Przetargi.pl
Utrzymanie czystości i porządku na drogach publicznych administrowanych przez Gminę Biskupiec.

Gmina Biskupiec ogłasza przetarg

  • Adres: 11-300 Biskupiec, al. Niepodległości 2
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 89 7150110 , fax. 89 7152437
  • Data zamieszczenia: 2012-02-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Biskupiec
    al. Niepodległości 2 2
    11-300 Biskupiec, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 89 7150110, fax. 89 7152437
    REGON: 00068779300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.biskupiec.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Utrzymanie czystości i porządku na drogach publicznych administrowanych przez Gminę Biskupiec.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: utrzymanie czystości i porządku na drogach publicznych administrowanych przez Gminę Biskupiec zgodnie z art. 5 ust. 4 i 5 ustawy z 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz.U.2005.236.2008 j.t. ) Na przedmiot zamówienia składa się m.in. 1. Oczyszczanie z błota, chwastów i innych zanieczyszczeń, chodników i jezdni oraz placów i terenów zielonych przy drogach administrowanych przez Gminę Biskupiec o powierzchni 61.000 m2. 2. Likwidacja odrostów traw i chwastów w strefie przykrawężnikowej i przy pniach drzew. 3. Oczyszczanie ze śniegu, lodu, błota śniegowego oraz w przypadku wystąpienia śliskości zimowej posypywanie piaskiem oraz środkami chemicznymi zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie, ulic według niżej wymienionego zakresu i rodzaju robót: a) powierzchnia jezdni do odśnieżania - 100.000,00 m2, b) powierzchnia jezdni do zwalczania śliskości zimowej piaskiem i środkami chemicznymi - 70.000,00 m2, c) powierzchnia chodników i placów do odśnieżania i posypywania piaskiem - 24.000,00 m2, 4. Pozbywanie się odpadów zgromadzonych w obecnie rozstawionych pojemnikach do tego przeznaczonych (ok.100 szt. koszty ulicznych) oraz utrzymanie tych urządzeń w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym oraz zakup 100 szt. koszy ulicznych, rozstawienie ich w miejsca wskazane przez Gminę, pozbywanie się odpadów z tych koszy oraz utrzymanie ich w należytym stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym. 5. Utrzymanie powierzchni ok. 5.000,00 m2 pasów zieleni w drogach, polegającym na zbieraniu z tych terenów zanieczyszczeń na bieżąco oraz wykaszaniu traw i chwastów wg potrzeb, jednak nie mniej niż 10 razy w sezonie (maj, czerwiec, lipiec, sierpień), 6. Przez utrzymanie i opróżnianie miejskich koszy ulicznych na śmieci należy rozumieć: bieżące naprawy konserwację i oznakowanie oraz uzupełnianie zniszczonych lub skradzionych wkładów do koszy , mycie i dezynfekcję przeprowadzaną dwa razy w ciągu roku kalendarzowego w terminach uzgodnionych z Zamawiającym, opróżnianie według potrzeb, jednak nie rzadziej niż trzy razy w ciągu tygodnia a w okresie wiosenno - letnim (maj, czerwiec, lipiec, sierpień) - codziennie, ustawianie i znakowanie nowych koszy ulicznych, 7. Wykonawca zobowiązany jest do bezzwłocznego zawiadomienia Zamawiającego lub odpowiednie służby o stwierdzonych zagrożeniach dla życia i zdrowia ludzi, ruchu drogowego a w przypadku wystąpienia niebezpiecznej warstwy wyrwy w jezdni chodniku, zerwania przewodów linii energetycznej, wiatrołomu itp. oraz podejmowania doraźnych działań w celu zabezpieczenia przed występującymi zagrożeniami. 8. Założenia do harmonogramu prac: prace polegające na zamiataniu jezdni, chodników, parkingów i placów winny odbywać się na bieżąco W przypadku takiej konieczności - codziennie. zimowe utrzymanie jezdni będzie odbywać się zgodnie z ustalonymi standardami. W przypadku trudności w utrzymaniu wymogów standardu spowodowanych np. ciągłymi i intensywnymi opadami śniegu usuwanie skutków zimy odbywać się winno w sposób ciągły celem zapewnienia komunikacji w mieście. Zimowe utrzymanie chodników i placów powinno być ukończone do godz. 700 a w przypadku opadów śniegu najpóźniej w ciągu 1 godziny od chwili ustania opadów. W pozostałych wypadkach usuwanie skutków zimy odbywać się będzie na bieżąco. w przypadku zaistnienia sprzyjających warunków atmosferycznych w czasie zimy (temperatura plusowa i bez opadów), Wykonawca przystępuje do skuwania lodu i topniejącego śniegu z chodników do czystej tzw czarnej powierzchni. wywóz nagromadzonego śniegu i lodu jezdni, chodników i placów będzie odbywał się na bieżąco według potrzeb. 9. Sprzątanie terenów objętych umową w przypadku takiej potrzeby winno odbywać się również w dni wolne i święta. 10. Wykonawca ponosi wyłączną odpowiedzialność za szkody rzeczowe i osobowe powstałe u osób trzecich z powodu wystąpienia przyczyn (oblodzona jezdnia lub chodnik itp.), na wskutek których doszło do powstania szkody. Wymagania w zakresie jakości usług objętych niniejszym zamówieniem publicznym: - usługi należy wykonywać z zachowaniem najwyższych jakościowo osiągnięć techniki, w szczególności nie powodując zmieszania segregowanych odpadów oraz nie zanieczyszczając środowiska podczas odbioru odpadów, bez zagrożenia dla zdrowia ludzkiego oraz bez stosowania procesów lub metod, które mogą być szkodliwe dla środowiska. - usługi należy realizować w sposób przewidziany zapisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku w Gminie uchwalonego uchwałą Nr XXXVI 261 06 Rady Miejskiej w Biskupcu z dnia 24 stycznia 2006r. Poza tym, wykonawca zobowiązany jest do: oznakowania i opisania pojazdów w sposób umożliwiający skontaktowanie się zainteresowanych z jego zarządem, wykonywania usług w sposób nie powodujący zanieczyszczenia miejsc załadunku i trasy przewozu nieczystości. Niezbędne zabiegi z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej. Po zakończeniu prac należy wykonać następujące zabiegi z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej: a) usunąć poprzez unieszkodliwienie lub odzysk wszystkie odpady magazynowane na terenie nieruchomości, na której prowadzona była działalność, b) obmyć oraz dokonać dezynsekcji oraz dezynfekcji wszystkich pojazdów oraz pomieszczeń służących prowadzonej działalności, Inne wymagania szczególne wynikające z odrębnych przepisów, w tym wymagania dotyczące standardu sanitarnego wykonywania usług, ochrony środowiska i obowiązku prowadzenia odpowiedniej dokumentacji działalności objętej zezwoleniem. W zakresie standardu sanitarnego, Wykonawca jest zobowiązany do wykonywania usług w sposób przewidziany zapisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Biskupiec, a w szczególności: jest obowiązany dostarczyć pojemniki na odpady niesegregowane zgodnie z zapisami Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Biskupiec realizować usługi przy wykorzystaniu sprzętu sprawnego technicznie, nie powodującego wycieków olejów, smarów itp., realizować usługi transportu odpadów niebezpiecznych w sposób zgodny z przepisami Rozporządzenia ministra infrastruktury z dnia 19 grudnia 2002 r. w sprawie zakresu i sposobu stosowania przepisów o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych do transportu odpadów niebezpiecznych (Dz. U. z 2002 r. Nr 236, poz. 1986), realizować usługi odbioru odpadów niebezpiecznych w sposób zapewniający skuteczną ochronę powierzchni ziemi i wód przed ich szkodliwym wpływem. Rodzaje odbieranych odpadów komunalnych: Wykonawca obowiązany jest odbierać następujące rodzaje odpadów: a) niesegregowane odpady komunalne b) wszystkie rodzaje odpadów komunalnych - zgodnie z Regulaminem utrzymania porządku i czystości na terenie Gminy Biskupiec (uchwała Rady Miejskiej w Biskupcu Nr XXXVI 261 06 dnia 24 stycznia 2006r.), w tym: odpady komunalne ulegające biodegradacji, odpady niebezpieczne, odpady wielkogabarytowe, odpady z remontów, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny. Sposób postępowania z poszczególnymi rodzajami odpadów komunalnych: a) niesegregowane odpady komunalne należy unieszkodliwić poprzez przekazanie na składowisko odpadów posiadające stosowne zezwolenie b) odpady komunalne ulegające biodegradacji należy: poddawać odzyskowi poprzez kompostowanie poddawać procesowi unieszkodliwiania poprzez termiczne przekształcenie w spalarni odpadów poddawać procesowi unieszkodliwiania poprzez składowanie na służącym do tego celu składowisku odpadów, c) odpady opakowaniowe , niebezpieczne, wielkogabarytowe oraz zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, odpady z remontów - podlegają odzyskowi lub unieszkodliwieniu zgodnie z obowiązującymi przepisami. Zgodnie z art. 9n ust. 1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, Wykonawca jest obowiązany jest w terminie do końca miesiąca upływającego po kwartale do sporządzania i przekazywania, burmistrzowi miasta sprawozdania dotyczącego: 1) masy poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych lub ilości i rodzaju nieczystości ciekłych z obszaru danej gminy w terminie do końca pierwszego kwartału za poprzedni rok kalendarzowy; 2) sposobów zagospodarowania poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych; 3) masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji składowanych na składowisku odpadów; 4) masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji nieskładowalnych na składowiskach odpadów i sposobów ich zagospodarowania. Wykonawca musi spełniać wymagania określone w: Ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w Gminach (Dz.U. z 2005 r. Nr.236, poz.2008), Ustawie o odpadach (Dz.U. z 2010r. Nr. 185, poz. 1243), Ustawie o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz.U. 2005 nr 180 poz. 1495), Ustawie o bateriach i akumulatorach (Dz.U. 2009 nr 79 poz. 666), Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie zakresu i sposobu stosowania przepisów o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych do transportu odpadów niebezpiecznych (Dz. U. z 2002r. Nr. 236, poz. 1986), Uchwale nr XXXVI/261/06 Rady Miejskiej w Biskupcu z dnia 24 stycznia 2006r. w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Biskupiec, Ustawie Prawo ochrony środowiska oraz przepisach sanitarnych. Uwagi: 1. Ilość i rodzaj prac wymienionych wyżej może być na bieżąco nieznacznie weryfikowana co nie wymaga aneksu do umowy i na co Wykonawca wyraża zgodę. 2. Szczegółowy wykaz ulic, jezdni, chodników i placów do utrzymania oraz plan i standardy zimowego utrzymania ulic zostaną podane jako załącznik do umowy z oferentem, którego oferta zostanie wybrana, Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej. Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 906100006
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 5 000,00 zł brutto (słownie: pięć tysięcy,00/100 złotych) 2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert, wskazanego w SIWZ. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.4)). 4.Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego tj. Bank Pocztowy S.A. placówka w Biskupcu 76 1320 1104 3132 3622 2000 0003. 5.Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6.Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu, przelewem, na poleceniu przelewu należy wpisać: Utrzymanie czystości i porządku na drogach publicznych administrowanych przez Gminę Biskupiec. W pozostałych przypadkach (p.3.2.-3.5 niniejszego rozdziału) wymagane jest dostarczenie do dnia upływu składania ofert oryginału dokumentu wystawionego na rzecz Zamawiającego. 7.W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data wpływu (data i godzina) środków na rachunek bankowy Zamawiającego. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku określa art. 46 ustawy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.biskupiec.pl/ogloszenia_przetargi.htm
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach