Przetargi.pl
Utrzymanie zieleni na terenie Miasta Radomska

Miasto Radomsko ogłasza przetarg

  • Adres: 97500 Radomsko, ul. Tysiąclecia
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 446 854 571 , fax. 044 6854513, 6854521
  • Data zamieszczenia: 2016-12-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Radomsko
    ul. Tysiąclecia 5
    97500 Radomsko, woj. łódzkie
    tel. 446 854 571, fax. 044 6854513, 6854521
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Utrzymanie zieleni na terenie Miasta Radomska
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: Utrzymanie zieleni w Mieście Radomsko. Zamówienie podzielono na części: 1. wykonywanie usług agrotechnicznych polegających na pielęgnacji zieleni i utrzymaniu czystości w Parku Solidarności przy ul. A. Krajowej, na skwerach i zieleńcach oraz na terenie placówek oświatowych (szkoły i przedszkola podległe Miastu Radomsku) we wschodniej części miasta wraz z bieżącą obsługą tzw. „psich toalet”, strefy fitness oraz szaletu (Część I zamówienia), 2.wykonywanie usług agrotechnicznych polegających na pielęgnacji zieleni i utrzymaniu czystości w Parku Świętojańskim (część wschodnia parku) przy ul. Piłsudskiego, na skwerach i zieleńcach oraz na terenie placówek oświatowych (szkoły i przedszkola podległe Miastu Radomsku) w zachodniej części miasta wraz z bieżącą obsługą fontanny, placów zabaw, tzw. „psich toalet” oraz szaletu (Część II zamówienia). Park Świętojański jest wpisany do rejestru zabytków województwa łódzkiego, pod numerem rejestru A /147, co należy uwzględnić w trakcie realizacji prac przewidzianych do wykonania w niniejszym zamówieniu. Wszelkie wykonywane prace powinny być wykonywane z przestrzeganiem przepisów obowiązującego prawa. Osią podziału na wschodnią i zachodnią część miasta są ulice: Narutowicza i Krakowska. Wykonawca wykonując zabiegi pielęgnacyjne i usługi dotyczące sprzątania, winien mieć na uwadze, że parki, skwery i zieleńce jako wizytówka miasta muszą być otoczone szczególną troską i w każdym momencie należy się liczyć z oceną ich utrzymania. 3. utrzymanie zieleni w ciągach komunikacyjnych dróg będących w zarządzie Prezydenta Miasta Radomska oraz zieleni na działkach miejskich (Część III zamówienia) obejmujące: 1) wykonywanie usług agrotechnicznych polegających na pielęgnacji zieleni, koszeniu trawników i chwastów, koszeniu rowów w pasach drogowych oraz zbiorników wraz z uprzątnięciem terenu po koszeniu, odmładzaniu żywopłotów, pieleniu i odchwaszczaniu nasadzeń, porządkowaniu działek miejskich itp., 2) sprzątanie terenów zieleni z papierów, opakowań itp, 3) pielęgnację drzew, ścinanie i karczowanie drzew z uporządkowaniem terenu po wykonaniu prac, 4) pocięcie drewna o średnicy większej niż 10 cm (pnie, konary) pozyskanego z wycinki drzew (karczowania, ścinania, wykrotów i wyłomów) na kloce, dostarczenie i złożenie każdorazowo w miejsca wskazane przez Zamawiającego, znajdujące się na terenie miasta, 5) nowe nasadzenia drzew, krzewów oraz inne prace związane z utrzymaniem zieleni, wraz z przygotowaniem i zabezpieczeniem miejsca, służącego do przechowywania drzew zakupionych przez Zamawiającego, 6) dbałość o pale założone przy drzewach nasadzonych w okresie trwania umowy przez cały okres trwania umowy – prostowanie skrzywionych, wymiana i uzupełnianie taśmy mocującej, 7) nowe nasadzenia roślin jednorocznych i róż oraz stałe utrzymanie rabat kwiatowych. Każda z części zamówienia może być wykonywana przez innego wykonawcę lub wszystkie części przez jednego wykonawcę. Przedmiotem zamówienia są usługi powszechnie dostępne, o ustalonych standardach jakościowych – typowe w tej branży i możliwe do wykonania przez wszystkie podmioty działające w tej branży. W opisie przedmiotu zamówienia, tj. dla każdej części we wzorze umowy oraz w Szczegółowym opisie wykonania przedmiotu zamówienia, określono standardy jakościowe dotyczące wykonania przedmiotu zamówienia, pozwalające osiągnąć wymaganą przez Zamawiającego jakość. Przedmiot zamówienia generuje koszty cyklu swojego życia tj. koszty związane z wykonywaniem przedmiotu zamówienia, które wykonawca jest zobowiązany uwzględnić w cenie ofertowej. Koszty cyklu życia produktu zostały uwzględnione dla każdej części zamówienia w wynagrodzeniu ryczałtowym. W zaproponowanych cenach ryczałtowych i cenach jednostkowych należy uwzględnić wszystkie nakłady niezbędne do wykonania danego asortymentu usług, z uwzględnieniem opisów i parametrów podanych w szczegółowym opisie sposobu wykonania zamówienia zawartym w dodatkach do niniejszej SIWZ pozwalające osiągnąć cel oznaczony w umowie. Nakłady te winny obejmować również wszelkie koszty związane z formą wynagrodzenia, dopełnieniem obowiązków wynikających z przepisów prawnych, umowy i dodatków do niniejszej SIWZ. Ponadto zaoferowane przez Wykonawcę ceny stanowią ostateczny ekwiwalent w złotych za wykonanie danego asortymentu usług z zastrzeżeniem ustawowej zmiany stawki VAT. 3. Zakres i warunki realizacji zamówienia - szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, a w tym standardy jakościowe odnoszące się do wszystkich istotnych cech przedmiotu zamówienia tj. realizacji zamówienia zostały określone w dodatkach do niniejszej SIWZ: nr 1 a – druk formularza cenowego – wyliczenie cen ofertowych dla Części I zamówienia, nr 1 b - druk formularza cenowego – wyliczenie cen ofertowych dla Części II zamówienia, nr 1 c – druk formularza cenowego – wyliczenie cen ryczałtowych dla Części I zamówienia, nr 1 d – druk formularza cenowego – wyliczenie cen ryczałtowych dla Części II zamówienia, nr 1 e - druk formularza cenowego – wyliczenie cen ofertowych dla Części III zamówienia, nr 5a (Część I zamówienia) ,nr 5b (Część II zamówienia), nr 5c (Część III zamówienia) - wzory umów, nr 8a - szczegółowy opis sposobu wykonania przedmiotu zamówienia we wschodniej części miasta (Część I zamówienia), nr 8b - szczegółowy opis sposobu wykonania przedmiotu zamówienia w zachodniej części miasta (Część II zamówienia), nr 8c - szczegółowy opis sposobu wykonania przedmiotu zamówienia w zakresie utrzymania zieleni w ciągach komunikacyjnych na terenie miasta w roku 2017 (Standardy jakościowe wykonania przedmiotu zamówienia) (Część III zamówienia ), nr 9a - wykaz parków, skwerów, zieleńców oraz pozostałych obiektów objętych przedmiotem zamówienia we wschodniej części miasta (Część I zamówienia), nr 9b - wykaz parków, skwerów, zieleńców oraz pozostałych obiektów objętych przedmiotem zamówienia w zachodniej części miasta (Część II zamówienia ), nr 9c - wykaz terenów do koszenia w ciągach ulicznych i wykaz powierzchni rowów i zbiorników do koszenia (Część III zamówienia), nr 10a- wykaz prac i sadzonek do posadzenia wg projektu Zamawiającego we wschodniej części miasta (Część I zamówienia), nr 10b - wykaz prac i sadzonek do posadzenia wg projektu Zamawiającego w zachodniej części miasta (Część II zamówienia ), nr 10c - Wykaz żywopłotów i skupin roślin na 2017 rok (Część III zamówienia ), nr 11a - szczegółowy wykaz roślin do posadzenia na terenach zieleni we wschodniej części miasta (Część I zamówienia ), nr 11b - szczegółowy wykaz roślin do posadzenia na terenach zieleni w zachodniej części miasta (Część II zamówienia), nr 11c - Wykaz rabat w stałym utrzymaniu i szczegółowy wykaz roślin do nasadzeń w roku 2017 w ciągach komunikacyjnych (Część III zamówienia). Dotyczy Części I,II,III zamówienia: Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U z 2016 r. poz. 1666), w tym: 1) dla części I – co najmniej 2 osób zatrudnionych w pełnym wymiarze czasu pracy, 2) dla części II – co najmniej 2 osób zatrudnionych w pełnym wymiarze czasu pracy, 3) dla części III – co najmniej 2 osób zatrudnionych w pełnym wymiarze czasu pracy. W przypadku złożenia oferty na więcej niż jedną część, Wykonawca musi dysponować różnymi osobami dla każdej części. Zamawiający wymaga, aby czynności polegające na faktycznym wykonywaniu usług związanych z wykonaniem całego zamówienia o ile nie są (będą) wykonywane przez daną osobę w ramach prowadzonej przez nią działalności gospodarczej były wykonywane przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę, podwykonawcę na podstawie umowy o pracę. Rodzaj czynności (niezbędnych do wykonania zamówienia), co do których wykonania zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia: czynności pracowników obejmujące cały zakres rzeczowy usług niezbędnych do wykonywania całego zakresu usług będących przedmiotem zamówienia opisanych w SIWZ, tj. wykonujących czynności bezpośrednio związane w wykonywaniem przedmiotowych usług, czyli tzw. pracowników fizycznych, np. kosiarza, ogrodnika, pracownika sprzątającego, pielęgnującego zieleń. Wymagania zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, o których mowa w art 29 ust. 3a ustawy, osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności, w zakresie realizacji zamówienia, zostały określone we wzorach umów stanowiących Dodatki nr 5a,5b,5c do SIWZ Powyższe wymagania określają w szczególności: a) sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy, b) uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy, oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań, c) rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia. Na etapie realizacji umowy wykonawca (podwykonawca) zobowiązany będzie zgodnie z § 7 wzorów umów stanowiących dodatek nr 5a, 5b do SIWZ oraz § 5 wzoru umowy stanowiącego dodatek nr 5c do SIWZ złożyć stosowne oświadczenie dot. spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia. Zamawiający nie przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy, polegających na powtórzeniu podobnych usług, zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77310000-6

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 1) część nr I – 2 000,00 PLN (słownie: dwa tysiące złotych 00/100) 2) część nr II – 3 000,00 PLN (słownie: trzy tysiące złotych 00/100) 3) część nr III – 5 000,00 PLN (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100) 2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert wskazanym w pkt 16.1 SIWZ. 3. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w ESBANK Banku Spółdzielczym w Radomsku: Nr rachunku: 98 8980 0009 2001 0037 5283 0014 z dopiskiem: ,,Wadium – Utrzymanie zieleni na terenie Miasta Radomska Część nr…...............” Uwaga: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego. 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j.Dz.U. z 2016 r. poz. 359). 4. Jeżeli wadium zostanie wniesione w formie, o której mowa w pkt 3 ppkt 2-5 wówczas Wykonawca złoży oryginał dokumentu wystawiony na rzecz Zamawiającego w siedzibie Zamawiającego w Biurze Podawczym (przed upływem terminu określonego w pkt 16.1 niniejszej SIWZ) w trwale zamkniętym opakowaniu (np. kopercie) opisanym tak jak opakowanie z ofertą z dopiskiem „WADIUM”. Dokument ten musi zachować ważność przez cały okres związania ofertą i umożliwiać jednocześnie Zamawiającemu zrealizowanie swojego uprawnienia, nawet jeżeli zdarzenie stanowiące podstawę żądania wypłaty wadium zaistnieje w ostatnim dniu terminu związania ofertą. 5. W/w dokument musi zawierać w swojej treści oświadczenie poręczyciela lub gwaranta, że zobowiązuje się on do nieodwołalnej i bezwarunkowej wypłaty wadium na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty. Tym samym, wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres terminu związania ofertą w sposób dający Zamawiającemu pewność pełnego zaspokojenia jego roszczeń zarówno co do ich maksymalnego zakresu, jak również bezwarunkowej i nieodwołalnej ich realizacji na pierwsze pisemne żądanie wzywające do zapłaty, w przypadku wystąpienia okoliczności ustawowych uprawniających do zatrzymania wadium. 6. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu - przelewem, Wykonawca dołączy do oferty kserokopię wpłaty wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. Na poleceniu przelewu należy wpisać: ,,Wadium – Utrzymanie zieleni na terenie Miasta Radomska Część nr…...............” 7. Zamawiający będzie dokonywał zwrotu lub zatrzymania wadium zgodnie z zasadami określonymi w art. 46 ustawy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 29 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach