Przetargi.pl
Wykonanie projektu zagospodarowania terenu Nad Popradem pomiędzy aleją spacerową, a rzeką Poprad w Muszynie oraz projekt dalszego zagospodarowania terenów na wzgórzu przy Ogrodach sensorycznych

Miasto i Gmina Uzdrowiskowa Muszyna ogłasza przetarg

  • Adres: 33-370 Muszyna, Rynek 31
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 18 4714009 , fax. 18 4777921
  • Data zamieszczenia: 2016-01-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto i Gmina Uzdrowiskowa Muszyna
    Rynek 31 31
    33-370 Muszyna, woj. małopolskie
    tel. 18 4714009, fax. 18 4777921
    REGON: 49189306100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.muszyna.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie projektu zagospodarowania terenu Nad Popradem pomiędzy aleją spacerową, a rzeką Poprad w Muszynie oraz projekt dalszego zagospodarowania terenów na wzgórzu przy Ogrodach sensorycznych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest projekt zagospodarowania terenu Nad Popradem pomiędzy aleją spacerową, a rzeką Poprad w Muszynie oraz projekt dalszego zagospodarowania terenów na wzgórzu przy Ogrodach sensorycznych. Obszar objęty zamówieniem przedstawiony jest na załączniku nr 1. 2. Określenie przedmiotu oraz zakresu zamówienia: Opis stanu istniejącego. Teren Nad Popradem. Obszar objęty opracowaniem jest niezabudowany i w znacznej mierze niezagospodarowany. Położony jest w strefie B uzdrowiskowej, bezpośrednio przylegający do strefy uzdrowiskowej A, w południowo-zachodniej stronie miasta, pomiędzy rzeką Poprad, a traktem spacerowym. Teren w stosunku do drogi jest obniżony. Obecnie teren jest zaniedbany i porośnięty trawą. Znaczna część terenu położona jest w terenach zagrożonych powodzią. Działki przewidziane pod zagospodarowanie: 267-7, 227-6, 226-2, 227-4, 227-3, 227-2, 2271-1, 1150-1, 227-8, 226-1, 206, 205, 201-1, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 204-3, 204-1, 204-5, 1151, 220-1, 220-2, 221-1, 222-1, 223-1, 242-1, 243-3, 243-4, 243-2, 242-2, 223-2, 222-2, 221-2, 216-2, 215-2, 214-2, 214-1, 215-1, 216-1, 217, 218, 219. Teren Ogrody sensoryczne. Teren zagospodarowany; ścieżkami spacerowymi, miejscami wypoczynku, strumykiem, altaną, wieżą widokową, nasadzeniami drzew, krzewów i kwiatów. Działki przewidziane pod zagospodarowanie: 170, 169, 167-2, 161-2, 159, 174-3, 295-1, 275-2, 278, 279-1, 284, 285, 286, 287, 288, 289, 290-6,290-3. Zagospodarowanie i cel opracowania Zaprojektowanie terenu rekreacyjnego winno wprowadzić nowy element wypoczynku i rekreacji miasta i pozwolić wykorzystać walory obszaru. Stanowić ma naturalny łącznik pomiędzy centrum kulturalno-rozrywkowym, pijalnią wody mineralnej i ogrodami. Poprzez wprowadzenie układu ścieżek, placyków, stawu, nowych nasadzeń drzew i krzewów ma maksymalnie wydobyć i podkreślić atrakcyjność tego miejsca. Obecność zieleni oraz dostępność do rzeki ma podkreślić atrakcyjność tego terenu. Zagospodarowanie przestrzeni publicznej ma na celu utworzenie przyjaznego miejsca do wypoczynku i rekreacji. Projekt winien mieć przyjazny charakter dla szerokiego grona społeczeństwa - w różnym wieku, różnych potrzebach wypoczynku, rekreacji i aktywności fizycznej na poziomie ponadlokalnym. W zagospodarowaniu obszaru należy wziąć pod uwagę przebieg wału przeciwpowodziowego, którego lokalizację przedstawiono na załączniku nr 2. Zagospodarowanie terenu Nad Popradem przede wszystkim ma zawierać: 1.Wał przeciwpowodziowy w km 52-200 - 52-850 - wpisujący się w sposób naturalny w zagospodarowywany teren np. w formie naturalnego wzniesienia. Linia możliwego zbliżenia wału do rzeki Poprad przedstawiona jest w zał. Nr 2. Z wału należy zaprojektować zejścia -wyjścia umożliwiające korzystanie z innych obszarów parku. 2.Staw rekreacyjny o nieregularnej linii brzegowej odzwierciedlającej jak najbardziej naturalne rozlewisko oraz bogatej roślinność. Staw oprócz roślinności ozdobnej powinien być obsadzony roślinnością filtrująca w celu utrzymania odpowiedniego stopnia czystości wody przy uwzględnieniu także technicznych możliwości oczyszczania wody. Powierzchnia stawu powinna umożliwić stworzenie dobrze funkcjonującej, naturalistycznej oazy pełnej roślinności i dzikich zwierząt (np. żab, traszek zwyczajnych, rzekotek). Staw należy urozmaicić: - ptasią wyspą owalna wyspa która w znacznej części linii brzegowej porośnięta będzie krzewami i szuwarami np. z trzciny pospolitej, pałki szerokolistnej oraz wierzby. Przeznaczeniem wyspy jest stworzenie miejsca dla kolonii lęgowych ptaków, które mają stanowić dodatkową atrakcję przyrodniczą. - wokół stawu rozścielać się mają miejsca do wypoczynku plaże zintegrowane z siecią alejek spacerowych okalających staw. Całość kompozycji ma mieć jak najbardziej naturalne ukształtowanie i charakter. - kładką- mostkiem łączącym brzegi stawu - malowniczo wpisanym w otaczający krajobraz - molo -taras widokowy nad taflą wody. 3.Trasa wśród drzew - trasa widokowa z tarasami widokowymi prowadząca po komfortowych mostach (kładkach) z poręczami i siatkami bezpieczeństwa rozpostarta pomiędzy istniejącymi drzewami nad Popradem. 4.Woliery z ptakami ozdobnymi - ptaki mają służyć poprawieniu estetyki i wzbogaceniu ogrodu, projektowana woliera musi być schludna, dobrze wykończona i ładnie zaaranżowana. Wsadzone drzewka, krzewy i inne elementy wyposażenia powinny poprawiać estetykę i wygląd. W opracowaniu terenu z wolierami należy przewidzieć w wkomponować w teren zaplecze do obsługi i utrzymania terenu z ptakami. 5.Budynki wymienione w Założeniach zagospodarowania 6.Remont parkingu przy Al. Zdrojowej. Całość terenu należy uzupełnić o różnorodne nasadzenia roślinne, system nawadniania oraz elementy małej architektury: ławki, stoliki, kosze, kamienne dekoracje : figury, donice, wazy itp. , oświetlenie parkowe i monitoring. Zamawiający oczekuje również propozycji autorów projektu Zagospodarowanie terenu Ogrodów sensorycznych 1.Istniejące ogrody sensoryczne ( ogród zdrowia, ogród zapachowo-dotykowy, ogród słuchowy, ogród smakowy, ogród wzrokowy) należy uzupełnić o kolejne ogrody tematyczne np. inspirowane naturalnym krajobrazem (np. skalny i leśny) czy też kolejne ogrody zmysłów: barwa - światło - cień (ogród biały, lila-róż, niebiesko-żółty, purpury i ognia, ogród cienia), woń - aromat - zapach (ogród zapachu, ogrody ziołowe, ogród róż - rozarium), szum - szelest - cisza (ogród traw), ogrody baśni i legend z wykorzystaniem postaci i legend o Muszynie ( czarownice, studnice, diabeł Boruta, harnicy) wzbogacony np. labiryntem z bukszpana. Nowo projektowane ogrody mają tworzyć z istniejącymi ogrodami barwną całość o różnorodnej stylistyce. 2.Obiekt usługowy - kawiarnia Całość terenu należy uzupełnić o ścieżki spacerowe, kąciki wypoczynku, system nawadniania roślin oraz elementy małej architektury: ławki, stoliki, kosze, kamienne dekoracje figury, donice, wazy itp., oświetlenie parkowe i monitoring. Zamawiający oczekuje również propozycji autorów projektu. Założenia: 1.Szczegółowy zakres opracowania projektowo-kosztorysowego obejmuje: a)sporządzenie koncepcji zagospodarowania terenów, b)sporządzenie projektów budowlanych wszystkich koniecznych branż wraz z niezbędnymi opiniami i uzgodnieniami umożliwiającymi uzyskanie pozwolenia na budowę, opracowanych zgodnie z przepisami Prawa budowlanego i spełniających wymagania Rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego. Projekty budowlane należy wykonać w ilości 6 egzemplarzy w formie pisemnej oraz 1 egzemplarza w formie elektronicznej (format: pdf, pliki o max. objętości do 10 MB); c)sporządzenie projektów wykonawczych, uzupełniających i uszczegóławiających projekty budowlane w zakresie i stopniu dokładności niezbędnym do sporządzenia przedmiaru robót, kosztorysu inwestorskiego, przygotowania oferty przez wykonawcę i realizacji robót budowlanych. Projekty te muszą zezwalać na realizację wszystkich robót budowlano-instalacyjnych bez dodatkowych opracowań. Projekty te muszą uwzględniać wymagania określone w § 5 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. nr 202 z dnia 16 września 2004 r., poz. 2072, z późn. zm.) - w ilości 6 egzemplarzy w formie pisemnej oraz 1 egzemplarza w formie elektronicznej (format: pdf, pliki o max. objętości do 10 MB); d)sporządzenie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, przez które należy rozumieć opracowania zawierające w szczególności zbiory wymagań niezbędnych do określenia standardu i jakości wykonania robót, w zakresie sposobu wykonania robót budowlanych, właściwości wyrobów budowlanych oraz oceny prawidłowości wykonania poszczególnych robót. Specyfikacje muszą uwzględniać wymagania określone w § 13 i 14 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego - w ilości 3 egzemplarzy w formie pisemnej oraz 1 egzemplarza w formie elektronicznej (format: pdf, pliki o max. objętości do 10 MB); e)sporządzenie przedmiarów robót, przez które należy rozumieć opracowania zawierające zestawienie przewidywanych do wykonania robót w kolejności technologicznej ich wykonania wraz z ich szczegółowym opisem, miejscem wykonania lub wskazaniem podstaw ustalających szczegółowy opis, z wyliczeniem i zestawieniem ilości jednostek miar robót podstawowych oraz wskazaniem podstaw do ustalania cen jednostkowych robót lub jednostkowych nakładów rzeczowych. Przedmiary muszą uwzględniać wymagania określone w § od 6 do 10 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego - w ilości 2 egzemplarzy w formie pisemnej oraz 1 egzemplarza w formie elektronicznej (format edytowalny np. DOC lub XLS, pliki o max. objętości do 10 MB); f)sporządzenie kosztorysów inwestorskich opracowanych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18.05.2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. z 2004 r. Nr 130, poz. 1389) - w ilości 2 egzemplarzy w formie pisemnej oraz 1 egzemplarza w formie elektronicznej (format: pdf, pliki o max. objętości do 10 MB). g)sporządzenie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ) - w ilości 2 egzemplarzy w formie pisemnej oraz 1 egzemplarza w formie elektronicznej (format: pdf, pliki o max. objętości do 10 MB); h)tabelę elementów scalonych - w ilości 2 egzemplarzy. i)uzyskanie w imieniu Zamawiającego na podstawie udzielonego pełnomocnictwa decyzji o pozwoleniu wodnoprawnym , pozwoleniu na budowę lub dokonanie ewentualnego zgłoszenia wykonania robót budowlanych j)uzyskanie zgody na dysponowanie nieruchomością na cele budowlane należy do Zamawiającego. Opracowana dokumentacja powinna być wykonana w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć. Dokumentacja winna być zaopatrzona w oświadczenie o jej kompletności. Dokumentacja powinna spełniać wszystkie wymogi konieczne do uzyskania pozwolenia na budowę. Przyjęte w trakcie projektowania rozwiązania technologiczne i materiały należy konsultować z Zamawiającym oraz uzyskać jego akceptację. Dokumentacja posłuży Zamawiającemu jako opis przedmiotu zamówienia do przetargu na roboty budowlane. Dokumentacja w swojej treści powinna określać parametry techniczne zastosowanych materiałów, urządzeń i wyposażenia oraz technologię robót w taki sposób, aby nie utrudniać uczciwej konkurencji. Projektant jest zobowiązany do opisywania proponowanych materiałów i urządzeń za pomocą parametrów technicznych, tzn. bez podawania ich nazw, znaków wskazujących na producenta. Warunkiem przystąpienia do wykonywania prac przewidzianych w ramach prac projektowych jest koncepcja w całości i bez uwag zaakceptowana przez Zamawiającego. Dokumentacja musi zostać opracowana zgodnie z wymaganiami ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz.U. z 2013r., poz.907) zwłaszcza zgodnie z: art. 7 ust.1 1. Zamawiający przygotowuje i przeprowadza postępowanie o udzielenie zamówienia w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wykonawców art. 29 ust. 2 Przedmiotu zamówienia nie można opisywać w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję art. 29 ust 3 Przedmiotu zamówienia nie można opisywać przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, chyba że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy lub równoważny Wytyczne dotyczące kosztu inwestycji: Koszt inwestycji nie może przekroczyć 5 000 000 PLN brutto.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 712000000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 3 000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych 00/100) 2.Wykonawca może wnieść wadium jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, tj.: 1)pieniądzu, 2)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3)gwarancjach bankowych, 4)gwarancjach ubezpieczeniowych, 5)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007r. Nr 42, poz. 275 ze zm.). 3.Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4.Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: 35 8809 0005 2001 0000 0648 0003 z dopiskiem: wadium dla przetargu Wykonanie projektu zagospodarowania terenu Nad Popradem pomiędzy aleją spacerową, a rzeką Poprad w Muszynie oraz projekt dalszego zagospodarowania terenów na wzgórzu przy Ogrodach sensorycznych 5.W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 6.W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy załączyć do oferty. 7.Niewniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Wysokość kary umownej
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.muszyna.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach