Przetargi.pl
Usługi kontroli technicznej w 16 obiektach Wrocławskiego Zespołu Żłobków Znak postępowania: ZP-33/WZŻ/2016

Wrocławski Zespół Żłobków ogłasza przetarg

  • Adres: 53-609 Wrocław, ul. Fabryczna 15
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 71 358 46 46 , fax. 71 358 46 47
  • Data zamieszczenia: 2016-03-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wrocławski Zespół Żłobków
    ul. Fabryczna 15 15
    53-609 Wrocław, woj. dolnośląskie
    tel. 71 358 46 46, fax. 71 358 46 47
    REGON: 02154505100000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługi kontroli technicznej w 16 obiektach Wrocławskiego Zespołu Żłobków Znak postępowania: ZP-33/WZŻ/2016
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w obiektach Wrocławskiego Zespołu Żłobków usługi okresowych kontroli obiektów, instalacji, przewodów i urządzeń polegającej na sprawdzeniu stanu technicznego: 1) elementów, budynku, budowli i instalacji narażonych na szkodliwe wpływy atmosferyczne i niszczące działania czynników występujących podczas użytkowania obiektu, zgodnie z art. 62 ust.1 pkt.1 lit. a) ustawy z dn. 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz.U.2013.1409 ze zm.) (należy uwzględnić również obiekty na placach zabaw oraz obiekty małej architektury m.in. obudowy śmietnikowe)- zwanych dalej kontrolami budowlanymi; 2) instalacji i urządzeń służących ochronie środowiska, zgodnie z art. 62 ust.1. pkt.1. lit. b) ustawy z dn. 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz.U.2013.1409 ze zm.)(separatory tłuszczu i ropopochodnych)- zwanych dalej kontrolami sanitarnymi; 3) instalacji gazowych oraz przewodów kominowych spalinowych i wentylacyjnych, których ciąg kominowy jest wymuszony pracą urządzeń mechanicznych wraz z układami nawiewno - wywiewnymi wentylacji mechanicznej, zgodnie z art. 62 ust.1. pkt.1. lit. c) ustawy z dn. 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz.U.2013.1409 ze zm.) - zwanych dalej odpowiednio kontrolami gazowymi oraz kontrolami przewodów kominowych spalinowych i wentylacji mechanicznej; 4) instalacji elektrycznej i piorunochronnej w zakresie stanu sprawności połączeń, osprzętu, zabezpieczeń i środków ochrony od porażeń, oporności izolacji przewodów oraz uziemień instalacji i aparatów, zgodnie z art. 62 ust.1. pkt.2 ustawy z dn. 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz.U.2013.1409 ze zm.) Prawo budowlane; 5) pomiarów ochronnych rezystancji izolacji dźwigów wyposażonych w aparaty elektryczne, zgodnie z § 12 ust. 1 lit. a rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 października 2003 r. w sprawie warunków technicznych dozoru technicznego w zakresie eksploatacji niektórych urządzeń transportu bliskiego (Dz. U. 2003.1890) oraz sporządzeniu protokołów z wyżej wymienionych kontroli lub badań i załączenie ich do właściwej książki obiektu lub/i książki urządzenia wraz z dokonaniem właściwego wpisu. Protokoły z okresowych kontroli obiektu, instalacji, przewodów i urządzeń należy dołączyć Zamawiającemu również w formie elektronicznej (zapis w formacie pdf) na płycie CD lub DVD oddzielne dla każdego obiektu i kontroli. 2. Realizację przedmiotu zamówienia należy wykonywać zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa oraz normami, a w szczególności : 1) ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane ( Dz.U.2013.1409 ze zm.); 2) rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 października 2003 r. w sprawie warunków technicznych dozoru technicznego w zakresie eksploatacji niektórych urządzeń transportu bliskiego (Dz.U.2003.193.1890); 3) rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U.2015.1422); 4) rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 października 2003 r. w sprawie warunków technicznych dozoru technicznego w zakresie eksploatacji niektórych urządzeń transportu bliskiego (Dz.U.2003.1890); 5) rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci (Dz.U.2003.89.828 ze zm.); 6) rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 28 marca 2013 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy urządzeniach energetycznych (Dz.U. 2013.492); 7) rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dn. 3 lipca 2003 w sprawie książki obiektu budowlanego (DZ.U.2003.1134); 8) Polską Normą: a) PN-EN 62305-3:2011 Ochrona odgromowa obiektów budowlanych; b) PN-EN 61557-4:2007 Bezpieczeństwo elektryczne w niskonapięciowych sieciach elektroenergetycznych o napięciach przemiennych do 1000 V i stałych do 1500 V; c) PN-EN 62305-1:2011 Ochrona odgromowa w obiektach; d) PN-EN 50110-1:2013-05 - eksploatacja urządzeń elektrycznych; e) PN-HD 60364-6:2008 Instalacje elektryczne niskiego napięcia - Część 6: Sprawdzanie; f) PN-M-34507:2002 Instalacja gazowa - Kontrola okresowa g) PN-15239:2010 - Wentylacja budynków. Charakterystyka energetyczna budynków. Wytyczne dotyczące inspekcji systemów wentylacji. 3. OGÓLNE WARUNKI REALIZACJI: 1. Wszelkie działania wykonywane na terenie obiektu należy każdorazowo uzgadniać z przedstawicielami wymienionymi w Załączniku nr 9 do SIWZ - wykaz adresowy obiektów. 2. Przed przystąpieniem do kontroli i/lub pomiarów należy uzgodnić z przedstawicielem Działu Techniczno-Eksploatacyjnego i Obsługi Zamawiającego wymaganą ilość protokołu (standardowo 2 egzemplarze), miejsce dostarczenia i jego formę. 3. Zamawiający załącza do dokumentacji wzory protokołów. 4. SZCZEGÓŁOWE WARUNKI REALIZACJI I ZAKRESU przedmiotu zamówienia zawarto w załącznikach: 1) Załącznik nr 9 do SIWZ - Wykaz adresowy obiektów oraz dane kontaktowe; 2) Załącznik nr 10 do SIWZ - Charakterystyka obiektów; 3) Załącznik nr 11 do SIWZ - Wykaz obiektów i zakres kontroli okresowych w 2016r.; 4) Załącznik nr 12 do SIWZ - harmonogramy poszczególnych kontroli: 12.1 - harmonogram rocznych kontroli budowlanych; 12.2 - harmonogram rocznych kontroli instalacji i urządzeń sanitarnych służących ochronie środowiska; 12.3 -harmonogram rocznych kontroli instalacji gazowych oraz przewodów kominowych spalinowych i wentylacyjnych, których ciąg kominowy jest wymuszony pracą urządzeń mechanicznych wraz z układami nawiewno - wywiewnymi wentylacji mechanicznej; 12.4 - harmonogram okresowych kontroli instalacji elektrycznej i piorunochronnej w zakresie stanu sprawności połączeń, osprzętu, zabezpieczeń i środków ochrony od porażeń, oporności izolacji przewodów oraz uziemień instalacji i aparatów; 12.5 - harmonogram rocznych kontroli stanu technicznego dźwigów - pomiary rezystancji izolacji obwodów elektrycznych oraz skuteczności działania elektrycznych urządzeń ochronnych dla dźwigu; 5. DOKUMENTACJA - PROTOKOŁY 1. Dotyczy okresowych kontroli budowlanych, sanitarnych, gazowych i przewodów kominowych spalinowych i wentylacji mechanicznych; - z każdej przeprowadzonej kontroli należy sporządzić po 2 egzemplarze protokołu ( odrębnie dla budynku, odrębnie dla placu zabaw - razem 4 sztuki uwzględnione w wycenie łącznie oraz odrębnie dla instalacji gazowej, odrębnie dla przewodów kominowych spalinowych i wentylacji mechanicznych wraz z układami nawiewno-wywiewnymi - razem 4 sztuki uwzględnione w wycenie łącznie ) i dokonać wpisów w książkach obiektów oraz w książkach kontroli (dotyczy książek kontroli pracy kotłowni, książek placów zabaw, książek separatorów tłuszczów, książek serwisowych klimatyzacji i wentylacji, dźwigów). W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości podczas kontroli należy dołączyć do protokołu dokumentację fotograficzną wraz z opisem, w tym miejsca występowania nieprawidłowości. 2. Dotyczy okresowych kontroli elektrycznych; - Wykonawca winien sporządzić 3 różne rodzaje protokołów w 2 egzemplarzach: dla obiektów, dla dźwigów, dla instalacji odgromowych. Protokoły powinny zawierać: miejsce wykonania pomiarów, datę wykonania, datę ważności pomiarów oraz rodzaj, typ i numer miernika, zakres pomiarów, napięcie pomiarowe, wyniki pomiarów poddane analizie, ocenę stanu instalacji oraz informacje, które według Wykonawcy mogą mieć znaczenie w ocenie stanu faktycznego. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości podczas kontroli należy dołączyć do protokołu dokumentację fotograficzną wraz z opisem, w tym miejsca występowania nieprawidłowości. 3. Zamawiający załącza wzory protokołów. W przypadku zaproponowania przez Wykonawcę innego wzoru, dokument należy uzgodnić (pisemny podpis) z Przedstawicielem Działu Techniczno-Eksploatacyjnego . 4. Wykonanie poszczególnych kontroli należy zrealizować w terminach określonych w załączonych harmonogramach. 5. Zamiar wykonania kontroli Wykonawca uprzednio uzgadnia poprzez zgłoszenie w formie elektronicznej Kierownikowi danego żłobka lub osobie upoważnionej w terminie minimum 3 dni roboczych przed podjęciem działań. Dane kontaktowe zawiera Załącznik nr 9 do siwz. 6. Wszelkie czynności należy wykonywać między godzinami 8.00, a 16.00 od poniedziałku do piątku. Realizacja w innym terminie jest możliwa po uzgodnieniu z kierownictwem danego żłobka. 7. Przedmiot zamówienia obejmuje także dokonanie wpisów w książkach obiektów - podstawa prawna - art. 5 i 6 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie książki obiektu budowlanego (Dz.U.120.1134 z dn. 10.07.2003) przez osoby Wykonawcy posiadające odpowiednie uprawnienia i przeprowadzające kontrole, oraz w książkach kontroli pracy kotłowni, w książkach kontroli placów zabaw, w książkach separatorów tłuszczów, w książkach serwisowych klimatyzacji i wentylacji, dźwigów. 8. Książki obiektów budowlanych, książki separatorów tłuszczów, książki serwisowe klimatyzacji i wentylacji znajdują się w budynku Administracji Wrocławskiego Zespołu Żłobków przy ul. Fabrycznej 15 we Wrocławiu, książki kotłowni w kotłowniach Żłobka nr 15 przy ul. Łukowej 37 we Wrocławiu oraz w budynku Administracji przy ul. Fabrycznej 15 we Wrocławiu, natomiast książki placów zabaw i dźwigów na poszczególnych żłobkach. 9. Po przeprowadzonej kontroli lub wykonanym pomiarze ochronnym należy przekazać za potwierdzeniem jeden egzemplarz protokołu Kierownikowi danego żłobka lub osobie upoważnionej oraz drugi wraz z formą elektroniczną do Administracji Wrocławskiego Zespołu Żłobków przy ul. Fabrycznej 15 we Wrocławiu celem dołączenia do odpowiedniej książki obiektu. 10. Protokoły z każdego obiektu oraz rodzaju przeglądu okresowego należy przekazać w terminie do 7 dni roboczych od dokonania czynności kontrolnych z określoną datą przeglądu i datą jego ważności oraz podpisem osoby uprawnionej i z pieczątką zawierającą numer uprawnień oraz pieczątką Wykonawcy. 11. W przypadku zamieszczenia w protokole kontroli zaleceń konserwacyjnych i remontowych, należy określić zakres ilościowo-rzeczowy wymaganych robót naprawczych oraz miejsce uszkodzenia/uszkodzeń w sposób umożliwiający jednoznaczną lokalizację wraz z dokumentacją fotograficzną. INFORMACJE DODATKOWE 1. Roczne kontrole przewodów kominowych spalinowych i wentylacyjnych grawitacyjnych realizowane są w odrębnej umowie. 2. Zamawiający zawarł umowę na obsługę i konserwację urządzeń i instalacji kotłowni. 3. Zamawiający zawarł umowę na usługę czyszczenia separatorów tłuszczów i separatora ropopochodnych. 4. Zamawiający zawarł odrębną umowę na usługę przeglądów serwisowych i konserwacji systemów klimatyzacji i wentylacji oraz instalacji mroźniczej i chłodniczej w żłobku nr 15 przy ul. Łukowej 37 we Wrocławiu. Wykaz systemów wentylacji mechanicznej i klimatyzacji wraz z przynależnymi urządzeniami objętych umową na przeglądy i konserwację zawiera załącznik 13, 14 i 15. 5. Kontrole rezystancji instalacji elektrycznych są realizowane w przeglądach rocznych ze względu na kwalifikację obiektów żłobków do kategorii ZL II.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 713561009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 700,00 zł (siedemset złotych 00/100) w formie zgodniej z art. 45 ust. 6 PZP, tj.: a) w pieniądzu; b) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) w gwarancjach bankowych; d) w gwarancjach ubezpieczeniowych; e) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późniejszymi zmianami). 2. W przypadku złożenia wadium w formie pieniężnej, wadium należy wnieść przelewem na konto w Banku PKO BP nr 69 1020 5226 0000 6402 0416 7797 Dowód potwierdzenia złożenia wadium należy załączyć do oferty. Wadium winno być na koncie Zamawiającego nie później niż przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał tak przelew przed upływem składnia ofert. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty ustawową formą wadium zostanie wykluczony z postępowania z mocy art. 24 ust. 2 pkt. 2 ustawy, a jego ofertę uznaje się za odrzuconą (art. 24 ust. 4). Terminowe wniesienie wadium (w każdej z dopuszczonych form jego wniesienia) Zamawiający sprawdzi w ramach własnych czynności proceduralnych. 3. W przypadku złożenia wadium w formie gwarancji, poręczeń, oryginał dokumentu należy złożyć nie później niż przed upływem terminu składania ofert w Sekretariacie. Kopię dokumentu, należy dołączyć do oferty, za wyjątkiem pkt 4. 4. Jeśli Wykonawca prześle ofertę pocztą przekaże za pośrednictwem kuriera lub innej osoby, winien kopię dowodu wniesienia wadium załączyć do oferty, natomiast oryginał umieścić w oznaczonej kopercie oryginał dowodu wniesienia wadium. 5. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, zastrzeżeniem pkt 11. 6. Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego 7. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. UWAGA: W przypadku złożenia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, dokument ten winien zawierać klauzulę gwarancji zapłaty wymaganej kwoty wadium po zaistnieniu niżej wymienionych w pkt 10 i 11 okoliczności. 8. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie z punktem 5, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 9. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszonym o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek Wykonawcy. 10. Wykonawca, którego oferta została wybrana, traci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego w przypadku, gdy: a) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, b) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy PZP, z przyczyn leżących o jego stronie nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw , listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust.2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej , lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki , o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 , co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Termin przekazania protokołu z dokonanych czynności
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.wzz.wroc.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach