Przetargi.pl
Utwardzenie placu przy kompleksie Kajak- Polo i utwardzenie placu przy ul. Ogrodowej w Leśnej w ramach zadania NA CO DZIEŃ ZDROWO I NA SPORTOWO. MODERNIZACJA INFRASTRUKTURY SPORTOWO- REKREACYJNEJ W LEŚNEJ

Gmina Leśna ogłasza przetarg

  • Adres: 59820 Leśna, Rynek
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 757 211 239, , fax. 757 242 368
  • Data zamieszczenia: 2017-08-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Leśna
    Rynek 19
    59820 Leśna, woj. dolnośląskie
    tel. 757 211 239, , fax. 757 242 368
    REGON: 23082143400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.umlesna.nv.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Utwardzenie placu przy kompleksie Kajak- Polo i utwardzenie placu przy ul. Ogrodowej w Leśnej w ramach zadania NA CO DZIEŃ ZDROWO I NA SPORTOWO. MODERNIZACJA INFRASTRUKTURY SPORTOWO- REKREACYJNEJ W LEŚNEJ
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    W ramach zadania planuje się utwardzenie placów przy kompleksie Kajak- Polo i przy ul. Ogrodowej w Leśnej. Część I- dotyczy utwardzenia placu przy kompleksie Kajak- Polo w Leśnej zlokalizowanego na dz. nr 684. Zaprojektowano utwardzenie powierzchni placu, tj. wykonanie nawierzchni z kostki brukowej betonowej o grubości 8cm na podbudowie z kruszywa łamanego. Powierzchnia projektowanego placu wynosi 751,6 m². Plac od strony zachodniej, południowej oraz wschodniej ograniczony będzie opornikiem betonowym 12x25 cm, posadowionym na ławie betonowej z oporem, natomiast od strony północnej na całej długości placu nawierzchnia ograniczona będzie krawężnikiem betonowym 15x30 cm ułożonym na płask, posadowionym na ławie betonowej z oporem. Część II- dotyczy utwardzenia placu zlokalizowanego przy ul. Ogrodowej w Leśnej na działkach nr 749/73, 749/43, 749/9, 749/12, 749/17, 749/18, 749/56 oraz rozbiórki budynku usytuowanego na dz. nr 749/73 przy ul. Ogrodowej w Leśnej. Zaprojektowano utwardzenie powierzchni placu, tj. wykonanie nawierzchni z kostki brukowej betonowej o grubości 8 cm na podsypce piaskowej. Powierzchnia projektowanego placu wynosi 1554,0 m². Na części powierzchni projektowanego placu istnieją warstwy podbudowy tłuczniowej. W miejscu tym należy ułożyć kostkę brukową na podsypce piaskowej, profilując teren zgodnie z projektowanymi rzędnymi oraz spadkami. Na pozostałej części placu o nawierzchni gruntowej należy wykonać korytowanie, ułożenie warstwy podbudowy tłuczniowej oraz ułożenie kostki brukowej na podsypce piaskowej (wg rys. technicznych). W północno-wschodniej części placu zlokalizowany jest obecnie ogródek o powierzchni obniżonej w stosunku do powierzchni placu. W miejscu tym przewidziano wycinkę dwóch drzew owocowych, zdjęcie humusu i nawiezienie gruntu z zagęszczeniem (grunt z korytowania oraz wykopów pod ławy betonowe), dostosowując poziom terenu do poziomu placu. Następnie należy wykonać warstwę podbudowy tłuczniowej oraz nawierzchnię z kostki betonowej na podsypce piaskowej (wg, rys. 7 i 9). Za projektowanym ściekiem betonowym na długości istniejącego ogródka przewidziano uformowanie skarpy z wykorzystaniem zdjętego wcześniej humusu. Długość skarpy- 23,0 mb. Pozostały humus wywieźć w miejsce wskazane przez inwestora. Wzdłuż projektowanego ścieku, skarpy po stronie północnej oraz muru po zachodniej stronie placu przewidziano ograniczenie go krawężnikiem betonowym 15x30 cm posadowionym na ławie betonowej z oporem. Krawężnik wykonać w odległości ok. 1,0 m od muru. W pozostałych miejscach przewidziano wykonanie krawężnika betonowego 15x30 cm ułożonego na płask, posadowionego na ławie betonowej z oporem. Ponadto planuje się rozbiórkę wolnostojącego budynku gospodarczego zlokalizowanego w południowo-wschodniej części działki nr 749/73 przy ul. Ogrodowej w Leśnej. Przedmiotowy budynek to obiekt jednokondygnacyjny pochodzący z początku II połowy XX wieku, zrealizowany w technologii tradycyjnej, ściany grubości 25 cm z cegły ceramicznej pełnej bez docieplenia z tynkami zewnętrznymi. Dach jedno spadowy ze spadkiem 5%, o konstrukcji drewnianej pokryty papą na lepiku. Obiekt nie posiada żadnych instalacji, przyłączy i jest nieużytkowany od dłuższego czasu. Prace rozbiórkowe należy wykonać w jak najkrótszym czasie ze szczególną starannością. Projektuje się rozbiórkę ręczną z użyciem narzędzi pneumatycznych, oraz mechaniczną, z zastosowaniem specjalistycznych maszyn wyposażonych w osprzęt burzący. Prace należy realizować pod nadzorem osób uprawnionych. W pierwszej kolejności należy zdemontować i usunąć poza budynek wszelkie elementy wyposażenia oraz drzwi i okna. Kolejną czynnością będzie rozbiórka ścian działowych. Po tych czynnościach możliwe jest przystąpienie do rozbiórki zasadniczej konstrukcji budynku, dokonać demontażu stropodachu i ścian konstrukcyjnych. Po przeprowadzonej rozbiórce należy uporządkować teren. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią następujące załączniki: Załącznik nr 1 do SIWZ Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót Załącznik nr 2 do SIWZ Dokumentacje Projektowe Załącznik nr 3 do SIWZ Przedmiary robót 1. Dokumentacja ta jest załącznikiem do ogłoszenia o zamówieniu i jest dostępna na stronie internetowej zamawiającego. W przypadku, gdyby wykonawca nie posiadał dostępu do internetu, musi to zgłosić zamawiającemu. W takiej sytuacji dokumentacja projektowa będzie udostępniana (wypożyczana) wykonawcom w celu sporządzenia oferty. 2. Jeżeli dokumentacja projektowa lub specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót wskazywałaby w odniesieniu do niektórych materiałów i urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza składanie „produktów” równoważnych. Wszelkie „produkty” pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Poprzez zapis dot. minimalnych wymagań parametrów jakościowych, Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Tak więc posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, przy opisie przedmiotu zamówienia, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych w zakresie: a) gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj oraz liczba elementów składowych) z tolerancją ± 5%, b) parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, dane, hydrauliczne, charakterystyki liniowe) – minimalnych określonych w specyfikacji technicznej, c) parametrów bezpieczeństwa użytkowania – minimalnych określonych odrębnymi przepisami. Wszystkie produkty zastosowane przez wykonawcę muszą posiadać niezbędne, wymagane przez prawo deklaracje zgodności i jakości z europejskimi normami dotyczącymi określonej grupy produktów. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia. Będą one podlegały ocenie autora dokumentacji projektowej, który sporządzi stosowną opinię. Opinia ta będzie podstawą do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o akceptacji „równoważników” lub odrzuceniu oferty z powodu ich „nierównoważności”. 3. Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wszelkie czynności (np. wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie), które wykonują pracę w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r. poz. 1666, z późn. zm.), niezbędne do realizacji przedmiotu zamówienia, zgodnie z SIWZ wraz z załącznikami, przez cały okres wykonywania tych czynności w zakresie realizacji zamówienia. Tak więc wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem prac, czyli tzw. pracowników fizycznych. Wymóg nie dotyczy, między innymi osób kierujących pracami, wykonujących obsługę geodezyjną, dostawców materiałów. 4. Wykonawca zobowiązuje się w czasie trwania budowy, zapewnić na terenie budowy oraz ulicach przyległych do placu budowy, w granicach przekazanych przez Zamawiającego, należyty ład, porządek, przestrzeganie przepisów BHP, ochronę znajdujących się na terenie obiektów i sieci oraz urządzeń uzbrojenia terenu i utrzymywać je w należytym stanie technicznym, a po zakończeniu budowy uporządkować teren i przywrócić go do stanu sprzed inwestycji. 5. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej w miejscu, gdzie będą prowadzone roboty, w celu zapoznania się z terenem przyszłej budowy, stanem istniejącym i warunkami prac objętych przedmiotem zamówienia oraz zdobył wszelkie informacje, które mogą okazać się niezbędne do prawidłowej wyceny wartości robót. Wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy związanych z błędnym skalkulowaniem ceny lub pominięciem elementów niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu Umowy. Wizja lokalna przeprowadzona będzie na koszt Wykonawcy. 6. Wykonawca jest odpowiedzialny za staranne zaznajomienie się ze SIWZ, w tym również z wszelkimi zmianami do SIWZ sporządzonymi w okresie przetargowym, oraz za uzyskanie wiarygodnych informacji dotyczących poszczególnych warunków i obowiązków, które mogą w jakikolwiek sposób oddziaływać na sumę czy istotę oferty. 7. Wycena powinna uwzględniać wszystkie koszty i czynności niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z prawem i najlepszą wiedzą techniczną.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233200-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium. Wykonawca składający ofertę zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: Dla części I – 1 500,00zł; Dla części II – 2 500,00zł; Uwaga: w przypadku składania ofert przetargowych na dwie części zamówienia, wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w łącznej wysokości dla obu części czyli 4 000,00 zł. 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity: Dz. U. z 2007 r. Nr 42., poz. 275 z późniejszymi zmianami). 3. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji (dot. również poręczenia), gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: 1) Nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib; 2) Określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją; 3) Kwotę gwarancji; 4) Termin ważności gwarancji; 5) Zobowiązanie gwaranta do: „zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: a) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub b) nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub c) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy”; 6) Zobowiązanie gwaranta do: „zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a PZP, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 PZP, lub pełnomocnictw, i nie udowodnił do tej pory, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie”. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego prowadzony w Łużyckim Banku Spółdzielczym w Lubaniu Oddział w Leśnej numer rachunku 69 8392 0004 4200 1368 3000 0010 z adnotacją „Utwardzenie placu przy kompleksie Kajak- Polo i utwardzenie placu przy ul. Ogrodowej w Leśnej w ramach zadania NA CO DZIEŃ ZDROWO I NA SPORTOWO. MODERNIZACJA INFRASTRUKTURY SPORTOWO- REKREACYJNEJ W LEŚNEJ”- część ………. 5. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że środki zostały zaksięgowane na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 6. W przypadku złożenia wadium w innej formie niż pieniężna, oryginał dowodu wniesienia wadium przez wykonawcę musi zostać złożony wraz z ofertą. 7. Wykonawca, który nie wniesie wadium na okres związania ofertą zostanie przez Zamawiającego wykluczony z postępowania. 8. Wadium będzie zatrzymane i zwracane na warunkach określonych w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych. 9. Wadium w innej formie niż pieniądz należy, w formie oryginału, dołączyć do oferty, w osobnej kopercie z napisem „wadium”. Wadium wniesione przez jednego ze wspólników konsorcjum uważa się za wniesione prawidłowo.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: dowód wniesienia wadium, formularz ofertowy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach