Przetargi.pl
Utrzymanie i konserwacja terenów zieleni miejskiej na terenie Miasta Mrągowa

Gmina Miasto Mrągowo ogłasza przetarg

  • Adres: 11-700 Mrągowo, ul. Królewiecka
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 89 74190 00 , fax. 897 412 874
  • Data zamieszczenia: 2020-11-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto Mrągowo
    ul. Królewiecka
    11-700 Mrągowo, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 89 74190 00, fax. 897 412 874
    REGON: 51074342700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mragowo.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Utrzymanie i konserwacja terenów zieleni miejskiej na terenie Miasta Mrągowa
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I. Opis przedmiotu zamówienia Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Wykonawca może złożyć ofertę dotyczącą: części nr 1, części nr 2, lub nr 1 i 2 , itp. Umowy mogą zostać zawarte z jednym, lub dwoma wykonawcami. 1. Realizację zadań będących przedmiotem zamówienia na terenach miejskich o powierzchni dla Części I 71 087 m2, dla Części II 114 193 m2 . Łączna powierzchnia wszystkich terenów do utrzymania to 185 280 m2. Zestawienie lokalizacji terenów zielonych objętych utrzymaniem dla Części I stanowi Załącznik Nr 1 i dla Części II stanowi załącznik Nr 2. 2. Zakres rzeczowy prac konserwacyjno-pielęgnacyjnych obejmuje w szczególności: wykonywanie prac ogrodniczych i porządkowych na terenach zieleni urządzonej, utrzymanie w sprawności budowli, urządzeń i obiektów małej architektury zlokalizowanych na ww. terenach, w tym między innymi: ławek, koszy na odpady, zadaszeń, murków oporowych, instalacji odwadniającej teren, pomników i rzeźb, stojaków na rowery, ogrodzeń, ciągów komunikacyjnych, obrzeży trawnikowych. Dbałość o utrzymanie czystości toni wodnej oraz bieżące kontrolowanie poziomu wody w jez. Magistrackim (przy współpracy z konserwatorem sieci burzowej w mieście) oraz zbiorniku wodnym przy ul. Sienkiewicza . Zagospodarowanie własnym staraniem i na własny koszt, zgodnie z obowiązującymi przepisami, odpadów powstałych z prowadzonej działalności. Wykonawca przekaże Zamawiającemu pisemną informację o ilości i rodzajach odpadów (w tym zielonych) powstałych z prowadzonej działalności na obiektach objętych umową oraz komu zostały przekazane, za każdy miesiąc obowiązywania umowy do 20 dnia miesiąca, następującego po miesiącu którego dotyczą dane. Potwierdzeniem powyższych danych będą kopie „Karty Przekazania Odpadów”, poświadczone „za zgodność z oryginałem” przez Wykonawcę. Zgłaszanie dewastacji i kradzieży elementów wyposażenia obiektów organom ścigania. Zakres rzeczowy nie obejmuje prac związanych z utrzymaniem fontann. Priorytetem jest prowadzenie bieżących prac porządkowych w centrum miasta II. Zakres zamówienia I. Wykaz rzeczowy prac wchodzących w zakres wynagrodzenia ryczałtowego dla obiektów z Części I (Załącznik Nr 1): 1. Kompleksowa pielęgnacja różanek, bylin, roślin cebulowych, itp.: a) odkrycie, rozkopczykowanie, przycięcie - 1x w okresie obowiązywania umowy, wiosną, b) pielenie , spulchnianie w okresie wegetacji - co dwa tygodnie, c) nawożenie w okresie wegetacji - 2 x w okresie obowiązywania umowy: wiosną i latem, d) podlewanie w okresie suszy - 1 x w tygodniu, e) usuwanie przekwitłych kwiatostanów - 2 x w miesiącu, f) wykonywanie zabiegów ochrony roślin przed chorobami i szkodnikami w chwili zauważenia pierwszych objawów – 3 x w okresie wegetacji, g) przesadzanie i rozsadzanie - 1 x wiosną lub jesienią, do 50 szt./w okresie obowiązywania umowy h) kopczykowanie i okrycie – 1 x w okresie obowiązywania umowy (jesienią). 2. Wykonanie nasadzeń jednorocznych i pielęgnacja na wskazanych rabatach, w wieżach kwiatowych oraz donicach wiszących i betonowych : a) uzupełnienie ziemi na rabatach - 1 x w okresie obowiązywania umowy, przed wykonaniem nasadzeń,(do 10 t) b) wypełnienie lub uzupełnienie ziemią donic (betonowych i wiszących oraz wież kwiatowych) - 1 x w okresie obowiązywania umowy, przed wykonaniem nasadzeń, (do 2 t) c) wykonanie nasadzeń: • na rabatach o powierzchni 320 m2 (zgodnie z załącznikiem nr 1 do umowy), kwiaty jednoroczne w fazie kwitnienia rozkrzewione, zdrowe, bez uszkodzeń mechanicznych, gęstość sadzenia 20x20 cm, gat. do uzgodnienia, w (średniej) cenie do 3,00 zł/szt. Nasadzenia należy wykonać do 25.05.2021 r. Podany termin może ulec przesunięciu w zależności od warunków pogodowych tj. wystąpienia przymrozków; • w donicach wiszących: 802 szt. kwiatów zwisających do uzgodnienia, w cenie do 6 zł/szt. (162 donic x 3 szt. kwiatów + 26 kompletów donic o podwójnym dnie x 6 szt. kwiatów + 8 kompletów kaskadowych kwietników trzypoziomowych x 20 szt. kwiatów ). Nasadzenia należy wykonać do 22.05.2021 r. Podany termin może ulec przesunięciu w zależności od warunków pogodowych tj. wystąpienia przymrozków; • w wieżach kwiatowych: 575 szt. kwiatów zwisających do uzgodnienia, w cenie do 6 zł/szt. (3 wieże H 1200 x 100 szt. + 5 wież H1100 x 55 szt.). Nasadzenia należy wykonać do 25.05.2021 r. Podany termin może ulec przesunięciu w zależności od warunków pogodowych tj. wystąpienia przymrozków; • w donicach betonowych przy ul. Żeromskiego (parking – 28 szt.) i przy Pl. Kajki (przystanek komunikacji miejskiej – 3 szt.): dosadzenie do istniejących nasadzeń wieloletnich – kwiatów jednorocznych np. plektrantus w odmianach, pelargonia bluszczolistna – 70 szt. ( w zależności od potrzeb i miejsca w donicy). Nasadzenia należy wykonać do 25.05.2021 r. Podany termin może ulec przesunięciu w zależności od warunków pogodowych tj. wystąpienia przymrozków; • w donicach betonowych przy ulicach (pkt.13 wykazu): dosadzenie do rosnących krzewów roślin sezonowych wg sugerowanych gat. wczesną wiosną (jeżeli warunki pogodowe pozwolą do 27 marca 2021 r.) – bratków w cenie do 2 zł/szt.- 250 szt., wiosną - plektrantus w odmianach, pelargonia bluszczolistna, jednoroczne kwiaty kwitnące w cenie do 6 zł/szt. – 170 szt. do 27.05.2021 r.; • f) napis MRĄGOWO : obsadzenie kwiatami jednorocznymi (begonią stale kwitnącą) 420 szt. do 30.05.2021 r. d) na bieżąco uzupełnianie wypadów i skradzionych nasadzeń, (do 100 szt. skradzionych nasadzeń na koszt wykonawcy , powyżej tej liczby na koszt zamawiającego) Kradzież potwierdzona zgłoszeniem na Policji. e) zastosowanie w czasie sadzenia nawozu wolnodziałającego np. Osmocote w donicach i wieżach w dawce 3 -3,5 g/dm3 i hydrożelu, f) nawożenie rabat - 2 x w okresie wegetacji ( I raz - na przełomie czerwca i lipca; II raz na początku sierpnia), w dawkach zalecanych przez producenta; g) pielenie nasadzeń - 2 x w miesiącu od maja do końca sierpnia i 1 x w miesiącu w IX-X; h) usuwanie zanieczyszczeń (np. puszek, butelek, papierków) z donic i wież- na bieżąco; i)usuwanie przekwitłych kwiatostanów 1 x w miesiącu; j) podlewanie roślin w okresie bez opadów deszczu : w gruncie - 2 x w tygodniu, w donicach i wieżach - 3 x w tygodniu, w donicach wiszących - 4 x w tygodniu, od wykonania nasadzeń do końca IX; k) wykonywanie zabiegów ochrony roślin przed chorobami i szkodnikami w chwili zauważenia pierwszych objawów – 3 x w okresie obowiązywania umowy; l) likwidacja nasadzeń - 1 x w okresie obowiązywania umowy (jesienią). 3. Kompleksowa pielęgnacja trawników: a) wiosenne grabienie połączone z aeracją i wertykulacją - 1 x w okresie obowiązywania umowy; b) nawożenie - 2 x w okresie obowiązywania umowy: wiosną i latem (specjalnymi nawozami do nawożenia wiosennego i letniego), w dawkach podanych przez producenta; c) koszenie - 3 x w maju, czerwcu i lipcu, 2 x w sierpniu i wrześniu, jeżeli zajdzie potrzeba 1 x w październiku, w przypadku koszenia kosiarkami bez funkcji mulczowania należy zbierać skoszoną trawę, jeżeli podczas koszenia kosiarkami z funkcją mulczowania pozostaje duża ilość trawy ( w przypadku zbyt wysokiej trawy) należy również zbierać skoszoną trawę; d) podlewanie w okresie suszy 1 x w tygodniu w VI – VIII; e) zwalczanie chwastów - 2 x w okresie wegetacji; f) utrzymywanie krawędzi trawnika przy ciągach komunikacyjnych - 1 x w miesiącu; g) dosiewanie trawy w miejscach zniszczonych i wydeptanych - 1 x w okresie wegetacji, do 70m2/w okresie obowiązywania umowy; h) bieżące jesienne wygrabianie opadłych liści przewidywana ilość 350m3. i) utrzymanie łąki kwietnej – 500m2 Wykonawca zobowiązany jest do usuwania dołów kopanych przez psy oraz kopczyków usypywanych przez krety, nornice itp. 4. Kompleksowa pielęgnacja krzewów ozdobnych: a) uzupełnienie wiosną ziemi w misach wokół krzewów ozdobnych rosnących na zieleńcach wokół J. Magistrackiego, Pl. PCK, Pl. Kajki, Pl. Jana Pawła II i przy ul. Krakowskiej – 8t/w okresie obowiązywania umowy; b) pielenie i spulchnianie ziemi - 2 x w miesiącu; c) nawożenie – 2 x w okresie wegetacji; d) podlewanie w okresie suszy - 1 x w tygodniu w okresie VI-VIII; e) formowanie żywopłotów - 3 x w okresie obowiązywania umowy; f) cięcia odmładzające i formujące - 1 x w okresie obowiązywania umowy w terminie zależnym od grupy do której należą poszczególne krzewy; g) cięcia sanitarne w miarę potrzeb - 2 x w okresie obowiązywania umowy; h) usuwanie przekwitłych kwiatostanów - 1 x w miesiącu; i) wykonywanie zabiegów ochrony roślin przed chorobami i szkodnikami w chwili zauważenia pierwszych objawów – 3 x w okresie obowiązywania umowy; j) przesadzanie roślin we wskazane miejsce 1 x w roku, do 50 szt./w okresie obowiązywania umowy. 5. Pielęgnacja zieleni wysokiej: a) usuwanie odrostów przy drzewach 10 szt. -2 x w okresie obowiązywania umowy; b) formowanie drzew przy ul. Warszawskiej 24 i 22 – 5 szt., które były dotychczas formowane - 2 x w okresie obowiązywania umowy; c) wykonywanie zabiegów ochrony roślin przed chorobami i szkodnikami w chwili zauważenia pierwszych objawów – 2 x w okresie obowiązywania umowy; d) monitorowanie stanu zdrowotnego drzew i pisemne zgłaszanie konieczności wykonania cięć pielęgnacyjnych i formujących oraz wycinki drzew Zamawiającemu. 6. Utrzymanie ciągów komunikacyjnych wraz z krawężnikami i obrzeżami oraz schodami: a) oczyszczanie (łącznie z niedopałkami papierosów i kapslami) prowadzić ręcznie codziennie; b) zamiatanie ciągów utwardzonych - 1 x w tygodniu; na ciągach utwardzonych dopuszczone jest stosowanie mini zamiatarki mechanicznej. c) odchwaszczanie - 1 x w miesiącu; d) odśnieżanie i posypywanie piaskiem (bez użycia soli !) - codziennie w okresie zimy. Utrzymanie zimowe należy ukończyć do godz. 10.00 oraz do 2 godz. po ustaniu opadów; e) pozimowe oczyszczenie z piasku; Uwaga : Zabrania się wmiatania i zagrabiania piasku, drobnego kamienia i nieczystości z alejek na trawnik. ! ! ! 7. Utrzymanie w należytym stanie technicznym urządzeń i obiektów zlokalizowanych na terenach objętych umową, poprzez: a) zapewnienie prawidłowości funkcjonowania i sprawności użytkowej instalacji elektroenergetycznej niezbędnej do funkcjonowania oświetlenia i podświetlenia obiektów i urządzeń. Oferent zapewni profesjonalną obsługę urządzeń technicznych; b) wykonywanie drobnych prac naprawczych i remontowych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania urządzeń i obiektów do kwoty 800 zł netto, powyżej tej kwoty naprawy będą wykonywane na koszt Zamawiającego; c) uzupełnianie brakującej kostki brukowej w ciągach komunikacyjnych łącznie do 10 m2 w okresie obowiązywania umowy; d) naprawy wynikające z aktów wandalizmu i kradzieży, będą wykonywane na koszt Zamawiającego, wymagane jest zgłoszenie na Policję; e) uzupełnianie brakujących, wymiana uszkodzonych i zniszczonych desek w ławkach (do 10 szt./w okresie obowiązywania umowy) i koszach na śmieci (do 30 szt./w okresie obowiązywania umowy) na bieżąco; f) naprawa uszkodzonych i uzupełnianie skradzionych wkładów do koszy na śmieci na bieżąco, do 25 szt. wkładów / w okresie obowiązywania umowy; g) bieżące utrzymywanie słupków zlokalizowanych przy Warszawskiej (w pozycji pionowej). 8. Bieżące prace porządkowe : a) opróżnianie koszy na odpady codziennie do godz. 10, (odpady – 44 t w roku) b) oczyszczanie elementów małej architektury (np. murków, rzeźb, ławek parkowych, koszy na odpady) zlokalizowanych na terenach objętych umową z zanieczyszczeń (między innymi z odchodów ptasich, glonów, mchów, nalepek, napisów, pleśni) – codziennie Ilość ławek - 226 szt. Lokalizacja ławek: zgodnie z załącznikiem. Ilość koszy – 182 szt. Lokalizacja koszy: zgodnie z załącznikiem. c) mycie i dezynfekcja koszy na odpady (w środku !) - 1 x w miesiącu. d) powierzchniowe oczyszczanie terenów objętych umową z zanieczyszczeń codziennie do godz. 10 ! e) utrzymywanie porządku w czasie trwania imprez organizowanych na terenach objętych umową oraz w ich pobliżu (tj. jeżeli impreza odbywa się na Pl. Unii Europejskiej to teren w pobliżu na którym również trzeba utrzymywać porządek to teren wokół J. Magistrackiego), również w dni wolne od pracy. Imprezy odbywają się od ostatniego weekendu czerwca do ostatniego weekendu sierpnia oraz dodatkowo 4 dowolne imprezy w innych terminach. f) likwidacja innych zanieczyszczeń w ciągu 4 godzin od zgłoszenia (interwencyjnie); g) likwidacja dzikich wysypisk śmieci (do 6 t) z terenów objętych umową -1 x w miesiącu; h) oczyszczanie wpustów i przykanalików kanalizacji deszczowej 3 szt. , zlokalizowanych na terenach objętych umową – 2 x w sezonie (wiosna, jesień). i) utrzymywanie skarp i toni wodnej zbiorników i cieków znajdujących się na terenach objętych umową, tj. koszenie, wygrabianie, usuwanie wszelkich zanieczyszczeń w strefie przybrzeżnej – na bieżąco, usuwanie zanieczyszczeń w toni – 1 x w sezonie; utrzymywanie właściwego poziomu lustra wody w J. Magistrackim. j) dbanie o czystość i estetykę oraz stan techniczny tablic z regulaminem użytkowania terenów zieleni. 9. Prace nie wchodzące w zakres ryczałtu, rozliczane będą wg potrzeb na podstawie protokołu konieczności, cenami jednostkowymi i obejmują: 1/ budowę 1 m2 trawnika; 2/ stawkę roboczogodziny na inne roboty nie objęte specyfikacją, ale powiązane z realizacją zadań, rozliczane będą wg ustalonej stawki roboczogodziny, (stawka do celów kosztorysowych z uwzględnieniem kosztów ogólnych i zysku; 3/ bieżące utrzymanie i konserwacja 1 m2 urządzonego terenu zieleni ( zakres prac do realizacji taki jak w pkt.3, wchodzących w zakres wynagrodzenia ryczałtowego); 4/ koszenie, wygrabienie i wywóz trawy z 100 m2 trawnika; 5/ usuwanie roślinności pływającej oraz zarastającej zbiorniki wodne – za 1m3 zebranych roślin; 6/ wykonanie i trwały montaż w terenie 1 szt. tablicy z regulaminem wg treści i lokalizacji uzgodnionej z Zamawiającym o wymiarach : 40 cm x 70 cm, osadzonych na stalowej konstrukcji. Ceny jednostkowe prac wymienionych w ust. 9 pkt.1 i 3-6 obejmują również koszty zakupu materiałów niezbędnych do realizacji zamówienia, koszty niezbędnych nakładów na podstawowe prace pielęgnacyjne w okresie 1 roku kalendarzowego (tzw. przyjęcie się materiału roślinnego) oraz zabezpieczenie przed zniszczeniem, kradzieżą i uprzątnięcie terenu. II. Wykaz rzeczowy prac wchodzących w zakres wynagrodzenia ryczałtowego dla terenów z Części II zgodnie z Załącznikiem Nr 2: 1. Pielęgnacja trawników: a) koszenie 1 x w miesiącu od maja do października, w przypadku koszenia kosiarkami bez funkcji mulczowania należy zbierać skoszoną trawę; b)jesienne wygrabianie opadłych liści przewidywana ilość 60 m3 c) Wykonawca zobowiązany jest do usuwania dołów kopanych przez psy oraz kopczyków usypywanych przez krety, nornice itp. 2. Kompleksowa pielęgnacja krzewów ozdobnych : a) pielenie, spulchnianie ziemi - 1 x w miesiącu; b) nawożenie krzewów ozdobnych przy ul. Królewieckiej 58 i róży okrywowej na Pl. Armii Krajowej– 2 x w okresie obowiązywania umowy, wczesną wiosną i latem; c) podlewanie krzewów ozdobnych przy ul. Królewieckiej 58 i róży pomarszczonej przy Pl. Armii Krajowej – 1 x w tygodniu w okresach bez opadów deszczu w okresie VI- 15.IX; d) formowanie żywopłotów - 2 x w okresie obowiązywania umowy; e) cięcia odmładzające i formujące 1 x w okresie obowiązywania umowy, w terminie zależnym od grupy do której należą poszczególne krzewy; f) wykonywanie zabiegów ochrony roślin przed chorobami i szkodnikami w chwili zauważenia pierwszych objawów – 1 razy w okresie obowiązywania umowy; g) przesadzanie roślin we wskazane miejsce 1 x w roku, do 50 szt./w okresie obowiązywania umowy. 3. Utrzymanie ciągów komunikacyjnych oraz schodów : 1) gruntowych: a)odchwaszczanie - 1 x w miesiącu; b) wyrównanie nawierzchni i uzupełnienie nierówności materiałem rodzimym– 3 razy w okresie obowiązywania umowy; 2) utwardzonych a) zamiatanie – 1 x w tygodniu; b) odchwaszczanie 1 x w miesiącu; c) odśnieżanie i posypywanie piaskiem (bez użycia soli !) - codziennie w okresie zimy; Utrzymanie zimowe należy ukończyć do godz. 10.00 oraz do 2 godz. po ustaniu opadów; d) pozimowe oczyszczenie z piasku; e) wykonywanie drobnych prac naprawczych i remontowych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania obiektów do kwoty 500 zł netto, powyżej tej kwoty naprawy będą wykonywane na koszt Zamawiającego. 4. Monitorowanie stanu zdrowotnego drzew i pisemne zgłaszanie konieczności wykonania cięć pielęgnacyjnych i formujących oraz wycinki drzew Zamawiającemu. 5. Bieżące prace porządkowe : a) opróżnianie koszy na odpady codziennie do godz. 10, (odpady – 16 t w roku); b) oczyszczanie elementów małej architektury (np. murków, ławek parkowych, koszy na odpady) zlokalizowanych na terenach objętych umową z zanieczyszczeń (między innymi z odchodów ptasich, glonów, mchów, nalepek, napisów, pleśni) – codziennie Ilość ławek – 26 szt. Lokalizacja ławek: Zgodnie z Załącznikiem Nr 2 Ilość koszy – 25 szt. Lokalizacja koszy: Zgodnie z Załącznikiem Nr 2 c) mycie i dezynfekcja wkładów do koszy na odpady (w środku !) - 1 x w miesiącu; d) powierzchniowe oczyszczanie terenów objętych umową z zanieczyszczeń codziennie do godz. 10 ! e) likwidacja innych zanieczyszczeń w ciągu 4 godzin od zgłoszenia ( interwencyjnie); f) likwidacja dzikich wysypisk śmieci (do 6 t ) z terenów objętych umową - 1 x w miesiącu; g) utrzymywanie skarp i toni wodnej zbiorników i cieków znajdujących się na terenach objętych umową, a w szczególności usuwanie wszelkich zanieczyszczeń w strefie przybrzeżnej – na bieżąco; h) usuwanie zanieczyszczeń w toni – 1 x w sezonie; i )dbanie o czystość i estetykę oraz stan techniczny tablic z regulaminem użytkowania terenów zieleni. 6. Prace nie wchodzące w zakres ryczałtu, rozliczane będą wg potrzeb na podstawie protokołu konieczności, cenami jednostkowymi i obejmują: 1/ budowę 1 m2 trawnika, 2/ stawkę roboczogodziny na inne roboty nie objęte specyfikacją, ale powiązane z realizacją zadań, rozliczane będą wg ustalonej stawki roboczogodziny, (stawka do celów kosztorysowych z uwzględnieniem kosztów ogólnych i zysku) . 3/ bieżące utrzymanie i konserwacja 1 m2 urządzonego terenu zieleni ( zakres prac do realizacji taki jak w pkt.3, wchodzących w zakres wynagrodzenia ryczałtowego) 4/ koszenie, wygrabienie i wywóz trawy z 100 m2 trawnika; 5/ wykonanie i trwały montaż w terenie 1 szt. tablicy z regulaminem wg treści i lokalizacji uzgodnionej z Zamawiającym o wymiarach : 40 cm x 70 cm, osadzonych na stalowej konstrukcji. Ceny jednostkowe prac wymienionych w ust. 6 pkt.1 i 3-5 obejmują również koszty zakupu materiałów niezbędnych do realizacji zamówienia, koszty niezbędnych nakładów na podstawowe prace pielęgnacyjne w okresie 1 roku kalendarzowego (tzw. przyjęcie się materiału roślinnego) oraz zabezpieczenie przed zniszczeniem, kradzieżą i uprzątnięcie terenu. 7. Stosownie do treści art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t. j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1320) osób wykonujących wszystkie czynności określone w dwóch częściach zamówienia. 8. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane wyżej czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: 8.1. żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, 8.2. żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, 8.3. przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 9. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane wyżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: 9.1. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; 9.2. poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; 9.3. zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; 9.4. poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. 10. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w powyższych punktach czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 7 czynności. 11. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy 12. Powyższy wymóg określony w ust. 7 dotyczy również podwykonawców wykonujących wskazane wyżej prace (art. 29 ust. 3a ustawy Pzp)
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77310000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: ZAMAWIAJĄCY NIE STAWIA WARUNKU W TYM ZAKRESIE
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA WYMAGANE OD WSZYSTKICH WYKONAWCÓW, KTÓRE NALEŻY ZŁOŻYĆ WRAZ Z OFERTĄ: 1.1. Oświadczenia Wykonawcy: 1.1.1. o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania, 1.1.2. o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, w tym: a) Wykaz wykonanych usług nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane, 1.1.3. o korzystaniu przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu z zasobów podmiotów trzecich, 1.1.4. o korzystaniu przy wykonywaniu zamówienia z podwykonawców. 1.2. Pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. a) W przypadku podpisywania oferty przez osoby nie wymienione w odpisie z właściwego rejestru – pełnomocnictwo do podpisania oferty lub podpisania oferty i zawarcia umowy. b) W przypadku podmiotów występujących wspólnie pełnomocnictwo podpisane przez upoważnionych przedstawicieli każdego z podmiotów występujących wspólnie, do reprezentowania w postępowaniu (zgodnie z art. 23 ustawy Pzp). 1.3. Zobowiązanie innego podmiotu, na zasobach którego polega Wykonawca, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. UWAGA 1: W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenia składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. UWAGA 2: Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia – art. 22d ustawy Pzp. 2. OŚWIADCZENIA, KTÓRE MA ZŁOŻYĆ KAŻDY WYKONAWCA W TERMINIE DO 3 DNI OD DNIA UPUBLICZNIENIA NA STRONIE INTERNETOWEJ ZAMAWIAJACEGO WYKAZU ZŁOŻONYCH OFERT: 2.1. Oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach