Przetargi.pl
Utrzymanie porządku i czystości na terenie Gminy Żagań o statusie miejskim

Gmina Żagań o Statusie Miejskim ogłasza przetarg

  • Adres: 68-100 Żagań, Plac Słowiański
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 684 771 040 , fax. 684 771 017
  • Data zamieszczenia: 2019-04-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Żagań o Statusie Miejskim
    Plac Słowiański 17
    68-100 Żagań, woj. lubuskie
    tel. 684 771 040, fax. 684 771 017
    REGON: 52679400000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: urzadmiasta.zagan.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Utrzymanie porządku i czystości na terenie Gminy Żagań o statusie miejskim
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Opis przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa w zakresie mechanicznego i ręcznego oczyszczania ulic (wraz z przyległymi zatokami parkingowymi), parkingów i placów gminnych, placów zabaw, przystanków autobusowych, chodników i ścieżek rowerowych, alejek i schodów terenowych z błota, piasku, szkła, plam oleju, liści, kwiecia i innych zanieczyszczeń na terenie Gminy Żagań o statusie miejskim. 3.2. Zakres prac przewidzianych do wykonania obejmować będzie: 1) Mechaniczne i ręczne oczyszczanie ulic (wraz z przyległymi zatokami parkingowymi, postojowymi i autobusowymi), parkingów i placów gminnych, placów zabaw, przystanków autobusowych, chodników i ścieżek rowerowych, alejek i schodów terenowych z błota, piasku, szkła, plam oleju, liści, kwiecia i innych substancji sypkich oraz innych zanieczyszczeń (tj. odchodów zwierzęcych, zanieczyszczeń roślinnych - chwastów, traw rosnących w pasie drogowym oraz ciągach pieszych i chodnikach); 2) Ulice, parkingi, place gminne, place zabaw, przystanki autobusowe, chodniki, alejki i schody terenowe należy oczyszczać na bieżąco, aby nie dopuścić do ich zanieczyszczenia; 3) Mechaniczne oczyszczanie na mokro jezdni z odpadów. Wykonawca zobowiązany jest prowadzić prace mokrego czyszczenia ulic wg potrzeb, jednak nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu na każdej z ulic, z wyłączeniem ulic lub odcinków dróg, których nawierzchnia uniemożliwia wykonanie tego rodzaju prac. 4) Mechaniczne oczyszczanie na mokro zatok parkingowych i postojowych, oraz zatok autobusowych; 5) Ręczne oczyszczanie jezdni, zatok parkingowych i postojowych oraz autobusowych; 6) Zbieranie i pozbywanie się odpadów z jezdni; 7) Usuwanie, transport oraz przekazywanie do składowania i unieszkodliwiania odpadów usuniętych z terenu powierzonego do oczyszczania; 8) Ręczne zbieranie widocznych zabrudzeń typu gałęzie, kamienie, opakowania, papiery, butelki, puszki oraz inne drobne odpady komunalne, a także uszkodzone akcesoria samochodowe leżące na jezdni; Wykonawca jest zobowiązany zebrać i wywieźć wszelkie zanieczyszczenia; 9) W przypadku konieczności wykonania na doraźne zlecenie Zamawiającego, dodatkowego oczyszczania ulic, na skutek m.in.: panujących warunków atmosferycznych, świąt i uroczystości; 10) Prace związane z wykonywaniem przedmiotowej usługi, Wykonawca jest zobowiązany wykonywać w godzinach najmniejszego natężenia ruchu drogowego; 11) Realizacja usługi objętej przedmiotem zamówienia dopuszcza zwiększenie ilości placów zabaw oraz przystanków autobusowych, a także powierzchni ulic, parkingów, placów gminnych, chodników, alejek i schodów terenowych, w zależności od zakończonych inwestycji. 3.3. Informacje uzupełniające: 1) Wykaz dróg, chodników i ścieżek rowerowych oraz parkingów objętych zamiataniem zawiera załącznik nr 1 do umowy. 2) Wykaz przystanków autobusowych wyznaczonych do mechanicznego i ręcznego oczyszczania przedstawia załącznik nr 2 do umowy. 3) Wykaz pozostałych chodników oraz alejek, schodów terenowych i placów gminnych przedstawia załącznik nr 3 do umowy. 4) Wykaz placów zabaw dla dzieci zawiera załącznik nr 4 do umowy. 3.4. Dodatkowe informacje związane z realizacją przedmiotu zamówienia: 1) Wykonawca zobowiązany jest do codziennego wykonywania prac w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie miasta, w szczególności na następujących terenach: Bulwar nad Bobrem, ciąg spacerowy nad kanałem, Park przy Szkole Podstawowej Nr 7 oraz ulice zlokalizowane w centrum miasta: Plac Słowiański, ul. Warszawska, ul. Szprotawska, ul. Rynek, ul. Długa, ul. Keplera, ul. Libelta, ul. Bracka, ul. Słowackiego, ul. Teatralna, ul. Szlachetna, ul. Wałowa, ul. Gimnazjalna, ul. Łużycka, ul. Kopernika, ul. Brodatego, ul. Parkowa, ul. Ratuszowa, ul. Pomorska. 2) Odpady usunięte z terenu powierzonego do oczyszczania Wykonawca powinien zagospodarować poprzez przekazanie ich do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, właściwej dla regionu zachodniego gospodarki odpadami komunalnymi w województwie lubuskim. Zgodnie z Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami, regionalną instalację do przetwarzania odpadów komunalnych stanowi Zakład Zagospodarowania Odpadów Sp. z o.o., Marszów 50A, 68-200 Żary. 3) Wszystkie materiały niezbędne do prowadzenia mechanicznego i ręcznego oczyszczania ulic, parkingów, placów gminnych, przystanków autobusowych, chodników, alejek i schodów terenowych, Wykonawca zapewnia we własnym zakresie, w ramach ustalonego wynagrodzenia. 4) Przy prowadzeniu prac w zakresie mechanicznego i ręcznego oczyszczania, na terenie miasta Żagań zabrania się stosowania oprysków środkami chemicznymi na ulicach, chodnikach, alejkach, trawnikach, parkingach, placach gminnych, przystankach autobusowych, schodach terenowych. 5) Wykonawca przez cały okres realizacji umowy winien dysponować zasobem technicznym (sprzętem) umożliwiającym prawidłową realizację przedmiotu umowy, a mianowicie: – dwiema zamiatarkami ulicznymi o ładowności min. 4,5 ton każda; – co najmniej jedną zamiatarką chodnikową o pojemności zbiornika na zmiotki min. 1,5 m3; – jednym samochodem o ładowności do 3,5 tony; – mobilnym odkurzaczem o mocy powyżej 4 kW. 6) Wykonawca jest zobowiązany do realizacji przedmiotu zamówienia przy zachowaniu należytej staranności, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności z: – Ustawą z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1454 ze zm.) wraz z przepisami wykonawczymi, – Ustawą z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (t. j. Dz. U. 2018 r., poz. 992 z późn. zm.) wraz z przepisami wykonawczymi, 7) realizacja usługi objętej przedmiotem umowy winna być prowadzona zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, przepisami BHP, dobrze jakościowo i estetycznie. 8) Wykonawca ma obowiązek prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą niniejszym zamówieniem, a mianowicie sporządzanie i przekazywanie Zamawiającemu w terminie do 5 dnia każdego miesiąca następującego po miesiącu, w którym była realizowana usługa, miesięcznych raportów zawierających informacje o ilości (masie w Mg) i rodzaju odpadów wytworzonych podczas oczyszczania terenu oraz o sposobie i miejscu zagospodarowania tych odpadów, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 9) Wykonawca zobowiązany jest do przedkładania Zamawiającemu, w terminie do 5 dnia każdego miesiąca następującego po miesiącu, w którym była realizowana usługa, miesięcznych informacji (pisemnych) z prowadzonych prac mokrego czyszczenia ulic i odcinków dróg – wykazać ulice, na których zostało przeprowadzone oczyszczanie na mokro, podać powierzchnię ulic oczyszczonych metodą na mokro [w m2] dla każdej ulicy oddzielnie; podać częstotliwość przeprowadzonych zabiegów czyszczenia ulic, (np. raz na tydzień, raz na miesiąc, itp.).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90610000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 9.1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 8.100,00 zł (słownie: osiem tysięcy sto 00/100) 9.2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 9.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 Pzp: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 9.4. Z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2-5 Pzp musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, zobowiązanie gwaranta do zapłaty na rzecz zamawiającego kwoty określonej w gwarancji: 1) jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy – jeżeli Zamawiający wymaga wniesienia zabezpieczenia, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy; 2) jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Pzp, pełnomocnictw lub nie wyrazi zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowoduje brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 9.5. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Bank Santander S.A. I O/ Żagań 39 1090 2558 0000 0006 4000 0101. Kopię polecenia przelewu lub wydruk z przelewu elektronicznego zaleca się złożyć wraz z ofertą. 9.6. Wniesienie wadium w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego będzie skuteczne z chwilą uznania tego rachunku bankowego kwotą wadium (jeżeli wpływ środków pieniężnych na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert). 9.7. Oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2-5 Pzp Wykonawca składa wraz z ofertą. 9.8. Jeżeli wadium zostanie wniesione w walucie obcej, kwota wadium zostanie przeliczona na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. 9.9. Jeżeli wadium zostanie wniesione w formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2-5 Pzp i kwota wadium zostanie w tych formach określona w walucie obcej, kwota wadium zostanie przeliczona na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. 9.10. W przypadku wadium wniesionego w pieniądzu oraz z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2 - 5 Pzp, jeżeli wadium będzie wniesione w tych formach, musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na „Utrzymanie czystości i porządku na terenie Gminy Żagań o statusie miejskim”. 9.11. Za zgodą Zamawiającego Wykonawca może dokonać zmiany formy wadium na jedną lub kilka form, o których mowa w art. 45 ust. 6 Pzp. SIWZ. Zmiana formy wadium musi być dokonana z zachowa¬niem ciągłości zabezpieczenia oferty kwotą wadium. 9.12. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet należnego zabezpieczenia należytego wykonania umowy- jeżeli Zamawiający wymaga wniesienia wadium.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 5.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy: nie podlegają wykluczeniu w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust.1 Pzp oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i SIWZ. 5.2. Warunki udziału w postępowaniu: o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, dotyczące: a) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, b) sytuacji ekonomicznej lub finansowej, c) zdolności technicznej lub zawodowej - określone przez zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i SIWZ. 5.2.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. 5.2.2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 5.2.3. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 5.2.4. Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, zamawiający będzie żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych wykonawców. 5.3. Określenie warunków udziału w postępowaniu. 5.3.1. Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt 5.2. lit. a) SIWZ., jeżeli wykaże, że posiada: a) aktualne zezwolenie na transport odpadów, wydane przez właściwego starostę, lub posiada wpis do rejestru opisany w art. 49 ust. 1 ustawy z 14 grudnia 2012 roku o odpadach (t. j. Dz.U.2018 r., poz. 992 z późn. zm.);
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Formularz ofertowy - załącznik do SIWZ

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach