Przetargi.pl
Utrzymanie sygnalizacji świetlnych na terenie miasta Gorzowa Wlkp.

Miasto Gorzów Wlkp. ogłasza przetarg

  • Adres: 66-400 Gorzów Wielkopolski, ul. Sikorskiego 3-4
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 095 7355576 , fax. 095 7355612
  • Data zamieszczenia: 2014-04-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Gorzów Wlkp.
    ul. Sikorskiego 3-4 3-4
    66-400 Gorzów Wielkopolski, woj. lubuskie
    tel. 095 7355576, fax. 095 7355612
    REGON: 21096668000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.wrota.lubuskie.pl/umgorzow
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Utrzymanie sygnalizacji świetlnych na terenie miasta Gorzowa Wlkp.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia obejmuje: a)bieżące utrzymanie i konserwację sygnalizacji świetlnej, b) usuwanie awarii, naprawę i wymianę elementów sygnalizacji świetlnych,c) pomiary z zakresu instalacji elektroenergetycznych i przeglądy okresowe - zgodnie ze Specyfikacją Techniczną D-07.03.022, d) codzienny całodobowy dyżur, e) bieżące utrzymanie i konserwację sygnalizacji świetlnej zlokalizowanej na terenie Miasteczka ruchu drogowego przy ul. Paderewskiego w Gorzowie Wlkp.Utrzymanie obejmuje sygnalizacje świetlne zainstalowane na terenie miasta Gorzowa Wlkp. zgodnie z wykazem stanowiącym Część IV SIWZ. Wymaga się, aby na czas realizacji zamówienia Wykonawca był w posiadaniu oprogramowania niezbędnego do programowania sygnalizacji oraz podglądu pracy sygnalizacji. Prace objęte niniejszą ST polegają na całodobowym zapewnieniu ciągłej bezawaryjnej pracy i utrzymaniu we właściwym stanie technicznymi, funkcjonalnym oraz wykonaniu przeglądów wszystkich elementów sygnalizacji tj.: latarni sygnalizacyjnych, konstrukcji wsporczych (masztów, wysięgników), sygnalizatorów akustycznych, układów detekcji dla pojazdów i pieszych (pętle indukcyjne, wideodetekcja, przyciski dla pieszych), kanalizacji kablowej, studzienek, instalacji kablowej, zasilającej, sygnalizacyjnej sterującej, sterowników i szaf pomiarowo-zasilających oraz innego osprzętu niezbędnego dla zapewnienia właściwej pracy sygnalizacji. Za awarię sygnalizacji świetlnej będzie uważane każde uszkodzenie sygnalizacji, które nastąpiło w sposób nagły i niemożliwy do przewidzenia: wywołane zdarzeniami drogowymi lub innymi wypadkami, powstałe w wyniku wystąpienia gwałtownych czynników atmosferycznych, powstałe w wyniku wybryków chuligańskich, wywołane wyeksploatowaniem osprzętu, a także awarią kabli zasilających i sterujących. Czas przystąpienia do usunięcia usterek i awarii pracy urządzeń sygnalizacyjnych oraz zabezpieczenia sygnalizacji przed dalszym zniszczeniem ustala się na: -1 godzina przy zgłoszeniu w godzinach od 600 do 2000, -2 godziny przy zgłoszeniu w godzinach od 2000 do 600. Podczas prowadzenia prac obszar robót należy zabezpieczyć i oznakować zgodnie z obowiązującymi przepisami BHP i prawa o ruchu drogowym. Szczegółowy zakres prac bieżącego utrzymania i konserwacji sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach i przejściach dla pieszych obejmuje następujące czynności: a) codzienny objazd trasy sygnalizacji świetlnych w trakcie którego Wykonawca zobowiązany jest: -wykonać rzetelną ocenę stanu technicznego urządzeń i konstrukcji wsporczych sygnalizacji świetlnych poprzez wizualne sprawdzenie: właściwego kierunku ustawienia komór sygnałowych, pionowości masztów, słupów i fundamentów, uszkodzeń zewnętrznych sygnalizatorów, braku osłon, zabrudzeń lub pęknięć soczewek, defektów odbłyśników, przepalenia żarówek, wkładów LED, sprawdzenie kompletności i ułożenia pokryw studzienek kanalizacji kablowej, szaf sterowniczych, itp., - sprawdzić parametry i prawidłowość pracy sterownika sygnalizacji , z oceną poprawności realizacji założonego sterowania i wyświetlanych sygnałów (koordynacja, matryce kolizji, napięcia pracy, pakiety sterujące i wykonawcze oraz naprawa pakietów i układów),- wykonać bieżącą konserwację wszystkich elementów sygnalizacji świetlnych; tj. sprawdzenie stanu technicznego urządzenia, sprawdzenie poprawności działania sygnalizacji, sprawdzenie skuteczności działania przycisków oraz urządzeń realizujących program sygnalizacji, wykonanie pomiarów parametrów sieci kablowej sygnalizacyjnej i zasilającej, oczyszczenie soczewek sygnalizatorów, odnotowanie czynności w dokumentacji eksploatacyjnej urządzenia, jednorazowe dokonanie pomiarów ochrony przeciwpożarowej i pomiarów uziemień urządzeń sygnalizacyjnych wraz ze sporządzeniem i przekazaniem Zamawiającemu wyników. - zabezpieczenie uszkodzonej sygnalizacji świetlnych przed dalszym zniszczeniem, uszkodzeniem jak również usunięcie części uszkodzonej sygnalizacji stanowiących zagrożenie dla pojazdów i pieszych oraz tymczasowe oznakowanie miejsca,- utrzymać w czystości urządzeń i elementów sygnalizacji świetlnej wraz z szafami sterowniczymi, -zabezpieczenie antykorozyjne sygnalizacji (malowanie i usuwanie ognisk korozyjnych w miarę potrzeby),- zapewnić czytelność sygnałów świetlnych poprzez czyszczenie soczewek, daszków, kamer wideodetekcyjnych i innych elementów wymagających utrzymania w czystości - czyszczenie soczewek należy wykonać przynajmniej raz w miesiącu,- usunąć (naprawić) wykryte nieprawidłowości m.in. wymienić lub naprawić źródła światła rozproszonego lub skupionego - natychmiast po stwierdzeniu ich niedziałania , uzupełnić brakujące i wymienić uszkodzone uszczelki i soczewki sygnalizatorów, daszki, odbłyśniki, żarówki, wkłady LED, bezpieczniki itp.,- Wykonawca zapewni codzienny ciągły 24 h na dobę, dyżur telefoniczny serwisu sygnalizacji, także w niedziele, święta oraz pozostałe dni wolne od pracy, udostępniając przez cały okres obowiązywania umowy numer telefonu przeznaczony do przyjmowania zgłoszeń, Wykonawca udostępni numer telefonu komórkowego i zobowiązany będzie do ciągłego przyjmowania zgłoszeń telefonicznych i informacji automatycznie wysyłanych jako wiadomości SMS.- Materiały pochodzące z rozbiórki, pozostające w depozycie u Wykonawcy będą przechowywane w sposób zabezpieczający je przed warunkami atmosferycznymi (zaplecze magazynowe)- udzielanie informacji i opinii w zakresie działania programów sygnalizacyjnych,- wykonanie i przekazanie w formie pisemnej Zamawiającemu wyników. Wyszczególnienie prac zawiera Tabela Elementów Rozliczeniowych stanowiąca Załącznik do Formularza Ofertowego. W przypadku wymiany elementów sygnalizacji świetlnych na nowe Wykonawca zobowiązany jest udzielić pisemnej gwarancji i rękojmi na elementy na okres 24 miesiące oraz przedłożyć dokument gwarancyjny najpóźniej w dniu odbioru wbudowanego elementu. Wszystkie pomiary z zakresu instalacji elektroenergetycznych zostaną wykonane zgodnie z przepisami o eksploatacji urządzeń elektroenergetycznych - osobno dla każdej sygnalizacji. Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia Dziennika eksploatacji sygnalizacji z rejestracją wszystkich czynności dokonywanych na obiekcie łącznie z czynnościami konserwacyjnymi, Wykonawca gromadzi wszelkie dokumenty istotne dla funkcjonowania danego skrzyżowania. Wykonawca na każde żądanie przedkłada Zamawiającemu posiadaną dokumentację. Dokumentacja ta stanowi własność Zamawiającego i na koniec okresu umowy zostaje przekazana Zamawiającemu. Dzienniki należy prowadzić zgodnie z zasadami określonymi w Załączniki nr 3 do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. (Dz. U. z 2003 r. Nr 220, poz. 2181) w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach, pkt. 1.3- Zasady utrzymania sygnalizacji i pkt.9.2.- Dokumentacja techniczna. Dzienniki eksploatacji sygnalizacji należy na bieżąco uzupełniać o wpisy zgodnie z wymaganiami j.w. Bieżące utrzymanie i konserwacja sygnalizacji świetlnych na terenie Miasteczka ruchu drogowego w ilości:- sygnalizatory fi 200 ;3 komorowe - 3 szt.,- sygnalizatory fi 200 ;2 komorowe - 6 szt.,- sygnalizator fi 200 ;1 komorowy - 1 szt., będzie polegała na wizualnym sprawdzeniu stanu i poprawności działania zainstalowanej sygnalizacji, oczyszczeniu zewnętrznych części z wszelkich zanieczyszczeń, kurzu, błota itp., usuwania napisów i rysunków (grafitti), naklejek i ogłoszeń (z wyłączeniem piktogramów i naklejek fabrycznych). Utrzymanie nie obejmuje usuwania wad fizycznych. W przypadku zauważenia wad, nieprawidłowości działania sygnalizacji Wykonawca winien niezwłocznie powiadomić pisemnie o tym fakcie Zamawiającego, który zwróci się ze zgłoszeniem do gwaranta. W przypadku zaniedbania obowiązku powiadomienia Zamawiającego o wykryciu wady Wykonawca ponosi odpowiedzialność za szkody wynikłe z zaniedbania powyższego obowiązku. W przypadku dokonania naprawy bez zgody Zamawiającego i uprzedniego powiadomienia Zamawiającego o przewidywanych kosztach naprawy Wykonawcy nie przysługuje zwrot kosztów naprawy. W przypadku gdy naprawa ta spowoduje utratę przez Zamawiającego uprawnień z tytułu gwarancji, zostanie ona przejęta przez Wykonawcę. Bieżące utrzymanie ww. urządzeń na terenie Miasteczka ruchu drogowego należy wykonać raz na tydzień.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 502322002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy zł)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.wrota.lubuskie.pl/umgorzow
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach