Przetargi.pl
„Utworzenie Centrum Przyrody i Techniki „BORSUK” poprzez remont, przebudowę i organizację zabytkowego zespołu dworca kolejowego w Murowie oraz zakup i dostawa mebli wraz z wniesieniem i montażem do budynku dworca PKP”

Gmina Murów ogłasza przetarg

  • Adres: 46-030 Murów, ul. Dworcowa
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 0-77 4214034 , fax. 0-77 4214032
  • Data zamieszczenia: 2019-04-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Murów
    ul. Dworcowa 2
    46-030 Murów, woj. opolskie
    tel. 0-77 4214034, fax. 0-77 4214032
    REGON: 53141317100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.murow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Utworzenie Centrum Przyrody i Techniki „BORSUK” poprzez remont, przebudowę i organizację zabytkowego zespołu dworca kolejowego w Murowie oraz zakup i dostawa mebli wraz z wniesieniem i montażem do budynku dworca PKP”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Zabytkowy dworzec PKP wpisany jest do rejestru zabytków województwa opolskiego pod nr 216/2014 decyzją z dnia 14.04.2014 r. i z tego względu podlega ochronie konserwatorskiej. 2.Zamawiający podzielił przedmiot zamówienia na części. Część nr 1 zamówienia: obejmuje wykonanie robót budowlanych, m. in.: Roboty budowlane w zakresie prac wewnętrznych dla budynku dworca PKP polegają na:  demontażu elementów wyposażenia ruchomego i stałego,  demontażu istniejącego zadaszenia na konstrukcji stalowej,  demontażu istniejących krat okiennych zewnętrznych,  skuciu istniejących tynków wewnętrznych,  zszyciu rys konstrukcyjnych,  demontażu stolarki drzwiowej i okiennej,  renowacji stolarki okiennej i drzwiowej,  wykonaniu wtórnej izolacji poziomej ścian fundamentowych – metodą iniekcji ciśnieniowej,  wymianie istniejących posadzek na gruncie,  wykonaniu nowych ścian działowych murowanych z bloczków z betonu komórkowego,  wykonaniu przemurowań istniejących ścian cegłami pełnymi ceramicznymi,  remoncie i konserwacji istniejących elementów konstrukcji drewnianych,  wykonaniu stropu ceramicznego gęstożebrowego,  wykonaniu sufitów podwieszanych w systemie suchej zabudowy GK,  wykonaniu nowych wypraw tynkarskich,  wykonaniu nowych powłok malarskich,  wykonaniu okładzin z płytek ceramicznych,  montażu stolarki drzwiowej i okiennej,  montażu schodów strychowych,  zabezpieczeniu okien przed obserwacją – zakres zgodny z opracowaniem rysunkowym,  wykonaniu elementów identyfikacji wewnętrznej budynku,  wymianie parapetów wewnętrznych,  montażu wycieraczek wewnętrznych,  montażu systemowych krat okiennych i drzwiowych wewnętrznych,  montaż wyposażenia ruchomego,  renowacji istniejących schodów i stopni kamiennych (zewnętrznych),  wymianie oświetlenia wraz z okablowaniem, wymianą instalacji wody, kanalizacji, co oraz wykonaniu nowej wentylacji mechanicznej, klimatyzacji. Roboty budowlane w zakresie prac wewnętrznych dla budynku wieży ciśnień polegają na:  demontażu elementów wyposażenia ruchomego i stałego,  demontażu istniejącego pokrycia dachowego,  demontażu warstw stropowych,  skuciu istniejących tynków wewnętrznych,  zszyciu rys konstrukcyjnych,  demontażu stolarki drzwiowej i okiennej,  renowacji stolarki okiennej i drzwiowej,  wykonaniu wtórnej izolacji poziomej ścian fundamentowych – metodą iniekcji ciśnieniowej,  wykonanie posadzek na gruncie,  remoncie i konserwacji istniejących elementów konstrukcji drewnianych i metalowych,  wykonaniu nowego pokrycia dachowego,  wykonanie obróbek blacharskich, rynien i rur spustowych,  wykonanie płotków śnieżnych,  wykonaniu nowych powłok malarskich – dot. elementów metalowych i drewnianych,  wykonaniu okładzin z płytek ceramicznych,  montażu stolarki drzwiowej i okiennej,  montaż wyposażenia ruchomego i stałego,  wykonaniu instalacji elektrycznej,  remoncie trzonu kominowego / wykonanie wentylacji grawitacyjnej. Przedmiotowe roboty budowlane w zakresie prac zewnętrznych polegają na:  wykonanie rozbiórek istniejących nawierzchni drogowych,  wykonanie rozbiórek istniejących krawężników oraz obrzeży chodnikowych,  demontaż istniejących wpustów drogowych – sztuk 5,  demontaż części ogrodzenia (panele stalowe na cokole betonowym),  demontaż budynków gospodarczych;  wykonanie korytowania pod projektowane nawierzchnie oraz instalacje – zakres zgodnie z opracowaniem rysunkowym,  montaż w miejscu zdemontowanych nowych wpustów drogowych,  montaż nowych krawężników drogowych oraz obrzeży chodnikowych,  wykonanie nowych podbudów pod ciągi piesze oraz zjazdy,  wykonanie remontu doświetli okien piwnicznych od strony ulicy Dworcowej,  wykonanie nowych nawierzchni dla dróg, zjazdów i chodników,  remont studni,  wykonanie odtworzenia istniejących schodów terenowych,  wykonaniu opaski z płukanych otoczaków wraz z obrzeżem i membraną przeciw przerostową (geowłóknina) – zakres zgodnie z opracowaniem rysunkowym,  montażu ławek, stojaka na rowery i koszy na śmieci wraz z wykonaniem fundamentów monolitycznych,  założeniu nowych i rekultywacja istniejących trawników po zakończeniu prac budowlanych,  montażu systemowych wycieraczek zewnętrznych. Część nr 2 zamówienia – „ Zakup i dostawa mebli wraz z wniesieniem i montażem do budynku dworca PKP” 1. obejmuje dostawę wyposażenia do budynku dworca PKP zgodnie z wykazem wyposażenia, który stanowi ( załącznik nr 13) do SIWZ. 2. Zamawiający wymaga aby, cały asortyment objęty przedmiotem zamówienia był fabrycznie nowy, wolny od wad technicznych i prawnych , dopuszczony do obrotu, gatunku I, spełnia normy jakościowe i użytkowe. 3. Parametry asortymentu opisane w załączniku nr 13 do SIWZ – przedmiotu zamówienia stanowią minimalne wymagania Zamawiającego. Szczegółowy zakres robót jest określony w projekcie budowlanym zamiennym do decyzji nr 353/2016 starosty Opolskiego z dnia 25 maja 2016 roku, opracowanym przez Biuro Projektów „INŻYNIERIA LĄDOWA” Magdalena Radlak z siedzibą przy ul. 1-go Maja 97/2, 45-355 Opole – opracowanie zbiorowe z 29 marca 2018 roku, Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót oraz przedmiarze robót stanowiących załączniki do niniejszej dokumentacji przetargowej. Na realizację przedmiotowego zadania została wydana decyzja nr 353/2016 Starosty Opolskiego z dnia 25 maja 2016 roku zatwierdzająca projekt budowlany i udzielająca pozwolenia na budowę, zmieniona decyzją Starosty Opolskiego z dnia 10 października 2018 roku. 7. Rozwiązania równoważne: 1) Jeżeli w SIWZ, dokumentacji projektowej , STWIORB lub przedmiarze robót znajdują się wskazania przykładowych systemów czy typów rozwiązań materiałowych lub produktów należy przyjąć, że zamawiający podają taki opis, dopuszcza zastosowanie innych produktów/materiałów, które posiadają parametry techniczne i jakościowe równoważne ze wskazanymi w dokumentacji. 2) Jeżeli SIWZ, dokumentacja projektowa, STWIORB lub przedmiar robót wskazywałby w odniesieniu do niektórych systemów, technologii, materiałów/produktów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie- Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza oferowanie systemów, technologii, materiałów/ produktów lub urządzeń równoważnych. Ewentualne podane w opisach nazwy własne nie mają na celu naruszenie art. 29 i 7 oraz 30 ust. 4 ustawy Pzp, a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań estetycznych, jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu estetycznego, technologicznego, wydajnościowego i funkcjonalnego założonego w ww. dokumentach. Wszystkie ewentualne nazwy własne i marki handlowe elementów budowlanych, systemów, technologii, materiałów/produktów i urządzeń zawarte w SIWZ, dokumentacji projektowej, STWIORB lub przedmiarze robót zostały użyte w celu sprecyzowania oczekiwań estetycznych, jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający informuje, że dopuszcza składanie ofert, w których poszczególne systemy, technologie , 3) urządzenia bądź materiały/produkty wymienione w powyższych dokumentach mogą być zastąpione systemami, technologiami, urządzeniami bądź materiałami/ produktami równoważnymi. Poprzez pojęcie równoważny należy rozumieć systemy, technologie, urządzenia bądź materiały/ produkty gwarantujące realizację robót zgodnie z ww. dokumentami oraz zapewniające uzyskanie parametrów estetycznych i technicznych nie gorszych od założonych w SIWZ, dokumentacji projektowej, 4) STWiORB oraz przedmiarze robót. Równoważne systemy , technologie, produkty/materiały i urządzenia muszą być dopuszczone do obrotu i stosowania zgodnie z obowiązującym prawem. Wykonawca, który zaoferuje technologie, systemy, produkty/materiały oraz urządzenia równoważne wymagające zmiany posiadanych decyzji, będzie musiał w ramach wykonania zamówienia w imieniu Zamawiającego, uzyskać wymagane własnym staraniem i kosztem, gwarantując jednocześnie wykonanie zamówienia w terminie wynikającym z SIWZ. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 5) Zgodnie z art. 30 ust. 4 Ustawy Pzp. Zamawiający opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt. 2 i ust. 3 ustawy Pzp wskazuje, iż dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Ilekroć w opisie przedmiotu zamówienia posłużono się wskazanymi odniesieniami Zamawiający po przedmiotowym wskazaniu dodaje sformułowanie „ lub równoważny”, 6) Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane rozwiązania spełniają wymagania określone przez Zamawiającego poprzez złożenie stosownych dokumentów. 7) Obowiązek Wykonawcy wykazania równoważności produktu jest obowiązkiem wynikającym z ustawy, który może być spełniony w jakikolwiek sposób pozwalający Zamawiającemu jednoznacznie stwierdzić zgodność oferowanych w ofercie systemów, technologii, materiałów/ produktów lub urządzeń z wymaganiami określonymi w SIWZ, co winno zostać wykazane na etapie składania ofert zawierających produkty równoważne. 8) W przypadku nie dołączenia dokumentów uwiarygadniających zastosowanie technologii, systemów, urządzeń i/lub materiałów/ produktów równoważnych Zamawiający uzna, że Wykonawca przedstawił w ofercie systemy, technologie, urządzenia i materiały/produkty opisane w SIWZ, dokumentacji projektowej, STWIORB i przedmiarze robót. 8. Harmonogram rzeczowo – finansowy Zamawiający wymaga opracowania przez Wykonawcę i uzgodnienia z Zamawiającym harmonogramu rzeczowo – finansowego. Treść harmonogramu winna zawierać podział robót objętych przedmiotem zamówienia na wyodrębnione technologiczne części, które będą podlegały odbiorom częściowym wraz ze wskazaniem ich wartości, określonych na podstawie kosztorysu ofertowego, dostarczonego Zamawiającemu najpóźniej na 2 dni przed podpisaniem umowy. Najpóźniej na 2 dni przed podpisaniem umowy Wykonawca ma przesłać Zamawiającemu do akceptacji harmonogram rzeczowo - finansowy. 9. Wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a dla części nr 1 zamówienia Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia : a) roboty ogólnobudowlane i montażowe, b) roboty związane z wykonywaniem instalacji centralnego ogrzewania, c) roboty związane z instalacją elektryczną, d) roboty związane z zagospodarowaniem terenu, e) roboty drogowe jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 i 25 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r.- Kodeks pracy ( Dz.U. z 2016r., poz. 1616 z późn. zm.), o ile nie są wykonywane przez osoby w ramach prowadzonej przez nie działalności. Wymóg ten nie dotyczy osób kierujących budową , wykonujących usługi geodezyjne. Obowiązek określony w pkt. 10 dotyczy także podwykonawców. Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy. Szczegółowe uregulowanie kwestii: sposobu dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a, uprawnień Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań, rodzaju czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia zawiera wzór umowy stanowiący załącznik nr 9 do SIWZ. dla części nr 2 zamówienia: 1.Wykonawca zobowiązuje się, że w trakcie trwania umowy pracownicy wykonujący czynności: transportowe i montażowe będą zatrudnieni na podstawie umowy o pracę realizując zamówienie w zakresie przedmiotu zamówienia. jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 i 25 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r.- Kodeks pracy ( Dz.U. z 2016r., poz. 1616 z późn. zm.). Obowiązek określony w pkt. 10 dotyczy także podwykonawców. Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy. Szczegółowe uregulowanie kwestii: sposobu dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a, uprawnień zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań, rodzaju czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia zawiera wzór umowy stanowiący załącznik nr 9A do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wysokość wymaganego wadium. Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w kwocie: dla części nr 1 zamówienia – 16.500,00zł (słownie: szesnaście tysięcy pięćset 00/100 złotych) dla części nr 2 zamówienia – 1.800,00zł ( słownie: jeden tysiąc osiemset 00/100 złotych ) 2. Wykonawca składający oferty na 2 części zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 18.300,00zł 3.Wadium może by wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej , z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). 4. Poręczenie lub gwarancja winne zawierać zapis uwzględniający wszystkie warunki zatrzymania wadium, określone w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp. Powinny również zawierać oświadczenie o bezwarunkowym zobowiązaniu do zapłaty wskazanej kwoty. W przeciwnym wypadku poręczenie lub gwarancja nie będzie spełniała wymagań Zamawiającego. 5.Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego, tj.: BS Łubniany 21 8897 0004 2001 0006 0163 0003 z dopiskiem: Wadium – „Utworzenie Centrum Przyrody i Techniki „BORSUK” poprzez remont, przebudowę i organizację zabytkowego zespołu dworca kolejowego w Murowie oraz zakup i dostawa mebli wraz z wniesieniem i montażem do budynku dworca PKP” - w części…… kserokopię przelewu załącza się do oferty. . W przypadku wniesienia wadium w poręczeniach lub gwarancjach, oryginał poręczenia lub gwarancji ma być dołączony do oferty wraz z kopią poręczenia lub gwarancji poświadczoną za zgodność z oryginałem. Oryginał poręczenia lub gwarancji nie może być trwale zszyty/ zbindowany z ofertą. 7. Beneficjentem gwarancji jest Gmina Murów ul. Dworcowa 2 46-030 Murów. 8. Zwrot lub zatrzymanie wadium następuje w przypadkach określonych w art. 46 ustawy Pzp. 9. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. W wymienionym przypadku, dołączenie do oferty kopii przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem koniecznym, ale nie wystarczającym dla stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie dokonuje określenia szczególnych warunków w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawcy są zobowiązani dołączyć do oferty sporządzonej na formularzu ofertowym:1) oświadczenia, o których mowa w rozdziale VI punkt 1 ( załącznik nr 2 i nr 3 do SIWZ).2) Pełnomocnictwo do podpisania oferty( w przypadku gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik). Pełnomocnictwo musi być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem - notarialnie.3) pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia ( w formie oryginału) - załącznik nr 4 do SIWZ. ( jeżeli dotyczy). 4) dokumenty rozwiązań równoważnych ( jeżeli dotyczy). 5) dokument wniesienia wadium. 3. Wykonawca w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp- wzór stanowi załącznik nr 7 do SIWZ.W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie, o którym mowa wyżej składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach