Przetargi.pl
Usługi zimowego utrzymania drógm wojewódzkich w sezonie 2017/2018

Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie - Rejon Dróg Wojewódzkich w Puławach ogłasza przetarg

  • Adres: 24100 Puławy, ul. Składowa
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 081 8863163, 8864103 , fax. 818 863 163
  • Data zamieszczenia: 2017-10-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie - Rejon Dróg Wojewódzkich w Puławach
    ul. Składowa
    24100 Puławy, woj. lubelskie
    tel. 081 8863163, 8864103, fax. 818 863 163
    REGON: 16771100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdw.lublin.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Samorządowa jednostka budżetowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługi zimowego utrzymania drógm wojewódzkich w sezonie 2017/2018
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez Wykonawcę, przy użyciu sprzętu własnego oraz Zamawiającego usług związanych z zimowym utrzymaniem dróg wojewódzkich w sezonie zimowego utrzymania dróg: 2017/2018, tj. zwalczanie śliskości i odśnieżanie dróg wojewódzkich nr: 755, 759, 817, 824 (odc.: Józefów n. Wisłą – Annopol), 825, 854, 855, 857, 900, na terenie Obwodu Drogowego w Annopolu, z punktu dyspozycyjnego: siedziby Obwodu Drogowego w Annopolu, ul. St. Skały 24, zgodnie z poniższym przedmiarem usług: 1) Piaskarka opłużona do mieszanki piaskowo – solnej i soli wraz z nośnikiem, z załadunkiem mater. uszorst. (osprzęt Zamawiającego, nośnik Wykonawcy): godz. 200 2) Piaskarka opłużona do mieszanki piaskowo – solnej i soli wraz z nośnikiem, z załadunkiem mater. uszorst. (osprzęt Zamawiającego, nośnik Wykonawcy): godz. 200 3) Piaskarka opłużona do mieszanki piaskowo – solnej i soli wraz z nośnikiem, z załadunkiem mater. uszorst. (osprzęt Zamawiającego, nośnik Wykonawcy): godz. 200 4) Pług średni boczny wraz z nośnikiem (osprzęt Zamawiającego, nośnik Wykonawcy): godz. 80 5) Ładowarka do likwidacji zasp (sprzęt Wykonawcy): godz. 50 6) Równiarka (sprzęt Wykonawcy): godz. 38 Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ilości usług pomiędzy poszczególnymi jednostkami sprzętowymi wg faktycznych potrzeb, bez zmiany wynagrodzenia maksymalnego. 2. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany planowanych ilości kontraktowanych godzin pomiędzy poszczególnymi jednostkami sprzętowymi wg faktycznych potrzeb, bez zmiany wynagrodzenia maksymalnego, w ramach zadania. 3. Wykonawca zobowiązuje się wykonywać umowę zgodnie z jej postanowieniami oraz ze Specyfikacją Techniczną warunków usług związanych z pracą sprzętu do zimowego utrzymania dróg, stanowiącą załącznik do niniejszej umowy oraz w sposób gwarantujący należytą jakość świadczonych usług. 4. Wykonawca zapewni następujące urządzenia: nośniki (samochody ciężarowe o ładowności min. 7,6 t), ładowarki, równiarki, zgodnie z zapisami w przedmiarze usług. 5. Wykonawca na własny koszt i własnym staraniem dokona konserwacji urządzeń Zamawiającego (pługi, piaskarki), jeżeli były wykorzystywane przy realizacji zamówienia (oczyszczenie z rdzy, malowanie) i zwrot do RDW w Puławach – bazy Obwodu Drogowego w Annopolu, ul. Skały 24, w terminie do dnia 15 maja 2018 r. lub w terminie do 15 dni od dnia wypowiedzenia umowy. Wydanie i zwrot sprzętu nastąpi protokołem zdawczo-odbiorczym. 6. Wszelkie koszty związane z konserwacją, remontami i bieżącymi naprawami użyczonego sprzętu przez cały okres obowiązywania umowy ponoszą Wykonawcy, którzy z takiego użyczenia skorzystają 7. Umowa powinna być realizowana zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności z: 1) ustawą z dnia 21 marca 1985 roku o drogach publicznych (Dz. U. z 2016 r., poz. 1440 z późn. zm.); 2) ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2017 r., poz. 519, z późn. zm.); 3) ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r., poz. 250 z późn. zm.); 4) ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2016 r., poz. 1987 z późn. zm.); 5) ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2017 r., poz. 128 z późn. zm.). 8. Zakres zamówienia obejmuje: 1) zwalczanie śliskości i odśnieżanie dróg według standardów zimowego utrzymania, ustalonych przez Zamawiającego (stanowiących załącznik do Specyfikacji Technicznej) oraz zgodnie z przedmiarem usług. 2) utrzymanie w stałej gotowości sprzętu przewidzianego do realizacji umowy wraz z jego obsługą w terminie od dnia 30 października 2017 do zakończenia świadczenia usług objętych umową w sezonie 2017/2018, tj. do dnia 30 kwietnia 2018 r.. 3) zapewnienia bezpośredniej łączności z obsługą sprzętu wykorzystywanego do wykonywania Umowy, w celu przekazywania obsłudze dyspozycji przez osoby wymienione w § 4 ust. 2 umowy oraz niezwłocznego przekazywania przez tą obsługę osobom wymienionym w § 4 ust. 2 Umowy informacji o: a. aktualnym stanie przejezdności dróg, b. czasie rozpoczęcia i zakończenia wykonywania usług na poszczególnych odcinkach dróg, c. zagrożeniach spowodowanych warunkami atmosferycznymi, d. innych zdarzeniach zauważonych na drodze. 4) udostępnienia sprzętu w celu umożliwienia Zamawiającemu kontroli jego przygotowania w miejscu i czasie wskazanym przez Zamawiającego, po zgłoszeniu przez Wykonawcę gotowości. 5) zapewnienia na własny koszt i własnym staraniem obsługi bieżącej i naprawczo-remontowej sprzętu przewidzianego do świadczenia usług objętych umową, 9. Użyte określenia oznaczają: 1) „sprzęt” - urządzenie, pojazd mechaniczny-nośnik lub maszynę budowlaną określone w kpt. I Specyfikacji Technicznej 2) „gotowość do pracy sprzętu” - podstawienie do pracy: a) sprzętu do zwalczania śliskości zimowej (piaskarki) załadowanego mieszanką piaskowo – solną lub solą i solanką, b) sprzętu do odśnieżania dróg (nośniki pługów średnich, ładowarek, równiarek) załadowanego balastem zgodnie z wymaganiami ST, 10. Wykonawca przed rozpoczęciem każdego sezonu zobowiązany jest udostępnić Zamawiającemu lub osobom przez niego wskazanym, pojazdy mechaniczne – nośniki, na których zostaną zamontowane piaskarki, w celu montażu urządzeń do lokalizacji satelitarnej sprzętu (GPS) a także każdorazowo zapewnić możliwości wymiany uszkodzonego urządzenia GPS. Od chwili zamontowania w pojazdach mechanicznych urządzeń GPS, Wykonawca zobowiązany jest zachować urządzenia GPS w stanie nie pogorszonym, chronić je przed zniszczeniem lub uszkodzeniem oraz chronić je przed dostępem osób niepowołanych. 11. Zamawiający z minimum 1 – dniowym wyprzedzeniem zawiadomi Wykonawcę o terminie i miejscu montażu urządzeń GPS. 12. W przypadku uszkodzenia urządzenia GPS z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z naprawą lub wymianą uszkodzonego urządzenia GPS. Do faktury obciążającej Wykonawcę dołączony zostanie stosowny protokół techniczny (ekspertyza). 13. Strony zgodnie ustalają, że maksymalny czas wykonywania usług objętych Umową przez solarkę bez urządzenia GPS (w przypadku awarii bądź konieczności przeniesienia urządzenia, np. przy zmianie pojazdu mechanicznego) nie może przekroczyć 72 godzin. W przypadku zmiany (na wniosek Wykonawcy) pojazdu mechanicznego, na których została zamontowana solarka, koszt przeniesienia urządzenia GPS ponosi Wykonawca. 14. Po zakończeniu świadczenia przez Wykonawcę usług objętych umową, po każdym sezonie określonym w §1 ust. 1 umowy lub po wypowiedzeniu umowy przed terminem jej zakończenia, Zamawiający z minimum 1 – dniowym wyprzedzeniem, zawiadomi Wykonawcę o terminie i miejscu demontażu urządzeń GPS. 15. Za czas montażu i demontażu urządzeń GPS Wykonawcy nie przysługuje odrębne wynagrodzenie. 16. Zamawiający zabezpieczy i udostępni Wykonawcy zlokalizowane na placu składowym materiały do zwalczania śliskości. Załadunek materiałów do zwalczania śliskości odbywać się będzie staraniem i na koszt Wykonawcy. 17. Zamawiający dopuszcza możliwość składowania w/w materiałów na placach składowych Wykonawcy bez żadnego dodatkowego wynagrodzenia z tego tytułu, pod warunkiem wykazania, że wskazane place spełniają wymagania w zakresie ochrony środowiska. Ponadto, w przypadku składowania w/w materiałów na placach składowych Wykonawcy, Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia na własny koszt i własnym staraniem należytej ochrony w/w materiałów przed ich utratą i kradzieżą oraz negatywnym wpływem warunków atmosferycznych. 18. Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego jest obowiązany wykazać, że oferowane usługi spełniają wymagania określone przez Zamawiającego (art. 30, ust. 5 ustawy). Za rozwiązanie równoważne uznane będzie wykonanie usług przy wykorzystaniu sprzętu innego niż określony w ST zaproponowane w ofercie, pod warunkiem, że ich parametry będą nie gorsze niż określone w ST. 19. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90630000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest wniesienie wadium w wysokości 3 000,00 zł (słownie złotych: trzy tysiące 00/100) 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach zgodnie z art. 45, ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. 2016 r. poz. 359). 3. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na konto ZDW w Lublinie do banku PKO Bank Polski S.A. na nr 74 1020 3147 0000 8002 0105 5730. 4. W ofercie należy złożyć dokument potwierdzający wniesienie wadium. 5. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz odsetkami w przypadkach określonych w art. 46 ust. 4 a i 5 ustawy PZP. 6. W przypadku wniesienia wadium w jednej z form wymienionych w ust. 2. Pkt. 2)-5) Beneficjenta poręczenia / gwarancji należy określić następująco: Województwo Lubelskie ul. A. Grottgera 4, 20-029 Lublin Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie ul. Turystyczna 7a, 20-207 Lublin Rejon Dróg Wojewódzkich w Puławach ul. Składowa 1a, 24-100 Puławy UWAGA: 1. Wadium w pieniądzu należy wnosić ściśle z dyspozycją art. 45 ust. 7 ustawy Prawo zamówień publicznych, tzn. „przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego" W myśl art. 63 ust. 3 pkt. 1 ustawy Prawo bankowe z dnia 29 sierpnia 1997 r. (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1988) polecenie przelewu jest jedną z form rozliczenia bezgotówkowego. Zgodnie z art. 63 c) Prawa bankowego polecenie przelewu stanowi udzieloną bankowi dyspozycję dłużnika obciążenia jego rachunku określona kwotą i uznania tą kwotą rachunku wierzyciela. Oznacza to, że wpłata gotówkowa wadium wnoszona na poczcie lub w banku nie stanowi polecenia przelewu w rozumieniu wyżej cytowanych artykułów. 2. Wadium wnoszone przelewem (art. 45 ust. 7 ustawy PZP) uważa się za wniesione w terminie, jeżeli wpłynie na konto ZDW w Lublinie przed upływem terminu składania ofert.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach