Przetargi.pl
Wykonanie projektu przebudowy i modernizacji strażnicy Ochotniczej Straży Pożarnej w Borzęcinie Dużym w gminie Stare Babice

Gmina Stare Babice ogłasza przetarg

  • Adres: 05-082 Stare Babice, Rynek 32
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 0-22 722 95 36 , fax. 0-22 722 95 36
  • Data zamieszczenia: 2013-08-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Stare Babice
    Rynek 32 32
    05-082 Stare Babice, woj. mazowieckie
    tel. 0-22 722 95 36, fax. 0-22 722 95 36
    REGON: 01327185500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.stare-babice.waw.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie projektu przebudowy i modernizacji strażnicy Ochotniczej Straży Pożarnej w Borzęcinie Dużym w gminie Stare Babice
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie, zgodnie z wytycznymi do projektowania zawartymi w pkt. 4 ust. 6 niniejszej SIWZ, pełnej dokumentacji przebudowy i modernizacji istniejącej strażnicy Ochotniczej Straży Pożarnej w Borzęcinie Dużym w gminie Stare Babice uwzględniającej wszystkie branże wraz ze wszystkimi uzgodnieniami i opracowaniami umożliwiającymi uzyskanie pozwolenia na budowę. 2. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia: 1) uzyskanie mapy do celów projektowych i uzgodnienia ZUDP 2) wykonanie badań geologicznych 3) wykonanie kompletnego projektu budowlanego w zakresie zgodnym z art. 34 ust. 3 ustawy z dnia 07.07.1994 r. Prawo Budowlane (DZ. U. z 2010 r. Nr 243 poz. 1623 z późn. zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25.04.2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. 2012. 462(R) uwzględniającego wszystkie branże wraz ze wszystkimi uzgodnieniami i opracowaniami umożliwiającymi uzyskanie pozwolenia na budowę 4) wykonanie inwentaryzacja zieleni i gospodarki drzewostanem 5) wykonanie projektu zagospodarowania działki wraz z projektem drogowym 6) uzyskanie decyzji lokalizacyjnej wjazdu (w przypadku konieczności) 7) uzyskanie warunków technicznych przyłączenia mediów (woda, kanalizacja, prąd, gaz) (w przypadku konieczności) 8) wykonanie i uzgodnienie projektów przyłączy (w przypadku konieczności) 9) wykonanie kompletnego projektu wykonawczego zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 02.09.2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (Dz. U. 2004 Nr 202 poz. 2072 z późn. zm.), w którym będą zawarte wszystkie opracowania branżowe 10) wykonanie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót oraz BIOZ zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 02.09.2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (Dz. U. 2004 Nr 202 poz. 2072 z późn. zm.) 11) wykonanie przedmiarów robót zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 02.09.2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (Dz. U. 2004 Nr 202 poz. 2072 z późn. zm.) 12) wykonanie kosztorysów inwestorskich opracowanych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18. 05. 2004 r. w sprawie metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno - użytkowym (Dz. U. 2004 Nr 130, poz. 1389) 13) wykonanie wszelkich badań, ekspertyz, pomiarów oraz uzyskanie wszelkich wymaganych przepisami prawa uzgodnień, opinii i sprawdzeń dokumentacji technicznej także nie wymienionych w niniejszej SIWZ, a koniecznych do prawidłowego wykonania dokumentacji projektowej i uzyskania pozwolenia na budowę 14) występowanie w imieniu Zamawiającego do wszystkich urzędów, instytucji z wnioskami o wydanie uzgodnień i decyzji 15) uzyskanie decyzji o pozwoleniu na budowę 16) wykonanie charakterystyki energetycznej budynku; 17) Dokumentacja projektowa powinna opisywać przedmiot zamówienia wykonanie robót budowlanych związanych z rozbiórka istniejącej oraz budową zaprojektowanej strażnicy za pomocą: a) cech technicznych i jakościowych, z zachowaniem Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub norm innych państw członkowskich EOG przenoszących te normy; b) w przypadku braku Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub norm innych państw członkowskich EOG przenoszących te normy Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić w kolejności: europejskie normy techniczne; wspólne specyfikacje techniczne; normy międzynarodowe; inne techniczne systemy odniesienia ustanowione przez europejskie organy normalizacyjne. c) w przypadku braku Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub norm innych państw członkowskich EOG przenoszących te normy oraz aprobat, specyfikacji, norm i systemów, o których mowa w ust. b Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić w kolejności: Polskie Normy; polskie aprobaty techniczne; polskie specyfikacje techniczne. d) Opisując przedmiot zamówienia za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w ust. a-c Wykonawca jest zobowiązany wskazać, że dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym i opisze sposób badania równoważności rozwiązań. e) Wykonawca może odstąpić od opisywania przedmiotu zamówienia z uwzględnieniem zapisów ust. a-c, jeżeli zapewni dokładny opis przedmiotu zamówienia poprzez wskazanie rozwiązań funkcjonalnych. 18) Dokumentacja projektowa musi zawierać optymalne rozwiązania funkcjonalno- użytkowe, konstrukcyjne, materiałowe i kosztowe oraz wszelkie niezbędne rysunki szczegółów i detali wraz z opisem. Dokumentacja powinna charakteryzować się dużym stopniem uszczegółowienia, aby umożliwić wykonanie robót budowlanych bez dodatkowych opracowań czy uzupełnień. Wszelkie braki i uzupełnienia dokumentacji Wykonawca usunie na własny koszt w ramach rękojmi za wady. 3. Warunki wykonania przedmiotu zamówienia: 1) Dokumentację projektową należy wykonać w 5 egzemplarzach (projekt budowlany i wykonawczy), pozostałą dokumentację w dwóch egzemplarzach oraz w wersji elektronicznej. 2) Kosztorys inwestorski musi być wydzielony w przekazanych dokumentach (wersja elektroniczna na osobnym nośniku), 3) Opracowana dokumentacja musi być kompletna z punktu widzenia celu, któremu ma służyć, zgodna z umową a także obowiązującymi przepisami i normami, 4) Wykonawca ma obowiązek konsultować z Zamawiającym stosowane w projekcie rozwiązania celem ich akceptacji bądź wniesienia ewentualnych uwag, 5) Wykonawca przed przystąpieniem do wykonania projektu przedstawi Zamawiającemu wstępną koncepcję projektu, 6) Wykonawca wykona projekt dopiero po zaakceptowaniu przez Zamawiającego przedstawionej koncepcji, 7) Wykonawca ma obowiązek dostarczenia Zamawiającemu projektu budowlanego i wykonawczego do oceny przed złożeniem ich w starostwie powiatu w celu otrzymania pozwolenia na budowę, 8) W przypadku zgłoszenia przez Zamawiającego ewentualnych uwag dotyczących wad projektu i życzeń Zamawiającego Wykonawca dokona niezbędnych korekt i uzupełnień w projekcie w ciągu 5 dni od momentu otrzymania tych uwag na piśmie, 9) Po ostatecznym zapoznaniu się z otrzymanym materiałem przez Zamawiającego i usunięciu przez Wykonawcę nieprawidłowości, o których mowa w ust. 8, Zamawiający zatwierdzi ww dokumentację i przekaże ją Wykonawcy celem złożenia w starostwie powiatu do uzyskania pozwolenia na budowę, 10) Protokół zdawczo-odbiorczy podpisany przez Zamawiającego przedmiotu zamówienia jest tylko potwierdzeniem przekazania projektu, lecz nie dowodem sprawdzenia jego kompletności i jakości. Nie stanowi podstawy do wystawienia faktury. 11) Protokół odbioru końcowego, który jest podstawą do wystawienia faktury VAT przez Wykonawcę, podpisany zostanie po otrzymaniu przez Zamawiającego pozwolenia na budowę, 12) Podpisanie protokołu odbioru nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za wszelkie wady dokumentacji projektowej, które ujawnią się po odbiorze. 13) Na wniosek Wykonawcy Zamawiający dostarczy oświadczenie o dysponowaniu gruntem pod inwestycję, wypełniony wniosek o pozwolenie rozbiórkę oraz pozwolenia na budowę i pełnomocnictwo dla Wykonawcy do reprezentowania Gminy Stare Babice przed właściwymi urzędami przy składaniu dokumentów niezbędnych do uzyskania pozwolenia na budowę oraz dokumentów u dostawców mediów, 4. Nadzór autorski 1) Wykonawca zobowiązany jest w ramach wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu zamówienia do sprawowania nadzoru autorskiego w okresie obowiązywania umowy pomiędzy Gminą Stare Babice, jako Zamawiającym, a Wykonawcą robót związanych z budową projektowanego obiektu. 2) Nadzór autorski sprawowany będzie zgodnie ze szczegółowym zakresem obowiązków i uprawnień dotyczącym nadzoru autorskiego określonym odnośnymi przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (DZ. U. z 2010 r. Nr 243 poz. 1623 z późn. zm.). 3) Nadzór autorski kończy się wraz z wypowiedzeniem umowy o ten nadzór przez którąkolwiek ze stron lub w momencie uprawomocnienia się pozwolenia na użytkowanie zrealizowanego dzieła. 4) W ramach nadzoru autorskiego Wykonawca będzie zobowiązany w szczególności do: a) udziału w naradach technicznych organizowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę (na budowie lub w innym uzgodnionym miejscu), na których zapewni kompetentny skład specjalistów uprawnionych do podejmowania decyzji; b) kontroli zgodności realizacji inwestycji z projektem w toku wykonywania robót budowlanych przez wykonawcę robót; c) uzgadniania możliwości i ocena zasadności wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie, a zgłoszonych przez kierownika budowy, inspektora nadzoru inwestorskiego lub Zamawiającego; d) udzielania stosownych porad wykonawcy robót i bieżącego wyjaśniania wszelkich wątpliwości powstałych w toku realizacji inwestycji; e) udziału w odbiorze inwestycji od wykonawcy robót - po otrzymaniu pisemnego powiadomienia od Zamawiającego. 5. Prawa autorskie 1) Wykonawca przenosi na czas nieoznaczony na Zamawiającego, w ramach wynagrodzenia ryczałtowego za wykonanie przedmiotu niniejszej zamówienia, autorskie prawa majątkowe do projektu oraz prawa majątkowe do projektu na odrębnych polach eksploatacji określonych w art. 50 ustawy z dnia 04 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2006 r. nr 90 poz. 631 z późn. zm.), 2) W ramach wynagrodzenia ryczałtowego za wykonanie przedmiotu zamówienia Wykonawca bezterminowo zezwala na wykonanie przez Zamawiającego zależnego prawa autorskiego w zakresie wykorzystania części składowych projektu z prawem ich przerabiania i uzupełniania do projektów rozbudowy, nadbudowy, przebudowy lub remontu zgodnych z przeznaczeniem budynku oraz miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego. 3) W przypadku, gdy Wykonawca będący stroną umowy, jest podmiotem mającym osobowość prawną, zapewnia on jednocześnie, że uzyskał od twórców projektu prawo rozporządzania autorskimi prawami majątkowymi w zakresie umożliwiającym zrealizowanie celu umowy. 6. Wytyczne do projektowania 1) Nowa strażnica a) Założenia ogólne Budynek jedno kondygnacyjny bez podpiwniczenia; Plac manewrowy przed budynkiem; Zachowany przejazd na zaplecze budynku; Możliwość przejazdu przez garaż na zaplecze budynku; W garażu i na placu manewrowym hydranty; Ogrodzenie wraz z bramą przesuwaną szerokości ok. 6 m; Podstawa pod syrenę alarmową (syrena na wysokości 14 m); Maszt flagowy. b) Hala garażowa Trzy stanowiska dla wozów bojowych o wymiarach min. 18 m x 4,5 m każde; Bramy garażowe o wymiarach min. wysokość 4,5 m i szerokości 4,0 m; Minimalna wysokość wewnątrz garażu - 5,5 m; Garaż wyposażony w min. 2 gniazda 380 V, 10 gniazd 220 V, umywalkę, kran do mycia garażu; Przy garażu magazyn o powierzchni ok. 30 m2. c) Część socjalna Dyżurka o powierzchni ok. 30 m2; Pokój biurowy ok. 12 m2; Szatnia dla 40 osób (czysta i brudna); Węzły sanitarny z natryskami. d) Sala szkoleniowa Powierzchnia ok. 100 m2; Pomieszczenie socjalno kuchenne ok. 10 m2; Szatnia dla gości; Węzeł sanitarny damski, męski i dla niepełnosprawnych; Część socjalna oddzielona od szkoleniowej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 742220001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium. Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę wadium w wysokości: 1 500 zł (słownie: jeden tysiąc pięćset zł) 2. Forma wadium. Wadium może być wniesione w następujących formach: 1) Pieniądzu 2) Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym 3) Gwarancjach bankowych 4) Gwarancjach ubezpieczeniowych 5) Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. 2007 Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 3. Wymagania Zamawiającego dotyczące wadium wnoszonego w formie gwarancji (poręczenia) W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji (poręczenia), gwarancja (poręczenie) powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: 1) Nazwę dającego zlecenie - Wykonawcy, Beneficjenta gwarancji (poręczenia) - Zamawiającego, Gwaranta (Poręczyciela) - banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji oraz wskazanie ich siedzib 2) Określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją (poręczeniem) 3) Kwotę gwarancji (poręczenia) 4) Termin ważności gwarancji (poręczenia) 5) Zobowiązanie Gwaranta (Poręczyciela) do zapłacenia kwoty gwarancji (poręczenia) na pierwsze pisemne żądanie Beneficjenta (Zamawiającego) zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: a) Odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub b) Nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub c) Zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy d) W odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, nie złożył dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 6) Gwarancja (poręczenie) muszą być podpisane przez upoważnionego przedstawiciela Gwaranta (Poręczyciela). Podpis musi być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację, tzn. czytelny lub złożony wraz z imienną pieczątką. 4. Miejsce i sposób wniesienia wadium. 1) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: 65 8015 0004 3000 1124 3030 0009 z dopiskiem WADIUM - Wykonanie projektu strażnicy Ochotniczej Straży Pożarnej w Borzęcinie Dużym w gminie Stare Babice 2) Wadium wnoszone w innych dopuszczonych przez Zamawiającego formach należy złożyć w formie oryginału wraz z pismem przewodnim w siedzibie Zamawiającego w sekretariacie Urzędu Gminy, pokój nr 18. UWAGA! Nie należy załączać oryginału dokumentu wadialnego do oferty. Do oferty prosimy o załączenie kopi potwierdzającej wniesienie wadium. 5. Termin wniesienia wadium. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważała za skuteczne tylko wówczas, gdy znajdzie się na rachunku Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 6. Zwrot wadium. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 p.z.p., tj. 1) Wszystkim Wykonawcom - niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4 a pzp. 2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza - niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 3) Na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert - niezwłocznie. 7. Ponowne wniesienie wadium. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 8. Utrata wadium. 1) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) Odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, 2) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 p.z.p., nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 p.z.p., lub pełnomocnictw chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.stare-babice.waw.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach