Przetargi.pl
Usługi szkoleniowe w ramach projektu CZAS NA AKTYWNOŚĆ W GMINIE ZATOR - Jesteśmy aktywni

Ośrodek Pomocy Społecznej w Zatorze ogłasza przetarg

  • Adres: 32-640 Zator, ul. Leszka Palimąki 2
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 33 8412217 , fax. 33 8412217
  • Data zamieszczenia: 2014-05-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Ośrodek Pomocy Społecznej w Zatorze
    ul. Leszka Palimąki 2 2
    32-640 Zator, woj. małopolskie
    tel. 33 8412217, fax. 33 8412217
    REGON: 07072079000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.opszator.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Ośrodek Pomocy Społecznej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługi szkoleniowe w ramach projektu CZAS NA AKTYWNOŚĆ W GMINIE ZATOR - Jesteśmy aktywni
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia obejmuje przeprowadzenie szkoleń dla wskazanych grup uczestników rekrutowanych przez Zamawiającego. 2. W zakres zamówienia wskazanego w pkt 1 wchodzą następujące szkolenia, warsztaty, kursy, doradztwa zawodowe, konsultacje, treningi itp: 2.1. Spotkanie ze specjalistą od wizerunku obejmuje 2 grupy szkoleniowe (grupa 7 - osobowa, grupa 8 - osobowa). Założenie po 2 spotkania dla każdej z grup każde po 6 godzin dydaktycznych - łącznie 24 godziny. Minimalna wymagana treść poszczególnych szkoleń zakres tematyczny: Ukierunkowane na nabycie umiejętności autoprezentacji dla osób poszukujących zatrudnienia (pierwsze wrażenie, błędy w percepcji, efekt diabelski i aureola, autoprezentacja i jej skuteczność, zasady wywierania wpływu na innych). 2.2. Doradztwo zawodowe grupowe - obejmuje 2 grupy szkoleniowe 11-osobowe w dwóch modułach po 8 godzin dydaktycznych - łącznie 32 godziny, dla każdej z grup. Minimalna wymagana treść poszczególnych szkoleń/zakres tematyczny: główny temat zajęć to: pozycja kobiet i mężczyzn na rynku pracy pod względem równości szans. Pozostałe tematy wg potrzeb. 2.3. Trening kompetencji i umiejętności społecznych obejmuje dwie grupy - 11 - osobowe, 5 modułów po 6 godzin dydaktycznych dla każdej z grup - łącznie 60 godzin. Minimalna wymagana treść poszczególnych szkoleń/zakres tematyczny: A Badanie poczucia własnej wartości. a) testowa diagnoza osobowości - moje mocne i słabe strony b) Motywacja - co mnie zachęca do aktywności c) Moje źródła wsparcia d) Wywiad z samym sobą. B Analiza sytuacji osobistej: a) SWOT (mocne i słabe strony, szanse zagrożenia) - SWOT indywidualny (ćwiczenia i omówienie) b) Moje role życiowe i ich wpływ na obecną sytuacje c) Analiza transakcyjna (Dorosły - Rodzic - Dziecko) d) Autoportret projekcyjny. C Określenie deficytu potrzeb. a) Czym są potrzeby? b) Piramida potrzeb według Maslowa c) Frustracja, lęk, choroby somatyczne jako skutki niezrealizowania siebie d) Do czego dążę? e) Test motywacji. D Ustalenie strategii zaradczych. a) Moje potrzeby - Ja - Otoczenie - Inni b) Linia życia ćwiczenie w planowaniu życia c) Techniki zarządzania czasem - czyli jak skutecznie i efektywnie dyscyplinować siebie. E Radzenie sobie w sytuacjach trudnych. a) Czym jest konflikt? b) Test - ja w sytuacji konfliktu c) Przyczyny zaistnienia konfliktu d) Strategie radzenia sobie w sytuacjach trudnych. F Wartości i zasady w pracy i w życiu. a) Moje wartości i zasady przyciągane i odpychane b) Moje cele i wartości a moja przyszła praca. G Wyznaczanie celów - warsztaty z zakresu wyznaczania celów w ramach pracy zawodowej i życia prywatnego. Zapoznanie ze specyfiką celów korzyściami jakie niosą oraz przeprowadzeniem ćwiczeń indywidualnych podczas których uczestnicy będą pracowali z własnymi celami. H Umiejętności społeczne. a) Umiejętność dawania komplementów oraz wyrażaniu osobistych przekonań i opinii b) Zasady formułowania skutecznych komunikatów zwrotnych c) Trening wyrażania uczuć pozytywnych d) Trening konstruktywnego krytykowania. e) Zajęcia na temat mitów i stereotypów w pełnieniu ról przez kobiety i mężczyzn w społeczeństwie I Skuteczna komunikacja - zasady poprawnego komunikowania się: a) Prawa komunikacji b) Rola nadawcy i odbiorcy w skutecznym dialogu c) Błędy komunikacji i percepcji d) Przekaz pozawerbalny, elementy mowy ciała e) Zagadnienia z zakresu doskonalenia komunikacji werbalnej i pozawerbalnej f) Zniekształcenie w przekazie i jego skutki dla porozumiewania się g) Metaprogramy NLP J Komunikacja Inter - i intrapersonalna a) Komunikacja (podstawowe informacje, cechy dobrej komunikacji, zakłócenia) b) czynnik ludzki - Jak nawiązać dobry kontakt ze sobą? c) Czynnik ludzki - Jak nawiązać dobry kontakt z drugim człowiekiem d) Jak cię widzą i słyszą - tak cię postrzegają - na co zwracać uwagę w komunikacji między ludźmi e) Komunikacja w miejscu pracy: specyfika środowiska Kanony postępowania, kodeks etyczny komunikacji interpersonalnej f) Komunikacja w miejscu pracy - uogólnienia, skojarzenia, wyobrażenia, stereotypy g) Bariery komunikacji interpersonalnej 2.4. Indywidualna terapia psychologiczna dla 20 osób po 10,5 godzin zegarowych dla każdego uczestnika. Minimalna wymagana treść poszczególnych szkoleń zakres tematyczny: dotyczy konkretnego przypadku osoby, jej oczekiwań, potrzeb i problemów 2.5. Warsztaty aktywizujące Aktywny na rynku pracy obejmują 2 grupy szkoleniowe, po 11-osób, 3 moduły po 7 godzin dydaktycznych dla każdej z grup. Minimalna wymagana treść poszczególnych szkoleń zakres tematyczny: Mają na celu zmianę postaw życiowych i likwidowanie barier mentalnych uczestników projektu poprzez wzmocnienie poczucia własnej wartości analizę sytuacji osobistej i czynników na nią wpływających określenie własnych możliwości, potrzeb i umiejętności - zakres zajęć: a) dostarczenie wiedzy w zakresie efektywnego poszukiwania pracy b) dostarczenie wiedzy w zakresie przygotowania i sporządzenia podstawowych dokumentów - życiorys zawodowy, list motywacyjny, podanie oraz ich opracowanie c) dostarczenie wiedzy na temat przygotowania się rozmowy kwalifikacyjnej d) dostarczenie wiedzy na temat elastycznych form zatrudnienia istniejących na rynku pracy e) nauczenie umiejętności poszukiwania pracy f) podniesienie świadomości uczestników w zakresie funkcjonowania w obszarze rynku pracy g) zapoznanie uczestników z sytuacją na rynku pracy h) zapoznanie uczestników z metodami i technikami poszukiwania pracy i) o czym mówią oferty pracy (jak je czytać, rozumieć) j) Skuteczna komunikacja i autoprezentacja w kontekście rozmów kwalifikacyjnych. k) Rozmowa kwalifikacyjna - jak się do niej przygotować. l) Efekt pierwszego wrażenia. ł) Przedstawienie swoich mocnych stron, zainteresowań, upodobań m) O czym mówić, a o czym nie. n) Twarzą w twarz z przyszłym pracodawcą - lista pytań które możesz usłyszeć podczas rozmowy kwalifikacyjnej. o) Bezrobocie - plusy i minusy - dyskusje. p) Asertywność w życiu i pracy zawodowej - ćwiczenia, r) Budowanie adekwatnej samooceny, 2.6. Poradnictwo grupowe obejmujące 2 grupy szkoleniowe 11 - osobowe w wymiarze 12 godzin dydaktycznych dla każdej z grup. 2.7. Kursy zawodowe - termin wykonania kursów zawodowych październik - grudzień 2014 roku.: 2.7.1. Pracownik małej gastronomii - 7 osób w grupie, w wymiarze 110 godz. w tym zajęcia teoretyczne - 20 godz., zajęcia praktyczne 90 godz. Zakres szkolenia: a) Przestrzeganie przepisów BHP i ppoż. Oraz wymogów higieniczno-sanitarnych, b) Przygotowanie stanowiska pracy zgodnie z wymogami, c) Czynności porządkowe w kuchni, d) Przechowywanie surowców i przygotowanie do obróbki wstępnej, e) Obróbka wstępna jaj, f) Obróbka wstępna ryb, g) Obróbka wstępna jarzyn, h) Obróbka wstępna drobiu i dzikiego ptactwa, i) Obróbka wstępna mięsa zwierząt rzeźnych i dziczyzny, j) Obróbka wstępna podrobów, k) Przygotowanie surówek, l) Obróbka termiczna produktów, m) Przygotowanie sałatek, n) Przygotowanie potraw mlecznych, o) Obróbka termiczna jarzyn, p) Przygotowanie potraw z kaszy, q) Przygotowanie potraw z mąki, r) Przygotowanie potraw z jaj, s) Sporządzanie zup i dodatków do zup, t) Obsługa kasy fiskalnej, u) Podstawowe zasady higieny, v) Sporządzanie kalkulacji i ustalanie cennika potraw. Zajęcia teoretyczne przeprowadzane są w odpowiednio wyposażonej Sali dydaktycznej. Zajęcia praktyczne odbywają się bezpośrednio na stanowisku pracy. 2.7.2. Magazynier z obsługa wózka widłowego i kasy fiskalnej - ilość osób 4 łącznie 120 godz. a) Moduł I - Sprzedawca magazynier 40 godz. o następującej tematyce: komunikacja interpersonalna, relacja klient- sprzedawca, typologia klientów i metody sprzedaży, obsługa gospodarki magazynowej, zasady i technologia magazynowania i dokumentacja magazynowa b) Moduł II - Obsługa kasy fiskalnej 25 godz. o następującej tematyce: aspekty prawne prowadzenia kas fiskalnych, budowa i specyfikacja kas fiskalnych, sposoby i zasady programowania kasy, sprzedaż na urządzeniach fiskalnych, obsługa terminala płatniczego, c) Moduł III - Obsługa wózka widłowego 55 godz. o tematyce: typy wózków widłowych, budowa i zasady działania, czynności operatora przy obsłudze wózków przed w trakcie i po pracy. 2.7.3. Operator koparko-ładowarki w zakresie klasy III uprawnień - ilość osób 3, łącznie 176 godz. Zakres kursu: a) Użytkowanie eksploatacyjne - 8 godz. b) Dokumentacja techniczna - 8 godz. c) Bezpieczeństwo i higiena pracy - 8 godz. d) Podstawy elektrotechniki - 8 godz. e) Silniki spalinowe - 16 godz. f) Elementy hydrauliki - 16 godz. g) Budowa koparko - ładowarek - 32 godz. h) Technologia robót - 20 godz. i) Zajęcia praktyczne 60 godz. 3. Do realizacji kursów Wykonawca musi zapewnić uczestnikom wszelkie niezbędne i odpowiednie materiały szkoleniowe (np. podręczniki, zeszyty, materiały piśmiennicze, prezentacje, sprzęt i pomoce dydaktyczne). Materiały szkoleniowe muszą być adekwatne do treści kursu i opatrzone informacją o współfinansowaniu, flagą UE oraz logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (zgodnie z aktualnym Planem Komunikacji POKL 2007-2013 oraz wytycznymi dot. oznaczenia projektów w ramach POKL). Materiały powinny być przekazywane każdemu uczestnikowi za pokwitowaniem na początku szkolenia bądź na bieżąco zgodnie z tematyką realizowanych zajęć. Ponadto 1 egzemplarz materiałów z każdego kursu Wykonawca jest zobowiązany przekazać Zamawiającemu. 4. Wykonawca będzie prowadził bieżącą dokumentację kursu, tj. imienną listę obecności, dziennik zajęć, imienną listę odbioru materiałów szkoleniowych, ankiety ewaluacyjne sprzed i po przeprowadzeniu każdego z kursów. Wykonawca przekaże Zamawiającemu potwierdzone za zgodność z oryginałem w/w kserokopie dokumentów kursu. 5. Terminy poszczególnych kursów, szkoleń nie mogą się pokrywać. 6. Salę wykładową - (miejsce: OPS Zator -bezpłatnie) zapewnia Zamawiający. 7. Wykonawca zapewnia catering (kawa herbata, ciastka), sprzęt multimedialny oraz przygotowanie i wystawienie dla uczestników szkoleń zaświadczeń (certyfikatów - jeśli występują) o udziale w szkoleniu należą do obowiązków Wykonawcy. 8. Wykonawca zobowiązany jest przedstawić wykładowcom tematykę zajęć. 9. Szkolenia powinny odbywać się w kolejnych dniach roboczych, od poniedziałku do piątku(piątek do 14:00). W przypadku szkoleń jednodniowych w przedziale godzin od 8.00 do 15.00, w przypadku szkoleń kilkudniowych w przedziale godzin od 8.00 do 15.00 10. Wszystkie szkolenia teoretyczne odbywać się będą w Ośrodku Pomocy Społecznej w Zatorze, ul. Leszka Palimąki 2, 32-640 Zator, 11. Zajęcia praktyczne teren powiatu Oświęcimskiego (ewentualny dowóz po za miejscowość Zator zapewnia bezpłatnie Wykonawca), 12. Po otrzymaniu wykazu osób uczestniczących w projekcie Wykonawca zobowiązany jest do ustalenia dokładnych terminów poszczególnych zajęć dla wszystkich uczestników projektu i przedłożenia ich w Ośrodku Pomocy Społecznej w Zatorze (dotyczy to zarówno szkoleń indywidualnych jak i grupowych ). Spotkania grupowe odbywać się będą osobno w dwóch grupach. 13. Na Wykonawcy ciąży obowiązek powiadomienia uczestników o terminach szkoleń (Zamawiający przekaże Wykonawcy dane teleadresowe).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805000009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.opszator.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach