Przetargi.pl
Usługi edukacyjne, obejmujące organizację przeprowadzenie dodatkowych zajęć edukacyjnych w ramach projektu p. n. .Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów z klas I - III Szkoły Podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego.

Gmina Alwernia ogłasza przetarg

  • Adres: 32-566 Alwernia, ul. Gęsikowskiego 7
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. (012) 283 11 15
  • Data zamieszczenia: 2012-04-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Alwernia
    ul. Gęsikowskiego 7 7
    32-566 Alwernia, woj. małopolskie
    tel. (012) 283 11 15
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.alwernia.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługi edukacyjne, obejmujące organizację przeprowadzenie dodatkowych zajęć edukacyjnych w ramach projektu p. n. .Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów z klas I - III Szkoły Podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia są usługi edukacyjne, obejmujące organizację i przeprowadzenie dodatkowych zajęć edukacyjnych w ramach projektu p. n. Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów z klas I - III Szkoły Podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego - Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX - Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2. -Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych. Zajęcia będą się odbywały w szkołach podstawowych Gminy Alwernia, tj.: a) Zespół Szkół Nr 1 w Alwerni, b) Zespół Szkół Nr 2 w Brodłach, c) Szkoła Podstawowa w Grojcu d) Zespół Szkół Nr 3 w Kwaczale e) Szkoła Podstawowa w Okleśnej, f) Szkoła Podstawowa w Porębie Żegoty, g) Szkoła Podstawowa w Regulicach. Zajęcia będą prowadzone zgodnie z wykazem przedstawionym w tabeli nr 1 i 2 w siwz. Wykonawca zapewni badanie rezultatów twardych i miękkich projektu określonych we wniosku o dofinansowanie wskazanych poniżej: a)poprawa umiejętności czytania i pisania - dotyczy wszystkich uczestników zajęć przeznaczonych dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym zagrożonych ryzykiem dysleksji; b)zminimalizowanie trudności w zdobywaniu umiejętności matematycznych - dotyczy wszystkich uczestników zajęć przeznaczonych dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych; c)zminimalizowanie zaburzeń rozwoju mowy - dotyczy wszystkich uczestników zajęć logopedycznych; d)zminimalizowanie wady postawy - dotyczy wszystkich uczestników gimnastyki korekcyjnej z wadami postawy; e)poprawa umiejętności i rozwój zainteresowań uczniów szczególnie uzdolnionych - dotyczy wszystkich uczestników zajęć przeznaczonych dla dzieci szczególnie uzdolnionych w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych, muzycznych, plastycznych, teatralnych. Wskaźnikami pomiaru do przedstawianych powyżej rezultatów są: 1)liczba dzieci, które uczestniczą w zaplanowanych w projekcie zajęć dydaktycznych- dotyczy wszystkich rodzajów zajęć wskazanych w tabeli Nr 2 niniejszej specyfikacji; 2)liczba dzieci, u których zmniejszono specyficzne trudności w uczeniu się - dotyczy: a)zajęć dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym zagrożonych ryzykiem dysleksji, b)zajęć dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych; 3)liczba dzieci, u których zmniejszono dysfunkcje i zaburzenia rozwojowe - dotyczy: a)zajęć logopedycznych dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy, b)gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy. 4)Liczba dzieci szczególnie uzdolnionych, które podniosły swoje umiejętności - dotyczy zajęć rozwijających zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych z uwzględnieniem: a) nauk matematyczno-przyrodniczych, b) zainteresowań muzycznych, c) zainteresowań plastycznych, d) zdolności artystycznych. Osoby prowadzące poszczególne zajęcia sporządzą indywidualną diagnozę każdego uczestnika zajęć 2 razy w trakcie trwania projektu (dokonają pomiaru wskaźników rezultatu przed rozpoczęciem oraz na zakończenie realizacji zajęć), następnie Wykonawca dokona analizy danych otrzymanych od prowadzącego zajęcia, sporządzi opracowanie zbiorcze. Wykonawca zapewni jednolitość narzędzi pomiaru wskaźników dla takiego samego rodzaju zajęć prowadzonych w poszczególnych szkołach dla roku szkolnego 2011/2012 i 2012/2013. Do obowiązków wykonawcy będzie należało m.in.: a)Opracowanie Regulaminu realizacji zajęć dydaktycznych i dostarczenie go Zamawiającemu do akceptacji w terminie do 5 dni od daty podpisania umowy. Regulamin będzie zawierał program i harmonogram oraz zapisy określające dopuszczalną liczbę nieusprawiedliwionych godzin nieobecności na zajęciach, jak również procedury postępowania w przypadku wycofania się ucznia z udziału w zajęciach (przed rozpoczęciem, bądź w ich trakcie), powtarzającej się nieobecności ucznia na zajęciach (gdy liczba nieusprawiedliwionych godzin przekracza dopuszczalna ilość), rażącego naruszenia zasad uczestnictwa w zajęciach, skreślenia uczestnika z listy uczniów, szkoły objętej wsparciem w ramach projektu, samodzielnej rezygnacji uczestnika podpisanej przez rodzica/prawnego opiekuna. Regulamin będzie ponadto określał procedurę zastępowania ucznia w razie jego rezygnacji bądź skreślenia z listy uczestników projektu, uczniem wskazanym przez dyrektora szkoły spełniającym kryteria uczestnictwa w projekcie, b)Wykonawca we współpracy z dyrektorami szkół biorącymi udział w projekcie, opracuje program i harmonogram zajęć dydaktycznych, uwzględniający podział zajęć dla każdej szkoły, dostosowany do planu lekcji Beneficjentów Ostatecznych. Harmonogram będzie ponadto dostosowany do planu zajęć w ujęciu miesięcznym i rocznym wynikających z wniosku o dofinansowanie oraz z potrzeb Zamawiającego (tabela przedstawiająca miesięczny plan realizacji stanowi załącznik do specyfikacji istotnych warunków zamówienia stanowiącej załącznik nr 1 do umowy). Miesięczny harmonogram zajęć sporządzony oddzielnie dla każdej szkoły Wykonawca będzie przedkładał dyrektorom szkół oraz Zamawiającemu na co najmniej 5 dni przed rozpoczęciem zajęć w danym miesiącu. O każdej zmianie w programie oraz w harmonogramie zajęć Wykonawca niezwłocznie pisemnie powiadomi Zamawiającego oraz dyrektora szkoły, której będzie dotyczyć zmiana, c)dokumentowanie zajęć pozalekcyjnych poprzez prowadzenie kart czasu pracy, dzienników zajęć, list obecności (sprawdzane na każdych zajęciach), według opisu przedmiotu zamówienia, d)przygotowanie i przeprowadzenie ankiety wśród rodziców uczniów objętych wsparciem, w trakcie spotkań z wychowawcą klasy, zaplanowanych 1 raz w miesiącu, e)przeprowadzenie w trakcie realizacji działań projektowych testu sprawdzającego, który zostanie wykonany po upływie 50 % zaplanowanych godzin poszczególnych zajęć, f)bieżąca współpraca z dyrektorem szkoły w której prowadzone będą zajęcia oraz z wychowawcami klas I-III szkół podstawowych objętych wsparciem, g)zajęcia powinny być dostosowane do tygodniowego planu zajęć w klasach I - III poszczególnych szkół podstawowych, h)udostępnienie dzienników zajęć pedagogowi szkolnemu (raz w miesiącu), i)szczegółowy zakres obowiązków ujęty został w projekcie umowy. Przed rozpoczęciem zajęć edukacyjnych Wykonawca otrzyma od dyrektorów poszczególnych szkół objętych projektem, listy uczniów zakwalifikowanych do udziału w projekcie (beneficjentów ostatecznych) z podziałem na grupy w ramach każdego rodzaju zajęć. Liczba osób w grupie dla poszczególnych rodzajów zajęć będzie zgodna z wytycznymi określonymi w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach oraz z zapisami wniosku o dofinansowanie projektu. Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu następujące dokumenty dotyczące realizacji zajęć: a)miesięczne sprawozdania z realizacji godzin w poszczególnych grupach zawierające analizę frekwencji uczestników na zajęciach (w terminie do 5 dnia następnego miesiąca), b)miesięczny harmonogram zajęć sporządzony oddzielnie dla każdej szkoły na co najmniej 5 dni przed rozpoczęciem zajęć w danym miesiącu, c)imienny wykaz osób, które brały udział w zajęciach (po skończonym miesiącu w terminie do 5 dnia następnego miesiąca), d)imienny wykaz osób, które zrezygnowały z udziału w zajęciach bądź zostały skreślone z listy uczestników z określeniem przyczyn takiego stanu rzeczy (po skończonym miesiącu w terminie do 5 dnia następnego miesiąca), e)rejestr wydanych zaświadczeń lub innych dokumentów potwierdzających ukończenie zajęć (do 10 lipca 2012 roku dla uczniów uczestniczących w zajęciach w roku szkolnym 2011/2012 oraz do 10 lipca 2013 roku dla uczniów uczestniczących w zajęciach w roku szkolnym 2012/2013), f)dzienniki zajęć z listą obecności (po skończonym miesiącu w terminie do 5 dnia następnego miesiąca), g)zbiorcze opracowanie wyników badania rezultatów twardych i miękkich projektu, (dwukrotnie - do 10 lipca 2012 r. (podsumowanie dotyczące badania rezultatów zajęć zrealizowanych w roku szkolnym 2011/2012) oraz do 10 lipca 2013 r. (podsumowanie dotyczące badania rezultatów zajęć w roku szkolnym 2012/2013 oraz zbiorcze podsumowanie dotyczące badania rezultatów zrealizowanych zajęć dydaktycznych w całym okresie obowiązywania umowy). Wykonawca będzie zobowiązany do prowadzenia zajęć z wykorzystaniem zakupionych w ramach projektu pomocy i materiałów dydaktycznych. Wykonawca umożliwi Zamawiającemu wizytowanie w trakcie zajęć. Wykonawca będzie zobowiązany do wydania uczestnikom projektu zaświadczeń o udziale w danych zajęciach, na zakończenie zajęć. Zamawiający dopuszcza realizację przedmiotowego zamówienia przy posłużeniu się podwykonawcami. Zamawiający na podstawie art. 36 ust. 4 ustawy żąda wskazania przez wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. Zamawiający zastrzega, że: a)podwykonawstwo nie zmienia zobowiązań wykonawcy; b)wykonawca jest odpowiedzialny za działania, uchybienia zaniedbania pracy podwykonawcy, jego przedstawicieli lub pracowników w takim zakresie, jak gdyby były one jego działaniami, uchybieniami lub zaniedbaniami, jego lub jego przedstawicieli lub jego pracowników; c)zamawiający nie jest związany stosunkami zobowiązaniowymi z podwykonawcami, ale może skorzystać z wszelkich praw nabytych przez wykonawcę w stosunku do nich; d)wykonawca pozostaje w pełni odpowiedzialny w stosunku do zamawiającego za zlecone do podwykonania części zamówienia. Pod pojęciem godziny należy rozumieć 45 lub 60 minut, w zależności od rodzaju zajęć, zgodnie z zapisami Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach ( Dz. U. z 2010r.Nr 228 poz.1487). I tak: a)zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym zagrożonych ryzykiem dysleksji - 45 minut; b)zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych - 45 minut; c)gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy - 45 minut; d)zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych - 45 minut; e)zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy - 60 minut. Wykonanie przedmiotu zamówienia nastąpi w sposób określony we wzorze umowy stanowiącej załącznik nr 2 do niniejszej specyfikacji.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 800000004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.alwernia.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach