Przetargi.pl
Wybór banku prowadzącego obsługę bankową budżetu Gminy Miasto Działdowo i jednostek organizacyjnych, w okresie od 2 września 2012r. do 1 września 2016r.

Burmistrz Miasta Działdowo ogłasza przetarg

  • Adres: 13-200 Działdowo, ul. Zamkowa 12
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 023 6970450 , fax. 023 6970402
  • Data zamieszczenia: 2012-05-31
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Burmistrz Miasta Działdowo
    ul. Zamkowa 12 12
    13-200 Działdowo, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 023 6970450, fax. 023 6970402
    REGON: 00052435800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.dzialdowo.um.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Wybór banku prowadzącego obsługę bankową budżetu Gminy Miasto Działdowo i jednostek organizacyjnych, w okresie od 2 września 2012r. do 1 września 2016r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: Wybór banku prowadzącego obsługę bankową budżetu Gminy Miasto Działdowo i jednostek organizacyjnych, w okresie od 2 września 2012r. do 1 września 2016r. 2. Rodzaj zamówienia: usługi. 3. Informacje ogólne: 1) Budżet Gminy Miasta Działdowo wg stanu na 16.05.2012 wynosi: a) Dochody - 58.041.334,54 zł, b) Wydatki - 59.948.653,54 zł, 2) Wykaz jednostek organizacyjnych Gminy Miasto Działdowo funkcjonujących w okresie prowadzenia postępowania przetargowego: a) Urząd Miasta Działdowo, b) Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Działdowie, c) Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Działdowie, d) Szkoła Podstawowa Nr 3 w Działdowie, e) Gimnazjum Nr 1 w Działdowie, f) Gimnazjum Nr 2 w Działdowie, g) Zespół Szkół Nr 2 w Działdowie, h) Samorządowy Zakład Budżetowy Miejska Służba Drogowa w Działdowie, i) Przedszkole Miejskie Nr 1 w Działdowie, j) Przedszkole Miejskie Nr 3 w Działdowie, k) Przedszkole Miejskie Nr 4 w Działdowie, l) Przedszkole Miejskie Nr 5 w Działdowie, 3) Dane ilościowe: a) bieżąca liczba rachunków 64, b) liczba przelewów w formie papierowej za poprzedni rok 84, c) liczba przelewów za rok poprzedni we własnym banku ok.8.890, do innych banków ok. 31.400, d) kwota roczna wpłat gotówkowych ok.3.422 tys. e) kwota roczna wypłat gotówkowych ok.1.545 tys. bez wypłat z pomocy społecznej, f) ilość blankietów czekowych ok. 950 rocznie, g) kwota wypłacanych świadczeń przez MOPS rocznie ok. 2.064 tys. zł dla ok. 4350 osób, 4) Materiały dotyczące budżetu miasta i sprawozdawczości są zamieszczone na stronie Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miasta Działdowo www.dzialdowo.um.gov.pl 5) Przedmiot zamówienia: a) otwarcie rachunku bankowego, b) prowadzenie rachunku bankowego z zachowaniem tajemnicy wynagrodzeń, c) przelewy zwykłe na rachunki w banku oferenta oraz w innych bankach, d) przelewy z wykorzystaniem drogi elektronicznej bezpośrednio z siedziby jednostki na rachunki w banku oferenta oraz w innych bankach, e) wydawanie blankietów czekowych lub składanie elektronicznych dyspozycji wypłaty, f) wydawanie zaświadczeń, g) wypłaty gotówkowe świadczeń pomocy społecznej, h) depozyty automatyczne, i) wypłaty gotówkowe , j) wpłaty gotówkowe, k) udzielenie kredytu krótkoterminowego w rachunku bieżącym budżetu gminy w trakcie roku budżetowego, dla Gminy Miasto Działdowo, w/wym. jednostek organizacyjnych oraz nowo powstałych jednostek organizacyjnych w trakcie realizacji zamówienia. W przypadku łączenia, przekształcania jednostek organizacyjnych lub powołania nowych, Wykonawca jest zobowiązanych do realizacji przedmiotowej usługi na warunkach zadeklarowanych w ofercie. 4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 1) otwarcie i prowadzenie rachunków bankowych podstawowych, pomocniczych, depozytowych, środków zewnętrznych w tym funduszy unijnych (otwarcie rachunków powinno nastąpić najpóźniej od dnia 1 sierpnia 2012r.), 2) realizacja poleceń przelewów w formie papierowej w banku Wykonawcy i innych bankach, 3) realizacja poleceń przelewów w formie elektronicznej w banku Wykonawcy i w innych bankach, 4) przyjmowanie wpłat gotówkowych w placówce bądź bezpośredni odbiór wpłat z kasy jednostek w formie zamkniętej (bezpieczna koperta) z zabezpieczeniem ich transportu, zgodnie z ustalonym harmonogramem, jeśli Wykonawca nie posiada placówki na terenie miasta, 5) dokonywanie wypłat gotówkowych w placówce bądź dowóz gotówki do kasy jednostek zgodnie z ustalonym harmonogramem z jednoczesnym zabezpieczeniem jej transportu, jeśli Wykonawca nie posiada placówki na terenie miasta, 6) udostępnienie elektronicznego systemu obsługi wraz z bezpłatnym przeszkoleniem pracowników wszystkich jednostek oraz usługą serwisową, przy czym system ten zapewni importowanie zleceń płatniczych z programu płacowego w kilku popularnych formatach, z zachowaniem tajemnicy wynagrodzeń, 7) możliwość sporządzania wyciągów bankowych poprzez elektroniczny system obsługi, bądź wydanie wyciągów z formie papierowej za dzień poprzedni do godz. 11-tej, 8) możliwość uzyskania informacji o stanie rachunków w dowolnym momencie dnia, 9) wydawanie blankietów czekowych bądź możliwość elektronicznej dyspozycji podjęcia gotówki, 10) wydawanie zaświadczeń i opinii, 11) codzienne, automatyczne (po godz. 16.00) lokowanie wolnych środków na lokatach na porę nocną i weekendowych na rachunku podstawowym Zamawiającego, 12) zapewnienie dokonywania operacji bankowych do ostatniego dnia roku kalendarzowego, 13) Wykonawca będzie dokonywał miesięcznej kapitalizacji odsetek od środków zgromadzonych na rachunkach bankowych, 14) Wykonawca stworzy możliwość lokowania wolnych środków znajdujących się na rachunku podstawowym Zamawiającego w postaci lokat terminowych, dla których oprocentowanie będzie negocjowane bezpośrednio przed założeniem lokaty, 15) Wykonawca stworzy możliwość wyliczania odsetek od poszczególnych sum na rachunku depozytowym, 16) Wykonawca jest zobowiązany do zwolnienia z prowizji od wszystkich wpłat gotówkowych dokonywanych przez interesantów na rachunki gminy i jednostek organizacyjnych, 17) Wykonawca jest zobowiązany do udzielenia kredytu w rachunku bieżącym na pokrycie przejściowego deficytu budżetu, na podstawie odrębnego wniosku Zamawiającego do wysokości w roku bieżącym 1.500.000,-zł, a w latach następnych do wysokości ustalanej corocznie w budżecie miasta. Oprocentowanie kredytu naliczane będzie w oparciu o stawkę WIBOR 1M ustaloną jako średnią notowań za miesiąc poprzedzający kolejny miesięczny okres odsetkowy powiększoną o stałą marżę banku. Odsetki będą naliczane od faktycznie wykorzystanych środków kredytu. Zapłata odsetek nastąpi do dnia 15 następnego miesiąca, na podstawie pisemnej informacji banku nadesłanej w terminie do 10 dnia następnego miesiąca. Spłata kredytu oraz spłata odsetek za m-c grudzień nastąpi najpóźniej do 31 grudnia roku budżetowego. 18) wymagania dotyczące zakresu usług świadczonych w ramach wypłat gotówkowych świadczeń pomocy społecznej dla klientów Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej: a) Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej powierza Bankowi wypłatę świadczeń pieniężnych dla osób zarejestrowanych w MOPS i zamieszkałych na terenie miasta, b) Wykonawca zobowiązuje się do utworzenia subkont beneficjentom MOPS, które będą zasilane środkami pieniężnymi MOPS, c) wszystkie wypłaty świadczeń dokonywane będą na terenie miasta Działdowo, od 23 do 31 dnia każdego miesiąca. Wyjątkiem może być m-c grudzień, gdzie wypłata odbywać się będzie od 15 do 23 dnia m-ca, zaś rozliczenie niepobranych świadczeń do 26 grudnia, d) Wykonawca wypłaca świadczenia osobom zarejestrowanym w MOPS z subkont klientów zgodnie z ich zasileniem i dniem wypłaty świadczenia, e) Wykonawca zobowiązuje się do wypłaty świadczeń z zachowaniem szczególnych zasad ochrony danych osobowych beneficjentów, uniemożliwiając osobom nieupoważnionym do wglądu w dane osobowe i kwotę wypłacanych świadczeń innych beneficjentów MOPS, f) celem ułatwienia obsługi interesantów, MOPS zobowiązuje się do sporządzenia pliku elektronicznego wypłat z podziałem na zasilenie poszczególnych subkont beneficjentów, rodzajem świadczeń i dniem wypłaty, g) MOPS zastrzega sobie możliwość wglądu w salda subkont petentów oraz w przypadku niepobrania świadczenia przez klientów MOPS, zwrotu przelanych środków z subkont na konto MOPS, h) MOPS zobowiązuje się do dostarczenia list w formie plików elektronicznych wypłat do Banku na dzień przed planowanym terminem wypłat oraz przelew środków na udostępnione w tym celu subkonto w przeddzień przed planowanym terminem wypłat, i) świadczenia wypłaca się uprawnionemu osobiście, po okazaniu dowodu osobistego lub osobie upoważnionej do odbioru świadczenia za inną osobę. W przypadku zagubienia dokumentu tożsamości dopuszcza się możliwość wypłaty świadczenia na podstawie zaświadczenia wydanego przez upoważniony do tego organ, j) Wykonawca w całości ponosi odpowiedzialność za wypłatę należnych świadczeń według zasilonych subkont. W przypadku zaistnienia jakichkolwiek wątpliwości co do autentyczności dokumentów stanowiących podstawę przelewu świadczeń oraz tożsamości osoby zgłaszającej się po odbiór świadczenia pieniężnego, bądź autentyczności upoważnienia należy niezwłocznie poinformować MOPS o zaistniałych wątpliwościach. Wypłata zakwestionowanego świadczenia może nastąpić po uzyskaniu pisemnej dyspozycji osoby upoważnionej, k) MOPS zastrzega sobie prawo zablokowania wypłaty w przypadku stwierdzenia okoliczności powodujących ustanie prawa do świadczenia osobie uprawnionej - przed dokonaniem wypłaty przez Bank, l) Wykonawca zobowiązuje się do dokonania zwrotu nienależnie przelanego zasiłku na konto MOPS na podstawie wystawionego przez niego dokumentu, odblokowanie wypłaty może nastąpić na podstawie pisemnej dyspozycji MOPS. 5. Wspólny Słownik Zamówień - CPV: 66110000-4 - usługi bankowe. 6. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. 7. Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej. 8. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. 9. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających. 10. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 11. Zamawiający nie przewiduje rozliczeń między Zamawiającym a Wykonawcą w walutach obcych. Rozliczenie nastąpi w PLN. 12. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu. 13. Zamawiający nie przewiduje zebrania Wykonawców. 14. Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy. 15. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom. 16. Wszelkie informacje przedstawione w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia przeznaczone są wyłącznie w celu przygotowania oferty i w żadnym wypadku nie powinny być wykorzystywane w inny sposób. 17. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za zapoznanie się z należytą starannością z treścią dokumentacji przetargowej oraz uzyskanie wiarygodnej informacji odnośnie warunków i zobowiązań, które w jakikolwiek sposób mogą wpłynąć na wartość lub charakter oferty.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 661100004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do postępowania obowiązany jest przed upływem terminu składania ofert, do wniesienia wadium w wysokości 10.000 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium winno zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert. Nie wniesienie wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą, lub wniesienie wadium po tym terminie skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 ze zm.). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w banku: Nr PKO BP O/Działdowo 08 1020 3583 0000 3302 0011 3696, z adnotacją: adium - Nr sprawy OR.271.4.2012 przed terminem składania ofert, z oznaczeniem Wybór banku prowadzącego obsługę bankową budżetu Gminy Miasto Działdowo i jednostek organizacyjnych, w okresie od 2 września 2012r. do 1 września 2016r. Kserokopię dowodu wniesienia wadium należy dołączyć do oferty. 5. Datą wniesienia wadium jest data uznania rachunku Zamawiającego. 6. W przypadku wadium wnoszonego w formie innej niż pieniądz, oryginał dokumentu gwarancji lub poręczenia należy złożyć wraz z ofertą, dokument ten zostanie zdeponowany przez Zamawiającego. Gwarancja bankowa lub ubezpieczeniowa musi mieć postać gwarancji bezwarunkowej, być ważna do czasu upływu terminu związania ofertą, określać Zamawiającego oraz zawierać stwierdzenie, że określona kwota pieniężna stanowi zabezpieczenie niezbędne do wzięcia udziału przez Bank w przedmiotowym postępowaniu. 7. Dokument poręczenia/gwarancyjny powinien przewidywać bezwarunkową utratę wadium na rzecz Zamawiającego w przypadkach określonych w ust. 8 i 9. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, 2) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 9. Ponadto Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust 1 ustawy, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. 10. Zamawiający zwraca wadium na zasadach określonych w art. 46 ustawy pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Prowizje
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.dzialdowo.um.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach