Przetargi.pl
Utrzymanie zimowe przystanków tramwajowych, przystanków i pętli autobusowych komunikacji miejskiej w Elblągu.

Zarząd Komunikacji Miejskiej w Elblągu Sp. z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 82-300 Elbląg, ul. Browarna 90
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. (055) 230-79-00 , fax. (055) 234-79-01
  • Data zamieszczenia: 2010-10-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Komunikacji Miejskiej w Elblągu Sp. z o.o.
    ul. Browarna 90 90
    82-300 Elbląg, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. (055) 230-79-00, fax. (055) 234-79-01
    REGON: 17037206600000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: spólka z o.o.

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Utrzymanie zimowe przystanków tramwajowych, przystanków i pętli autobusowych komunikacji miejskiej w Elblągu.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem niniejszego zamówienia jest zimowe utrzymanie przystanków tramwajowych, przystanków i pętli autobusowych oraz pozimowe sprzątanie przystanków tramwajowych, przystanków i pętli autobusowych na terenie miasta Elbląga: 1.1.przystanki tramwajowe zlokalizowane są w ciągu układu komunikacji tramwajowejo łącznej powierzchni 5.758,02 m2. Przystanki usytuowane przy torach jako powierzchnie wydzielone - perony oraz w ciągach chodnikowych (poza jezdnią) oznaczone znakiem informacyjnym D - 17 na słupku lub na attyce wiaty. Powierzchnia zimowego utrzymania przystanku obejmuje wnętrze wiaty i teren dookoła niej. Wykaz lokalizacji przystanków tramwajowych do zimowego utrzymania stanowi załącznik nr 1do umowy, 1.2.przystanki autobusowe są zlokalizowane w ciągach ulic miasta o łącznej powierzchni 6.432,00 m2 są powierzchnią wydzieloną z chodnika ulic. Oznaczone są znakiem drogowym D - 15 na słupku lub na attyce wiaty. Powierzchnia zimowego utrzymania obejmuje wnętrze wiaty i teren dookoła niej. Wykaz lokalizacji przystanków autobusowych do zimowego utrzymania stanowi załącznik nr 2 do umowy, 1.3.pętle autobusowe stanowią wyodrębnione tereny dla postoju lub zawracania autobusów o łącznej powierzchni 2.500,00 m2. Wykaz lokalizacji pętli autobusowych do zimowego utrzymania stanowi załącznik nr 3 do umowy. 2.Szczegółowy zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia. 2.1 Zimowe utrzymanie przystanków tramwajowych, przystanków i pętli autobusowych obejmuje akcję czynną i akcję bierną: akcja czynna - polega na pełnym zimowym utrzymaniu obsługiwanych terenów poprzez usuwanie śniegu i błota pośniegowego, ubitej przymarzniętej do nawierzchni warstwy lodu i posypywanie piaskiem lub materiałem niwelującym śliskość przy równoczesnym lub osobnym wystąpieniu czynników pogodowych: opadów atmosferycznych, zawiei, śliskości. Wykonawca rozpoczyna akcję związaną z odśnieżaniem- nie później niż dwie godziny po rozpoczęciu intensywnych opadów śniegu lub trzy godziny po rozpoczęciu umiarkowanych opadów śniegu, posypywaniem- nie później niż dwie godziny po ustaniu opadów śniegu, akcja bierna - polega na utrzymaniu stałej gotowości do ewentualnego prowadzenia akcji czynnej. Akcja ta wprowadzana będzie w przypadku ustabilizowanych warunków pogodowych. O terminie zmiany z akcji czynnej na bierną i odwrotnie decyduje i powiadamia Zamawiający faksem lub telefonicznie. W przypadku nagłej zmiany warunków pogodowych (dużych opadów śniegu, marznącego deszczu) decyzję o zmianie z akcji biernej na czynną podejmuje Wykonawca niezwłocznie powiadamiając o tym Zamawiającego faksem lub telefonicznie. Zmiana z akcji czynnej na akcję bierną warunkowane jest wystąpieniem czynników pogodowych uzasadniającym taką zmianę. W zależności od warunków pogodowych Zamawiający ma prawo w każdym czasie zawiesić czynności związane z zimowym utrzymaniem i za okres ten nie przysługuje Wykonawcy wynagrodzenie. Po powiadomieniu o ponownym uruchomieniu przez Zamawiającego, zimowego utrzymania Wykonawca jest zobowiązany w ciągu dwóch godzin przystąpić do realizacji usługi. 2.2 Wywóz śniegu nastąpi w przypadku gdy zalegający śnieg stanowi utrudnienia dla ruchu pieszego. Decyzję w wywozie podejmuje Zamawiający informując Wykonawcę pisemnie. Wykonawca przystąpi do realizacji zadania w ciągu 24 godzin od otrzymania pisma. 2.3 Pozimowe sprzątanie przystanków i pętli polega na zebraniu z całej powierzchni przystanków i pętli materiałów niwelujących śliskość, a następnie ich unieszkodliwienie lub wykorzystanie gospodarcze. Wykonawca przystąpi do pozimowego sprzątania po otrzymaniu od Zamawiającego pisemnego powiadomienia o zakończeniu zimowego utrzymania. Usługa pozimowego sprzątania winna być zrealizowana w ciągu 14 dni licząc od dnia zakończenia zimowego utrzymania. Na wniosek Wykonawcy umotywowany panującymi warunkami pogodowymi Zamawiający może przedłużyć termin realizacji zamówienia. 2.4 Wykonanie robót Rozpoczęcie i zakończenie zimowego utrzymania będzie uzależnione od warunków atmosferycznych i decyzji Zamawiającego. Dzień rozpoczęcia i zakończenia okresu zimowego (okres rozliczeniowy) zostanie podany przez Zamawiającego i uzgodniony z Wykonawcą telefonicznie i pisemnie. Doba rozliczeniowa danego typu akcji zimowego utrzymania rozpoczyna się o godzinie 0?? i trwa do godziny 24??. Wykonawca będzie prowadził rejestr wykonywanych w ciągu doby czynności objętych zamówieniem oraz będzie rejestrował inne istotne zdarzenia mające znaczenie dla jego przebiegu. 2.5 Warunki techniczne realizacji przedmiotu zamówienia. 1. Prace związane z odśnieżaniem i niwelowaniem śliskości można prowadzić przy pomocy sprzętu specjalistycznego tj. pługów, piaskarek mechanicznych lub ręcznie. 2. Sprzęt powinien być przygotowany w sposób umożliwiający natychmiastowe użycie od chwili powzięcia decyzji o konieczności podjęcia zimowego utrzymania. 3. Do zimowego utrzymania przystanków należy użyć sprzętu lekkiego, którego masa całkowita wraz z osprzętem nie może przekroczyć dwóch ton. 4. Do odśnieżania pętli autobusowych, można użyć sprzętu cięższego którego masa całkowita wraz z osprzętem może przekroczyć dwie tony. 5. Pryzmowanie śniegu na przystanku lub poboczu drogi należy wykonywać w sposób nie powodujący utrudnień w ruchu pieszych, nie powodujący znacznego zwężenia przystanku lub pobocza oraz nie utrudniający dostępu do przejść dla pieszych. 6. Niedopuszczalne jest odkładanie śniegu z przystanków na jezdnię, 7. Prace związane z pozimowym sprzątaniem przystanków można prowadzić przy pomocy zamiatarek lub ręcznie. 2.6 Uwagi dla Wykonawcy 1. Wykonawca zobowiązuje się realizować usługę zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami sanitarnymi, ochrony środowiska oraz określającymi zasady stosowania środków chemicznych na ulicach i innych drogach publicznych. 2. Materiały niwelujące śliskość muszą posiadać pozytywną opinię wydaną przez Instytut Badawczy Dróg i Mostów w Warszawie lub Państwowy Zakład Higieny. 3.Materiał użyty do niwelowania śliskości nie może zawierać zanieczyszczeń ilastych, gliniastych i innych, które na mokrej nawierzchni powodują zwiększenie możliwości poślizgu i niszczą środowisko. 4. Zabezpieczenie prowadzonych robót przy odbywającym się ruchu na objętym robotami fragmencie przystanku, jak również zabezpieczenie uczestniczących w tym ruchu osób lub pojazdów należy do Wykonawcy. 5. Wykonawca będzie ponosić pełną odpowiedzialność za ewentualne szkody wynikłe wobec Zamawiającego i osób trzecich spowodowane wykonywaniem przedmiotu zamówienia. 6. Wykonawca poniesie koszty napraw lub wymiany elementów pasa drogowego oraz infrastruktury przystankowej uszkodzonych lub zniszczonych w wyniku wykonywanych prac.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 906000003
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 4 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http:// www.zkm.elblag.com.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach