Przetargi.pl
Usługi prawnicze polegające na wykonaniu stałej i kompleksowej obsługi prawnej Starostwa powiatowego w Zgierzu

Zarząd Powiatu Zgierskiego ogłasza przetarg

  • Adres: 95-100 Zgierz, ul. Sadowa 6A
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 042 7190885 , fax. 042 7190816
  • Data zamieszczenia: 2010-12-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Powiatu Zgierskiego
    ul. Sadowa 6A 6A
    95-100 Zgierz, woj. łódzkie
    tel. 042 7190885, fax. 042 7190816
    REGON: 47206842300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.zgierz.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługi prawnicze polegające na wykonaniu stałej i kompleksowej obsługi prawnej Starostwa powiatowego w Zgierzu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie stałej i kompleksowej obsługi prawnej przez radców prawnych lub adwokatów w ramach prowadzonych przez nich kancelarii prawnych dla potrzeb Starostwa Powiatowego w Zgierzu, w zakresie wykonywanych zadań ustawowych Powiatu. 2. Szczegółowe informacje dotyczące charakterystyki przedmiotu zamówienia: 3. Powiat Zgierski realizuje zadania wynikające z ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.) oraz w ustawach kompetencyjnych. Zadania te realizowane są w szczególności przez: 1) Radę Powiatu Zgierskiego; 2) Zarząd Powiatu Zgierskiego; 3) Starostę Zgierskiego; 4) Skarbnika Powiatu; 5) Sekretarza Powiatu; 6) wydziały: a) Organizacyjny, b) Finansowy, c) Oświaty , Kultury, Sportu i Turystyki, d) Drogownictwa, e) Spraw Obywatelskich, f) Architektury i Budownictwa, g) Geodezji, Kartografii, Katastru i Nieruchomości, h) Komunikacji, i) Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa, j) Promocji i Spraw Europejskich 7) samodzielne komórki organizacyjne; a) Biuro Rady, b) Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów, c) Biuro Audytu Wewnętrznego i Kontroli, d) Biuro ds. Teleinformatyki, 8) samodzielne stanowiska; a) Inspektor BHP, b) Pełnomocnik do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych, c) Geodeta Powiatowy, d) Administrator Bezpieczeństwa Informacji 4. Podstawowy zakres działania komórek organizacyjnych, o których mowa powyżej określa aktualny Regulamin organizacyjny Starostwa Powiatowego w Zgierzu. 5. Zakres obsługi prawnej, obejmuje pomoc prawną polegającą na: 1) udzielaniu porad i konsultacji prawnych, sporządzaniu opinii prawnych, wykonywaniu zastępstwa prawnego i procesowego; 2) opiniowaniu i uzgadnianiu projektów aktów prawnych, w tym aktów prawa miejscowego, uchwał Rady i Zarządu, i Zarządzeń Starosty, regulaminów i pod względem redakcyjnym i formalno-prawnym; 3) opiniowaniu projektów umów i porozumień; 4) obsłudze sesji zwyczajnych i nadzwyczajnych Rady Powiatu Zgierskiego; 5) prowadzeniu spraw sądowych, w tym egzekucyjnych, sądowo-administracyjnych oraz przed innymi organami i reprezentowanie Powiatu i Starosty wykonującego zadania z zakresu administracji rządowej, a także uprawnienia właścicielskie Skarbu Państwa przed sądami powszechnymi, w tym sporządzanie pozwów sądowych i odpowiedzi na pozwy, bieżące informowanie o stanie prawnym prowadzonych spraw; 6) wykonywaniu zastępstwa procesowego przed organami sądowymi w sprawach dotyczących działania Rady Powiatu Zgierskiego, Zarządu Powiatu Zgierskiego oraz również we wszystkich jednostkach organizacyjnych Powiatu, 7) wykonywaniu zastępstwa procesowego przed organami sądowymi w sprawach dotyczących działania Starosty Zgierskiego wykonującego uprawnienia właścicielskie Skarbu Państwa z wyłączeniem zastępstwa procesowego, gdy wartość przedmiotu sporu przewyższa kwotę 1.000.000 zł. 8) prowadzenie egzekucji należności Powiatu i Skarbu Państwa w sprawach, w których Starosta wykonuje uprawnienia właścicielskie; 9) prowadzeniu innych spraw związanych z prawidłowym funkcjonowaniem obsługi prawnej. 6. Wykonawca zobowiązany jest wydawać opinie prawne w formie pisemnej - niezwłocznie lecz nie później niż w ciągu 24 godzin, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 48 godzin od momentu przekazania zapytania. 7. Zamawiający dopuszcza również przesłanie opinii prawnej faksem lub drogą elektroniczną do siedziby Zamawiającego, podpisanej przez adwokata lub radcę prawnego. 8. Wydawanie opinii prawnych powinno być poprzedzone, zgodnie z wyborem Zamawiającego, wcześniejszą konsultacją problemu z Wykonawcą. 9. Bieg terminów, o których mowa w pkt 6 rozpoczyna się w momencie doręczenia Wykonawcy wniosku Zamawiającego o sporządzenie opinii prawnej, potwierdzonej przez Wykonawcę własnoręcznym podpisem oraz oznaczonym datą i godziną otrzymania, bądź z momentem przesłania wniosku faksem lub pocztą elektroniczną, poświadczonego potwierdzeniem prawidłowego przesłania. 10. Wykonawca zobowiązany jest wykonywać usługi prawnicze, w wymiarze minimum 16 godzin tygodniowo 4 dni w tygodniu, w siedzibach Zamawiającego tj. w Starostwo Powiatowe w Zgierzu, ul. Sadowa 6 a oraz przy ul. Długiej 49. Poza siedzibami Zamawiającego podstawową formą porozumiewania się będzie: telefon, fax, poczta elektroniczna. 1) Do czasu realizacji usługi nie wlicza się czasu obsługi sesji zwyczajnych i nadzwyczajnych Rady Powiatu Zgierskiego. 2) Czas niezbędny do załatwienia spraw poza siedzibą Zamawiającego w szczególności w sądach oraz innych urzędach i instytucjach jak też czas niezbędny do przygotowania się do tych czynności nie wlicza się do czasu wykonywania usługi. 3) Czas pobytu w siedzibie Zamawiającego i poza nim nie może być powodem ograniczenia terminowości i jakości świadczonych usług. 11. Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania stałego harmonogramu świadczenia usług prawnych przez cały okres obowiązywania umowy z uwzględnieniem dni tygodnia. 12. Usługa prawna ma być świadczona przez radców prawnych lub adwokatów. W trakcie trwania umowy Zamawiający nie dopuszcza świadczenia usług przez aplikantów lub inne osoby zatrudnione w kancelarii nie posiadające uprawnień radcowskich lub adwokackich. 13. Wykonawca musi posiadać udokumentowane doświadczenie w obsłudze prawnej - co najmniej 10 lat, w tym w jednostkach samorządu terytorialnego - co najmniej 3 lata. 14. Wykonawcy przysługuje dodatkowe wynagrodzenie w wysokości 60% kosztów zastępstwa sądowego zasądzonych na rzecz Zamawiającego. 15. Czas pracy określony w pkt 10 nie obejmuje zastępstwa procesowego. 16. Zamawiający ma możliwość wypowiedzenia umowy w przypadku uzasadnionej utraty zaufania do Wykonawcy w związku z merytorycznymi zastrzeżeniami do świadczenia usług prawnych. 17. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom złożone w formie oświadczenia. 18. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 19. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 20. Zamawiający nie przewiduje udzielanie zamówień uzupełniających. 21. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej i nie ustanawia dynamicznego systemu zakupów oraz nie stosuje aukcji elektronicznej przy wyborze najkorzystniejszej oferty. 22. Zamawiający nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne. 23. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 791000005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żada wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: doswiadczenie w wykonywanym zawodzie min 10 lat
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiat.zgierz.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach