Przetargi.pl
Wykonanie badań jakościowych i ilościowych w ramach realizacji projektu pn. Diagnoza jakości usług publicznych na Ziemi Pleszewskiej

Miasto i Gmina Pleszew ogłasza przetarg

  • Adres: 63-300 Pleszew, Rynek 1
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. (062) 74 28 300 , fax. (062) 74 28 301
  • Data zamieszczenia: 2013-09-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto i Gmina Pleszew
    Rynek 1 1
    63-300 Pleszew, woj. wielkopolskie
    tel. (062) 74 28 300, fax. (062) 74 28 301
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pleszew.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wykonanie badań jakościowych i ilościowych w ramach realizacji projektu pn. Diagnoza jakości usług publicznych na Ziemi Pleszewskiej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie badań jakościowych i ilościowych w ramach realizacji projektu Miasta i Gminy Pleszew pn. Diagnoza jakości usług publicznych na Ziemi Pleszewskiej w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007-2013, którego głównym celem jest wzmocnienie zdolności jednostek samorządu terytorialnego w 6 gminach Powiatu Pleszewskiego (Miasto i Gmina Pleszew, Gminy: Czermin, Chocz, Dobrzyca, Gizałki, Gołuchów) do świadczenia usług publicznych o wysokiej dostępności i jakości.Przedmiot zamówienia składa się z dwóch następujących etapów: a)ETAP I Przedmiotem Etapu I jest wykonanie badań jakościowych. Badania jakościowe składają się z 3 modułów: Moduł I - badanie FGI, Moduł II - badanie IDI, Moduł III - raport z badań jakościowych. MODUŁ I - szczegółowy opis: -przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie badania jakościowego w postaci 3 zogniskowanych wywiadów grupowych (FGI); -wykonawca jest zobowiązany do przeprowadzenia badań empirycznych metodą FGI i dokonania transkrypcji wywiadów; -badanie jakościowe FGI należy przeprowadzić dla 3 obszarów tematycznych: usługi społeczne - edukacja, kultura, zdrowie, mieszkalnictwo, usługi techniczne - komunikacja, usługi komunalne, usługi administracyjne - np. decyzje, zezwolenia, opinie -badanie w każdym obszarów musi obejmować następujące zagadnienia: możliwość i zasadność zwiększenia zaangażowania podmiotów zewnętrznych (organizacji pozarządowych, podmiotów ekonomii społecznej, prywatnych przedsiębiorców, grup obywateli itp.) w świadczenie usług publicznych, społeczne zapotrzebowania na wybrane usługi publiczne, w tym priorytetyzacja potrzeb, możliwości zwiększenia koordynacji działań instytucji świadczących różne usługi na poziomie lokalnym, -badaniem mają zostać objęte 3 odrębne grupy, a każda grupa ma składać się z 12 osób. Do każdej grupy musi zostać przydzielony moderator. W skład grupy mają wejść przedstawiciele 6 gmin Powiatu Pleszewskiego (miasto i Gmina Pleszew, Gmina Chocz, Gmina Czermin, Gmina Dobrzyca, Gmina Gizałki, Gmina Gołuchów). Każdą gminę mają reprezentować 2 osoby (mieszkaniec gminy lub pracownik urzędu danej gminy); -wykonawca jest zobowiązany do dokonania wyboru poszczególnych przedstawicieli z 6 gmin Powiatu Pleszewskiego; -wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia pomieszczenia celem przeprowadzenia zogniskowanych wywiadów grupowych z zastrzeżeniem iż miejscem spotkań może być tylko Miasto i Gmina Pleszew; -wykonawca zobowiązany jest do powiadomienia wybranych osób o terminie i miejscu przeprowadzenia zogniskowanego wywiadu grupowego oraz do poinformowania Zamawiającego o terminie i miejscu spotkań poszczególnych grup w terminie do 5 dni kalendarzowych przed spotkaniem; -każda grupa ma zrealizować badania FGI w jednym obszarze tematycznym usług publicznych wskazanym przez Zamawiającego (moduł I tiret 3); -wykonawca w terminie do 5 dni kalendarzowych od podpisania umowy zobligowany jest do przedstawienia Zamawiającemu do akceptacji scenariuszy wywiadów grupowych dla poszczególnych obszarów tematycznych; scenariusze należy przekazać w wersji elektronicznej emailem na adres: liskowski@pleszew.pl lub w wersji papierowej do Sekretariatu Zamawiającego. -w terminie do 3 dni kalendarzowych Zamawiający zaakceptuje przekazany scenariusz wywiadu lub zgłosi swoje uwagi. Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić uwagi Zamawiającego w terminie do 2 dni kalendarzowych od daty ich przesłania. Poprawione scenariusze należy przekazać w wersji elektronicznej emailem na adres: liskowski@pleszew.pl lub w wersji papierowej do Sekretariatu Zamawiającego. MODUŁ II - szczegółowy opis: -przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie badania jakościowego w postaci 108 pogłębionych wywiadów indywidualnych (IDI); -wykonawca jest zobowiązany do przeprowadzenia badań empirycznych metodą IDI i dokonania transkrypcji wywiadów, -indywidualne wywiady pogłębione zostaną przeprowadzone dla następujących obszarów tematycznych: usługi społeczne - edukacja, kultura, zdrowie, mieszkalnictwo usługi techniczne - komunikacja, usługi komunalne usługi administracyjne - np. decyzje, zezwolenia, opinie; -badanie w każdym obszarów z obszarów musi obejmować następujące zagadnienia: możliwość i zasadność zwiększenia zaangażowania podmiotów zewnętrznych (organizacji pozarządowych, podmiotów ekonomii społecznej, prywatnych przedsiębiorców, grup obywateli itp.) w świadczenie usług publicznych, społeczne zapotrzebowanie na wybrane usługi publiczne, w tym priorytetyzacja potrzeb, możliwości zwiększenia koordynacji działań instytucji świadczących różne usługi na poziomie lokalnym; w każdym z obszarów wskazanych przez Zamawiającego (moduł II tiret 3) ma zostać przeprowadzone 36 wywiadów; -Zamawiający określa, że z każdej z wymienionych jst (Miasto i Gmina Pleszew, Gmina Chocz, Gmina Dobrzyca, Gmina Czermin, Gmina Gizałki, Gmina Gołuchów) udział w badaniu określonego obszaru tematycznego wezmą 3 osoby (tj. 1 pracownik JST, 1 przedstawiciel NGO, 1 przedstawiciel MSP); -Zamawiający założył, że każde badanie IDI zostanie wykonane 2 razy dla każdej osoby: -Pierwsza tura indywidualnych wywiadów pogłębionych ma służyć przygotowaniu problemów badawczych do badań ilościowych; -Druga tura indywidualnych wywiadów pogłębionych ma służyć formułowaniu wniosków i zaleceń końcowych do wdrożenia docelowego modelu zarządzania jakością usług publicznych; -wykonawca zobowiązany jest do dokonania wyboru poszczególnych przedstawicieli zgodnie z wymaganiami Zamawiającego; -wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia pomieszczenia celem przeprowadzenia indywidualnych wywiadów pogłębionych oraz do powiadomienia wybranych osób o terminie i miejscu przeprowadzenia badania IDI; -w terminie do 5 dni kalendarzowych od podpisania umowy Wykonawca zobligowany jest do przedstawienia Zamawiającemu do akceptacji scenariuszy dla I tury indywidualnych wywiadów pogłębionych; scenariusze należy przekazać w wersji elektronicznej emailem na adres: liskowski@pleszew.pl lub w wersji papierowej do Sekretariatu Zamawiającego. -w terminie do 3 dni kalendarzowych Zamawiający zaakceptuje przekazane scenariusze wywiadu lub zgłosi swoje uwagi. Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić uwagi Zamawiającego w terminie do 2 dni kalendarzowych od daty ich przesłania; poprawione scenariusze należy przekazać w wersji elektronicznej emailem na adres: liskowski@pleszew.pl lub w wersji papierowej do Sekretariatu Zamawiającego. -wykonawca zobligowany jest w terminie do 20 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy do przedstawienia Zamawiającemu do akceptacji scenariuszy dla II tury indywidualnych wywiadów pogłębionych; scenariusze należy przekazać w wersji elektronicznej emailem na adres: liskowski@pleszew.pl lub w wersji papierowej do Sekretariatu Zamawiającego. -zamawiający w terminie do 3 dni kalendarzowych zaakceptuje przekazane scenariusze wywiadu lub zgłosi swoje uwagi. Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić uwagi Zamawiającego w terminie do 2 dni kalendarzowych od daty ich przesłania. Poprawione scenariusze należy przekazać w wersji elektronicznej emailem na adres: liskowski@pleszew.pl lub w wersji papierowej do Sekretariatu Zamawiającego. MODUŁ III - szczegółowy opis:przedmiotem modułu jest sporządzenie raportu w terminie do 35 dni kalendarzowych od podpisania umowy zawierającego odpowiedzi na problemy badawcze wraz z rekomendacjami uwzględniającego badania jakościowe w formie zogniskowanych wywiadów grupowych (FGI) oraz badania jakościowe w formie indywidualnych wywiadów pogłębionych (IDI). Raport należy przekazać w wersji papierowej (3 egz.) i elektronicznej (format doc i pdf) na nośniku CD/DVD (3 szt.); Raport z badań jakościowych powinien zawierać co najmniej następujące elementy: -Cel badania. -Metoda badań oraz dobór próby. -Streszczenie z przeprowadzonych badań. -Analiza i wnioski z przeprowadzonych badań jakościowych FGI i IDI. -Odpowiedzi na następujące zagadnienia: możliwość i zasadność zwiększenia zaangażowania podmiotów zewnętrznych (organizacji pozarządowych, podmiotów ekonomii społecznej, prywatnych przedsiębiorców, grup obywateli itp.) w świadczenie usług publicznych, społeczne zapotrzebowania na wybrane usługi publiczne, w tym priorytetyzacja potrzeb, możliwości zwiększenia koordynacji działań instytucji świadczących różne usługi na poziomie lokalnym, Przedstawienie problemów badawczych do badań ilościowych. Sformułowanie wniosków i zaleceń końcowych do wdrożenia. Objętość raportu powinna wynosić co najmniej 2,5 arkusza wydawniczego. -zamawiający w terminie do 3 dni kalendarzowych zaakceptuje przekazany raport lub zgłosi swoje uwagi. Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić uwagi Zamawiającego w terminie do 2 dni kalendarzowych od daty ich przesłania i przekazać Zamawiającemu ponownie raport w wersji papierowej (3 egz.) i elektronicznej (format doc i pdf) na nośniku CD/DVD (3 szt.). b)ETAP II -przedmiotem etapu II jest przeprowadzenie badania ilościowego techniką wywiadu kwestionariuszowego zrealizowanego przez ankietera (PAPI) w miejscu zamieszkania respondenta; -celem badania jest postawienie diagnozy stanu jakości usług publicznych oraz wypracowanie optymalnych wskaźników do ich mierzenia, monitorowania i w konsekwencji wdrożenia docelowego modelu zarządzania jakością usług publicznych JST. Zakłada się, że projekt spełni cele: deskryptywne, czyli opisujące i diagnozujące stan usług publicznych (w grupach: społeczne, techniczne i administracyjne) w 6 gminach powiatu pleszewskiego; prognostyczne w zakresie przewidywania trendów rozwoju usług publicznych ze szczególnym uwzględnieniem usług w analizowanych grupach w perspektywie czasowej do roku 2024; rekomendujące nowe sytuacje i korzystne rozwiązania, które mają przyczynić się w istotny sposób do rozwoju i poprawy dostępności i jakości usług publicznych jednostek samorządu terytorialnego biorących udział w projekcie; -przedmiotem badania jest reprezentatywna próba (losowo-warstwowa) dorosłych mieszkańców Miasta i Gminy Pleszew, Gminy Chocz, Gminy Czermin, Gminy Dobrzyca, Gminy Gizałki i Gminy Gołuchów wybrana ze zbioru PESEL; UWAGA!!!! Dane ze zbioru PESEL muszą być pozyskane zgodnie z ustawą z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz. U. z 2006 r., Nr 139, poz. 993 ze zm.) -liczebność próby N=3000, przy czym należy zbadać po 500 respondentów z każdej z gmin określonych powyżej przez Zamawiającego; -założenia reprezentatywności próby: zakładany błąd oszacowania dla każdej z prób nie większy niż e=4,4%, poziomie ufności N=95%, procentowy udział zjawiska w populacji generalnej P=50% oraz odchylenia populacji od próby ze względu na płeć i wiek (w przedziałach 18-24, 25-34, 35-45, 45-54, 55-65 i 66 i więcej) nie większe niż 1 punkt procentowy; -tematyka badania: diagnoza stanu jakości usług publicznych świadczonych przez jst w następujących grupach: usługi społeczne - edukacja, kultura, zdrowie, mieszkalnictwo, usługi techniczne - komunikacja, usługi komunalne, usługi administracyjne. decyzje, zezwolenia, opinie; techniki analizy statystycznej: weryfikacja stawianych hipotez badawczych, szukanie związków i zależności między zmiennymi, formułowanie wniosków; -kwestionariusz powinien zawierać min. 35 pytań oraz nie mniej niż 150 zmiennych. W terminie do 47 dni kalendarzowych od podpisania umowy Wykonawca przekaże Zamawiającemu kwestionariusz badawczy; kwestionariusz należy przekazać w wersji elektronicznej emailem na adres: liskowski@pleszew.pl lub w wersji papierowej do Sekretariatu Zamawiającego. -Wykonawca w terminie do 3 dni kalendarzowych zaakceptuje przekazany kwestionariusz lub zgłosi swoje uwagi. Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić uwagi Zamawiającego w terminie do 2 dni kalendarzowych od daty ich przesłania; poprawiony kwestionariusz należy przekazać w wersji elektronicznej emailem na adres: liskowski@pleszew.pl lub w wersji papierowej do Sekretariatu Zamawiającego. -Wykonawca w terminie do 82 dni kalendarzowych od podpisania umowy zobowiązany jest do przekazania 6 raportów cząstkowych z badań ilościowych z każdej gminy N=500) - każdy w wersji papierowej (3 egz.) i elektronicznej (format doc i pdf) na nośniku CD/DVD (3 szt.). Równocześnie do każdego raportu cząstkowego Wykonawca przekazuje prezentację multimedialną, nie mniej niż 45 slajdów (zawierającą podsumowanie raportu) w wersji papierowej (3 egz.) i elektronicznej (format ppt i pdf) na nośniku CD/DVD (3 szt.). -Zamawiający w terminie do 3 dni kalendarzowych zaakceptuje przekazane raporty cząstkowe i prezentacje multimedialne lub zgłosi swoje uwagi. Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić uwagi Zamawiającego w terminie do 2 dni kalendarzowych od daty ich przesłania i przekazać Zamawiającemu ponownie raport i prezentacje multimedialne w wersji papierowej (3 egz.) i elektronicznej (format doc/ppt i pdf) na nośniku CD/DVD (3 szt.) -Wykonawca w terminie do 82 dni kalendarzowych od podpisania umowy zobowiązany jest do przekazania raportu końcowego z badań ilościowych dla całego badanego obszaru (N=3000) wraz z wnioskami i rekomendacjami. Raport końcowy należy przekazać w wersji papierowej (3 egz.) i elektronicznej (format doc i pdf) na nośniku CD/DVD (3 szt.); Raport końcowy z badań ilościowych powinien zawierać co najmniej następujące elementy: 1.Cel badania. 2.Metoda badań oraz dobór próby. 3.Streszczenie przeprowadzonych badań. 4.Analiza i wnioski z przeprowadzonych badań. 5.Rekomendacje i zalecenia do wdrożenia. Objętość raportu końcowego powinna wynosić co najmniej 2,5 arkusza wydawniczego. -Zamawiający w terminie do 3 dni kalendarzowych zaakceptuje przekazany raport lub zgłosi swoje uwagi. Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić uwagi Zamawiającego w terminie do 2 dni kalendarzowych od daty ich przesłania i przekazać Zamawiającemu ponownie raport końcowy z badań ilościowych dla całego badanego obszaru (N=3000) wraz z wnioskami i rekomendacjami w wersji papierowej (3 egzemplarze) i elektronicznej (format doc i pdf) na nośniku CD/DVD (3 szt.). Przedmiotowe materiały powinny zawierać informację, że zadanie jest realizowane przy współfinansowaniu ze środków Unii Europejskiej przyznanych w ramach Konkursu dotacji dla JST ogłoszonego przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego oraz logo Unii Europejskiej i logo POPT 2007-2013 wraz z informacją o współfinansowaniu projektu ze środków Unii Europejskiej, umieszczona proporcjonalnie do wielkości innych oznaczeń, w sposób zapewniający jego dobrą widoczność, zgodnie z treścią Podstawowych zasad oznakowania projektów finansowanych ze środków Programu Pomoc Techniczna 2007 -2013. (wzór przekazany zostanie przez Zamawiającego na etapie podpisywania umowy z wybranym wykonawcą).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 793100000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 87 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: nie dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.pleszew.pl/pleszewm/bip/zamowienia-publiczne.html
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach