Przetargi.pl
Usługi Koordynatora ds. edukacji w projekcie pn. Wsparcie osób niepełnosprawnych w swobodnym dostępie do informacji i usług zamieszczonych w Internecie II

Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w Warszawie ogłasza przetarg

  • Adres: 00-828 Warszawa, al. Jana Pawła II 13
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 022 5055494 , fax. 022 5055275
  • Data zamieszczenia: 2012-10-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w Warszawie
    al. Jana Pawła II 13 13
    00-828 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 022 5055494, fax. 022 5055275
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.pfron.org.pl/portal/pl/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Fundusz celowy

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługi Koordynatora ds. edukacji w projekcie pn. Wsparcie osób niepełnosprawnych w swobodnym dostępie do informacji i usług zamieszczonych w Internecie II
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zlecenie zadań dotyczących świadczenia usług Koordynatora ds. edukacji w projekcie pn. Wsparcie osób niepełnosprawnych w swobodnym dostępie do informacji i usług zamieszczonych w Internecie II w ramach Priorytetu I Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013 Zatrudnienie i integracja społeczna, Działanie 1.3 Ogólnopolskie programy integracji i aktywizacji zawodowej, Poddziałanie 1.3.6. IV. Dodatkowe informacje dotyczące przedmiotu zamówienia 1. Informacje o projekcie pn. Wsparcie osób niepełnosprawnych w swobodnym dostępie do informacji i usług zamieszczonych w Internecie II 1.1 Okres realizacji projektu od 01.09.2012 r. do 31.08.2014 r. 1.2 Wartość projektu: 3 334 558,20 PLN 1.3 Projekt realizowany jest w partnerstwie ze Stowarzyszeniem Przyjaciół Integracji, przy współpracy z organizacją Shaw Trust z Wielkiej Brytanii, i współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013 Priorytetu I Zatrudnienie i integracja społeczna. 1.4 Celem głównym projektu jest wsparcie instytucji publicznych (Powiatowych Urzędów Pracy, Miejskich Ośrodków Pomocy Społecznej, Powiatowych Centrów Pomocy Rodzinie) we wdrożeniu zasad dostępności serwisów internetowych dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności (ON), zgodnie z aktualnie obowiązującym prawem. 1.5 Do dnia 30 maja 2012 r. w Polsce nie funkcjonowały żadne przepisy prawne porządkujące tworzenie serwisów dostępnych dla osób niepełnosprawnych. Sytuacja ta jednak uległa zmianie w związku z wejściem w życie Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych. Rozporządzenie to nakłada na podmioty realizujące zadania publiczne obowiązek tworzenia i posiadania serwisów internetowych dostępnych dla ON. Wdrożenie tego obowiązku powinno nastąpić najpóźniej do 30 maja 2015 r. Jednocześnie, od dnia 30 maja 2012 r. każda modyfikacja serwisu internetowego instytucji publicznej, powinna uwzględniać element dostępności. Jako podstawę do prowadzenia prac w tym obszarze rozporządzenie wskazuje wytyczne WCAG 2.0. W dniu 21 listopada 2011 r. powołano w Polsce Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji. Wśród działań, jakie podejmuje Ministerstwo znalazło się między innymi przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu, wspieranie i koordynowanie rozwoju e-administracji, zwłaszcza elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP). Tym samym polski rząd wskazał na istotę procesu cyfryzacji i konieczność skoordynowania wszystkich podejmowanych w tym obszarze działań na poziomie ministerialnym. Projekt Wsparcie osób niepełnosprawnych w swobodnym dostępie do informacji i usług zamieszczonych w Internecie II ze swoimi celami wpisuje się idealnie w tę sytuację problemową. Z jednej strony zakłada wsparcie instytucji publicznych w rzetelnej ocenie dostępności ich aktualnych serwisów internetowych. Z drugiej strony współpraca z audytowanymi instytucjami, udzielającymi specjalistycznego doradztwa, pomoże nam wdrożyć gotowe rozwiązania, które pozwolą zniwelować realne bariery w dostępności serwisów internetowych dla osób niepełnosprawnych. Dla trwałego i rzeczywistego wdrożenia dostępności - jako pełnoprawnego elementu każdego serwisu internetowego instytucji publicznej - w ramach działań edukacyjnych będziemy przekazywać wiedzę na temat dostępności (e-learning, seminaria). Sprawne przeprowadzenie tych kompleksowych działań pozwoli na realną zmianę bieżącej sytuacji. Według aktualnych badań, jedynie ok. 20% serwisów instytucji publicznych w Polsce, posiada pewien poziom dostępności. W przypadku instytucji na poziomie samorządowym, 60% instytucji nie rozpoznaje w ogóle problemu braku dostępności, nie mówiąc już o podejmowaniu czynności przeciwdziałających tego typu wykluczeniu dużej grupy obywateli. W ramach projektu zaudytowane oraz objęte wsparciem zostanie 300 wybranych Powiatowych Urzędów Pracy, Ośrodków Pomocy Społecznej oraz Centrów Pomocy Rodzinie. Szczegółowa lista podmiotów biorących udział w projekcie zostanie ustalona na początku projektu, przy czym Powiatowe Urzędy Pracy będą stanowić 55% audytowanych podmiotów. W projekcie zostało wyodrębnione zadanie związane z edukacją dla przedstawicieli audytowanych instytucji. W ramach tego zadania zostanie zorganizowanych 8 seminariów skierowanych do przedstawicieli kadry zarządzającej instytucji biorących udział w projekcie. Celem seminariów będzie uświadomienie osobom decyzyjnym danych jednostek zasadności tworzenia serwisów administracji publicznej pod katem wytycznych WCAG 2.0. Ze względu na duże zainteresowanie tematyką tworzenia dostępnych serwisów internetowych planujemy przeprowadzenie 8 seminariów dla 160 uczestników. W ramach tego zadania zostanie również opracowany moduł internetowego szkolenia. Zgodnie z założeniami z modułu internetowego szkolenia z zakresu tworzenia dostępnych serwisów internetowych skorzysta 400 przedstawicieli Powiatowych Urzędów Pracy, Ośrodków Pomocy Rodzinie Społecznej oraz Centrów Pomocy Rodzinie. 2 Zakres zamówienia: 1.1 Wykonawca będzie odpowiedzialny za realizację zadań Koordynatora ds. edukacji w projekcie, które wynikają z wniosku o dofinansowanie projektu Wsparcie osób niepełnosprawnych w swobodnym dostępie do informacji i usług zamieszczonych w Internecie II: Osoba zatrudniona na tym stanowisku będzie koordynowała działania związane z edukacją na temat tworzenia dostępnych serwisów internetowych dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności skierowane do przedstawicieli audytowanych instytucji. 1.2 W ramach tego zadania zostanie zorganizowanych 8 seminariów skierowanych do przedstawicieli kadry zarządzającej instytucji biorących udział w projekcie zostanie również opracowany moduł e-learningowego szkolenia, składający się z dwóch kursów: dla redaktorów stron internetowych i programistów. Koordynator ds. edukacji będzie również nadzorował prace związane z opracowaniem rekomendacji dla zmian legislacyjnych w zakresie sposobów zapewnienia dostępu do zasobów informacji podmiotów publicznych dla osób niepełnosprawnych. 1.3 Przedmiotem zamówienia są następujące usługi: a Współpraca z jednostkami organizacyjnymi Biura Funduszu, instytucjami zewnętrznymi oraz Partnerem w zakresie spraw dotyczących edukacji dla przedstawicieli audytowanych instytucji na formułowanie stron internetowych w kodach dostępu dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności; b Nadzór nad prawidłową realizacją zadania merytorycznego związanego z edukacją; c Koordynacja prac zespołu ds. opracowania internetowego modułu szkolenia z zakresu tworzenia dostępnych serwisów internetowych; d Wyłonienie w trybie konkurencyjnym dostawcy na wykonanie prac graficznych i programistycznych na platformie LMS pod kątem dostępności dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności; e Pozyskanie w trybie konkurencyjnym zgodnie z Prawem zamówień publicznych, specjalistów do opracowania internetowego modułu szkolenia z zakresu tworzenia dostępnych serwisów internetowych; f Zaplanowanie, przygotowanie i organizacja 8 seminariów dla przedstawicieli instytucji publicznych, g Opracowanie założeń merytorycznych planowanych seminariów; h Wyłonienie w trybie konkurencyjnym trenerów prowadzących planowane seminaria; i Monitoring harmonogramu realizacji projektu j Udział w pracach Grupy Sterującej Projektem; k Koordynacja prac związanych z rozpowszechnianiem idei tworzenia stron internetowych dostępnych dla osób niepełnosprawnych w oparciu o międzynarodowe standardy WCAG 2.0 opracowane przez konsorcjum W3C; l Archiwizowanie dokumentacji w zakresie prowadzonych spraw. m Czynności pomocnicze do wykonania przedmiotu zamówienia. 4 Harmonogram realizacji zamówienia Wykonywanie zamówienia będzie odbywać się zgodnie z harmonogramem realizacji projektu. Termin realizacji zamówienia Zamówienie będzie realizowane od dnia zawarcia umowy z Wykonawcą jednak nie wcześniej niż od 01.11.2012 r. do dnia 31.08.2014 r.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 794212003
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 22 miesięcy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.pfron.org.pl/portal/bip/92/Ponizej_progu_okreslonego_w_art_11_ust_8_ustawy_PZP.html
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach