Przetargi.pl
Wykonanie instalacji OZE do produkcji energii cieplnej w Szkole Podstawowej w Łempicach poprzez dostawę i montaż gruntowej pompy ciepła

Gmina Ciechanowiec ogłasza przetarg

  • Adres: 18-230 Ciechanowiec, ul. Mickiewicza
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 862 771 145 , fax. 862 771 066
  • Data zamieszczenia: 2020-05-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Ciechanowiec
    ul. Mickiewicza 1
    18-230 Ciechanowiec, woj. podlaskie
    tel. 862 771 145, fax. 862 771 066
    REGON: 45067015000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ciechanowiec.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie instalacji OZE do produkcji energii cieplnej w Szkole Podstawowej w Łempicach poprzez dostawę i montaż gruntowej pompy ciepła
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż gruntowej pompy ciepła, zgodnie z załączoną dokumentacją (Załącznik nr 5 do SIWZ). Przewidziany do realizacji zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje m.in.: - dostawę, montaż i uruchomienie w oparciu o posiadaną dokumentację pompy ciepła (typ solanka/woda) o minimalnej mocy grzewczej 67,1 kW (1 moduł) z wymiennikiem gruntowym z sondami pionowymi, zasobnik buforowy o poj. 1000 dm3, automatyka sterująca, praca letnia, analiza energetyczna budynku, wbudowana funkcja pomiaru wytworzonego ciepła, program ECO, system zdalnego nadzoru i kontroli – zgłaszanie awarii, zdalna kontrola, zmiana parametrów pracy, rozsyłanie wieloadresowe, - wykonanie w obrębie obiektu przewodów instalacji w zakresie niezbędnym do połączenia i funkcjonowania wykonanej instalacji, - wykonanie izolacji termicznych, zgodnie z obowiązującymi normami, - wykonanie płukania i prób ciśnieniowych instalacji, - roboty ziemne – wykonanie odwiertów 16 szt. i ich wypełnienie, wykonanie studzienek zbiorczych – 2 szt., - instalacje elektryczne i automatyka, - roboty przygotowawcze i wykończeniowe związane z adaptacją pomieszczenia kotłowni na instalację pompy ciepła, - wymiana kotła olejowego na olejowy kocioł kondensacyjny, który przy parametrach pracy 50/30 stopni Celsjusza osiąga moc – min. 50,0 max. 67,0 kW, natomiast przy parametrach pracy 80/60 stopni Celsjusza osiąga moc – min. 47,1 max. 63,3 kW, - porządkowanie terenu (przywrócenie stanu pierwotnego), - wykonanie inwentaryzacji powykonawczej, - przeszkolenie co najmniej jednej osoby wyznaczonej przez Zamawiającego w zakresie prawidłowej i bezpiecznej obsługi instalacji oraz jej bieżącej konserwacji, - przekazanie Zamawiającemu Dokumentacji Powykonawczej Instalacji zawierającej co najmniej: schemat instalacji, instrukcję użytkowania instalacji napisaną w języku polskim, dokumentację wykonania prac geologicznych w celu wykorzystania ciepła Ziemi, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 6 grudnia 2016 roku w sprawie innych dokumentacji geologicznych (Dz. U. z 2016 r., poz. 2023) wraz załącznikiem „Operat geodezyjny”; protokoły badań i sprawdzeń z wynikiem pozytywnym, w tym: protokół szczelności instalacji hydralicznych, protokół pomiaru przepływów z dolnego źródła, protokół pomiaru instalacji elektrycznej i uziemiającej, Deklaracje zgodności lub certyfikaty bezpieczeństwa, atesty zgodności na wbudowane materiały, Karty techniczne zamontowanych urządzeń, Karty gwarancyjne zamontowanych urządzeń, Kartę gwarancyjną na wykonane roboty, Protokół przeszkolenia osoby wyznaczonej przez Zamawiającego w zakresie bezpiecznej obsługi instalacji wraz z przekazaniem instrukcji użytkowania, Kartę Regulacji oznakowania zamontowanej i uruchomionej gruntowej pompy ciepła zgodnie z wytycznymi Instytucji Zarządzającej Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020, Osiągnięcia wskaźnika produktu - liczba wybudowanych jednostek wytwarzania energii cieplnej z OZE - 1 szt., osiągnięcia wskaźnika rezultatu - szacowany roczny spadek emisji gazów cieplarnianych (tony równoważnika CO2) - na poziomie nie mniejszym niż 34,45 Mg, osiągnięcia wskaźnika rezultatu - dodatkowa zdolność wytwarzania energii cieplnej ze źródeł odnawialnych – na poziomie nie mniejszym niż 0,19 MWt, produkcja energii cieplnej z nowo wybudowanych instalacji wykorzystujących OZE – 194,73 MWht/rok. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa załącznik nr 5 do SIWZ - dokumentacja techniczno-projektowa stanowiąca załączniki do niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, która obejmuje: Projekt budowlany, Szczegółową Specyfikację Techniczną Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, Projekt robót geologicznych, Przedmiar robót (Załącznik nr 4 do SIWZ). Załączniki te stanowią integralną część SIWZ. 2. Przedmiot zamówienia określony został przy pomocy dokumentacji projektowej (zał. nr 5 do SIWZ) i przedmiaru robót (zał. nr 4 do SIWZ). 3. Realizacja prac objętych niniejszym przedmiotem zamówienia: - winna być zgodna z wymogami zewnętrznymi wynikającymi z uzyskanych zgód i pozwoleń na realizację zakresu rzeczowego objętego przedmiotem zamówienia, a zwłaszcza winna być zgodna z wydanymi decyzjami administracyjnymi oraz innymi, określonymi na podstawie przepisów prawa, - obejmuje w szczególności dostawę i montaż gruntowej pompy ciepła wraz z robotami towarzyszącymi oraz robotami wynikłymi w trakcie realizacji zamówienia, nie przewidzianymi w w/w dokumentacji projektowej, a koniecznymi do jej wykonania (roboty tymczasowe, towarzyszące, inne nieprzewidziane), w tym ma uwzględniać wszelkie koszty dodatkowe związane z realizacją przedmiotu zamówienia, - wykonawca własnym staraniem i na własny koszt zapewni montaż urządzeń, stosownie do wymagań producenta czy dostawcy urządzeń wmontowanych. 4. Do wykonania zamówienia wykonawcy zobowiązani są użyć materiałów i urządzeń fabrycznie nowych, w gatunku I, gwarantujących najwyższą jakość, o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż określone w dokumentacji projektowej. Występujące w opracowaniach nazwy, typy i pochodzenie produktów nie są dla wykonawców wiążące, przez co należy rozumieć, że zamawiający dopuszcza zastosowanie i przyjęcie do oferty produktów, materiałów i technologii równoważnych, pod warunkiem, że spełnione będą wymagania w zakresie standardów jakościowych oraz parametrów technicznych i technologicznych spełniających wymagania założone w dokumentacji projektowej i decyzjach administracyjnych zezwalających na realizację przedmiotu zamówienia. 5. Rozwiązania równoważne W przypadku użycia w SIWZ lub załącznikach odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt. 2 i ust. 3 pzp Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując dokumentację projektową powinien założyć, że każdemu odniesieniu o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt. 2 i ust. 3 pzp użytemu w dokumentacji projektowej wyraz „lub równoważne”. W przypadku, gdy w SIWZ lub załącznikach zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentacji projektowej. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez zamawiającego. Użycie w SIWZ lub załącznikach oznakowania w rozumieniu art. 2 pkt. 16 ustawy oznacza, że Zamawiający akceptuje także wszystkie inne oznakowania potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania. W przypadku, gdy Wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonego przez Zamawiającego oznakowania potwierdzającego, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania, Zamawiający w terminie przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany Wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonego oznakowania lub określone wymagania wskazane przez Zamawiającego. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR wskazujący na konieczność wykorzystania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach Zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu o ile zapewni to osiągnięcie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją projektową. 6. Wykonawca zobowiązany jest w ramach realizacji przedmiotu zamówienia: 1) wykonać zamówienie w oparciu o udostępnioną dokumentację projektową i uzyskane decyzje administracyjne; 2) do zapewnienia, aby tymczasowo składowane materiały, do czasu ich wbudowania, były zabezpieczone przed zniszczeniem, zachowały swoją jakość i właściwości oraz były dostępne do kontroli przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego oraz Zamawiającego, 3) Wykonawca odpowiedzialny jest za jakość i zgodność z warunkami zawartymi w dokumentacji projektowej i jakościowej dla przedmiotu zamówienia; 4) wykonać niezbędne oznakowania i zabezpieczenia miejsca wykonywania prac, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, projektami (jeśli są wymagane - wykonawca robót zleca we własnym zakresie). 7. Zamawiający zapewnia nadzór inwestorski nad realizacją zamówienia. 8. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. 9. Wykonawca zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia ilości robót z dokumentacją projektową. Z uwagi na to, że umowa jest umową ryczałtową w przypadku wystąpienia w trakcie prowadzenia robót większej ilości robót w jakiejkolwiek pozycji przedmiarowej nie będzie mogło być uznane za roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny brak w przedmiarze robót koniecznych do wykonania wynikających z dokumentacji projektowej nie zwalnia wykonawcy od obowiązku ich wykonania na podstawie projektu w cenie umownej. 10. Wszystkie działania Wykonawcy związane z realizacją i rozliczeniem zadania „Wykonanie instalacji OZE do produkcji energii cieplnej w Szkole Podstawowej w Łempicach poprzez dostawę i montaż gruntowej pompy ciepła” powinny być zgodne z warunkami umowy i SIWZ, dokumentacją techniczną, Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, przedmiarami robót, decyzjami administracyjnymi oraz obowiązującymi przepisami prawa. 11. Stosownie do treści art. 30 ust. 8 ustawy Pzp, Zamawiający informuje, że wymagania o których mowa w przywołanym przepisie, Zamawiający określił w dokumentacji technicznej i STWiOR stanowiących załącznik do SIWZ. 12. Zgodnie z art. 29. ust. 5 ustawy Pzp Zamawiający wymaga, aby podczas montażu uwzględnić wymagania osób niepełnosprawnych i dostępność dla nich elementów sterujących - montaż przeprowadzić w sposób zapewniający możliwość wykonywania czynności obsługowych dla osób niepełnosprawnych, w szczególności poruszających się na wózkach inwalidzkich.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 42511110-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 5 000,00 PLN (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: BS w Ciechanowcu nr rachunku: 54 8749 0006 0000 1241 2000 0070 z adnotacją „Wadium – Znak sprawy: RI.271.1.2020”. 4. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, zamawiający uzna wadium, które znajdzie się na rachunku bankowym zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 5. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancja musi być gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, sporządzoną zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) kwotę gwarancji, c) termin ważności gwarancji w formule: „od dnia …….– do dnia ………”, d) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze żądanie zamawiającego w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 6. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna, zamawiający wymaga dołączenia oryginału dokumentu wadialnego (gwarancji lub poręczenia) do oferty. 7. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą, począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert. 8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem przypadku określonego w art. 46 ust. 4a ustawy. 9. Zamawiający zwraca wadium wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa szczegółowych wymagań w ww. zakresie. Zamawiający dokona potwierdzenia spełniania ww. warunku na podstawie załączonego do oferty oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oferta złożona przez Wykonawcę powinna zawierać: 1) Formularz ofertowy, 2) Oświadczenie dot. spełniania warunków udziału w postępowaniu – Zał. Nr 2 do oferty; 3) Oświadczenie dot. przesłanek wykluczenia z postępowania – Zał. Nr 3 do oferty; 4) Zobowiązania podmiotu trzeciego w przypadku, gdy Wykonawca polega na zdolnościach innych podmiotów w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu – Zał. Nr 4 do oferty; 5) Pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy) 6) Potwierdzenie wniesienia wadium. 2. Wykonawca w celu potwierdzenia braku podstawy do wykluczenia, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2017 r. poz. 229). Wraz ze złożeniem oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej, Wykonawca może złożyć dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach