykonania robót objętych zamówieniem. 5.W czasie planowania, wyceny, organizacji oraz realizacji zamówienia należy uwzględnić wykonanie prac i czynności wynikających z ewentualnych wyjaśnień, uzupełnień i zmian treści SIWZ ogłoszonych przez Zamawiającego w toku postępowania. 6.W celu merytorycznego uzasadnienia proponowanego wynagrodzenia do oferty zaleca się dołączyć kalkulację tego wynagrodzenia - kosztorys ofertowy sporządzony na podstawie projektów budowlanych (dokumentacji projektowej) oraz Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych. W kosztorysie ofertowym Wykonawca powinien ująć wszystkie rodzaje i ilości robót, których wykonanie uzna za niezbędne do należytego wykonania zamówienia. 7.Bez względu na strukturę, formę i zawartość kosztorysu ofertowego dołączonego do oferty Zamawiający uważał będzie, że wynagrodzenie obliczone przez Wykonawcę na podstawie kosztorysu, obejmuje wszystkie koszty jakie ponosi Wykonawca w celu należytego wykonania zamówienia, możliwe do przewidzenia przez Wykonawcę przed złożeniem oferty. Wykonawca ponosi wyłączną i całkowitą odpowiedzialność za ewentualne błędy popełnione przy sporządzaniu kosztorysu, zgodnie z zasadą wynagrodzenia ryczałtowego. 8.Roboty (pozycje kosztorysu) ujęte w kosztorysie ofertowym oraz ilość robót do wykonania (obmiar) Wykonawca ustala samodzielnie na podstawie opisu przedmiotu zamówienia, zasad najlepszej wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, obowiązujących przepisów, opublikowanych norm, dokonanej wizji lokalnej oraz ewentualnych wyjaśnień, uzupełnień i zmian treści SIWZ ogłoszonych przez Zamawiającego w toku postępowania. 9.Kosztorys ofertowy dołączony do oferty stanowi charakter pomocniczy, służący do rozliczenia robót budowlanych na wypadek przerwania wykonania zamówienia przez Wykonawcę, z którym zostanie zawarta umowa o wykonanie przedmiotu zamówienia oraz w przypadku wystąpienia robót dodatkowych. 10.Jeżeli Wykonawca nie uwzględni w cenie ryczałtowej oraz kosztorysie ofertowym robót, które wynikają z dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, to ze względu na ryczałtowy sposób wynagrodzenia Wykonawca zobowiązany będzie do realizacji całego zamówienia, zgodnie z jego opisem zawartym w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, bez możliwości zmiany wysokości wynagrodzenia. 11.Niedoszacowanie, błędy w obliczeniach, pominięcie pozycji czy błędny opis pozycji (w stosunku do przedmiarów robót) i inne błędy w kosztorysie ofertowym nie będą stanowić o niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, nie będą więc powodem do odrzucenia oferty, gdyż cenę za wykonanie przedmiotu zamówienia Zamawiający określił jako ryczałtową, obejmującą cały zakres rzeczowy bez względu na to, jakie pozycje Wykonawcy umieszczą w swoich kosztorysach ofertowych. Kosztorysy te będą miały dla Zamawiającego jedynie funkcję pomocniczą, informacyjną – posłużą Zamawiającemu do uzyskania ogólnej informacji o sposobie ustalenia ceny przez Wykonawców. Dlatego też niezgodność kwoty kosztorysu z kwotą z formularza oferty również nie będzie stanowić o niezgodności treści oferty z SIWZ (nie skutkuje odrzuceniem oferty). 12.Zamawiający informuje, że w przypadku wskazania w SIWZ i w załącznikach do niej znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnych procesów, które charakteryzują produkt lub usługę dostarczaną przez konkretnego Wykonawcę, nie mają na celu uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych Wykonawców lub produktów. Zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza rozwiązanie równoważne pod warunkiem, że będą one posiadały nie gorszą właściwość i jakość w stosunku do opisywanej. Zamawiający informuje, że w przypadkach, w których wskazał w SIWZ i w załącznikach do SIWZ, w opisie przedmiotu zamówienia odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego w SIWZ i w załącznikach do SIWZ. Za produkt równoważny Zamawiający uzna jedynie taki, który ma tożsame lub nie gorsze parametry jakościowe i użytkowe w stosunku do opisanego. 13.Zamawiający informuje na podstawie art. 29 ust. 5 ustawy Pzp, że rozwiązania projektowe zawarte w dokumentacji projektowej stanowiącej załącznik do SIWZ uwzględniają określone w przepisach prawa wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych. 14.Wymagania dotyczące zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, Zamawiający zawarł w projekcie umowy (§ 7 ust. 17-23), stanowiący załącznik nr 4 do SIWZ. 15.Wykonawca udzieli min. 48 miesięcznej gwarancji i 48 miesięcznej rękojmi na wykonanie przedmiotu zamówienia (lub dłuższej – zgodnie z deklaracją złożoną przez Wykonawcę w Ofercie). 16.Termin realizacji zamówienia: do 28.08.2020r., z uwzględnieniem zapisów § 3 projektu umowy (załącznik nr 4 do SIWZ) Kolejności realizacji poszczególnych obiektów (etapów): -od dnia zawarcia umowy do 30.11.2018r. – Kuchnia z zapleczem; -od 02.01.2019r. do 20.08.2019r. – Budynek Szkoły i Schronisko - z zastrzeżeniem, iż prace wewnątrz budynku powinny odbywać się w okresie wakacyjnym; -od 02.01.2020r. do 20.08.2020r. – Budynek Internatu - z zastrzeżeniem, iż prace wewnątrz budynku powinny odbywać się w okresie wakacyjnym. Uwaga: Zamawiający zastrzega, że roboty budowlane będą odbywały się na czynnych placówkach oświatowych (obiektach). Wykonawca jest zobowiązany do zabezpieczenia placu budowy przed osobami postronnymi w czasie funkcjonowania placówki. Wykonawca jest zobowiązany do wcześniejszego pisemnego uzgodnienia prac budowlanych z Zamawiającym. 17.Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie art. 39 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 z późn. zm.) zwanej dalej „ustawą Pzp” oraz aktów wykonawczych wydanych na jej podstawie. 18. Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia zwana jest dalej Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia, SIWZ lub specyfikacją.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca składający ofertę zobowiązany jest wnieść wadium na okres związania ofertą w wysokości: 70 000,00 zł (słownie: siedemdziesiąt tysięcy 00/100 zł), przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359 i 2260 oraz z 2017 r. poz. 1089, 1475 i 2201). Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert. Więcej informacji: rozdział IX SIWZ.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa szczegółowych warunków w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, określonych w rozdziale V SIWZ oraz wykazania braku podstaw do wykluczenia, Wykonawca musi złożyć wraz z ofertą następujące oświadczenia i dokumenty: 1) aktualne na dzień składania ofert oświadczenia w zakresie wskazanym w załącznikach nr 6 i 7 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniach będą stanowić wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania (zał. nr 6 SIWZ) oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu (zał. nr 7 do SIWZ). Oświadczenie te Wykonawca składa zgodnie ze wzorami stanowiącymi załącznik nr 6 i 7 do SIWZ; 2) w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenia, o których mowa w pkt 6.1.1 SIWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te mają potwierdzić spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postepowaniu oraz brak podstaw wykluczenia; 3) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w pkt 6.1.1 SIWZ; 4) zobowiązanie podmiotu trzeciego, o którym mowa w pkt 5.2 SIWZ (propozycja zobowiązania została określona w załączniku nr 5 do SIWZ)- jeżeli Wykonawca polega na zasobach lub sytuacji podmiotu trzeciego. 5) Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 6.1.1 SIWZ (zał. nr 6 do SIWZ). 2. Ponadto, Wykonawca wraz z ofertą składa: 1) pełnomocnictwo – w przypadku podpisania oferty przez osobę niewymienioną w odpisie z właściwego rejestru lub centralnej informacji o działalności gospodarczej Wykonawcy; 2) pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo reprezentowania Wykonawców w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, w przypadku gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia. 3.Dokumenty składane na wezwanie Zamawiającego. 1) Poleganie na zasobach innych podmiotów na podstawie art. 22a ustawy Pzp, Wykonawca na wezwanie Zamawiającego dokonane w trybie art. 26 ust. 2 ustawy Pzp, będzie zobowiązany do złożenia dokumentów dotyczących podmiotu trzeciego, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia (określonych w pkt 6.3.1 SIWZ w odniesieniu do tych podmiotów) oraz spełnienia, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby, warunków udziału w postępowaniu. 2) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego na wezwanie Zamawiającego dokonane w trybie art. 26 ust. 2 ustawy Pzp, będą zobowiązani do złożenia dokumentów określonych w pkt 6.3.1 SIWZ w odniesieniu do każdego z tych Wykonawców - w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia, oraz w pkt 6.3.2 SIWZ, w takim zakresie w jakim każdy z tych Wykonawców, wykazuje spełnianie warunku udziału w postępowaniu, określonych w pkt 5.1 SIWZ. 3)Dokumenty, o których mowa w pkt 6.3.1 SIWZ, w odniesieniu do podmiotów zagranicznych Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 6.3.1 ppkt 1-2 SIWZ – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby – w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w poprzednim zdaniu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach