Przetargi.pl
Obsługa ratownicza kąpieliska Ośrodka Wypoczynkowego Czechowice w Gliwicach

Miejski Zarząd Usług Komunalnych ogłasza przetarg

  • Adres: 44-109 Gliwice, ul. Strzelców Bytomskich 25c
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 2310031, 3350444 , fax. 032 2310032
  • Data zamieszczenia: 2016-04-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Zarząd Usług Komunalnych
    ul. Strzelców Bytomskich 25c 25c
    44-109 Gliwice, woj. śląskie
    tel. 032 2310031, 3350444, fax. 032 2310032
    REGON: 27104821200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mzuk.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Jednostka budżetowa samorządu terytorialnego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Obsługa ratownicza kąpieliska Ośrodka Wypoczynkowego Czechowice w Gliwicach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie ratownictwa wodnego na kąpielisku znajdującym się na terenie Ośrodka Wypoczynkowego Czechowice w Gliwicach przy ul. Ziemięcickiej 62. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie specjalistycznych zadań w zakresie bezpieczeństwa osób pływających, kąpiących się i uprawiających sporty wodne na terenie kąpieliska Ośrodka Wypoczynkowego Czechowice w Gliwicach przy ul. Ziemięcickiej 62. Usługi muszą być świadczone zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności: - ustawą z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (Dz.U. 2011 r. nr 208 poz. 1240 ze zm.) oraz aktami wykonawczymi do tej ustawy, - rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 23 stycznia 2012 r. w sprawie minimalnych wymagań dotyczących liczby ratowników wodnych zapewniających stałą kontrolę wyznaczonego obszaru wodnego (Dz.U. 2012 r. poz. 108). Wymogi stawiane służbom ratownictwa wodnego: 1.Posiadanie przez ratowników wodnych wszelkich wymaganych prawem uprawnień potrzebnych do wykonywania specjalistycznych zadań w zakresie bezpieczeństwa osób pływających, kąpiących się i uprawiających sporty wodne. 2.Zapewnienie na terenie kąpieliska OW Czechowice dyżurów służby ratowniczej. Liczba ratowników wodnych musi być zgodna z wymogami określonymi w ww. rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych. 3.Kąpielisko OW Czechowice ma być obsługiwane przez załogę ratowniczą wyposażoną w łódź motorową, specjalistyczny sprzęt ratowniczy oraz środki łączności, zgodnie z wymogami określonymi w ustawie o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych, w szczególności w art. 12 ustawy. Zadaniem załogi ratowniczej będzie patrolowanie akwenu i czuwanie nad bezpieczeństwem osób korzystających z kąpieliska. 4.Zapewnienie wykonywania obowiązków wynikających w szczególności z art. 16 ustawy o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych. 5.Utrzymanie we właściwym stanie technicznym, estetycznym i sanitarnym pomieszczeń dla drużyn ratowniczych, przekazanych przez Zamawiającego służbom ratowniczym do użytkowania. Udostępnione pomieszczenia będą służyć wyłącznie do realizacji przedmiotów zamówienia - do celów służbowych. 6.Wykonawca będzie obciążany za wykorzystane media w budynku udostępnionym ratownikom wodnym (energia elektryczna, woda) na podstawie odczytów liczników. 7.Umożliwienie kontroli pracy załogi ratownictwa wodnego przez Zamawiającego oraz sprawdzenie realizacji zadań zgodnie z prowadzoną dokumentacją i stanem faktycznym. 8.Wykonawca, w pierwszym dniu obowiązywania umowy oraz każdorazowo w razie zatrudnienia nowych osób, jest zobowiązany do przekazania Zamawiającemu imiennej listy ratowników wodnych, którzy będą realizować zamówienie wraz z kopią poświadczoną za zgodność z oryginałem (oryginał do wglądu) dokumentów dotyczących każdego z ratowników, a potwierdzających posiadanie wymaganych przepisami prawa uprawnień do wykonywania ratownictwa wodnego. Każda z osób wykonująca dyżur powinna mieć przy sobie te dokumenty w przypadku konieczności ich okazania odpowiednim służbom. Obowiązki kadry ratowniczej: Ratownicy realizujący przedmiot umowy są w szczególności zobowiązani do: 1.stawienia się na miejsce świadczenia usług punktualnie, w stanie psychofizycznym umożliwiającym odpowiedzialne i rzetelne świadczenie usług; 2.zapewnienia bezpieczeństwa osobom korzystającym z kąpieliska; 3.stałej obserwacji kąpieliska i osób kąpiących się, reagowania w każdym przypadku zagrożenia zdrowia lub życia, reagowania na każdy sygnał wzywania pomocy oraz podejmowania akcji ratowniczej, udzielania pierwszej pomocy oraz podejmowania akcji ratowniczej, udzielania pierwszej pomocy i zapobiegania skutkom zagrożeń, we współpracy z pracownikiem Zamawiającego obsługującym punkt sanitarny na terenie OW Czechowice; 4.udzielania pomocy przedmedycznej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym zabezpieczenie osób, które uległy wypadkowi lub doznały urazu bądź uszkodzenia ciała; 5.niepodejmowania żadnej działalności gospodarczej w miejscu prowadzenia pracy - wykonywania usługi; 6.wykonywania poleceń kierownika OW Czechowice wynikających z zakresu przestrzegania regulaminu porządkowego i organizacyjnego; 7.wykonywania innych poleceń kierownika OW Czechowice mających na celu zapewnienie bezpieczeństwa i higieny osób przebywających w obrębie kąpieliska; 8.kontroli stanu urządzeń oraz sprzętu, które zapewniają bezpieczeństwo osób pływających, kąpiących się lub uprawiających sport lub rekreację na terenie kąpieliska; 9.kontroli stref dla umiejących i nieumiejących pływać; 10.wywieszania na maszcie odpowiedniego koloru flagi informacyjnej; 11.codzienne wpisywanie na tablicy temperatury wody i powietrza oraz przekazywanie tych danych Zamawiającemu - kierownikowi jednostki; 12.sygnalizowania, za pomocą urządzeń alarmowych, przekroczeń obowiązującego regulaminu kąpieliska oraz w razie potrzeby, np. nadchodzącej burzy; 13.reagowania na wszelkie przypadki naruszenia regulaminu obowiązującego na terenie kąpieliska; 14.wpisywania na tablicy informacyjnej temperatury wody, powietrza oraz innych aktualnych informacji; 15.codziennego kontrolowania głębokości wody przed otwarciem kąpieliska, a w razie potrzeby przesunięcia miejsca kąpieli lub czasowego wyłączenia określonych obszarów kąpieliska z użycia; 16.czyszczenia powierzchni dna obszaru przeznaczonego do kąpieli z wszelkich przedmiotów mogących spowodować skaleczenie lub inny nieszczęśliwy wypadek; 17.oczyszczania w razie konieczności kąpieliska z roślin wodnych (w tym zachowania należytej czystości linii brzegowej kąpieliska); 18.bieżącego prowadzenia dziennika pracy; 19.prowadzenia rejestru zdarzeń/ wypadków; 20.utrzymywania porządku w pomieszczeniach udostępnionych przez Zamawiającego oraz używanie ich wyłącznie w celach służbowych; 21.informowania kierownika OW Czechowice o wszelkiego rodzaju nieprawidłowościach mających wpływ na bezpieczeństwo osób korzystających z kąpieliska; 22.kontroli stanu apteczek pierwszej pomocy oraz zgłaszania kierownikowi OW Czechowice konieczności uzupełnienia apteczek w niezbędne środki; 23.kulturalnego udzielania osobom korzystającym z usług Ośrodka informacji dotyczących regulaminu oraz obsługi i działania urządzeń na terenie kąpieliska; 24.niekorzystania z telefonów komórkowych oraz innych urządzeń elektronicznych podczas pełnienia dyżuru ratowniczego w celach innych niż zaalarmowanie o zagrożeniu zdrowia i życia ludzkiego lub mienia Wykonawcy - za każdy zaistniały przypadek korzystania/ używania przez ratowników z telefonu komórkowego lub innego urządzenia elektronicznego w celach innych niż wyżej wskazano Wykonawca zapłaci karę umowną. Szczegółowe warunki realizacji przedmiotu zamówienia określone są we wzorze umowy (załącznik nr 4 do SIWZ) będącym integralną częścią SIWZ. Miejsce świadczenia usług: kąpielisko znajdujące się na terenie Ośrodka Wypoczynkowego Czechowice w Gliwicach przy ul. Ziemięcickiej 62. Charakterystyka obiektu: Terminy i godziny funkcjonowania kąpieliska w sezonie: -od 15 do 30 czerwca 2016 roku w godz. 10:00 - 18:00 (8 godzin), -od 1 do 31 lipca 2016 r. w godz. 10:00 - 20:00 (10 godzin), -od 1 do 31 sierpnia 2016 r. w godz. 10:00 - 18:00 (8 godzin). Cechy fizyczne, hydrologiczne i geograficzne wody: -długość linii brzegowej: 126 m, -wysokość nad poziomem morza: 200 - 800 m, -powierzchnia jeziora: 0,144 km2, -dno kąpieliska: - piaszczysto muliste, -głębokość jeziora: maksymalna 10 m, średnia 4 m. Przy jeziorze znajduje się wypożyczalnia sprzętu wodnego. Wykonawca zobowiązany jest do zapoznania się z Polityką Bezpieczeństwa Pracy oraz Polityką Środowiskową obowiązującymi w MZUK.* Wykonawca zobowiązany jest do stosowania zasad środowiskowych, bezpieczeństwa i higieny pracy dla dostawców towarów, usług i robót budowlanych obowiązujących w MZUK.* * - dokumenty dostępne na stronie internetowej www.mzuk.pl pod hasłem Certyfikat ISO.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 752520007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie 2 000 zł (słownie: dwa tysiące złotych)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Termin płatności
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mzuk.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach