Przetargi.pl
Usługi zimowego utrzymania chodników przy drogach wojewódzkich w sezonie 2017/2018

Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie - Rejon Dróg Wojewódzkich w Puławach ogłasza przetarg

  • Adres: 24100 Puławy, ul. Składowa
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 081 8863163, 8864103 , fax. 818 863 163
  • Data zamieszczenia: 2017-10-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie - Rejon Dróg Wojewódzkich w Puławach
    ul. Składowa
    24100 Puławy, woj. lubelskie
    tel. 081 8863163, 8864103, fax. 818 863 163
    REGON: 16771100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdw.lublin.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Samorządowa jednostka budżetowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługi zimowego utrzymania chodników przy drogach wojewódzkich w sezonie 2017/2018
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Zakres prac obejmuje mechaniczne i ręczne odśnieżanie oraz zwalczanie śliskości zimowej nawierzchni chodników, ścieżek rowerowych, wysp rozdzielających oraz azyli dla pieszych na całej szerokości przy użyciu materiałów uszorstniających (piasek), z uwzględnieniem odcinków stanowiących dojścia do przejść dla pieszych na terenie: a) Zadanie nr 1 - Miasto Puławy i m. Góra Puławska : 1) Chodniki i ścieżki rowerowe – 42 395,00 m² 2) Wyspy rozdzielające i azyle dla pieszych – 5 209,00 m² na łącznej powierzchni – 47 604,00 m², b) Zadanie nr 2 - Miasto Nałęczów : 1) Chodniki – 18 187,00 m² 2. Szczegółowy wykaz odcinków chodników, ścieżek rowerowych, wysp rozdzielających i azyli dla pieszych zawiera załącznik nr 1 do umowy „Przedmiar”. 3. Maksymalna ilość dni prowadzenia akcji: 60. 4. Zamawiający, w zależności od warunków atmosferycznych, zastrzega sobie prawo zmniejszenia zakresu usług poprzez zmniejszenie ilości dni ich realizacji. 5. Do obowiązków Wykonawcy należeć będzie : a. Odśnieżanie mechaniczne oraz ręczne w miejscach niedostępnych dla sprzętu – chodników, ścieżek rowerowych, wysp rozdzielających oraz azyli dla pieszych w taki sposób, aby warstwa pozostawionego śniegu nie przekraczała 2-3 cm oraz stanowiła równą powierzchnię. Niedopuszczalne jest pozostawienie na odśnieżanych odcinkach warstwy zlodowaciałego śniegu lub lodu tworzącego nierówną, pofalowaną nawierzchnię. b. Równomierne posypywanie piaskiem odśnieżonych powierzchni na całej szerokości. Niedopuszczalne jest rozsypywanie piasku zbrylonego oraz występowanie nieciągłości w posypywaniu. c. W zadaniu nr 1 dot. m. Puławy, w przypadku gdy z uwagi na zbyt dużą ilość zalegającego śniegu zajdzie potrzeba jego wywiezienia – 2-krotny wywóz śniegu z terenu tzw. Miasteczka Holenderskiego (ulice: Zielona, Kazimierska, Włostowicka). Polecenie wywozu zostanie Wykonawcy przekazane przez Zamawiającego pisemnie faksem lub pocztą e-mail. d. Wykonywanie czynności związanych z odśnieżaniem i posypywaniem materiałem uszorstniającym na bieżąco, w zależności od warunków pogodowych i warunków panujących na chodnikach w celu zapewnienia standardu utrzymania o którym mowa w pkt. 5 a i b. W przypadku opadów śniegu lub deszczu Wykonawca winien przystąpić do posypywania chodników bezpośrednio po ustaniu opadów. Po posypaniu na chodnikach winna być utrzymywana równomierna cienka warstwa piasku, zapobiegająca śliskości zimowej. e. Decyzję o konieczności odśnieżania lub posypywania Wykonawca podejmuje samodzielnie. f. Niezwłoczne przystępowanie w szczególności w godzinach 5ºº - 7ºº i 14ºº - 16ºº do posypywania nawierzchni w przypadku wystąpienia śliskości zimowej lub uzasadnionego podejrzenia co do możliwości jej wystąpienia niezależnie od opadów. g. Zabezpieczenie i utrzymanie w gotowości sprzętu i maszyn wraz z obsługą przewidzianych do realizacji zamówienia. h. Zapewnienie we własnym zakresie obsługi naprawczo – remontowej sprzętu przewidzianego do świadczenia usług. i. Zabezpieczenie we własnym zakresie materiałów do zwalczania śliskości. j. Załadunek materiałów własnym sprzętem i na swój koszt. k. Niezwłoczne przekazywanie upoważnionym pracownikom Zamawiającego, za pośrednictwem osób obsługujących pojazdy i sprzęt, informacji o aktualnym stanie chodników, ścieżek rowerowych, wysp rozdzielających oraz azyli dla pieszych w czasie rozpoczęcia i zakończenia wykonywania usług na poszczególnych odcinkach oraz zagrożeniach spowodowanych warunkami atmosferycznymi. 6. Warunki realizacji zamówienia: a. Wykonawca zobowiązuje się do zawarcia na własny koszt odpowiednich umów ubezpieczenia z tytułu odpowiedzialności cywilnej na czas realizacji zamówienia. Ubezpieczeniu podlega odpowiedzialność cywilna kontraktowa oraz deliktowa za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków, dotyczące pracowników i osób trzecich, powstałe w związku z prowadzonymi pracami, w tym także ruchem pojazdów mechanicznych. Wymagana suma ubezpieczenia nie mniej niż 100 tys. złotych na jedno i wszystkie zdarzenia. b. Decyzję o rozpoczęciu i zakończeniu sezonu wykonywania usług objętych zamówieniem podejmować będzie Kierownik Rejonu Dróg Wojewódzkich w Puławach. c. Zamawiający zastrzega sobie prawo do czasowego zawieszenia wykonywania usług bez prawa do wynagrodzenia w tym okresie. d. Informacja o czasowym zawieszeniu usług przekazywana będzie w formie faksu lub telefonicznie i potwierdzona pisemnie. e. Przerwanie wykonywania usług następuje w dniu następnym po dniu, w którym Wykonawca otrzyma wiadomość o czasowym zawieszeniu. f. Czasowe zawieszenie usług nie może nastąpić na okres krótszy niż 2 dni. g. Wykonawca zobowiązany jest wznowić wykonywanie usług po 2 godzinach od momentu powiadomienia o odwołaniu czasowego zawieszenia. h. Zamawiający zastrzega sobie prawo do przeprowadzania kontroli realizacji usług. Kontrola będzie przeprowadzana w godz. 9.00 – 11.00 przy udziale przedstawiciela Wykonawcy wskazanego w umowie. Brak przedstawiciela Wykonawcy nie wstrzymuje czynności kontrolnych. Wykonawca o kontroli zostanie poinformowany telefonicznie, pocztą e-mail lub faksem na 2 godziny przed jej przeprowadzeniem i. Z kontroli przedstawiciel Zamawiającego sporządzi protokół w którym stwierdzi wykonanie/niewykonanie usługi ewentualnie wyznaczy maksymalnie 2 godzinny termin na dokonanie niezbędnych poprawek wykonanej usługi. j. Stwierdzenie w protokole kontrolnym „nie wykonania” usługi spowoduje brak zapłaty ryczałtu za dany dzień a ponadto naliczenie kar przewidzianych w umowie. 7. Warunki zapłaty: a. Fakturowanie wykonanych usług będzie odbywało się nie częściej niż raz z miesiącu. b. Podstawą wyliczenia wartości fakturowanych usług będzie cena jednostkowa – stawka dziennego ryczałtu (zgodnie z ofertą), uwzględniającego zarówno akcję czynną jak i bierną oraz ilość dni świadczenia usług (zarówno czynne jak i bierne). c. Zamówienie będzie realizowane maksymalnie do cen umownych – zgodnie z cenami wybranych Wykonawców – za wykonanie poszczególnych zadań. 8. Umowa powinna być realizowana zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności z: 1) ustawą z dnia 21 marca 1985 roku o drogach publicznych (Dz. U. z 2016 r., poz. 1440 z późn. zm.); 2) ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2017 r., poz. 519, z późn. zm.); 3) ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r., poz. 250 z późn. zm.); 4) ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2016 r., poz. 1987 z późn. zm.); 5) ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2017 r., poz. 128 z późn. zm.). 9. Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego jest obowiązany wykazać, że oferowane usługi spełniają wymagania określone przez Zamawiającego (art. 30, ust. 5 ustawy). Za rozwiązanie równoważne uznane będzie wykonanie usług przy wykorzystaniu sprzętu innego niż określony w ST zaproponowane w ofercie, pod warunkiem, że ich parametry będą nie gorsze niż określone w ST. 10. Zgodnie z art. 36aa ust. 2 ustawy PZP Wykonawcy mogą składać oferty w odniesieniu do jednej lub wszystkich części zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90630000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest wniesienie wadium w wysokościach: 1) Zadanie nr 1: 1 000,00 zł (słownie złotych: jeden tysiąc 00/100) 2) Zadanie nr 2: 650,00 zł (słownie złotych: sześćset pięćdziesiąt 00/100) 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach zgodnie z art. 45, ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. 2016 r. poz. 359). 3. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na konto ZDW w Lublinie do banku PKO Bank Polski S.A. na nr 74 1020 3147 0000 8002 0105 5730. 4. W ofercie należy złożyć dokument potwierdzający wniesienie wadium. 5. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz odsetkami w przypadkach określonych w art. 46 ust. 4 a i 5 ustawy PZP. 6. W przypadku wniesienia wadium w jednej z form wymienionych w ust. 2. Pkt. 2)-5) Beneficjenta poręczenia / gwarancji należy określić następująco: Województwo Lubelskie ul. A. Grottgera 4, 20-029 Lublin Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie ul. Turystyczna 7a, 20-207 Lublin Rejon Dróg Wojewódzkich w Puławach ul. Składowa 1a, 24-100 Puławy UWAGA: 1. Wadium w pieniądzu należy wnosić ściśle z dyspozycją art. 45 ust. 7 ustawy Prawo zamówień publicznych, tzn. „przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego" W myśl art. 63 ust. 3 pkt. 1 ustawy Prawo bankowe z dnia 29 sierpnia 1997 r. (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1988) polecenie przelewu jest jedną z form rozliczenia bezgotówkowego. Zgodnie z art. 63 c) Prawa bankowego polecenie przelewu stanowi udzieloną bankowi dyspozycję dłużnika obciążenia jego rachunku określona kwotą i uznania tą kwotą rachunku wierzyciela. Oznacza to, że wpłata gotówkowa wadium wnoszona na poczcie lub w banku nie stanowi polecenia przelewu w rozumieniu wyżej cytowanych artykułów. 2. Wadium wnoszone przelewem (art. 45 ust. 7 ustawy PZP) uważa się za wniesione w terminie, jeżeli wpłynie na konto ZDW w Lublinie przed upływem terminu składania ofert.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach