Przetargi.pl
Usługi ratownictwa wodnego wraz z opracowaniem i wdrożeniem procedur postępowania w sytuacjach alarmowych oraz opracowanie i wdrożenie schematu pracy ratowników na terenie pływalni odkrytej Żabka w Łaziskach Górnych

Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Łaziskach Górnych ogłasza przetarg

  • Adres: 43-170 Łaziska Górne, ul. Ogrodowa 50
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 221 11 38 , fax. 32 322 93 82
  • Data zamieszczenia: 2013-05-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Łaziskach Górnych
    ul. Ogrodowa 50 50
    43-170 Łaziska Górne, woj. śląskie
    tel. 32 221 11 38, fax. 32 322 93 82
    REGON: 24104993300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mosirlaziska.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługi ratownictwa wodnego wraz z opracowaniem i wdrożeniem procedur postępowania w sytuacjach alarmowych oraz opracowanie i wdrożenie schematu pracy ratowników na terenie pływalni odkrytej Żabka w Łaziskach Górnych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I.Przedmiotem zamówienia są: Usługi ratownictwa wodnego wraz z opracowaniem i wdrożeniem procedur postępowania w sytuacjach alarmowych oraz opracowanie i wdrożenie schematu pracy ratowników na terenie pływalni odkrytej Żabka w Łaziskach Górnych. II. Zadanie obejmuje: Zapewnienie bezpieczeństwa osobom kąpiącym się oraz przebywającym na terenie pływalni odkrytej w Ośrodku Rekreacyjno-Sportowym Żabka w Łaziskach Górnych poprzez zapewnienie odpowiedniej ilość kadry ratowniczej w dni powszednie, soboty, niedziele i święta poprzez zorganizowanie, kierowanie i koordynowanie działań pracy ratowników w czasie: 1. od 01.07.2013 r. do 18.08.2013 r. w godzinach od 9:00 do 22:00 usługa będzie wykonywana przez 5 zawodowych ratowników wodnych z posiadanym stopniem Ratownika Wodnego. 2. od 19.08.2013 r. do 01.09.2013 r. w godzinach od 9:00 do 21:00 usługa będzie wykonywana przez 5 zawodowych ratowników wodnych z posiadanym stopniem Ratownika Wodnego. 3. od 02.09.2013 r. do 15.09.2013 r. w godzinach od 11:00 do 19:00 4 zawodowych ratowników wodnych z posiadanym stopniem Ratownika Wodnego. 4. Ponadto wykonawca będzie zobowiązany do świadczenia usługi ratownictwa wodnego na rzecz zamawiającego w ramach dodatkowych 120 godzin do wykorzystania w dowolnym czasie na zlecenie zamawiającego w okresie obowiązywania umowy poza godzinami opisanymi w pkt. od 1 do 3 Przedmiotu zamówienia. Usługa będzie wykonywana przez 3 zawodowych ratowników wodnych z posiadanym stopniem Ratownika Wodnego w każdej godzinie. 5. Wykonawca opracuje i wdroży procedury postępowania w sytuacjach alarmowych między innymi: a) procedurę ewakuacji osoby z podejrzeniem urazu kręgosłupa, b) procedurę ewakuacji osób z pływalni odkrytej w sytuacji zagrożenia, c) procedurę postępowania podczas korzystania z pływalni odkrytej grup zorganizowanych, d) procedurę postępowania podczas, urazu, któremu uległa osoba niepełnosprawna, oraz inne procedury niezbędne do prawidłowej pracy ratowników, w tym e) opracowanie systemu raportowania dziennego i zmianowego, f) określenie rodzaju i sposobu sporządzania przez ratowników dokumentacji wypadkowej, g) opracowanie procedur łączności wewnętrznej i zewnętrznej w sytuacjach wypadkowych, h) opracowanie procedur udzielania pierwszej pomocy przedlekarskiej, i) opracowanie szczegółowego zakresu czynności ratowników na poszczególnych stanowiskach w tym opracowanie regulaminów stanowiskowych. 6. Wykonawca opracuje schemat pracy ratowników dla pływalni odkrytej Żabka poprzez wyznaczenie w szczególności: a) kierowników zmian, b) stałych punktów obserwacyjnych na pływalni odkrytej, c) czasookres zmian punktów obserwacyjnych, d) przerw śniadaniowych, z uwzględnieniem zakresu czynności i obowiązków ratowników opisanych poniżej oraz opracowanych zgodnie z pkt. 5i niniejszego przedmiotu zamówienia. III. 1. Wszyscy ratownicy powinni posiadać dokument potwierdzający przeszkolenie w zakresie kwalifikowanej pierwszej pomocy. 2. Zamawiający zastrzega sobie prawo rezygnacji z usługi oraz proporcjonalnego zmniejszenia wynagrodzenia za usługę świadczoną w okresie od 02.09.2013 r. do 15.09.2013 r. w godzinach od 11:00 do 19:00 w sytuacji niekorzystnych warunków atmosferycznych oraz braku zapotrzebowania na usługę ratownictwa wodnego. 3. Zamawiający zastrzega sobie prawo nie wykorzystania wszystkich godzin o których mowa w pkt. II ppkt 4. ZAKRES CZYNNOŚCI I OBOWIĄZKÓW RATOWNIKÓW PRACUJĄCYCH NA PŁYWALNI ODKRYTEJ ŻABKA W ŁAZISKACH GÓRNYCH 1. Posiadanie aktualnej legitymacji uprawniającej do pracy jako ratownik wraz z ważnymi badaniami lekarskimi. 2. Zapoznanie się z przepisami i regulaminem pływalni odkrytej. 3. Zapoznanie się ze stanem urządzeń pomocniczych oraz ze stanem ilości i jakości sprzętu ratowniczego. 4. Podejmowanie działań ratowniczych polegających w szczególności na: a) przyjęciu zgłoszenia o wypadku lub zagrożeniu, b) dotarciu na miejsce wypadku z odpowiednim sprzętem ratunkowym, c) udzieleniu kwalifikowanej pierwszej pomocy, d) zabezpieczeniu miejsca wypadku, e) ewakuacji osób z miejsca stanowiącego zagrożenie dla życia lub zdrowia, f) transporcie osób, które uległy wypadkowi i są narażone na niebezpieczeństwo utraty życia lub zdrowia na pływalni odkrytej do miejsca, gdzie jest możliwe podjęcie medycznych czynności ratunkowych przez jednostki Państwowego Ratownictwa Medycznego. 5. Ratownik jest zobowiązany codziennie stawiać się do pracy wcześniej (30 minut przed otwarciem pływalni) w celu rozstawienia sprzętu ratowniczego, przebrania się w strój ratownika oraz przygotowania stanowiska pracy. 6. Sumienne wykonywanie obowiązków podczas dyżuru na powierzonym terenie i nie oddalanie się od niego. 7. Obserwowanie wyznaczonego obszaru pływalni odkrytej, niezwłoczne reagowanie na każdy sygnał wzywania pomocy oraz podejmowanie akcji ratowniczej, zapobieganie skutkom zagrożeń. 8. Interweniowanie w przypadku nie stosowania się i łamania przepisów o bezpieczeństwie i obowiązującego regulaminu. 9. Sygnalizowanie, za pomocą nagłośnienia lub gwizdka, naruszeń zasad korzystania z pływalni odkrytej w szczególności granicy stref dla umiejących pływać oraz o zbliżającej się burzy. 10. Systematyczne prowadzenie dziennika pracy ratowników. 11. Codzienne wpisywanie na tablicę informacyjną temperatury wody, powietrza oraz innych nagłych zmian warunków atmosferycznych. 12. Wywieszanie i zdejmowanie flag informacyjnych zgodnie z obowiązującymi przepisami. 13. Codzienna kontrola stanu urządzeń oraz sprzętu, które zapewniają bezpieczeństwo osób kąpiących się. 14. Dbanie o nienaganny stan pływalni odkrytej - oczyszczanie powierzchni i dna basenów z wszelkich zanieczyszczeń oraz terenów przyległych. 15. Dbanie o czystość w punkcie sanitarnym przez wyznaczonego ratownika. 16. Codzienne kontrolowanie basenów przed otwarciem pływalni odkrytej, a w razie potrzeby czasowe wyłączenie określonych obszarów pływalni z używalności. 17. Dbanie o czystość i porządek na stanowisku ratowniczym oraz pomieszczeniu socjalnym. 18. Nadzór nad apteczką pierwszej pomocy - informowane Menedżera Sportu o brakach w apteczce pierwszej pomocy. 19. Informowanie kierownika obiektu - Menedżera Sportu o wszystkich sprawach dotyczących pracy na pływalni odkrytej. 20. Zabezpieczenie całości sprzętu i powierzonego mienia po zamknięciu pływalni odkrytej. 21. Ratownik sprawujący dyżur może opuścić stanowisko ratownicze i zgłosić gotowość zamknięcia pływalni odkrytej Menedżerowi Sportu, dopiero po opuszczeniu przez wszystkich użytkowników obszaru pływalni. 22. Informowanie telefoniczne o wszystkich zaistniałych interwencjach (Pogotowie Ratunkowe, Policja, Straż Pożarna, Straż Miejska) kierownikowi obiektu - Menedżerowi Sportu, w ciągu 30 minut po wydarzeniu i odnotowanie w/w interwencji w Dzienniku Pracy Ratowników.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 752520007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://przetargi.laziska.um.gov.pl/MOSIR-003-13
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach