Przetargi.pl
Wykonanie robót budowlano-sanitarno-elektrycznych w Wieżyczce Wschodniej w Zespole Zamkowo-Parkowym Radziwiłłów w Białej Podlaskiej

Gmina Miejska Biała Podlaska ogłasza przetarg

  • Adres: 21500 Biała Podlaska, ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego
  • Województwo:
  • Telefon/fax: tel. 833 416 177 , fax. 833 437 064
  • Data zamieszczenia: 2017-09-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Biała Podlaska
    ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 3
    21500 Biała Podlaska
    tel. 833 416 177, fax. 833 437 064
    REGON: 52404500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bialapodlaska.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie robót budowlano-sanitarno-elektrycznych w Wieżyczce Wschodniej w Zespole Zamkowo-Parkowym Radziwiłłów w Białej Podlaskiej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlano-sanitarno-elektrycznych w Wieżyczce Wschodniej w Zespole Zamkowo-Parkowym Radziwiłłów w Białej Podlaskiej. 2. Zamówienie wiąże się z aplikowaniem przez Zamawiającego o środki Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach działania 7.1 „Dziedzictwo kulturowe i naturalne” Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014 – 2020 na realizację projektu „Rewaloryzacja i modernizacja Zespołu Zamkowo-Parkowego Radziwiłłów w Białej Podlaskiej”. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 3 do SIWZ. 4. Zakres przedmiotu zamówienia określają: 3.1. przedmiary robót, stanowiące załącznik nr 1 do niniejszej siwz, 3.2. dokumentacja projektowa, stanowiąca załącznik nr 2 do niniejszej siwz, 3.3. szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, stanowiący załącznik nr 3 do siwz, 3.4. wzór umowy, stanowiący załącznik nr 7 do SIWZ. 5. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia „Remont, rozbudowa, przebudowa oraz zmiana sposobu użytkowania budynku administracji publicznej na środowiskowy dom samopomocy przy ulicy Brzeskiej 36 A, 21-500 Biała Podlaska” Roboty budowlano – sanitarno – elektryczne w zakresie: Branża: Architektoniczna, Konstrukcyjna 1 DANE OGÓLNE: Rozbudowa polegać będzie na dobudowaniu nowej części budynku od strony północnej oraz dobudowaniu wiatrołapu od strony południowej. Część istniejąca zostanie przebudowana i przystosowana do nowej funkcji. Budynek po rozbudowie i przebudowie pozostanie budynkiem piętrowym z częściowym podpiwniczeniem o wymiarach maksymalnych 17,54m x 15,97 m. Podstawowe wielkości (po rozbudowie i przebudowie) długość max. -17,54 m szerokość max. -15,97 m wysokość max. od poz. gruntu. -8,325 m powierzchnia zabudowy. - 194,87 m2 powierzchnia użytkowa - 267,09 m2 powierzchnia użytkowa techniczna - piwnica - 44,75 m2 powierzchnia całkowita - 441,02 m2 kubatura - 1426,13m3 1.1. DANE KONSTRUKCYJNO-MATERIAŁOWE (dla projektowanych elementów budynku) Materiały użyte przy budowie muszą posiadać certyfikat lub badania ITB,PZH. 1.2.Ławy, stopy fundamentowe, podwaliny budynku: Ławy i stopy wylewane z betonu C 20/25. Ławy na chudym betonie gr.10cm, zbrojone stalą AIII N(RB500W), strzemiona stal A0 - wg. Rzutu fundamentów wg. rys. nr 8 1.3. Ściany: fundamentowe : bloczki betonowe gr. 24cm z betonu C 12/15 posadowione na ławach fundamentowych izolowanych w poziomie 2x papą asfaltową. Izolacja pionowa przeciwwilgociowa ścian fundamentowych preparat na bazie wody. Ściany fundamentowe docieplone polistyrenem ekstrudowanym XPS gr 15 cm. nadziemia: bloczki z betonu komórkowego odm600 gr.24cm + 15 cm docieplenie wełna mineralna (Współczynnik przewodzenia ciepła: λ = 0,031 W/mK) 1.4. Stropy: strop nad piwnicą, parterem, piętrem oraz uzupełnienia w istniejących stropach – płyta żelbetowa wylewana gr.15cm z betonu C 16/20 zbrojenie stal AIII N(RB500W). 1.5. Wieńce, nadproża, podciągi: wszystkie elementy żelbetowe wylewane z betonu C 16/20 wieńce-w poziomie „0” 24 x 24cm i stropowy 24x24cm (strop żelbetowy),zbrojenie główne 4 ¢ 12 mm, stal AIIIN (RB500W), strzemiona ¢ 6 co 20cm stal A0(StO). W części istniejącej nadproża i podciągi stalowe z dwuteowników HEB stal S355. 1.6. Dach: wielospadowy, konstrukcja drewniana drewno klasy C – 27. Krokwie dachu 8/18cm oparte na murłatach 14/14cm oraz płatwiach 14/22 cm. Łaty 5,0/4,0cm i kontrłaty 5,0/2,5cm. Dach kryty blachą płaską panelową bez przetłoczeń usztywniających gr.0,7mm, obróbki: kalenica, kominy, kosze- blacha płaska - kolor grafitowy, obróbki wiatrownic, okapu- blacha płaska – w kolorze blachy dachowej , połacie dachu listwowane i foliowane wiatroizolacją. 1.7. Schody: schody wewnętrzne wykonane jako żelbetowe wylewane z betonu C 16/20 ,zbrojenie stal AIIIN (RB500W). 1.8. Stolarka: zewnętrzna drzwiowa aluminiowa, okna PCV, wewnętrzna aluminiowa i z płyt wiórowych laminowanych zgodnie z wykazem stolarki. 1.9. Izolacje pozioma w posadzce na gruncie, w stropie nad parterem przeciwwilgociowa – folia przeciwwilgociowa PCV przeciwwilgociowa ścian fundamentowych pionowa: trzy razy preparat wodny np. Dysperbit termiczna : pionowa- ścian fundamentowych: polistyren ekstrudowany XPS gr.15 cm, ściany parteru, piętra wełna mineralna gr.15 cm, (Współczynnik przewodzenia ciepła: λ = 0,031 W/mK) pozioma - w posadzce na gruncie styropian EPS 100-031 gr.10 cm, na stropie nad parterem wełna mineralna gr.2cm w konstrukcji dachu wełna mineralna 25cm Materiały użyte przy budowie muszą posiadać certyfikat lub badania ITB,PZH. Materiały drewniane należy zabezpieczyć środkiem ognioochronnym do granicy niezapalności. Uwaga: W przypadku wątpliwości w kwestii posadowienia budynku, oraz stwierdzenia występowania w poziomie posadowienia gruntów nie nośnych należy skontaktować się z projektantem, przed przystąpieniem do dalszych prac. 2. ROBOTY WYKOŃCZENIOWE, 2.1.Tynki wewnętrzne cementowo -wapienne kat IV, glazura wym.30x60cm 2.2.Okładziny z płytek Glazura/płytki ceramiczne o wymiarach płytki min.30 lub 29,7x60cm układane w poziomie . Kolory płytek i szczegóły : Łazienki dla niepełnosprawnych: mix. biała i czerwona, lub mix. biała i niebieska, na wysokości 60cm i długości min.1m gdzie zamontowane są umywalki płytki lustrzane o wymiarach płytki min.30lub29,7x60cm lub jedna tafla lustra szlifowanego. Toalety personelu: mix. czarna i czerwona lub mix. biała i czarna na wysokości 60cm i na całej szerokości ściany gdzie zamontowane są umywalki płytki lustrzane o wymiarach płytki min.30lub29,7x60cm lub jedna tafla lustra szlifowanego. Pomieszczenia gastronomiczne i porządkowe: biała 2.3. Podłogi/posadzki 2.3.1. Posadzki z płytek gres o wymiarach min.60 x 60 cm, układanych metodą kombinowaną- płytki antypoślizgowe R10, odp. na ścieranie PEI 5 toalety personelu, łazienki dla niepełnosprawnych: biała Pomieszczenia gastronomiczne i porządkowe: biała Klatki schodowe : biegi - szara w kolorze i strukturze betonu, spoczniki - czerwona Pozostałe pomieszczenia : szara w kolorze i strukturze betonu. 2.3.2. Wykładziny homogeniczne z najnowszej generacji poliuretanu nie wymagające woskowania i pastowania przez cały okres użytkowania produktu oraz łatwe w utrzymaniu. Przezroczysta warstwa ścieralna czysty PVC 0,8 mm. Wzmocnienie włóknem szklanym nietkanym. Kolory brąz, szary, niebieski. 2.3.3.W pom. nr 2-06,2-07,2-08, 2-10 wykładziny dywanowe z nowoczesnych włókien zapewniających trwałość, sprężystość odporność na zabrudzenia oraz bezpieczeństwo przeciwpożarowe. Kolory brąz, szary. 3.Parapety z kamieni sztucznych, podokienniki z blachy płaskiej w kolorze dachu. 4.Malowanie wewnętrzne farby zmywalne, farby akrylowe. 5.Rynny z blachy stalowej powlekanej. Branża Sanitarna 1. Instalacje wodociągowa i kanalizacyjna Instalacja wody zimnej , ciepłej Instalacja wody zimnej zasilana z sieci wodociągowej z istniejącego przyłącza które należy zmodernizować tj wymienić rurę na PE63 oraz zastosować zestaw wodomierzowy przystosowany do zaprojektowanych instalacji. Instalacje wody zimnej wyposażyć w zawór elektromagnetyczny zgodnie ze schematem na rys. Nr S1 w zestawie z presostatem umożliwiającym odcięcie dopływu wody użytkowej do instalacji poprzez ROP. Ciepła woda użytkowa przygotowana będzie za pomocą projektowanego podgrzewacza c.wu. 200l+ pompa ładująca podgrzewacz. Należy wykonać włączenie do istniejącej instalacji kotłowni ,należy przystosować automatykę kotła do sterowania pomp i zaworu mieszającego na włączeniu wody zimnej do podgrzewacza zamontować zawór bezpieczeństwa i naczynie przeponowe. Wszystkie złączki do węża w pomieszczenia technicznych i sanitarnych wyposażyć w izolatory przepływów zwrotnych HA. Woda zimna i ciepła w pomieszczeniach sanitarnych doprowadzona do baterii umywalkowych, zlewozmywakowych. Woda zimna doprowadzona do płuczek ustępowych i zaworów czerpalnych ze złączką do węża. Podłączenia wodociągowe wody zimnej i ciepłej od pionów do armatury czerpalnej prowadzone w bruzdach ściennych lub w posadzce. Urządzenia do przygotowywania ciepłej wody powinny umożliwiać okresową dezynfekcję termiczną instalacji c.w.u. Poziomy instalacji wody zimnej, prowadzone w pomieszczeniu wymiennikowni wykonać z rur PP-R w typoszeregu ciśnieniowego PN16. Przewody wody ciepłej wykonać z rur PP-R w typoszeregu ciśnieniowego PN20 z wkładką aluminiową typu STABI. W przypadku prowadzenia rur w warstwie podposadzkowej – należy dodatkowo dozbroić warstwę jastrychu. Przewody w kotłowni oraz wszystkie piony wykonać z rur stalowych nierdzewnych łącznie z armaturą odcinającą. Zaprojektowano zawory antyskażeniowe: - typ EA na odgałęzieniu zasilającym instalację hydrantową; - izolatory przepływów zwrotnych HA na zaworach ze złączką do węża w pomieszczeniach technicznych i sanitarnych. Przewody należy izolować w następujący sposób: przewody wody zimnej: - prowadzone w pomieszczeniach ogrzewanych - izolowane otulinami z wełny mineralnej w płaszczu z PVC, gr. 20 mm, przewody wody ciepłej i cyrkulacji: - prowadzone w pomieszczeniach ogrzewanych - izolowane otulinami z wełny mineralnej w płaszczu z PVC, gr. wg tabeli 1, - Instalację prowadzoną w warstwach podłogowych wody zimnej należy układać w rurach osłonowych typu peszel, instalację wody ciepłej i cyrkulacji – w izolacji ze spienionego polietylenu w osłonie z folii PVC o grubości 6 mm Kanalizacja sanitarna: Ścieki sanitarne z budynku odprowadzane są poprzez wewnętrzną instalację kanalizacji sanitarnej do istniejących studzienek kanalizacyjnych na istniejącym przyłączu kanalizacji sanitarnej. Wyposażenie sanitarne budynku stanowią umywalki, natryski, zlewozmywaki, miski ustępowe i wpusty podłogowe. Dla przewodów grawitacyjnych podposadzkowych należy wykonać rewizje (w odległości co 15m) w postaci przewodów zakończonych korkami na poziomie posadzki. Rewizje na dłuższych odcinkach kanalizacji podstropowych – jako trójniki zakończone korkiem. Skropliny z klimatyzatorów odprowadzić do najbliższego pionu kanalizacji sanitarnej. Wszystkie klimatyzatory wyposażone są w pompki skroplin. Po przepompowaniu skroplin pod strop odprowadzenie następuje grawitacyjnie do pionów instalacji kanalizacyjnej za pomocą rur z PVC-U o połączeniach klejonych. Mocowanie przewodów do konstrukcji stropów i ścian za pomocą typowych uchwytów. Przewody kanalizacji sanitarnej należy wykonać jak niżej: 1. podejścia – z rur polipropylenowych typ HT PLUS, 2. piony – z rur polipropylenowych typ HT PLUS, 3. skropliny z klimatyzatorów odprowadzane za pomocą rur PVC-U o połączeniach klejonych. 4. przewody kanalizacji podposadzkowej należy wykonać z rur PVC-U SN8 o gładkich ściankach zewnętrznych i wewnętrznych ze ścianką litą, jednorodną. Rury łączone na kielich wyposażony w fabrycznie montowane uszczelki. Ze względu na posadowienie kanalizacji powyżej poziomu wod gruntowych zaleca się zastosowanie rur z kielichami wydłużonymi (oznaczenie WK). Przejście przewodów kanalizacyjnych przez przegrody budowlane oraz pod ławami w tulejach ochronnych o średnicy większej co najmniej o dwie grubości ścianki przewodu. Przewody kanalizacji sanitarnej w ziemi układać na podsypce piaskowej gr. 15 cm. Obsypka i zasypka wykopów piaskiem z zagęszczeniem zasypki do ls=98. Badanie szczelności podejść i pionów poprzez obserwacje swobodnego przepływu wody z wybranych przyborów sanitarnych. Przepusty instalacyjne w ścianach i stropach między strefami pożarowymi powinny posiadać odporność ogniową o klasie wymaganej dla danej ściany lub stropu. Przepusty instalacyjne o średnicy powyżej 4 cm w ścianach i stropach pomieszczeń zamkniętych, dla których wymagana jest klasa odporności ogniowej nie niższa niż E I 60 lub R E I 60, a niebędących elementami oddzielenia przeciwpożarowego, powinny mieć klasę (E I) odporności ogniowej ścian i stropów tego pomieszczenia. Wszystkie przejścia przewodów przez przegrody budowlane wykonać w tulejach ochronnych. Przepusty przeciwpożarowe na rurach PP wykonane zostaną jako opaski przeciwpożarowe zgniatające – zgodnie z atestem Producenta. Przepusty gazoszczelne według paragrafu 234 warunków technicznych. 5.2. Instalacja hydrantowa Całość instalacji hydrantowej w projektowanym budynku zaprojektowano jako nawodnioną, zasiloną z miejskiej sieci wodociągowej poprzez istniejące przyłącze-po modernizacji. Ciśnienie wymagane dla hydrantów wewnętrznych zapewnione poprzez ciśnienie w sieci wodociągowej. W przypadku stwierdzenia braku wymaganego ciśnienia (po próbach ciśnienia wody na wykonanej instalacji hydrantowej), rezerwuje się montaż zestawów do podnoszenia ciśnienia w pomieszczeniu kotłowni. Instalację hydrantową wykonać z rur stalowych ocynkowanych wg PN-H-74200:1998. Połączenia przewodów gwintowane. Instalacja wodociągowa ppoż. wyposażona w mechaniczny sygnalizator przepływu. W przypadku przepływu wody w instalacji hydrantowej, odcinany jest przepływ wody dla instalacji do celów socjalno-bytowych – realizowany przez Elektrozawór DN32 odcinający z siłownikiem zamontowanym na przewodzie wodociągowym instalacji socjalnobytowej zgodnie z rysunkiem S1. Przewody instalacji hydrantowej powinny być układane w kierunkach prostopadłych i równoległych do ścian. W miejscach skrzyżowań instalacji ppoż. z przewodami elektrycznymi należy zachować odległość min. 0,05 m. Mocowanie przewodów do stropu i konstrukcji ścian za pomocą systemowych podpor i uchwytów z zabezpieczeniem akustycznym w postaci wkładek gumowych. 5.3.Instalacja centralnego ogrzewania. Nowo projektowana instalację włączyć i zasilić z istniejącej w piwnicy budynku kotłowni na olej opałowy Istniejący kocioł na olej opałowy i instalację kotłowni wyposażyć w urządzenia: pompa obiegowa elektroniczna Typu 25/80, zawór mieszający ,pompa cyrkulacyjna typu 25/40 , przed pompami zamontować filtry oraz armaturę odcinającą. Na rurociągach zasilających zamontować termometry. Instalację centralnego ogrzewania zabezpieczyć naczyniem przeponowym. Jako emitory ciepła zastosowano: - stalowe grzejniki płytowe z podłączeniem dolnym (OBUDOWA Z BLACHY GŁADKIEJ BEZ PRZETŁOCZEŃ) Grzejniki zasilane od dołu, z gałązek prowadzonych w ścianie (g-k lub murowanej). Lokalizacja grzejników jak w części graficznej projektu. Montaż wodnych grzejników przy ścianach gipsowo-kartonowych z wykonaniem odpowiedniej konstrukcji wewnątrz ścian ewentualnie montaż na konsolach stojących. Montaż grzejników przy ścianach żelbetowych i murowanych za pomocą wieszaków ściennych. Grzejniki zlokalizowane pod oknami należy montować na ścianach pod parapetami okiennymi, symetrycznie w stosunku do okien. Regulacja hydrauliczna instalacji za pomocą: - zaworów termostatycznych, - zaworów powrotnych na powrocie przy wszystkich grzejnikach, - zaworów równoważąco-odcinających regulowanych ręcznie przy rozdzielaczach i w pomieszczeniu kotłowni, Zawory termostatyczne i powrotne przy grzejnikach kątowe lub osiowe dla pionów i gałązek prowadzonych w ścianach oraz prostych dla pionów i gałązek prowadzonych po wierzchu ścian. Regulacja temperatury pomieszczeń za pomocą: - głowic termostatycznych przy zaworach grzejnikowych; Armatura odcinająca kulowa o połączeniach gwintowanych. Poziomy (tylko poziom Piwnica) i piony instalacji grzewczej wykonać z rur stalowych czarnych ze szwem produkowanych wg normy PN-80/H –74244 łączonych przez spawanie. Pozostałą instalacje wykonać z rur PE-RT/Al/PE-RT – średnice i rozprowadzenie przewodów zgodnie z rysunkami. Główne poziomy instalacji ze spadkiem 0,5-0,3% w kierunku kotłowni podwieszając je do stropu z wykorzystaniem systemów zamocowań. Mocowanie przewodów do przegród budowlanych powinno nie dopuszczać do powstawania i rozchodzenia się hałasu i drgań. Główne piony rozprowadzające prowadzone w szachtach instalacyjnych. Odcinki pionowe do pojedynczych grzejników oraz gałązki grzejnikowe starać się prowadzić w bruzdach ściennych (ściany murowane i gazobetonowe, nie będące p.poż.) oraz wewnątrz ścian gipsowo-kartonowych (względy estetyczne i montażowe). Przejście przewodów instalacji przez przegrody budowlane (nie będących ścianami oddzielenie ppoż.) w stalowych tulejach ochronnych, średnica tulei większa od średnicy rurociągu o dwie dymensje. Tuleja ochronna powinna być w sposób trwały osadzona w przegrodzie budowlanej. Przestrzeń między izolacją przewodu a tuleją ochronną powinna być wypełniona materiałem trwale plastycznym nie działającym korozyjnie na rurę, umożliwiającym jej wzdłużne przemieszczanie się i utrudniającym powstanie w niej naprężeń ścinających. W tulei ochronnej nie powinno znajdować się żadne połączenie rury przewodu. Przewody stalowe instalacji należy zabezpieczyć antykorozyjnie przez: - czyszczenie powierzchni stalowych, ręcznie lub mechanicznie szczotkami stalowymi do 2 o czystości wg PN-70/H-97052 - dwukrotne pomalowanie powierzchni farbą do gruntowania ftalową ogólnego stosowania - dwukrotne pomalowanie powierzchni emalią nawierzchniową ftalową ogólnego stosowania. Ciśnienie robocze instalacji wynosi 0,3 MPa, a dopuszczalna temperatura 90 oC. Po wykonaniu instalację należy poddać próbie ciśnieniowej wodnej na ciśnienie próbne 0,45 MPa. W kotłowni istniejącej należy uzupełnić system istniejącej automatyki tak aby obsługiwał nowoprojektowaną pompę. 5.4. Instalacja klimatyzacyjna. Wszystkie urządzenia i elementy do układów powinny pochodzić od jednego producenta urządzeń. Urządzenia zamówić z kompletną automatyką. Jednostka wewnętrzna - Klimatyzator ścienny z pompką skroplin +jednostka zewnętrzna wg rys. S.8,9. -Materiał Przewody freonowe wykonać z miedzi łączonej na lut twardy. Do celów chłodniczych używać tylko rur bez szwu (typu Cu DHP zgodnie z ISO 1337) odtłuszczonych i odtlenionych, nadających się do ciśnień roboczych co najmniej 3000 kPa. W żadnym wypadku nie wolno używać rur miedzianych klasy sanitarnej. -Izolacja Przewody freonu (ciecz i gaz) wewnątrz budynku zaizolować na całej długości izolacją przeciwkondensacyjna z kauczuku syntetycznego spienionego (odporna na temp 70oC) grubości min.25 mm. Na zewnątrz budynku, instalacja dodatkowo osłonić przed promieniami UV oraz warunkami atmosferycznym, np. z blachy ocynkowanej o grubości min. 0,7 mm . Branża Elektryczna 1. Dane techniczne - napięcie zasilania: 230/400V, - system sieci zasilającej: TN, - ochrona przed dotykiem pośrednim: szybkie wyłączenie napięcia w układzie TN-C-S, 2. Przedmiot i zakres opracowania Wykonanie obejmuje następujące rodzaje instalacji elektrycznych: - instalację gniazd wtykowych 230V i 400V - instalację oświetlenia - instalację zasilania urządzeń - instalację ochrony odgromowej budynku. - instalacje LAN. - instalację nagłośnienia i projekcji w świetlicy. - instalację alarmową - instalację telewizyjną - instalację oddymiania klatki schodowej 2.1. Główny wyłącznik prądu Główny wyłącznik prądu zainstalować w skrzynce na zewnątrz budynku, wyłącznik ten posiada funkcje wyłącznika pożarowego, współpracującego z przyciskiem p. poż.-GWP, który należy instalować na zewnątrz budynku przy wejściu głównym zgodnie z rysunkiem nr.E2. Wyłącznik w obudowie izolacyjnej w II klasie ochronności IP55 p/t koloru czerwonego z przyciskiem sterowniczym zwiernym. 2.2. Tablice i rozdział energii Budynek zasilany jest z sieci energetycznej z zewnętrznej linii n.n. z istniejącego przyłącza. Zapotrzebowanie na energię elektryczną to ok.30kW z przeznaczeniem na oświetlenie, zasilenie gniazd wtykowych, zasilenie urządzeń, klimatyzacji, itp. W razie potrzeby we własnym zakresie inwestor wystąpi o zwiększenie dotychczasowej mocy przyłączeniowej. Rozdzielnicę projektowaną TG instalować na wysokości 1.5m jako zamykaną z zamkiem patentowym, zabezpieczającym ją przed manipulacją i zasilić z istniejącego złącza kablowo-licznikowego. 2.3. Instalacja oświetleniowa Natężenia oświetlenia dla poszczególnych pomieszczeń przyjęto zgodnie z obowiązującą normą .W projektowanych pomieszczeniach zaprojektowano w głównej mierze oświetlenie świetlówkowe a jako źródła światła zastosowano świetlówki LED. W pomieszczeniach wilgotnych zainstalowane będą oprawy hermetyczne. W miejscach oznaczonych na rysunku zastosować oprawy awaryjne z podtrzymaniem 2h. Instalację oświetleniową należy wykonać przewodami YDY 3x1,5 mm2 YDY 4x1,5 mm2 układanymi pod tynkiem. Wyłączniki oświetlenia instalować na wys. 1,4 m od podłogi. W pomieszczeniach sanitarnych w wejściach do kanałów wentylacyjnych zamontować wentylatory kanałowe wyciągowe załączane wraz z oświetleniem. Projektowane oświetlenie zewnętrzne- naświetlacze LED o mocy 30W każdy(3szt.). 2.4. Instalacja gniazd wtykowych Gniazda instalować na wys. 30cm od podłogi w pomieszczeniach biurowych, świetlicy, pracowniach, w pomieszczeniach sanitarnych w pom. socjalnych, technicznych na wys. 1,4m od pow. posadzki.(ostateczne ustalenie wysokości w porozumieniu z inwestorem). W pomieszczeniach technicznych, socjalnych, sanitarnych-gniazda hermetyczne. Wszystkie gniazda zaprojektowano z bolcem ochronnym. Instalacje gniazd wtykowych 1-fazowych wykonać przewodem YDY 3x2,5mm2 . Instalacje gniazd wtykowych 3-fazowych wykonać przewodem YDY 5x2,5mm2. , YDY 5x4,0mm2,5x6,0mm2. Zamontować i doprowadzić zasilanie do wentylatorów wyciągowych oraz klimatyzatorów itp. 2.5 Ochrona przeciwprzepięciowa Instalację elektryczną objąć ochroną przeciwprzepięciową od skutków przepięć łączeniowych i atmosferycznych przy pomocy ochronników przepięciowych. Ochronniki przepięciowe kl. B,C należy zainstalować w tablicy głównej. 2.6. Ochrona przeciwporażeniowa Oprócz ochrony podstawowej przed dotykiem bezpośrednim, która stanowią obudowy i osłony urządzeń i aparatów oraz izolacja osprzętu instalacyjnego i przewodów, należy wykonać ochronę dodatkowa. Dodatkową ochronę przeciwporażeniową należy wykonać zgodnie z norma PN-91/E-05009 rozdzielając funkcję przewodu ochronno-neutralnego „PEN” na „PE” i „N”. W całym budynku instalacja dodatkowej ochrony przed porażeniem prądem elektrycznym jest zrealizowana w układzie TN-C-S. W związku z tym zaciski ochronne wszystkich urządzeń elektrycznych wymagających ochrony dodatkowej należy połączyć z szyną „PE” w tablicach rozdzielczych. W obwodach gniazd wtyczkowych ze stykiem ochronnym przewidziano dodatkową żyłę, która należy połączyć ze stykiem ochronnym gniazda wtyczkowego oraz z zaciskiem „PE” w rozdzielnicach. W przewodzie ochronnym nie wolno instalować bezpieczników ani łączników. Ochrona dodatkowa przed dotykiem pośrednim polega na samoczynnym wyłączeniu zasilania przy zwarciu, realizowana jest przez wyłączniki różnicowo - prądowe o czułości 30mA, zainstalowane w obwodach zasilających. 2.7. Instalacja połączeń wyrównawczych W celu wyrównania różnicy potencjałów na zamontowanych instalacjach projektuje się wykonanie instalacji połączeń wyrównawczych. Projektuje sie zamontowanie szyny wyrównawczej w dolnej części(wolnej) tablicy głównej typu GUS. Do wyżej wymienionej szyny przyłączyć należy wszystkie metalowe części czynne w budynku, urządzenie instalacji C.O, oraz rury instalacyjne. Po wykonaniu wszystkich prac związanych z instalacją wyrównawczą wykonawca sprawdzi uziemienie budynku i dostosuje do wartości zamierzonej Ruz <10ohma 2.8 Instalacja ochrony odgromowej budynku Otok budynku wykonać bednarki 25x4mm2 układanej na głębokości 60cm od pow. gruntu w odległości ok.0.8m od budynku. Do uziomu przyłączyć szynę wyrównawczą oraz przewód neutralny złącza kablowego. Zwody pionowe wykonać drutem ocynkowanym fi-8 mm2 w RL-22, do połączeń stosować zaciski krzyżowe. Zwody pionowe podpiąć za pomocą zacisków do blachy –pokrycie dachowe, oraz pozostałych części metalowych dachu (Uwaga! grubość blachy min.0.6mm, przy mniejszej gr. blachy należy wykonać na dachu zwody poziome z drutu fi-8mm.). Wykonać instalacje kominów dachowych przez wykonanie otoki czapki komina. Zaciski kontrolne wykonać na wysokości 80cm od pow. Gruntu w obudowie kontrolnej SK 30, lub w opasce z kostki betonowej wokół budynku Wszystkie połączenia spawów w gruncie zakonserwować preparatem ochronnym. 2.9. Instalacja nagłośnienia i projekcji w świetlicy. Wykonanie instalacji nagłośnienia świetlicy oparto o zestaw głośnikowy sufitowy - moc nominalna - 400W kąty promieniowania - 369°/180° (h/w) pasmo przenoszenia 3hz-1khz skuteczność 93db 1w/1m . Instalację wykonać kablami o przekroju 2x4,00mm2 cca - przewód pokryty czystą miedzią. Zestaw włączyć do amplitunera przystosowanego do mocy i parametrów zestawu głośnikowego. Dodatkowo stanowisko wyposażyć w laptop zgodny ze specyfikacją Inwestora. W świetlicy zaprojektowano projektor Full HD 1920x1080 montowany do sufitu. Do projektora doprowadzić 2xkabel hdmi ze stanowiska obsługi wyposażonego w laptop i amplituner. Do projekcji wykorzystywany będzie wysokiej jakości ekran dla projektora o wym. min. 203x152cm elektryczny. Instalację wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami. Wykonawca zobowiązany jest do uruchomienia i konfiguracji wszystkich urządzeń według zaleceń Inwestora. 2.10.Instalacja wewnętrznej sieci LAN. Na potrzeby budynku należy wykonać wewnętrzną sieć LAN spełniającą kategorie 6 / Klasy E. Punkty dostępu przewiduje się włączyć do projektowanej szafy “RACK” w pomieszczeniu świetlicy. W obiekcie znajdować się będzie 24 punktów dostępu do sieci. Włączenie punktów do sieci - gniazda RJ45 wykonać przewodem 4 parowy podwójnie ekranowany konstrukcji F/FTP o częstotliwości przenoszenia minimum 600MHz, kategoria 6 / Klasy E. Przewody sieci LAN prowadzić po budynku w RL18 oddzielone od przewodów zasilających - 1-fazowych (przewód YDY 3x2,5mm2). Gniazda teleinformatyczne typu „RJ45” natynkowe umożliwiające zmianę i rekonfigurację interfejsu zakończeniowego bez dokonywania prac montażowych i instalacyjnych w zakończeniu kabla instalacyjnego zgodne z wymaganiami dla okablowania. Istniejące w budynku urządzenia sieci LAN przenieść do projektowanej szafy RACK dostosowanej do ilości i parametrów urządzeń. Do budynku doprowadzone jest przyłącze światłowodowe. Istniejąca tablica/rozdzielnia komputerowa w pomieszczeniu świetlicy do wykorzystania w zasilaniu istniejących urządzeń sieci LAN w szafie RACK. Szafę RACK doposażyć w porozumieniu z informatykiem (ze strony inwestora)w urządzenia niezbędne do prawidłowego jej funkcjonowania. Wykonawca zobowiązany jest do uruchomienia i konfiguracji sieci i wszystkich urządzeń według zaleceń Inwestora. W całym obiekcie należy również zapewnić bezprzewodowy dostęp do Internetu poprzez Wi-Fi. 2.11. Instalacja alarmowa. Zaprojektowano do wykonania instalację alarmową w oparciu o nowoczesną centralę alarmową mikroprocesorową, umożliwiająca włączenie wszystkich elementów zaprojektowanej instalacji jak również rozbudowę instalacji o urządzenia zarówno przewodowe jak i bezprzewodowe(min. 64/ wejść i wyjść). Centrala z pamięcią zdarzeń, powiadamianiem(m.in.tel. itp.), gniazda do podłączenia syntezerów mowy, obsługa komunikatów głosowych, zabezpieczenie hasłem użytkownika, z podziałem na strefy. Zasilacz impulsowy , zabezpieczenie przeciwzwarciowe, układ ładowania i kontroli akumulatora, odłączanie rozładowanego akumulatora. Centralę zamontować w pomieszczeniu nr 1-1 w obudowie z akumulatorem. Należy zastosować akumulator bezobsługowy np.12V o pojemności 18Ah przeznaczony do awaryjnego zasilania systemów alarmowych. Centralę należy zasilić poprzez 1xwpust kablowy 230V, przewód YDYp 3x2,5mm p/t z wydzielonego obwodu z zabezpieczeniem w tablicy T-G. Na obiekcie zaprojektowano 14 czujek czujek ruchu PIR wysokiej jakości. Czujki PIR rozmieszczono w pomieszczeniach w budynku i skierowano na okna i drzwi wejściowe - wysokość montażu czujek to 2,3-2,4m od powierzchni posadzki. Manipulator alarmu z panelem LCD w metalowej skrzynce zamykanej na klucz zamontować w pomieszczeniu nr.1 tj. wiatrołapie-wysokość montażu to ok.1,3m od powierzchni posadzki. Wewnątrz budynku na korytarzu zamontowany będzie sygnalizator optyczno-akustyczny wewnętrzny-wysokość montażu to ok.2,3m od powierzchni posadzki. Na zewnątrz budynku zamontowany będzie sygnalizator optyczno-akustyczny zewnętrzny-wysokość montażu to ok.3,1m od powierzchni terenu przy budynku. Do wykonania instalacji zastosować przewód UTP kat.5e. W RL18. Wszystkie urządzenia wchodzące w skład systemu alarmowego powinny spełniać wymagania EN-50131 GRADE 3. Instalację wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami. Wykonawca zobowiązany jest do uruchomienia i konfiguracji wszystkich urządzeń według zaleceń Inwestora. 2.12. Instalacja telewizyjna Do każdego z gniazd RTV/SAT w budynku podłączyć przewód RG-6 CU 75 Om wyprowadzony do tablicy szafy/teletechnicznej -RACK, przewody włączyć do Multiswitcha poprzez wzmacniacz szerokopasmowy, z tablicy (wzmacniacza) wyprowadzić przewody (w odpowiedniej ilości) do zbiorczej anteny satelitarnej i anteny telewizji naziemnej zlokalizowanej na dachu budynku. Antena Satelitarna 80cm. KonwerterQuatro. 2.13. Instalacja oddymiania Obiekt wymaga zainstalowania systemu oddymiania klatki schodowej w celu utrzymania drogi ewakuacyjnej wolnej od zadymienia umożliwiającej bezpieczną ewakuację. Instalację oddymiania klatki schodowej zaprojektowano w oparciu o centralkę sterującą oddymiania na podstawie sygnału z czujek optycznych dymu lub ręcznych przycisków oddymiania (RPO-1). Centrala steruje siłownikami okien dachowych oddymiających i drzwi napowietrzających, umożliwiając wydostawanie się dymu. Centralka zasilana jest napięciem zmiennym 230V, natomiast na jej wyjściu napięcie robocze wynosi 24V prądu stałego. Centralka wyposażona jest w akumulatory pozwalające na pracę systemu przez 72 godziny po zaniku napięcia sieciowego. Zasilanie centralki systemu oddymiania, należy wykonać wspólnym przewodem HDGS 3x2,5mm2 wyprowadzonym z rozdzielnicy TG budynku. Na klatce schodowej projektuje się przyciski oddymiające RP0-1 służące do ręcznego załączenia centrali oddymiającej. Na piętrze umieszczony został przycisk przewietrzania LT pozwalający na przewietrzenie klatki schodowej w trakcie normalnej eksploatacji. Po oddaniu instalacji oddymiania do eksploatacji należy przeszkolić obsługę w zakresie jej obsługi i eksploatacji.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45453000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 2 200,00 PLN (słownie: dwa tysiące dwieście złotych) przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wniesione w: 2.1 pieniądzu; 2.2 poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 2.3 gwarancjach bankowych; 2.4 gwarancjach ubezpieczeniowych; 2.5 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359). 3. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem (z konta bankowego Wykonawcy na konto Zamawiającego) na konto w Banku Zachodnim WBK SA nr rachunku 08 1500 1331 1213 3001 4919 0000, z dopiskiem na przelewie: „Wadium w postępowaniu ZP.271.1.17.2017.IMO2 na wykonanie robót budowlano-sanitarno-elektrycznych w Wieżyczce Wschodniej w Zespole Zamkowo-Parkowym Radziwiłłów w Białej Podlaskiej” do dnia 27.09.2017 r. do godz. 12:00. 4. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w rozdz. VIII. ust. 3 niniejszej SIWZ, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). 5. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: 5.1 pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; 5.2 innej niż pieniądz – oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie, a jego kopia w ofercie. 6. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP. 7. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 8. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa PZP.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy PZP, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: 1.1. zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; 1.2. sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 1.3. zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 1.4. czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługę, której wskazane zdolności dotyczą. 2. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz od podwykonawcy, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w rozdz. VI. ust. 5 pkt. 5.4.-5.9 SIWZ. 3. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy pzp, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 w ust. 1 pkt 23 ustawy pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Oświadczenie może być złożone według wzoru zamieszczonego w załączniku nr 8 do siwz. 4. Oferta musi zawierać następujące oświadczenia i dokumenty: 4.1. wypełniony formularz ofertowy sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ, zawierający w szczególności: wskazanie oferowanego przedmiotu zamówienia, łączną cenę ofertową brutto, zobowiązanie dotyczące terminu realizacji zamówienia, okresu gwarancji, oświadczenie o okresie związania ofertą oraz o akceptacji wszystkich postanowień SIWZ i wzoru umowy bez zastrzeżeń, a także informację którą część zamówienia Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcy; 4.2. kosztorys ofertowy przygotowany zgodnie z przedmiarem robót załączonym do SIWZ; 4.3. oraz pozostałe dokumenty i oświadczenia wymienione w rozdz. VI ust. 1 pkt 1.1-1.5 SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach