Przetargi.pl
Wykonanie robót budowlanych dla zadania inwestycyjnego pn. ,,Przebudowa szatni w Szkole Podstawowej nr 5 w Skierniewicach”

Urząd Miasta Skierniewice ogłasza przetarg

  • Adres: 96-100 Skierniewice, ul. Rynek
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. +48468345100 , fax. +48468345151
  • Data zamieszczenia: 2018-02-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miasta Skierniewice
    ul. Rynek 1
    96-100 Skierniewice, woj. łódzkie
    tel. +48468345100, fax. +48468345151
    REGON: 000524306
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bip.um.skierniewice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie robót budowlanych dla zadania inwestycyjnego pn. ,,Przebudowa szatni w Szkole Podstawowej nr 5 w Skierniewicach”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Wykonanie robót budowlanych dla zadania inwestycyjnego pn. ,,Przebudowa szatni w Szkole Podstawowej nr 5 w Skierniewicach” . I. Informacje ogólne 1. Nazwa i adres Zamawiającego: Miasto Skierniewice, ul. Rynek 1, 96-100 Skierniewice, strona internetowa: www.bip.um.skierniewice.pl nr telefonu 0-46 834-51-00; 834-51-41 nr faksu 0-46 834-51-45, zwane dalej Zamawiającym, zaprasza do złożenia ofert w przetargu nieograniczonym pn.: Wykonanie robót budowlanych dla zadania inwestycyjnego pn.: wykonanie robót budowlanych dla zadania inwestycyjnego pn. ,,Przebudowa szatni w Szkole Podstawowej nr 5 w Skierniewicach” 2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane 3. Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony przeprowadzany jest na podstawie art. 39 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych tekst jednolity Dz. z 2017r. poz. 1579 z późniejszymi zmianami zwaną dalej „ustawą” lub ,,ustawą pzp”. 4. Przewiduje się udzielenie zamówień podobnych: Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień podobnych: Zamawiający dopuszcza udzielenie zamówień podobnych zgodnie z art.67 ust.1 pkt 6 ustawy pzp. Zamówienia polegające na powtórzeniu podobnych robót budowlanych stanowić mogą nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i będą zgodne z przedmiotem niniejszego zamówienia. 5. Zamawiający nie zamierza: a) Zawierać umowy ramowej. b) Ustanowić dynamicznego systemu zakupów. c) Wybierać najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej. 6. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie 7. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie 8. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: Zakończenie: 31.08 .2018 r. 9. Źródła finansowania zadania: Środki własne budżetu Miasta Skierniewice 10. Nazwa zadania oraz jego lokalizacja Wykonanie robót budowlanych dla zadania inwestycyjnego pn. ,,Przebudowa szatni w Szkole Podstawowej nr 5 w Skierniewicach”. Lokalizacja: ul. Marii Konopnickiej 5, 96-100 Skierniewice 10.1 Wspólny słownik kodów CPV: - 45111300-1 - Roboty rozbiórkowe, - 45220000-5 – Roboty inżynieryjne i budowlane, - 45262700-8 – Przebudowa budynków, - 45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne, - 45321000-6 - Roboty izolacyjne, - 45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne, - 45400000-1 – Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych - 45421000-4 - Stolarka i ślusarka budowlana, 10.2 Zakres robót a) Szczegółowy zakres robót objętych zamówieniem oraz wymagania dotyczące wykonania i odbioru poszczególnych robót wchodzących w zakres realizacji przedmiotowego zamówienia publicznego określa specyfikacja istotnych warunków zamówienia łącznie z dokumentacją techniczną i przedłożonymi przedmiarami robót. Zakres zamówienia obejmuje również roboty nie objęte przedmiarem, a niezbędne do kompletnego wykonania przedmiotu zamówienia. Przedmiary robót mają charakter orientacyjny. Prace konieczne dla wykonania umowy, a nie objęte przedmiarami robót nie stanowią podstaw do zwiększenia wynagrodzenia. Dokumentacja techniczna i załączone do przetargu przedmiary robót zostały na etapie projektowym podzielone na etap I i II. Obydwa etapy stanowią całość do zamówienia i należy je uwzględnić do wyceny robót. b) Wykonawca pisemnie powiadamia zainteresowane służby o rozpoczęciu i zakończeniu robót. c) W przypadku możliwości ponownego wykorzystania materiałów pochodzących z rozbiórki, na wniosek Zamawiającego Wykonawca przekaże je Zamawiającemu lub w ramach zamówienia wywiezie je na wskazane przez Zamawiającego miejsce. d) Pozostałe odpady i materiały pochodzące z rozbiórki Wykonawca jest zobowiązany do wywiezienia i utylizacji w ramach zamówienia. e) Do zakresu podstawowego należą również: inwentaryzacja powykonawcza 3 egz. papierowe (1 egz. dla użytkownika, 2 egz. dla Zamawiającego), odbiory robót zanikających, odbiór końcowy, sporządzenie przez Wykonawcę dokumentacji powykonawczej w 2 egz. papierowych, opłaty za pobór mediów, m.in. wody, energii elektrycznej na czas budowy. Opłaty za pobór mediów, w przypadku wystawianych przez Zamawiającego faktur, regulowane będą one w terminie 14 dni od dnia wystawienia re-faktury. II. Opis przedmiotu zamówienia: Nazwa zadania: Wykonanie robót budowlanych dla zadania inwestycyjnego pn. ,,Przebudowa szatni w Szkole Podstawowej nr 5 w Skierniewicach” Adres budowy: 96-100 Skierniewice, ul. M.Konopnickiej 5. · Charakterystyka przedmiotu zamówienia: 1. Zakres i etapowanie robót Roboty remontowo-modernizacyjne z uwagi na lokalizacje i funkcje użytkowe pomieszczeń można podzielić realizacyjnie na Etap I robót i Etap II robót. W etapie I robót należy wykonać wszystkie roboty budowlane i instalacyjne w budynku A i łączniku z budynkiem B urządzając i wykańczając pomieszczenia szatni, korytarzy wraz z wszystkimi instalacjami oraz wykonać wszystkie główne trasy instalacyjne do budynku B. Etap II robót głównie związany jest z pomieszczeniami sanitarnymi w budynku B wraz z przyległą częścią korytarza, remontem pozostałych sal i pomieszczeń przyległych w poziomie -1 i robotami na zewnątrz budynku w zakresie opisanym poniżej. Prace remontowe dotyczą kondygnacji -1 (w zakresie opracowania zgodnie z rysunkami), mają na celu dostosowanie pomieszczeń szatni do obowiązujących wymagań i przepisów, poprawę funkcjonalności oraz bezpieczeństwa przebywających w nich osób. 1.1. Etap I robót 1. zakres podstawowy tj. urządzenie szatni pozwalające na jej właściwe funkcjonowanie (konieczne: roboty remontowe, przebudowy, instalacje i wyposażenie) · remont pomieszczeń przeznaczonych na szatnie · demontaż istniejących wydzieleń boksów – krat oraz wyposażenia szatni · demontaż posadzek, wymiana istniejących warstw podposadzkowych z zapewnieniem wymaganej wysokości pomieszczeń 250cm (obniżenie obecnego poziomu posadzek od 2 do 8cm) w budynku A, łącznik i korytarz 01 · wyrównanie poziomu posadzek, przebudowa schodków w szatni (pomieszczenie 07) · wykonanie otworu z nowym nadprożem w łączniku między budynkami, w miejscu istniejącego okienka ( pom. 07) – powiększenie otworu w ścianie konstrukcyjnej · nowe wydzielenia pomieszczeń szatni, montaż nowych drzwi wewnętrznych · wykonanie nowych posadzek (w technologii okładzin typu tarket) · wykonanie nowych tynków i malowania ścian, sufitów · wymiana parapetów wewnętrznych · demontaż luxferów i zamurowania otworów w ścianach po ich demontażu (zapewnienie wymaganej odporności ppoż. przegród budowlanych materiałami o właściwych atestach) · zamurowanie otworu w ścianie pomiędzy klatką schodową a szatnią (pomiędzy pomieszczeniami 18 i 19) · wykonanie nowych ścianek działowych do pomieszczeń szatni z drzwiami wyposażonymi w zamki antypaniczne · naprawy tynków, szpachlowanie i malowanie ścian i sufitów · wyposażenie szatni – nowe szafki, ławki szatniowe - według projektu · całkowita wymiana instalacji wody zimnej wraz z przebudową (wydzieleniem) instalacji wody pożarowej i wykonanie nowych hydrantów wewnętrznych Dn 25 z wężem półsztywnym, oraz z wbudowaniem na instalacji wody bytowej zaworu pierwszeństwa · całkowita wymiana instalacji wody ciepłej · całkowita wymiana instalacji kanalizacji sanitarnej · całkowita wymiana instalacji centralnego ogrzewania · wykonanie tranzytu instalacji wody zimnej, ciepłej, centralnego ogrzewania i ciepła technologicznego dla wentylacji mechanicznej do obsługi Budynku „B” · instalacje elektryczne zgodnie z pkt.3 · remont schodów zewnętrznych w wejściu nr 4, rozbiórka schodków istniejących i budowa nowych, nowe balustrady · przebudowa drzwi wejściowych do klatki schodowej nr 4 · demontaż i wymiana drzwi wewnętrznych i zewnętrznych (wyjście od strony boiska) · wymiana drzwiczek do schowków gospodarczych · wymurowanie poszerzenia słupa przy Sali 15 zgodnie z rysunkiem konstrukcji 2. dostosowanie kondygnacji piwnicznej oraz klatek schodowych i wyjść ewakuacyjnych do stanu zgodnego z obowiązującymi przepisami techniczno- budowlanymi i p.pożarowymi · wydzielenie pomieszczeń kondygnacji -1 od pozostałej części budynku drzwiami w klasie odporności ogniowej EI 30 - nowe ściany systemowe aluminiowe przeszklone jako obudowa p.poż. klatek schodowych w piwnicy przy klatkach nr 2 i nr 3 w budynku „A”, ścianka z drzwiami na poz.0 w klatce 4 · wydzielenie pod względem pożarowym pomieszczenia rozdzielni elektrycznej i węzła cieplnego: ściany w klasie odporności pożarowej REI 120, drzwi w klasie EI 60 · obudowa poziomych dróg ewakuacyjnych w klasie odporności ogniowej minimum EI 15 · wyposażenie w oświetlenie ewakuacyjne (światło sztuczne) pomieszczeń szatni i dróg ewakuacyjnych, które powinno działać przez co najmniej 1 godziny od zaniku oświetlenia podstawowego, na drogach ewakuacyjnych natężenie oświetlenia 1 lx · wykonanie hydrantów wewnętrznych DN 25 z wężem półsztywnym 3. modernizacja instalacji wewnętrznych Zalecenia szczegółowe dot. prac w zakresie instalacji sanitarnych - projektowane rozwiązania szczegółowe wg Części 3 Instalacje sanitarne niniejszego projektu · Instalacja wody zimnej i pożarowej: Wymiana instalacji w obrębie piwnic Budynku Głównego (budynek A) z wyprowadzeniem przewodów wody nad strop piwnic. W trakcie przebudowy należy ustalić położenie istniejących przewodów zasilających wyższe kondygnacje i nowe przewody połączyć z istniejącymi. W miejscach połączeń zamontować nowe zawory odcinające i regulacyjne. Na zasileniu z sieci miejskiej w pomieszczeniu wodomierza należy zainstalować zawór antyskażeniowy typu BA. W trakcie rozdzielania instalacji wody bytowej i pożarowej, zgodnie z przepisami na zasileniu wody bytowej należy zamontować zawór pierwszeństwa, umożliwiający niezawodną dostawę wody na cele pożarowe. Należy przewidzieć zestaw hydroforowy do podnoszenia ciśnienia w sieci pożarowej zgodnie z projektem docelowym. W instalacji wody pożarowej należy zamontować hydranty wewnętrzne Dn 25 z wężem półsztywnym. Przewody wody pożarowej wyprowadzić ponad strop piwnic i połączyć z istniejącymi zasileniami hydrantów pożarowych Dn 52. · Instalacja wody ciepłej : Dla zapewnienia docelowej dostawy ciepłej wody należy całkowicie przebudować instalację ciepłej wody w obrębie piwnic z wyprowadzeniem przewodów nad strop piwnic i połączeniem z istniejącymi zasileniami przyborów sanitarnych na wyższych kondygnacjach. Jednocześnie proponuje się wykonanie przewodów tranzytowych do zasilenia przyborów sanitarnych w Budynku Południowym (bud. B). W związku z przewidywaną modernizacją węzła cieplnego nieobjętego niniejszym opracowaniem należy zainstalować pompy do wody cyrkulacyjnej oraz wyposażyć instalację w zawory odcinające i regulacyjne sterujące utrzymaniem prawidłowej temperatury wody ciepłej we wszystkich obiegach. · Instalacja kanalizacji sanitarnej: Przewiduje się całkowitą przebudowę kanalizacji sanitarnej w obrębie piwnic. Po demontażu przewodu poziomego przebiegającego na całej długości szatni przewiduje się wykonanie dwóch nowych tras kanalizacji. Pierwsza odprowadzi ścieki z części zbliżonej do Budynku Południowego przewodem na zewnątrz budynku i nowym przewodem ułożonym pod ziemią ścieki odpłyną w kierunku kanału ulicznego poprzez istniejący przykanalik równoległy do budynku B. Ścieki z części północnej należy odprowadzić do kanalizacji miejskiej poprzez istniejący przykanalik wspólny z instalacją Sali Sportowej. Piony istniejące odprowadzające ścieki z wyższych kondygnacji należy przebudować i włączyć do nowoprojektowanych tras poziomych. · Wody opadowe z powierzchni dachu i nawierzchni utwardzonych odprowadzone są do istniejącej sieci kanalizacji deszczowej. Ta część instalacji nie podlega przebudowie. · Instalacja centralnego ogrzewania: Przewiduje się całkowitą wymianę przewodów centralnego ogrzewania w obrębie piwnic objętych przebudową szatni z wyprowadzeniem pionów nad strop piwnic. Wszystkie istniejące piony c.o. należy zasilić z nowych przewodów. Na zasileniu tych pionów zostaną zamontowane nowe zawory regulacyjne i odcinające. W trakcie remontu instalacji w piwnicach budynku A zostaną zamontowane nowe grzejniki c.o. Jednocześnie dla zapewnienia dostawy czynnika grzejnego oraz ciepłej wody dla części południowej (bud. B) należy wykonać przewody tranzytowe (przebiegające przez teren szatni objętej opracowaniem). · Instalacja wentylacji nawiewno – wywiewnej: Dla poszczególnych grup pomieszczeń przewiduje się doprowadzenie świeżego powietrza oraz odprowadzenie powietrza zużytego zgodnie z obowiązującymi przepisami. Przewiduje się 2 wymiany powietrza na godzinę. W pomieszczeniach higieniczno – sanitarnych przewiduje się wentylację grawitacyjną wzmożoną przez wentylatory wywiewne montowane na istniejących kanałach wentylacji grawitacyjnej. Zalecenia szczegółowe dotyczące remontu instalacji elektrycznych – projektowane rozwiązania szczegółowe wg Części 4 Instalacje elektryczne niniejszego projektu W ramach projektu remontu wykonane zostaną nowe elementy poniższych instalacji: · instalacja elektryczna wyłącznika głównego pożarowego · wewnętrzna linia zasilająca z istniejącej rozdzielnicy głównej do projektowanej tablicy elektrycznej szatni · tablica elektryczna zasilania odbiorów szatni · instalacja elektryczna gniazd wtyczkowych 230V · instalacja elektryczna oświetlenia wewnętrznego – w tym: o oświetlenie podstawowe o oświetlenie awaryjne o oświetlenie ewakuacyjne kierunkowe · instalacja elektryczna zasilania odbiorów technologii wynikająca z projektów branżowych 1.2. Etap II robót 1. dostosowanie pomieszczeń sanitarnych do stanu zgodnego z przepisami techniczno- budowlanymi i sanitarnymi · demontaż sanitariatów i armatury · demontaż drzwi oraz wewnętrznych drewnianych wydzieleń sanitariatów · demontaż istniejących okładzin ściennych · rozbiórki ścianek działowych murowanych · obniżenie posadzki o 10cm w obrębie nowoprojektowanych sanitariatów i korytarza przed sanitariatami (usunięcie warstw posadzkowych o gr. 47cm, wykonanie nowej posadzki w technologii okładzin typu tarket) · przebudowa schodków w korytarzu · przebudowa ścianek wewnętrznych w zespole łazienek dostosowując pomieszczenia do przepisów · wymiana instalacji wod.-kan. w zespole sanitarnym · wyposażenie pomieszczeń w nową armaturę sanitarną · wydzielania kabin panelami z płyt w okleinie wodoodpornej na konstrukcji aluminiowej · wymiana instalacji elektrycznych, oświetlenia · wykończenie pomieszczeń sanitarnych okładzinami zmywalnymi typu tarket do pełnej wysokości ścian, wykończenie posadzek, naprawy tynków, malowanie sufitów 2. dostosowanie pozostałych pomieszczeń do stanu zgodnego z przepisami techniczno- budowlanymi · wymiana posadzek, ewentualna wymiana istniejących warstw podposadzkowych ( w pomieszczeniach sal i korytarzach, wykonanie nowych posadzek w technologii okładzin typu tarket) – pomieszczenia sal w budynku B , · demontaż szaf płytowych w sklepiku i sali nr 16 · wykonanie napraw tynków · malowanie ścian i sufitów · wymiana parapetów wewnętrznych Powierzchnia całkowita opracowania: 826 m2. Powierzchnia szatni: 229.76 m2 Powierzchnia toalet: 18.74 m2 Powierzchnia korytarzy: 132.84 m2 Powierzchnia sali korekcyjnej z zapleczem i siłownią: 117.45 m2 Powierzchnia sklepiku z zapleczem: 46.36 m2 Powierzchnia sali innych: 270.99 m2 Powierzchnia rozdzielni elektrycznej: 6.89 m2 Do zakresu podstawowego wchodzi również wykonanie pozostałych prac zgodnie z załączoną dokumentacją techniczną oraz oczyszczanie terenu i wywóz gruzu i nieczystości. Wykonawca zobowiązany jest do uzgodnienia harmonogramu prac z Zamawiającym. Zamawiający określa obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności: - robót rozbiórkowych, - robót murarskich, - robót wykończeniowych w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia. Wykonywanie prac objętych zakresem zamówienia wskazanym w SIWZ jeżeli wykonywanie czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy. Obowiązek ten dotyczy także podwykonawców – wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę osób wykonujących czynności: - robót rozbiórkowych, - robót murarskich, - robót wykończeniowych w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia. Szczegółowe zasady dokumentowania zatrudnienia na podstawie umowy o prace oraz kontrolowanie tego obowiązku przez zamawiającego zawarto w § 12 wzoru umowy stanowiącym załącznik Nr 10 do SIWZ. UWAGA: a) Przez termin „zakończenie całości robót” rozumie się uzyskanie i przekazanie Zamawiającemu decyzji o pozwoleniu na użytkowanie, przekazanie kompletnej dokumentacji powykonawczej wraz z inwentaryzacją powykonawczą, zakończenie wszelkich robót budowlanych i ich odbiór bez usterek, wad i zastrzeżeń ze strony Zamawiającego. Za potwierdzenie odbioru całości robót bez zastrzeżeń, usterek i wad uznaje się protokół odbioru końcowego robót, stwierdzający brak zastrzeżeń, usterek i wad podpisany przez komisję odbioru końcowego. Decyzja o uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie musi być załącznikiem do protokołu odbioru końcowego robót. b) Z uwagi na prowadzone zajęcia lekcyjne w obiekcie oraz egzaminy gimnazjalne w miesiącu kwietniu, prace wewnątrz budynku mogą być prowadzone od dnia 07 maja 2018r. Prowadzenie prac w budynku w okresie przed dniem 07 maja 2018r. możliwe jest po uzyskaniu wcześniejszej zgody od Zamawiającego. c) Przed rozpoczęciem prac należy przedstawić do akceptacji Zamawiającego harmonogram rzeczowo-finansowy prac. Tam, gdzie w opracowaniu zostały wskazane normy, europejskie oceny techniczne, aprobaty, specyfikacje techniczne i systemy referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza oferowanie rozwiązań RÓWNOWAŻNYCH. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały, spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. d) Dopuszcza się innych producentów materiałów budowlanych, niż podani w opracowaniu, pod warunkiem zagwarantowania RÓWNORZĘDNYCH parametrów technicznych i technologicznych oraz zgodności z obowiązującymi wymaganiami prawnymi oraz w porozumieniu z projektantem.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45111300-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wadium a) Wykonawca przystępujący do przetargu jest obowiązany wnieść wadium w wysokości: 20.000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100). Wadium powinno być wniesione przed upływem terminu składania ofert. b) Wadium może być wniesione w następujących formach: · W pieniądzu przelewem na rachunek nr konta: Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A. Nr 81 1020 3352 0000 1402 0193 3969 z dopiskiem – wadium – oferta na wykonanie robót budowlanych dla zadania inwestycyjnego pn. ,,Przebudowa szatni w Szkole Podstawowej Nr 5 w Skierniewicach” ▪ Poręczeniu bankowym lub poręczeniu spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, ▪ Gwarancji bankowej, ▪ Gwarancji ubezpieczeniowej, ▪ Poręczeniu udzielanym przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 poz. 359). c) Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. ▪ Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowych lub gwarancji ubezpieczeniowych należy złożyć w oryginale w kasie Urzędu Miasta Skierniewice. ▪ Za skutecznie wniesione wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które do terminu składania ofert włącznie, znajdzie się na koncie Zamawiającego. Chwilą wpłaty wadium jest chwila wpływu na konto, a nie data złożenia przelewu. d) Wadium należy wnieść na okres związania ofertą. E) Zamawiający będzie przechowywał wadium wniesione w pieniądzu na rachunku bankowym i jego zwrot nastąpi zgodnie z art. 46 ust. 4 ustawy Pzp. f) Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami w przypadkach przewidzianych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. g) Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium na zasadach opisanych w SIWZ zostanie odrzucona. h) Dowód wniesienia wadium należy załączyć do oferty.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy: 1.1. nie podlegają wykluczeniu z postępowania. Ocena potwierdzenia spełniania warunku zostanie wstępnie dokonana przez Zamawiającego na podstawie złożonego oświadczenia wg wzoru załącznika Nr 4 do SIWZ, na zasadzie spełnia/nie spełnia. 1.2. spełniają warunki udziału w postępowaniu: a) posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów b) sytuacji ekonomicznej lub finansowej c) zdolności technicznej lub zawodowej Ocena potwierdzenia spełniania warunku zostanie wstępnie dokonana przez Zamawiającego na podstawie złożonego oświadczenia wg wzoru załącznika Nr 3 do SIWZ, na zasadzie spełnia/nie spełnia. 1.2.a. Warunki udziału w postępowaniu dotyczące posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej: Zamawiający uzna warunek, o którym mowa w art. 22 ust. 1b pkt 1ustawy Pzp, dotyczący posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej za spełniony, jeżeli Wykonawca przedłoży oświadczenie zgodne z załącznikiem Nr 3 do SIWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do oferty - treść formularza oferty stanowi załącznik nr 1 do SIWZ, Wykonawca dołącza aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, że nie podlega wykluczeniu zgodnie z załącznikiem nr 4 do SIWZ oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ. 2. Kosztorys ofertowy wg wzoru – załącznik nr 2 do SIWZ; Kosztorys ma jedynie charakter pomocniczy i informacyjny dla Zamawiającego i nie ma wpływu na zobowiązania wynikające z przyjęcia ceny ryczałtowej, ▪ Wykonawcy winni oddzielnie wycenić każdą pozycję w przedmiarze robót (kosztorys ofertowy załącznik nr 2 do SIWZ), przestrzegając zasad dotyczących wyliczenia wartości w każdej pozycji oraz podsumowania kwot ogólnych podanych w przedmiarze. Wykonawcy nie wolno zmieniać ilości podanych w przedmiarze, ▪ Przedmiar należy odczytywać łącznie z innymi dokumentami kontraktowymi. Przyjmuje się, iż Wykonawca dokładnie zapoznał się ze szczegółowym opisem robót, jakie mają zostać wykonane i sposobem ich wykonania. Całość Robót winna być wykonana zgodnie z zamierzeniem i przeznaczeniem przedmiotu zamówienia, ▪ Ilości podane w każdej pozycji przedmiaru są wielkościami informacyjnymi, wskazującymi jedynie orientacyjny zakres prac, które powinny być wykonane dla skompletowania danego elementu (roboty), za którą przysługuje wyliczone dalej wynagrodzenie ryczałtowe i nie mają znaczenia przy rozliczaniu wartości danego elementu (roboty) po jego wykonaniu, ▪ Niezależnie od wymienionego poprzednio przeznaczenia, ilości w przedmiarze zostały podane dla stworzenia wspólnych i porównywalnych wycen na potrzeby przetargu, krótkie opisy pozycji przedstawione w przedmiarze są podane tylko dla celów identyfikacyjnych i w żaden sposób nie modyfikują czy anulują szczegółowych opisów zawartych w specyfikacjach technicznych i projektach. 3. Dowód wniesienia wadium – potwierdzenie wniesienia wadium należy dołączyć do oferty. Wymagania dotyczące wadium zawarte zostały w pkt III.4. niniejszej SIWZ. 4. Pełnomocnictwo do złożenia oferty, o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą; przyjmuje się, że pełnomocnictwo do złożenia oferty upoważnia również do poświadczenia za zgodność z oryginałem kopii wszystkich dokumentów składanych wraz z ofertą, chyba, że z treści pełnomocnictwa wynika co innego. 5.Wskazać części zamówienia, których wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez Wykonawcę o ile podwykonawcy Ci są znani Wykonawcy na etapie składania ofert firm podwykonawców wg wzoru – załącznik nr 8 do SIWZ. UWAGA: W przypadku korzystania z podwykonawców, przed podpisaniem umowy z podwykonawcą Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wzór umowy z podwykonawcą do akceptacji. 6. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informację o tych podmiotach w oświadczeniu wg załącznika nr 9 do SIWZ. 7. W przypadku Wykonawców występujących wspólnie na podstawie art. 23 Ustawy Pzp do oferty należy dołączyć dokumenty: a) Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, o którym mowa w art. 23 Ustawy Pzp, b) dokument dotyczący: - braku podstaw do wykluczenia zgodnie z załącznikiem nr 4 do SIWZ - oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej zgodnie z załącznikiem nr 7 do SIWZ (w terminie 3 dni od dnia przekazania informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp) - odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp. w/w dokumenty muszą być złożone przez każdy podmiot, c) Jeżeli oferta wykonawców, o których mowa w art. 23 ust. 1 ustawy, została wybrana, zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców, d) Dokumenty wymienione w pkt: IV.1. SIWZ (oferta), IV.3. SIWZ (Dowód wniesienia wadium), podmioty składają wspólnie jako podmioty wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia publicznego, 8. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie dokumentów, o których mowa poniżej. 8.1.W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej: a) dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną minimum 700 000,00 zł (słownie: siedemset tysięcy złotych 00/100). Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć dokumentów dotyczących sytuacji finansowej lub ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może złożyć inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku udziału w postępowaniu. 8.2. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej: a) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty zgodnie z załącznikiem nr 5 do SIWZ. Jeżeli wykaz, oświadczenia lub inne złożone przez wykonawcę dokumenty budzą wątpliwości zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego roboty budowlane, dostawy lub usługi były wykonane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć wymaganych przez zamawiającego dokumentów, zamawiający może dopuścić złożenie przez wykonawcę innych odpowiednich dokumentów w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej. b) oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, w przypadku gdy jest to wymagane są członkami właściwej izby samorządu zawodowego oraz posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej za szkody, do których może dojść w związku z wykonywaniem samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie – wg załącznika nr 6 do SIWZ. 8.3.W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu: a) odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy. 9. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia przekazania informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 w ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia wg wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SIWZ, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach